PDA

View Full Version : Westone gitaar



LordSpeedyShit
25 januari 2003, 10:54
hallo,

ik heb de mogelijkheid om voor 195E een Westone gitaar te kopen.
nu wilde ik weten of dit goede gitaren zijn ofniet? (ik kan geen site ofzo vinden)
Ik hoef niet perse een super gitaar maar een beetje kwaliteit vind ik wel prettig.
Is het normaal dat die gitaar zo goedkoop is of is het gewoon bagger.

Shay
25 januari 2003, 10:57
Geloof me, ze zijn bagger.

Ratelband
25 januari 2003, 10:58
Hangt helemaal van het model af, Westone had verschillende modellen waaronder óók meuk.Ik denk dat je voor die 200 Euro's wel wat beters kunt kopen.Maar dat is mijn persoonlijke mening.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ratelband op 2003-01-25 10:58 ]</font>

LordSpeedyShit
25 januari 2003, 10:59
zoals wat dan Ratelband?

Dirk_Hendrik
25 januari 2003, 11:18
Kom Nou effe LordSp. Shit.

Wekelijks worden hier topics geopend die "wat kan ik het beste kopen" als titel hebben. Even beetje lezen in de oude discussies moet je dus een antwoord geven.

FNaRK
25 januari 2003, 12:08
Op 2003-01-25 10:57, schreef Shay:
Geloof me, ze zijn bagger.

En spreek je dan uit ervaring of heb je ook eens wat gehoord ???
Ik heb jaren op een Westone Thunder gespeelt en dat beviel prima !

Murphy
25 januari 2003, 13:37
Weststone is een houten plank met 6 snaren op en daarmee houdt de vergelijking met een gitaar ver op.....

LordSpeedyShit
25 januari 2003, 14:15
het is deze gitaar:
http://www.marktplaza.nl/images/67184.jpg

ik zou alleen niet weten wat voor model het is

LordSpeedyShit
25 januari 2003, 14:52
ik kan btw ook een Dean ML X kopen
is dat een betere optie? of nog erger?

SiNiSTRaL
25 januari 2003, 14:56
dan kan je die beter kopen

Shay
25 januari 2003, 18:43
ik heb op een westone bas gespeeld .. en als ik dan bekijk hoe ze dan wel gitaren zullen bouwen zal echt niet veel soeps zijn

dickgitaar
2 januari 2007, 21:50
Nou wat een negativisme over Westone, houden zo, dan kom ik mooi goedkoop aan al die GOEDE matsumoko Westones............

SteveM
2 januari 2007, 21:56
Op zich is er niets mis met Westone, vooral de oudere modellen waren erg goed. Op een gegeven moment werd Westone te populair en begonnen ze slechtere gitaren te maken. Je link werkt niet, of de pagina is verwijderd, dus ik weet niet welk model het is. Ik heb zelf jarenlang op een Westone Rainbow gespeeld - een es335 model - totdat ik mijn huidige gitaar tegenkwam. sindsdien heb ik hem ook nauwelijks meer aangeraakt moet ik toegeven...

FNaRK
2 januari 2007, 21:57
waar ik er dus ook nog één van heb :cooler: (zo'n Matsumoko ding)

vulvasonic
2 januari 2007, 21:57
FNaRK heeft gelijk. Die Thunder reeks was gewoon goed. Zeker voor het geld. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ze ook oerlelijk waren, maar slecht was het allerminst.

Het is meteen ook de enige Westone plank die ik ken.

FNaRK
2 januari 2007, 21:59
http://fr.audiofanzine.com/img/produits/thumb2/5/5/55086.jpg


zo lelijk is 'ie toch niet ?

vulvasonic
2 januari 2007, 22:01
http://fr.audiofanzine.com/img/produits/thumb2/5/5/55086.jpg


zo lelijk is 'ie toch niet ?

Voor een kerel valt het mee.

wietse
2 januari 2007, 22:14
Nou wat een negativisme over Westone, houden zo, dan kom ik mooi goedkoop aan al die GOEDE matsumoko Westones............

je hebt gelijk, maar moet je daar nu zo'n antiek topic voor omhooghalen?

Kaboemba
2 januari 2007, 22:40
Geloof me, ze zijn bagger.

Wat een gelul, ik heb er 2 gehad. 1 was gewoon een goed rock ding zonder poespas meer zeer degelijk, westone thunder I (zelfde als fnark).
De ander was een thunder IIIA en dat was een super ding, aktief doorlopende hals en ebben toets. 1 van de weinige gitaren waarvan ik spijt heb dat ik hem weg heb gedaan.

Als het een thunder I is, en dat is zeer waarschijnlijk, dan zou ik zeggen 175 euro max. Is het een spectrum of zoiets dan houdt het echt op bij 125 euro.

Kaboemba
2 januari 2007, 22:42
ik heb op een westone bas gespeeld .. en als ik dan bekijk hoe ze dan wel gitaren zullen bouwen zal echt niet veel soeps zijn

Weer gelul, ik heb ook 2 westone bassen gehad en stuk voor stuk helemaal goed (voor het geld wel te verstaan).

Orpheo
2 januari 2007, 23:04
Nou wat een negativisme over Westone, houden zo, dan kom ik mooi goedkoop aan al die GOEDE matsumoko Westones............

dude? een topic van 4 jaar uppen?? :stop:

renier
2 januari 2007, 23:46
dude? een topic van 4 jaar uppen?? :stop:

heerlijk, dat iedereen ook gewoon weer verder ruziet alsof we het er gisteren nog over hadden!

cardinal
3 januari 2007, 10:17
Ik heb ook een westone gitaar liggen, het was mijn eerste electrische. Om nostalgische redenen kan en wil ik hem niet wegdoen. Maar als het mijn tweede had geweest had hij al 100.000 keer in een topic terecht gekomen "gratis op te halen, maak er wat leuks van".

Kortom, 200 euro is veel te veel geld. Rond de 70 is het waard en dan alleen om de eerste akkoorden op te leren en dan snel iets goeds kopen.

Die dean is een veel betere optie, kan je bijna geen miskoop aan doen voor dat geld.

Wok on

dj

fred dons
3 januari 2007, 10:49
ik heb 2 westones gehad; een spectrum st (2 x humbucker strat) en een steve lynch sig (die laatste heb ik nog steeds, birdseye neck, kahler spyder tremelo, actieve electronica,zie foto links) en dat zijn super gitaren, ze zullen ongetwijfeld niet allemaal goed zijn maar als merk is er niets mis mee
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=160&page=20&ktw=e58a27ac060f2d7c818ac9c3dca13c92

FNaRK
3 januari 2007, 11:08
Fred .... wat heb je een asociale collectie gitaren :angry: moet je nog wat Explorers kwijt ???

fred dons
3 januari 2007, 11:26
nee die explorers hangen daar wel netjes :D (er hangen er nog 2 op een andere muur)

almarvk
3 januari 2007, 11:39
Fred .... wat heb je een asociale collectie gitaren :angry: moet je nog wat Explorers kwijt ???

Dat heb ik ook al geprobeerd. Fred werkt jammergenoeg nooit mee! :sneaky:

fred dons
3 januari 2007, 11:50
sorry :(
en ik probeer echt te minderen hoor :D

Renoud
3 januari 2007, 11:52
ik heb 2 westones gehad; een spectrum st (2 x humbucker strat) en een steve lynch sig (die laatste heb ik nog steeds, birdseye neck, kahler spyder tremelo, actieve electronica,zie foto links) en dat zijn super gitaren, ze zullen ongetwijfeld niet allemaal goed zijn maar als merk is er niets mis mee
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=160&page=20&ktw=e58a27ac060f2d7c818ac9c3dca13c92
Wat is dat voor headstock rechts?? Kon je niet kiezen of je nou reversed wilde of normaal ? :D

almarvk
3 januari 2007, 11:52
Laat ons je helpen dan! ;)

GunMetalBlue
3 januari 2007, 11:58
Kom Nou effe LordSp. Shit.

Wekelijks worden hier topics geopend die "wat kan ik het beste kopen" als titel hebben. Even beetje lezen in de oude discussies moet je dus een antwoord geven.

Nee hoor: als ik wat zoek kom ik dit soort dingen tegen:


Kom Nou effe LordSp. Shit.

Wekelijks worden hier topics geopend die "wat kan ik het beste kopen" als titel hebben. Even beetje lezen in de oude discussies moet je dus een antwoord geven.

:P
OT: ik zou voor de dean gaan

fred dons
3 januari 2007, 12:00
de nekken rechts moeten nog op de body gezet geworden (beetje weinig tijd gehad :D)

en Almaryk je had me kunnen helpen ik had je 2 weken geleden nog een neckthrough strat aangeboden maar toen je niet reageerde heeft sinneD
hem opgehaald (ik had geen zin meer om die af te bouwen)

Renoud
3 januari 2007, 12:01
Nee hoor: als ik wat zoek kom ik dit soort dingen tegen:



:P
OT: ik zou voor de dean gaan
Haha, Ik denk dat jou advies na al die jaren eindelijk de doorslag gegeven heeft :P

almarvk
3 januari 2007, 12:02
Ja, maar ik wil een explorermodel ;) Ik ben niet zo gek van strats, behalve van Ibanez superstrats ;)

GunMetalBlue
3 januari 2007, 12:05
Haha, Ik denk dat jou advies na al die jaren eindelijk de doorslag gegeven heeft :P

:rockon: ABSOLUUT! :D


Ik kwam er wat laat achter dat het een nogal antiek gevalletje was :P