PDA

View Full Version : Vox 50/100 amp?



lesrich
24 september 2007, 09:19
Kan iemand mij tips geven, welke versterker het best is voor op het podium van de Vox ad50vt 2x12" / of de / Vox ad100vt.
En kan je de Vox ad100vt ook als oefenversterker thuis gebruiken of heeft die daar te veel volume voor.

Iemand ervaring met 1 van deze 2 versterkers of tips..?
In een winkel kan je waarschijnlijk niet testen hoe hard zo 1 gaat en is het altijd weer anders als in een zaaltje, of op een podium?

Alvast bedankt..

guitartub
24 september 2007, 10:12
De AD serie van VOX beschikt over een vermogenswitch aan de achterkant. Door het vermogen (wattage) naar minimum te draaien (1watt) kun je dus fluisterzacht op huiskamerniveau spelen, zelfs met metal settings.

q-elvis-p
24 september 2007, 10:14
thuis kan je met elke versterker spelen, alleen zal het nooit zo lekker kinken als op hoog volume. Ik zie dat je zo'n 500€ te besteden hebt. Als je ook op podium wilt staan is het misschien wat om naar een buizen versterker te kijken, je zult een vox ac15 wel vinden binnen je budget.

Klinkt veel echter (vol buizen) en gaat keihard maar op laag volume klinkt hij best ok.

succes

JorikDekkers
24 september 2007, 15:51
Zo'n vox is thuis prima te houden, en met zowel 50 als 100 heb je meer dan genoeg volume voor in een goede band

maar misschien ben ik een beetje bevooroordeeld...

lesrich
26 september 2007, 21:59
Is zown 15 watt AC vox, wel genoeg voor op het podium, 15 watt klinkt zo laag, of vergis ik me nu helemaal?
Ik denk dat mijn voorkeur uit gaat naar de vox ad100vt toch..

q-elvis-p
26 september 2007, 22:23
Is zown 15 watt AC vox, wel genoeg voor op het podium, 15 watt klinkt zo laag, of vergis ik me nu helemaal?
Ik denk dat mijn voorkeur uit gaat naar de vox ad100vt toch..

Hoi ik heb een ac15. Ik denk dat je je vergist. Buizen gaan veel harder. 15 watt klinkt laag, maar zelfs in de oefenruimte kan ik m niet harder dan de helft zetten want dan zouden mijn oren er uit knallen. Bijna elke winkel heeft er wel eentje staan probeer er gewoon één, echt als je een keer buizen geproefd hebt, wil je waarschijnlijk niks anders meer. tweede hands zijn ze ook nog eens voor een goede prijs te krijgen en blijven vrijwel waardevast.

Bij de ac15 (en waarschijnlijk elke buizen combo) verbleekt de hele valvetronix of andere modelling serie.

Slevin
26 september 2007, 22:37
Bij de ac15 (en waarschijnlijk elke buizen combo) verbleekt de hele valvetronix of andere modelling serie.


Waarom ?

En waarom de AC15 ?

Harry
27 september 2007, 09:38
omdat ze beter klinken dan modellers?

q-elvis-p
27 september 2007, 09:40
Waarom ?

En waarom de AC15 ?

Ac15 valt binnen je budget, of je moet iets anders weten te vinden voor dat geld. Zijn een stukje professionelere amps. De classic van vox. Ga maar proberen en je merkt het zelf.

marter544
27 september 2007, 15:53
Even een vraag, wat wil je vooral spelen, en speel je bijvoorbeeld ook covers van verschillende bands? Als je bijv. jazz wil spelen, maar ook metal, kom je niet ver met een ac15..

q-elvis-p
27 september 2007, 16:01
Even een vraag, wat wil je vooral spelen, en speel je bijvoorbeeld ook covers van verschillende bands? Als je bijv. jazz wil spelen, maar ook metal, kom je niet ver met een ac15..

daar zijn prachtige pedaaltjes voor!!!

jbjoost
27 september 2007, 16:45
de macht van pedaaltjes tegenwoordig . :cooler:

maar ik zou echt voor de ac15 als ik jou was klinkt ( vind ik) beter dan een transistor amp ( ook al klinkt die ad serie niet verkeerd)

lesrich
28 september 2007, 19:24
Nou, gewoon rock pop, als coldplay, u2, live enz. enz.
En metal is uitgesloten, want daar houd ik niet van...

jbjoost
28 september 2007, 20:30
dan zou ik zeker een ac-15 kopen!

Rocketman
28 september 2007, 23:16
Ik heb een AC15 en ik vind m echt heeeerlijk. Ik heb master altijd vol open en volume iets over de helft. Dan ben ik nog redelijk clean maar ik heb een gitaar met lage output (hilotron elementen).

Maar ik ben wel de hardste van ons gezelschap qua volume. Onze (contra)bassist speelt op een transistor amp van 300 watt.