PDA

View Full Version : Klein, licht en goedklinkend repetitiesetje gezocht.



guitarguru
23 september 2007, 13:04
Ik loop wekelijks te zeulen met mijn Vernet Plexi in flightcase (zwaar!!), 1x12 kastje, pedalboard en gitaarkoffer.
Ik wil dit gewoon gaan terugbrengen tot lichte, in één keer te belopen spulletjes.

Vrijdag j.l. heb ik geprobeerd te repeteren met mijn Epiphone Valve Jr., maar kwam toch wat vermogen te kort en hij klinkt wat donker en gewoon niet lekker genoeg.

Zit nu te denken aan een Orange Tiny Terror, maar een klein combootje zou ook kunnen natuurlijk, b.v. de nieuwe H&K Statesman 20 watter. Ik zoek wel het vintage rock geluid van eind jaren 60, begin jaren 70.

Een combootje met galm en leadboost zou betekenen dat ik mijn pedalboard ook niet meer persé hoef mee te slepen.

Twijfel nu echt tussen de Tiny Terror en b.v. de Statesman. Helluppp!! :mad:

Wicked Willy
23 september 2007, 13:47
Koch studiotone is echt te gek

guitarguru
23 september 2007, 13:55
Koch studiotone is echt te gek

Bedoel je dan de top of de combo? De laatste zou niet zo goed zijn heb ik wel gelezen.
Maar de sound die ik zoek is wel vintage Marshall, plexi-achtig dus.

charlie45
23 september 2007, 14:05
wat denk je van een laney lc15r met evt. een betere speaker

AART
23 september 2007, 14:17
Vernet en 1x12 kastje in een flightcase (laten) bouwen?
Wielen eronder en hoppa!

Of maak van je plexi een combo?

B_2_the_a
23 september 2007, 14:21
waarom willen mensen tegenwoordig downsize? is dat een nieuwe hype?
Waar zijn de tijden gebleven van grote marshallmuren en hernia's?

guitarguru
23 september 2007, 15:12
waarom willen mensen tegenwoordig downsize? is dat een nieuwe hype?
Waar zijn de tijden gebleven van grote marshallmuren en hernia's?

Tja, loop ook alweer tegen de 50 he, zal de leeftijd zijn. :confused:

B_2_the_a
23 september 2007, 15:29
hmm
ok
je hebt je tijd al gehad! of moet ik u zeggen?

Mr.Bluesbreaker
23 september 2007, 15:37
Herkenbaar dilemma, ik neig dan meer naar sjouwen maar heb ook de helft van "uw" leeftijd. Speel live met een 1*12 2 kanaals als basis, en als ik gek wil doen een 4*12 plus top, en een 1*12 combo + 1*12 cab met een A/B switch en een rits analoge effecten.

Bevalt de Vernet plexi je erg goed qua klank of zoek je een ander geluid?
Je zou kunnen overwegen om een schakelbare 2e master in je top te laten bouwen. Heb je dr een effectsloop op? Als je dat heb kun je er eventueel ook 1 pedaal bijzetten als reverb.
Of gewoon een 2 kanaals combo zoeken.

Maar eerlijk: ik heb zelf ook een 1 kanaals marshall (2203) en ook wel een 2 kanaals engl en valvetech. Er zijn bijna geen channelswitchers die die enorme dynamiek van een eenkanaals goede amp hebben.
(bijna: je hebt ze dus wel, maar die vind je niet voor een euro of 600-700 vaak, gewoon duur!)

guitarguru
23 september 2007, 15:51
Zeg maar jij tegen U hoor!! Ben nog maar 47. :satisfie:

Ik gig met de Vernet en een zware 2x12 kast, maar repetities mogen wel worden gedownsized zo onderhand.

Omdat het budget niet al te hoog is zit ik te denken aan de Tiny Terror met mijn 1x12 kastje of wellicht de Vox AC15 (heb net die nieuwe AC15 H1TV even gezien (1200 euro), wat een juweeltje zeg!!). Maar die is toch ook niet de lichtste!

Pepe
23 september 2007, 16:04
Ik loop wekelijks te zeulen met mijn Vernet Plexi in flightcase (zwaar!!), 1x12 kastje, pedalboard en gitaarkoffer.
Ik wil dit gewoon gaan terugbrengen tot lichte, in één keer te belopen spulletjes.

Zit nu te denken aan een Orange Tiny Terror, maar een klein combootje zou ook kunnen natuurlijk, b.v. de nieuwe H&K Statesman 20 watter. Ik zoek wel het vintage rock geluid van eind jaren 60, begin jaren 70.
Twijfel nu echt tussen de Tiny Terror en b.v. de Statesman. Helluppp!! :mad:

Ineens weer een paar topics op dit thema. Heeft dat iets met de herfst te maken?
Enniewee. Uiteindelijk wordt je, naarmate de leeftijd vordert, wiser en vooral praktischer en dan kom je uit bij een Deluxe of een AC-15. Een 4x12 en Engl/Bogner gaat je image ook niet meer redden natuurlijk.
De Statesman klinkt okee en ziet er sharp uit, ik heb alleen de el84 geprobeerd en jammer dat er geen 2x6v6 versie komt, soort Deluxe versie, het gaat nou gelijk naar de 60 watt.
De Tiny Terror vind ik niet geweldig vintage klinken, te agressief in het mid hoog ipv warm rond en dan zit je bovendien weer aan een losse speakerkast vast en we willen maar 1 hand reserveren voor het amp gedeelte?

guitarguru
23 september 2007, 16:07
Ineens weer een paar topics op dit thema. Heeft dat iets met de herfst te maken?
Enniewee. Uiteindelijk wordt je, naarmate de leeftijd vordert, wiser en vooral praktischer en dan kom je uit bij een Deluxe of een AC-15. Een 4x12 en Engl/Bogner gaat je image ook niet meer redden natuurlijk.
De Statesman klinkt okee en ziet er sharp uit, ik heb alleen de el84 geprobeerd en jammer dat er geen 2x6v6 versie komt, soort Deluxe versie, het gaat nou gelijk naar de 60 watt.
De Tiny Terror vind ik niet geweldig vintage klinken, te agressief in het mid hoog ipv warm rond en dan zit je bovendien weer aan een losse speakerkast vast en we willen maar 1 hand reserveren voor het amp gedeelte?

De Tiny Terror kan in zijn tasje zo over je schouder, dat scheelt weer een hand. De sound ga ik binnen kort even uittesten.............. :chicken:

Mr.Bluesbreaker
23 september 2007, 16:09
In de oefenruimte speel ik zelf altijd op wat er staat. Rukspul, maar een goede booster doet een wonder in veel gevallen.

Naar mijn smaak ik de Tiny Terror wat te modern voor de dingen die je noemt, Je kan het er wel uit krijgen, maar je huidige amp klinkt dan denk ik wat autentieker. (Ik denk aan jaren 60 en 70 en een plexi aan Led Zeppelin, Deep Purple, etc.)

Wat het portable gebied betreft, is een combo dan inderdaad wel een optie. Dan kun je het ook makkelijk bij repetities gebruiken. Toch blijft voor mij de ultieme Marshall sound een EL34 eindtrap (bij mij 2 stuks) en een 4*12 of 2*12, closed back. Bij mijn open back 1*12 combo met 2*6v6 heb ik ook een te gek geluid, maar toch is het weer niet echt plexi-marshall...

Misschien moet je gewoons eens zo'n AC15 of bv. een Valvetech VAC uitproberen. (die zijn 2ehands voor 800 te krijgen ongeveer.)

guitarguru
23 september 2007, 16:16
Misschien moet je gewoon eens zo'n AC15 of bv. een Valvetech VAC uitproberen. (die zijn 2ehands voor 800 te krijgen ongeveer.)

Ja, zal binnenkort eens de Orange en een AC15 gaan uitproberen.
Waar verkopen ze de Valvetech's nieuw?

Pepe
23 september 2007, 16:20
Misschien moet je gewoons eens zo'n AC15 of bv. een Valvetech VAC uitproberen. (die zijn 2ehands voor 800 te krijgen ongeveer.)

Die Valvetech is natuurlijk een fijne amp maar ik kon hem niet vinden voor die prijs... afgezien dat ze nauwelijks worden aangeboden, wegens opties loopt de prijs snel op blijkbaar.
Wel jammer, er zijn weinig 6v6's amps verder.
Behalve bij vd Haar... een Valvetech kan je gewoon bij de maker zelf orderen.

levi
23 september 2007, 16:22
als je moet kiezen tussen die twee zou ik gaan voor de h&k statesman

guitarguru
23 september 2007, 16:52
als je moet kiezen tussen die twee zou ik gaan voor de h&k statesman

Ja, heb ook een beetje het gevoel dat dat nu net de outsider is die wel eens alles in zich kan hebben wat ik zoek. Ik koop niks voordat ik die ergens uitvoerig heb bespeeld. :satisfie:
Niemand schijnt hier in geinteresseerd te zijn, blijkt ook uit andere topics, wat is dat toch? Die video met Geoff Whitehorn klinkt toch echt te gek hoor!

Mr.Bluesbreaker
23 september 2007, 23:25
Zeker de statesman checken inderdaad, ook die video gehoord en heel ok als 1e indruk. Eentje die wellicht ook in de buurt komt: de Supersonic van Fender!

Wel 60 watt, maar moet zeggen dat de topversie echt supergaaf klinkt en heel breed op het drivekanaal is door de 2 gainregelaars. Maandje terug heb ik de combo en top beide eens aan de tand gevoeld, combo miste bij overdrive op een of andere manier heel veel druk in het laag, en de top had dr geen last van. Misschien een idee met je 1*12 cab.

Die Valvetech combo's zitten zo rond de 1250 nieuw ergens, ik heb hem een keer 2ehands voor 750 gekocht. Laatst stond er een VAC (2 kanaals plus effectsloop) topje met cab voor 800 dacht ik.

Mitch
24 september 2007, 09:06
In de categorie kleine, lichte tops moet ik ook meten denken aan die prachtige Laney LIonheart 20. Zelf nog niet getest maar een prachtig ding om te zien en er is al eens gemeld door marc oodijk dat de comboversie goed klonk. Dus da's een simpele zaak verder ;)

Mr.Bluesbreaker
24 september 2007, 09:11
+10!

Helemaal eerlijk: dat is de enige buizenamp die direct vanaf de website samples te gek klinkt. Nog nooit in real life getest, misschien een keer op de meeting oid hoop ik.

Luister dit ding op: http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=l20h

Pepe
24 september 2007, 20:19
ja, ik ken het. Een kniesoor natuurlijk als ik zeg AC30 meets Eric Johnson (dat klinkt wel goed als ik het zo teruglees haha). Ik hoor liever een naakte amp, zonder digitale liflafjes op het clean of overgedubte crunch in een dichtgesmeerde mix.
Maar goed, het ziet er wicked uit en Laney is een serieuze ampbouwer, de Opel onder de automerken.