PDA

View Full Version : basversterker/lesmateriaal



Sjamaan G
23 september 2007, 16:23
Hallo
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Warwick "the alien" semi akoestische basgitaar en daar zoek ik een versterker(tje) voor.
Het is puur voor thuisgebruik en ik heb geen enkele ambitie om in een band te gaan spelen, maar wil zo af en toe toch ook versterkt spelen.
Ik wil er niet meer dan zo een 250 a 300 voor gaan uitgeven, liefst minder, maar kwaliteit moet wel goed zijn.
Als er iemand is die een tip heeft, dan hoor en lees ik dat graag.
Ook zou ik graag tips over goed lesmateriaal voor beginnende bassisten willen hebben.
Bij voorbaat dank. :hippie:

Blend
23 september 2007, 16:43
Misschien een optie om over je stereo te spelen? Doe ik thuis ook wel eens, als 'n vriend z'n bas meeneemt ofzo, dat gaat prima!

peter_heijnen
23 september 2007, 16:43
HalloSjamaan en welkom.

Je vraag zal vast beter beantwoord worden in basgitaren, dus ik verpaats hem bij deze.

schwalbe
23 september 2007, 19:38
Ashdown five fifteen is wel leuk.
En voor lesmateriaal: http://wheatsbassbook.org/

guitartub
24 september 2007, 08:32
Ashdown five fifteen heb ik, is een dikke aanrader.
Voor lesmateriaal bijv muziekuitgeverij De Haske.

MarkF
24 september 2007, 14:40
Idd de instap ashdown serie of een roland cube bassamp. zit gelijk een fx functie in. Behringer heeft ook leuk spul voor weinig. Het is allemaal geen topspul, maar voor thuis meer dan genoeg.

Gewoon naar de wat grotere (lees met uitgebreid aanbod) zaken gaan en uitproberen.

Sjamaan G
24 september 2007, 19:06
Thnx voor alle replies, maar moet ik voor een semi akoestische bas ook een versterker die speciaal is voor akoestische bassen of zijn ze gewoon allemaal gelijk?

musicmaestro
24 september 2007, 19:44
ik zou daar niet te zwaar aan tillen

ik speel zelf ook acoustisch.

eerst over een Hartke kickback, dit klonk ook wel goed. denk dat je die tweedehands wel kan aanschaffen voor dat geld.

speelde later ook over een zware Ampeg kast, en over zo'n meeneemding van Ampeg (portabass) en dat klonk ook goed.

speel nu op een Galien Krueger die ook veel gebruikt worden voor contrabassen, ja dat klinkt wel beter maar die heb je niet voor dat geld ;)

gewoon proberen

dejohan
24 september 2007, 22:34
Misschien een optie om over je stereo te spelen? Doe ik thuis ook wel eens, als 'n vriend z'n bas meeneemt ofzo, dat gaat prima!

Kijk maar uit dat je je speakers niet opblaast dan :-).