PDA

View Full Version : Blackmore sound: Dawk's MTC (Master Tone Circuit)



Stratman70
23 september 2007, 14:14
Wat voor mysterieus iets zou dat zijn? Het is een PASSIEF stukje electronica, wat bijv. het geluid van Ritchie Blackmore zo karakteristiek maakt. Er zijn hele fora en websites over volgeschreven, maar niemand weet blijkbaar het geheim van de kok. En om daar nu 375 dollar voor neer te tellen... zoiets moet toch zelf te maken zijn.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn????????

http://www.fjamods.com/images/mtc.jpg

John "Dawk" Stillwell is "THE" man behind some of the greatest bands, recordings, and sounds you've ever heard and you probably didn't even know it. I didn't! He's done work for Ritchie Blackmore, Rainbow, Deep Purple, Tony Iommi, Black Sabbath, Bon Jovi, Bruce Springsteen, Manowar and many others. Dawk is probably one of the original mod men out there. Long before myself and many others even dreamed of picking up a soldering iron Dawk was working his magic. Dawk is far more than just a parts changer or guy that does the common mods. Dawk puts an incredible amount of time and effort into everything he does. He gets inside something, sees how and why it works, and then improves upon it. Dawk is more than just an amp guy, he works his magic with guitars, amp, keyboards, Hammond organs, Leslie speakers, PA systems, and just about anything else you can imagine. I've personally seen inside some of Dawk's work and it's far superior to anything I've seen anywhere else. Dawk is the man behind Ritchie's Strats and Marshall Majors. He's the one that built the sound system that put Manowar in the Guinness Book Of World Records. Dawk is behind Tony Iommi's sound on Heaven And Hell.
Dawk is still doing these type mods and repairs for anyone that's looking for that special something that will bring them to the next level. Dawk offers the Master Tone circuit that he developed for Ritchie's Strats for anyone looking for that smooth mellow tone. Dawk can build or mod your Strat to the specs of Ritchie's Strats. His is the ONLY real deal, not like the Strat Fender is putting out these days. Accept no substitutes!


www.dawksound.com voor meer info

Welke electrofanaat/wizzkid kan me helpen???

rinaldo
23 september 2007, 14:24
wist ik het maar, wist ik het maar, ben al jaren een groot fan van ritchie blackmore en vind zijn sound ook helemaal te gek. een heerlijke vette sound, en je kunt je haast niet voorstellen dat dat uit een fender stratocaster komt.

en idd 375 dollar voor zon kastje is natuurlijk helemaal van de gekke, dus als iemand het geheim weet dan ben ik ook wel geintereseerd. :punk:

nickbongers
23 september 2007, 17:40
koop samen met 20 andere gitaarnetters er 1tje, sloop em open en bouw em 19 keer na. ofzo. :)

Orpheo
23 september 2007, 18:21
ik denk dat het een soort passief filter is. nja, dat is het enige dat kan. en zeer zeer hotte elementen.

mijn gok; heel hotte, waanzinnig schelle elementen, met een soort tonefilter die bepaalde frequenties filtert en juist boost (door andere te dempen).

Van Dattum
23 september 2007, 21:36
Eh... yeah right!!
De Ritchie Blackmore sound: Fender Stratocaster door een Marshall Major en dan zo hard mogelijk.....
Geldklopperij voor wat mij betreft... Hoewel ik Blackmore heel hoog heb zitten, vind ik zijn sound niet echt bijzonder. Het gaat bij Ritchie meer om de timing en de nootkeuze. De sound is een beetje standaard "Strat door Marshall" en soms heb ik wel eens het idee dat hij beter op een Les Paul had kunnen spelen. Ik vond zijn geluid soms wel eens aan de "dunne " kant...
Weergaloze gitarist overigens...........

Stratman70
24 september 2007, 01:35
Eh... yeah right!!
De Ritchie Blackmore sound: Fender Stratocaster door een Marshall Major en dan zo hard mogelijk.....
Geldklopperij voor wat mij betreft... Hoewel ik Blackmore heel hoog heb zitten, vind ik zijn sound niet echt bijzonder. Het gaat bij Ritchie meer om de timing en de nootkeuze. De sound is een beetje standaard "Strat door Marshall" en soms heb ik wel eens het idee dat hij beter op een Les Paul had kunnen spelen. Ik vond zijn geluid soms wel eens aan de "dunne " kant...
Weergaloze gitarist overigens...........

No offense, maar imho sla je de plank nu volledig mis.
Ik ben het met je eens dat zijn timing en nootkeuze een wezenlijk onderdeel is van zijn sound, maar dat standaard "Strat door Marshall" geluid en dan nog eens dat het geluid dunnetjes zou zijn.... (heb je wel eens het album Rainbow On Stage gehoord?)

Of ik heb natuurlijk een heel ander gehoor misschien.:confused:

Het gerucht gaat trouwens dat Blackmore over een Vox AC30 speelt/speelde en de Marshall puur gebruikte om het volume te verhogen, maar dat de Marshall niks met de gain / oversturing te maken had. Zelf heb ik mijn twijfels hierbij, want ik vind het ook Marshall-achtig klinken. Maar zeker niet standaard. dat geluid van hem krijg je nooit met alleen een Strat en een Marshall, no f..king way!

Luister dit (http://nl.youtube.com/watch?v=lvElviPs9PQ) eens: supervet, scherp als een cirkelzaag, toch helder en gedefinieerd. Een stratgeluid wat je nergens anders hoort en bijna erg humbucker-achtig overkomt, maar gewoon met Lace Sensors wordt gespeeld.

En dit (http://nl.youtube.com/watch?v=OnsSkHEUroY&mode=related&search=) bij wat minder gain.

Ech nie standaard!

Van Dattum
24 september 2007, 11:45
Of ik heb natuurlijk een heel ander gehoor misschien.:confused:

Ja, dat mag ik wel hopen..... Anders wordt het een saaie bedoening! ;)

Ik vind de Blackmore-sound niet echt onderscheidend van andere gitaristen, m.a.w., ik zou hem er niet zo 123 uitpikken...
In 1 ding geef ik je natuurlijk wel gelijk: Een Strat en een Marshall Major zijn niet genoeg om Blackmore's sound te maken. Er mist nog een zeer essentieel onderdeel, nl. Ritchie zelf......
En daarom vind ik dit soort gadgets over het algemeen geldklopperij. "Ritchie Blackmore in een doosje" bestaat niet, evenmin als "Eric Clapton in een doosje", "Steve Lukather in een doosje" en ga zo maar door.....

Riky
24 september 2007, 14:47
Laat mr. blackmore aub zijn fender weer uit de kast halen ipv dat middeleeuwse gedoe :chicken:

Van Dattum
24 september 2007, 16:28
Laat mr. blackmore aub zijn fender weer uit de kast halen ipv dat middeleeuwse gedoe :chicken:

+1!!!!!!!!!!!

rinaldo
24 september 2007, 17:47
helemaal mee eens, de blackmore sound uit een doosje bestaat niet, maar het is zeker geen standaard strat door een marshall verhaal.

hij gebruikte volgens mij ook de treble booster, dat zelfde ding wat brian may ook gebruikte, dit in combinatie met dat ding wat in zijn strat gebouwd zat, gaf hem waarschijnlijk zijn unieke vette geluid, en ja als je een 200 watt marshall open draait dan komt er natuurlijk een dijk van een geluid uit, maar wel oorverdovend natuurlijk 8-)

btw ik zou zijn geluid er wel zo uitpikken denk ik, tenminste van de eerste purple albums, de latere albums van af dat ze weer opnieuw begonnen zeg maar,zoals perfect strangers, enz enz, klinken nog vetter qua gitaar geluid, wat dat betreft zijn de eerste albums wel meer een typische fender door marshall sound

hoe dan ook, het is en blijft een meesterlijke gitarist, en ik hoop idd dat hij zijn fender weer eens tevoorschijn haalt, en ons weer trakteerd op een vet stukje rock muziek.

Stratman70
24 september 2007, 22:09
Zoals ik begrepen heb, is de ketting van zijn geluid als volgt. Oh ja, ik heb het hier trouwens vooral over zijn geluid die hij vanaf ongeveer 1993 had. Het geluid in de jaren 70 is inderdaad meer 'basic' Strat - Marshall, maar vergis je niet geluid.

Het live geluid uit de The Battle Rages On tour is zo vet, bijtend, scherp, helder, smooth en korrelig tegelijk... dat heb ik zelf nog nergens anders gehoord, zoals ik al eerdder zei.

Inderdaad rinaldo, de treblebooster, was ook een belangrijk onderdeel van de chain.

Die sound chain is als volgt:

gitaar met Lace sensors Gold ---> MTC (dat kastje onder de slagplaat) ---> Aiwa tapedeck (gebruikt als booster en compressor) ---> treblebooster ---> Vox AC30 ---> Marshall plexi

@ vandattum: ik denk dat ik zijn geluid er echt wel uitpik.

En inderdaad is het erg jammer dat dhr. Blackmore 12 jaar geleden voor het laatst rockte. Ik zou 'm ook wel weer eens flink tekeer willen horen gaan op een plaat met andere rockmuzikanten!

rinaldo
25 september 2007, 19:41
leuk zo'n blackmore discussie op het zelfbouw forum :) maar ik wil er nog wel even op reageren voor ze hem verplaatsen naar gitaristen of zo,

weet je zeker dat het lace sensors zijn die hij daar gebruikt? en hoe gebruik je een awai tape recorder als booster,compressor?

en dat van die vox ac30 vind ik eigenlijk ook wel een beetje vreemd, heb wel eens gelezen dat hij ze vroeger gebruikte, maar heb hem nog nooit met eentje gezien, maar het zou allemaal best kunnen natuurlijk.

en nu weer even zelfbouw nu we het toch over mr blackmore hebben, ben op het moment bezig met een stratje van kauri hout met een maple hals met gescaloped toets, net als blackmore himself, heb er alleen een reversed headstock op gezet, zal binnenkort wat fotos plaatsen als hij zo'n beetje af is.

G.G.
25 september 2007, 19:58
kauri hout met een maple hals met gescaloped toets, net als blackmore himself, heb er alleen een reversed headstock op gezet, zal binnenkort wat fotos plaatsen als hij zo'n beetje af is.

Klinkt interessant. gauw een nieuw topic openen.

Dirtypool
4 oktober 2007, 02:48
Mij staat bij dat ze bij Marshall gek werden van meneer Blackmore's gezeur over 'goede'sound , dat ze ten einde raad het schema van een Vox hebben genomen in het chassis van een Marshall en toen was hij tevreden, of althans, voor zover dat kan bij gitaristen in het algemeen en geniale lieden als hij in het bijzonder.

Hoog tijd dat zijn vrouw een ander neukretje vind, voor Ritchie in een rolstoel zit..

rinaldo
4 oktober 2007, 17:20
we want (black)more, we want (black)more :rockon: :rockon:

Dirtypool
5 oktober 2007, 14:32
Ik vind trouwens zn geluid hier te gek http://nl.youtube.com/watch?v=5RoEN2e3sK4
Als dit Vox is, wil ik een Vox

rinaldo
5 oktober 2007, 17:24
ja dat is blackmore op z,n best, heerlijk soundje, maar of het een vox is? het lijkt me sterk dat marshall een vox nabouwt in een marshall jasje.

als dat je sound is dan speel je toch gewoon op een vox.

j.augustus
11 oktober 2007, 14:05
Blackmore gebruikte in studio en repetities wel Voxen.Staat op veel foto's.
Ik heb een Vox en met een treble booster lukte het best goed.Maar het stoorde wel met die oude elektronika.

Blackmore vind ik echt de allerbeste.Luister maar eens naar Rainbow Rising
bijvoorbeeld. Blackmore met Dio is het voor mij.Gaat even iets verder dan zelfs Plant en Page.

Ik denk dat t bij Blackmore zijn eigenwijsheid is.Veel losse noten en geen grote akkoorden.Nog geen eens de apparatuur.

Jimwoud
11 oktober 2007, 14:43
Het live geluid uit de The Battle Rages On tour is zo vet, bijtend, scherp, helder, smooth en korrelig tegelijk... dat heb ik zelf nog nergens anders gehoord, zoals ik al eerdder zei.

Ik heb daar nog de VHS van, Come Hell or High Water, alleen het volume schommelt voordurend, heel irritant.

rinaldo
11 oktober 2007, 17:34
come hell or high water heb ik op cd, en die klinkt perfect moet ik zeggen, het is wat mij betreft een van de beste live cd's van purple na made in japan. :rockon:

artnaz
4 december 2007, 01:10
Damn, heb het topic gemist. Zal niet over Blackmore en zijn sound beginnen, ik heb er al vaak genoeg over gezeurd...
gitaar met Lace sensors Gold ---> MTC (dat kastje onder de slagplaat) ---> Aiwa tapedeck (gebruikt als booster en compressor) ---> treblebooster ---> Vox AC30 ---> Marshall plexiWeet je dat heel zeker? Die tapedeck heb ik in de 90s niet gezien. En met de ENGLs lijkt het me sterk dat hij een treblebooster gebruikte. In ieder geval klinkt een treble booster mijn mijn ENGL voor geen meter. En dat van die AC30... How come dat je die dingen nooit ziet op het podium dan? Met zijn ES-335 speelde hij wel met een AC30, maar al snel werd dat een zwaar gemodde 200W Major. Plexi hoor ik ook voor het eerst...

Ben zelf trouwens vooral weg van de strakke cleane vroege 70s sound, van de vroege 80s sound, en van zijn mid 90s ENGL sound. Alledrie behoorlijk verschillend, maar oh zo Blackmore, en oh zo kippevelwekkend... :D


koop samen met 20 andere gitaarnetters er 1tje, sloop em open en bouw em 19 keer na. ofzo. :)Ik doe mee! :)

En nu ik het toch bump, toevallig geen nieuws over dat circuitje?

no 1 hops
7 december 2007, 18:22
Damn, heb het topic gemist. Zal niet over Blackmore en zijn sound beginnen, ik heb er al vaak genoeg over gezeurd...Weet je dat heel zeker? Die tapedeck heb ik in de 90s niet gezien. En met de ENGLs lijkt het me sterk dat hij een treblebooster gebruikte. In ieder geval klinkt een treble booster mijn mijn ENGL voor geen meter. En dat van die AC30... How come dat je die dingen nooit ziet op het podium dan? Met zijn ES-335 speelde hij wel met een AC30, maar al snel werd dat een zwaar gemodde 200W Major. Plexi hoor ik ook voor het eerst...

Ben zelf trouwens vooral weg van de strakke cleane vroege 70s sound, van de vroege 80s sound, en van zijn mid 90s ENGL sound. Alledrie behoorlijk verschillend, maar oh zo Blackmore, en oh zo kippevelwekkend... :D

Ik doe mee! :)

En nu ik het toch bump, toevallig geen nieuws over dat circuitje?
zou mij niets verbazen dat dat ciruit helemaal volgegoten is met hars

barno
7 december 2007, 21:04
thankgod dat blackmore niet op een LP speelde, ik hoor juist heel veel strat in zijn sound, lekker helder. (op 335 hoor ik hem nog liever). imho is het vooral de combinatie blackmore + marchal, vox ... whatever maar wel op 11, hoor ook a lot of Hendrix in zijn sound

rinaldo
8 december 2007, 19:07
als ik me niet vergis was het hendrix zijn sound die heeft doen besluiten ook op een fender te gaan spelen :soul:

artnaz
8 december 2007, 19:46
als ik me niet vergis was het hendrix zijn sound die heeft doen besluiten ook op een fender te gaan spelen :soul:Klopt. :)

Meer attack enzo... :satisfie:

artnaz
11 januari 2008, 19:21
www.mijfenders.com heeft nu een soortgelijk circuit, de RBTC. Wel prijzig (£75,- dacht ik).

De soundclips klinken super! En dat al op laag volume!

"70s Blackmore sound" (http://youtube.com/watch?v=68cdeoRmUml)
"90s Blackmore sound" (http://www.youtube.com/watch?v=ZhPJPOmUnu8)

Ik prefereer de '90's tone, hoewel ik de cleanere sounds van de '70's tone mooier (warmer, dikker) vind.
Hoe dan ook, ik wil ook zo'n ding! :p

artnaz
29 januari 2008, 15:03
Ok, ik ga RBTC denk ik aanschaffen als ik mijn Warmoth thuis heb. Maar ik heb een idee'tje, waarvan ik niet weet of het mogelijk is. Dat apparaatje wil ik extern kunnen bedienen met een tone-knob. De tweede tone-knob van de brug-pickup gebruik ik immers nooit, en ik was van plan om hem gewoon los te koppelen. En als ermee dat apparaatje mee kan bedienen, heeft het tenminste nog een (hele mooie) functie. Zou dat op één of andere manier kunnen?

En, mocht het allemaal goedkomen en ik dat ding in huis hebben, wil ik hem best openschroeven en kijken wat er in zit (mocht hij echt goed bevallen, kan ik dat ding voor mijn volgende gitaar zelf goedkoop maken). Maar mijn skills houden op bij het van een schema'tje nasolderen, dus ik weet niet of ik dat ding kan kopieëren. Mochten er vrijwilligers zijn die dat wel goed kunnen en willen, kunnen we wel wat afspreken... ;)

rinaldo
29 januari 2008, 17:33
nou, het lijkt mij ook wel wat, maar ik ben bang dat ik net zo onhandig ben met electronica als jij :) dus aan mij heb je niet zo veel.

maar mochten er mensen zijn die dat wel kunnen uitvogelen dan zou dat mooi zijn.

robostrat
29 januari 2008, 18:45
mm, vind het ook wel interessant...... wil ook zoiets proberen
volgens mij heeft GG ook een booster of zoiets in een strat..
was dat niet van GFS??

artnaz
30 januari 2008, 01:08
Dat is dus een booster die actief is, terwijl dit een passief device is. Tenminste, dat neem ik aan.

Over mijn laatste vraag of dat ding te koppelen is aan een tone-knob heb ik mijn twijfels naderhand. Maar ik heb al weer een nieuw plannetje voor de tone knob! Met de 3-way switch

1) Neck + Tone 1 (open)
2) Neck + Tone 2 (dicht)
3) Bridge

Maargoed, dat is van later zorg. Als we iemand vinden die het schema van dat apparaatje (lijkt me niet heel complex) kan uitvogelen kunnen we mooi de kosten een beetje delen, anders betaal je iets meer dan €110,- voor een paar weerstanden en een condensator... :hippie:

Orpheo
30 januari 2008, 11:55
ik denk dat het een filter is (nou ja, denken? zeker weten) die getweaked is om heel specifieke frequenties te filteren. Ik denk eigenlijk dat er een spanningssplitter inzit die het signaal split, en een kant 'naturel' laat, en de ander zo filtert dat er alleen een heel baggervet signaal overblijft. Bijvoorbeeld dat de hoge frequenties eraf worden gehaald, en dan vanaf een heel specifiek moment, getuned voor die gitaar. ik zie 3 kleine knopjes erop zitten. Ik denk dat dat 3 variabele condensatoren zijn. Ik laat m'n pa er wel eens naar kijken :cooler:

G.G.
30 januari 2008, 12:29
Is die RBTC niet hetzelfde als dit veel goedkopere ding?


http://www.stewmac.com/shop/Electronics,_pickups/Components:_Black_Ice_overdrive.html

http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/5065_1lg.jpg

artnaz
30 januari 2008, 13:36
Nee, die geeft een "crunch" en dat is absoluut niet wat de RBTC doet.

Trouwens Orpheo, die met die drie knopjes is de "oude dure" Amerikaanse Dawk's MTC, die van MIJFenders is deze (http://www.mijfenders.com/RBTC.htm), en heeft alleen een "level blend" knop.

reinierscheffer
25 mei 2009, 13:44
hoe klinkt de MTC (of de RBTC) bij gitaarvolume 10? zegmaar de 'normale' stand? Wat ik zoek is behoud van vette toon en hoge frequentie bij het terugdraaien naar bijv volume 6,7.
Ik wil geen vervorming van mijn 'normale' geluid.
Hoeveel ruimte neemt deze booster in onder de slagplaat? moet er hout weggezaagd worden? Dat doe ik liever niet met mijn oude strat zonder dat ik weet hoe het klinkt..

Stratman70
27 mei 2009, 10:33
Bij volume 10 hoor je niks van de RBTC. Het werkt echt alleen op zachte volumes, standje 3-4. En ook alleen op het hals-element.

snaarplukker
27 mei 2009, 22:09
...Hoeveel ruimte neemt deze booster in onder de slagplaat? moet er hout weggezaagd worden? Dat doe ik liever niet met mijn oude strat zonder dat ik weet hoe het klinkt..
Zo te zien past ie tussen je 5 way-switch en de potmeters.;)

reinierscheffer
28 mei 2009, 08:59
ok thnx
en stratman, tnx voor de PM.
Ik heb ook ergens gelezen dat het de werking van de volumepotmeter erg beinvloed. de hard/zacht verhouding van 10-1 wordt anders na het installeren van de RBTC. Is dit waar? wat zijn jullie ervaringen?

artnaz
28 mei 2009, 10:27
Ja, hij gaat misschien iets sneller over van hard naar zacht (en andersom), maar het scheelt niet veel. Ik moet ook zeggen dat hij op vol volume ook wel een beetje in werking treedt, de scherpte van je sound word ietsje weggehaald. Kan prettig of onprettig zijn. Maar wederom, het is een klein verschil, en ook afhankelijk van hoe sterk je hem hebt ingesteld.

Verder past ie inderdaad makkelijk daar bij de pup-switch zonder zagen.

get zappad
5 juni 2009, 21:38
wat ik mis in alle berichtjes over specifieke geluiden, is het in mijn ogen meest belangrijke ; je eigen vingertjes. het is bijna als een vingerafdruk, ritchie blackmore, carlos santana,eric clapton, jerry garcia, steve vai, en de nog steeds allerbeste gitarist ter wereld ; JAN AKKERMAN , zij hebben allemaal hun eigen herkenbare geluid. neem van mij aan dat dit geluid voor het grootse deel in de vingertjes zit, en niet in de apparatuur.

artnaz
6 juni 2009, 03:10
Dat vind ik zo'n slecht argument altijd...

Dus? Dan moeten we allemaal maar op onze eerste Stagg blijven spelen?

Dat vingers veel effect hebben is duidelijk, maar waarom dat mensen moet stoppen om hun geluid a.d.h.v. apparatuur (ook) te verbeteren is mij niet duidelijk...

reinierscheffer
7 juni 2009, 01:25
pfft
als je een goede gitarist bent en je bestudeert de speel stijl- en techniek van een bepaalde gitarist kan je echt wel zo klinken, helemaal met de juiste apparatuur.
zo magisch zijn vingertjes niet; vergeet niet:

- goede gitaristen spelen nooit alleen. krijgen de kans om goed te worden door de muzikanten waarmee ze spelen.
- karakter, eigenzinnigheid
- timing: in de 70s kon blackmore (en alle andere genoemde voorbeelden) beroemd worden. nu niet meer.

*ONTOPIC
een standaard volume potmeter is, net als een volume pedaal voor gitaar (niet te verwarren met volumepedalen voor toetsen) niet lineair. dat wil zeggen dat de toename niet gelijk is. bij 7,8,9,10 wordt volume veel sneller harder dan daar onder. hierdoor kan je mooie swells maken en de 'cello sound' (dat blackmore ook doet).
de verandering in de werking van de volumepotmeter i.c.m. de RBTC tast hopelijk niet de logaritmische eigenschap aan.
de MTC doet dat denkik sowieos niet anders zou Blackmore die niet gebruiken.

barno
7 juni 2009, 03:00
pfft
als je een goede gitarist bent en je bestudeert de speel stijl- en techniek van een bepaalde gitarist kan je echt wel zo klinken, helemaal met de juiste apparatuur.
zo magisch zijn vingertjes niet; vergeet niet:

- goede gitaristen spelen nooit alleen. krijgen de kans om goed te worden door de muzikanten waarmee ze spelen.
- karakter, eigenzinnigheid
- timing: in de 70s kon blackmore (en alle andere genoemde voorbeelden) beroemd worden. nu niet meer.


niet dat het belangrijk is ofzo, maar ik ben het oneens met ongeveer alles wat in deze post staat :)

Vingers zijn volgens mij heel bepalend voor iemands sound (met name de feel voor timing)

Goede muzikanten gaan pas spelen bij een gitarist als ze iets in hem zien, als hij dus goed is. niet andersom hoor.

En dat van de 70's en beroemd worden, tja ... ik snap eigenlijk niet eens wat daarmee bedoeld wordt

artnaz
7 juni 2009, 12:10
Ik sla de vingertjes maar over... ;)


de verandering in de werking van de volumepotmeter i.c.m. de RBTC tast hopelijk niet de lineaire eigenschap aan.
de MTC doet dat denkik sowieos niet anders zou Blackmore die niet gebruiken.Ten eerste kan iets de (logaritmische) volumepot niet aantasten. Wat voor troep je voor je versterker ook gooit of hoeveel je ook aan de knopjes draait, de volumepot van de versterker blijft ook gewoon werken zoals hij altijd doet. ;)

Ten tweede zeg ik uit ervaring dat hij dat ook niet doet. :D

Stratman70
10 juni 2009, 18:44
Deze week Dawk's MTC besteld. Ben benieuwd wanneer deze binnen komt. Ik ben toch niet zo enorm tevreden over de RBTC. Vind het toch teveel invloed uitoefenen op de volumeknop. De MTC schijnt daar geen last van te hebben. Ik verdenk de makers van de RBTC er ook van dat ze op youtube geluidsamples hebben gebruikt van de originele MTC. Het ' warble' effect wat je krijgt door met de elementenswitch op en neer te gaan, zoals zij beweren, samen met de RBTC te gebruiken is al niet waar. Dit geluid komt meer van de treblebooster dan van de RBTC.

Wordt vervolgd.

artnaz
10 juni 2009, 20:00
Dat van de invloed op de potmeter vind ik niet zo'n probleem, maar dat warble gaat inderdaad niet zo mooi als op de filmpjes. Met een treble booster gaat het al beter dus? Ik moet echt de mijne weer terugvinden.

Maar ik ben super benieuwd naar je MTC! :)

reinierscheffer
11 juni 2009, 10:30
ik wacht de berichten af!

check ondertussen ff de site van mijn band (www.myspace.com/trafficjam1969). niet helemaal Blackmore sound maar wel strat + marshall.

Stratman70
11 juni 2009, 11:51
Hey Reinier, zit even naar de nummers van je band te luisteren, maar dat klinkt wel super te gek zeg!!!! Sowieso erg mooi geproduceerde opnames, maar de nummers zelf zijn ook te gek dus. Mooi gitaarspel ook en ook tof Hammondspel en geluid. De muziek doet me soms wat aan Supergrass denken trouwens.

reinierscheffer
22 juni 2009, 16:48
thanks!

heb je je MTC al binnen?

Stratman70
28 juni 2009, 20:06
MTC is binnen en geïnstalleerd. Ding werkt beter dan de RBTC, heb ik het idee, maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik zou ze echt even direct achter of naast elkaar moeten horen. De RBTC ga ik nog inbouwen in de Mex. Blackmorestrat, maar daar moeten eigenlijk eerst Lace Sensors in en dan kan ik goed vergelijken.

Maar de eerste indruk is dat door de MTC het geluid van het halselement veel helderder wordt (en dan ook dat typische Blackmore geluid krijgt) naarmate je de volumepot dichtdraait, dan bij de RBTC het geval was. Ook heeft de MTC geen invloed op de volumepot, wat ik toch als voordeel zie.

Wat een groot ding trouwens, die MTC, vergeleken die RBTC. Ik was blij dat ie nog net ergens onder de slagplaat paste. Precies tussen de elementschakelaar en de potmeters er rechtop tussen gezet.

Sampletjes komen van de week nog wel ofzo.

artnaz
20 augustus 2009, 12:08
Klinkt goed, ben erg benieuwd.

Je week duurt wel twee maanden though... :p

Mukkez
24 augustus 2009, 21:40
Bump

1. Geweldig een topic over Ritchie en zijn sound.

2. Vette band Reinier, lekkere muziek dat.

3. Is dat nog gelukt met dat apparaatje?