PDA

View Full Version : "Cool" gitaar betrouwbaar?



Baracoeda
23 september 2007, 09:45
Ik kom zojuist terug van piens in Deinze en heb mij daar laten betoveren door een leuke gitaar. namelijk een Cool LP LSP custom ofzoiet... :d

Ik ben daar samen me ne maat, die er wel iets van kent, naartoe geweest en die vond het echt een goed dingske. De verkoper (zo ne oude rocker) zei dat dat het echt zijn geld waard is (€600) en beter is dan een epiphone LP ofzo.

Voor de mensen die zich afvragen waar dat merk "Cool" vandaan komt, dat is het merk van Piens zelf. Die verkoper leek mij echt eerlijk toen hij dat zei. Het is ook echt mooi afgewerkt...

Nu wat denken jullie daarvan? een goeie koop of denken jullie toch iets anders? Ik heb mij allesins laten overtuigen en die maat van mij ook! (hij heeft zelf ne Ibanez, maar was toch jaloers :d)

Globetrotter
23 september 2007, 09:53
Hoi!

Ik heb die Cool dingen daar ook al vast gehad. Leken mij ook wel redelijk degelijk, maar 't blijft natuurlijk een B-merkje... Ik heb ze in elk geval nog nergens anders weten verkopen en dat kan kloppen met de "huismerk" uitleg die jij dus kreeg. Bij mij wekt dit dan wel wat argwaan in die zin dat 600€ al heel wat geld is voor een huismerkje en dat je voor 600€ alvast een Epiphone Les Paul of een andere Epi, Yamaha, Fender,... koopt waar je wel wat zekerheid hebt van de kwaliteit en naam.
Cheers,

Bart

guitartub
23 september 2007, 10:04
Over de betrouwbaarheid van huismerken valt dus weinig te zeggen. Een verkoper zal zowieso verklaren dat zijn merk beter is dan de budgetmodellen van de gevestigde merken. (Simpel, anders verkoopt hij niets.) Of dat zo is zal je zelf moeten uitproberen.
Suc6,
Bert.

jasper159
23 september 2007, 11:33
Een vriendin van mij had vroeger ook een Cool, zo'n Jackson achtig ding met een floyd rose. En echt, dat ding was niet te bespelen!

Had je die kleine kale verkoper?
Want die is meestal wel eerlijk hoor, en misschien zijn die LPs ook wel beter, maar 600€ is toch wel vrij stevig voor een huismerk idd, en voor 600€ ben je wat zekerder met een merk als Epiphone.

Houd ook wel in je achterhoofd dat hij er zijn percent op heeft als hij iets van Cool verkoopt he :)

bass blom
23 september 2007, 11:36
in welke branche dan ook, een winkel die zijn eigen merk verkoopt doet dat met 1 doel, winst.
ze lokken je met een goedkope merkaanbieding en prijzen dan hun eigen merk spul aan als beter goedkoper etc.

Baracoeda
23 september 2007, 12:09
Het was inderdaad een tamelijk oude kleine kale met een brilleke...

Ik ben bij men vorige gitaar ook afgezet geweest en ik wil dit geen 2keren meemaken... Dus ik ga waarschijnlijk toch iets anders nemen waar ik zekerder van ben.

Ik ging eerst voor een epiphone gaan maar die waren allemaal uitverkocht en toen hebben wij daar zo een cool LP custom in handen gekregen (achter ne gibson SG weliswaar :) ) Wat mij nu ook opvalt is dat die kerel ook gwn den duurste "cool" van allemaal aan mij gaf voor es te testspelen :satisfie:

Kga es gaan kijken naar Bebop in Gent. Of kent iemand nog andere goede winkels in gent of omstreken?

Kakihara
23 september 2007, 12:12
Het was inderdaad een tamelijk oude kleine kale met een brilleke...

Ik ben bij men vorige gitaar ook afgezet geweest en ik wil dit geen 2keren meemaken... Dus ik ga waarschijnlijk toch iets anders nemen waar ik zekerder van ben.

Ik ging eerst voor een epiphone gaan maar die waren allemaal uitverkocht en toen hebben wij daar zo een cool LP custom in handen gekregen (achter ne gibson SG weliswaar :) ) Wat mij nu ook opvalt is dat die kerel ook gwn den duurste "cool" van allemaal aan mij gaf voor es te testspelen :satisfie:

Kga es gaan kijken naar Bebop in Gent. Of kent iemand nog andere goede winkels in gent of omstreken?

Key Music in Roeselare of Sint-Niklaas moet volgens mij ook nog wel te doen zijn vanuit Gent denk ik

u-piter
23 september 2007, 13:21
ja bebop is goed, bij de johan,
heb mijn gitaar daar ook gekocht.

grtz

JeanPaul du Vinnie
23 september 2007, 13:24
als je er niet wil opgelegd worden zou ik eerder naar de guitar shop gaan, en niet naar de biebop.

en verder zou 'k ook eerder voor een epiphone gaan, zal ook zijn waarde wat beter houden als je 'm ooit wil verkopen.

Nashville6120
23 september 2007, 13:25
Ik zou die Cool echt links laten liggen. Met geschroefde hals dacht ik zelfs?
Ga zeker eens naar Bebop in Gent en speel daar eens op een Michael Kelly (ook ongeveer 600 euro). Dat zijn echt prachtgitaren!

Nashville6120
23 september 2007, 13:27
als je er niet wil opgelegd worden zou ik eerder naar de guitar shop gaan, en niet naar de biebop.

Als je er ergens wordt opgelegd dan zal het wel in de guitar shop zijn..


en verder zou 'k ook eerder voor een epiphone gaan, zal ook zijn waarde wat beter houden als je 'm ooit wil verkopen.
Daar kan ik je geen ongelijk geven

Dootch
24 september 2007, 09:01
Er is nu ook een key music in Gent.

My five cent:

Ik heb ooit eens een COOL gekocht bij Piens voor mijn zoontje (300 €)
inderdaad geschroefde hals en pot-meters die slecht regelbaar zijn. (of de elektronica er achter). Ik heb de gitaar zelf afgesteld en ze is zeker wel heel bespeelbaar. Dus voor wat het moet dienen goed genoeg. Maar ik zou het niet opnieuw kopen.

Mr Piens laat die gitaren naar verluid uit China komen en neemt een woekerwinst op deze gitaartjes.

Ik heb bij Piens ook eens een stagg wide body gekocht in een verkoop van "licht beschadigde gitaren". De hals was lichtjes krom, maar met een nieuw brug kon ik het compenseren. Dus gekocht voor 150 €. Zelf brug vervangen en leuke gitaar in handen. Alleen... je kan deze gitaar ook nieuw kopen via internet voor 100€.

Er bestaan helaas geen liefdadigheidswinkels.

Nu ga ik nog naar Piens om te eye-shoppen. Mijn Gibson Les Paul Studio heb ik echter gekocht in de nieuwe key in Gent.

tomcat
24 september 2007, 09:26
Voor 600 euro zou ik nooit een nieuwe Cool kopen. Voor die prijs vind je in elke goede gitaarwinkel een prima gitaartje van een bekend en betrouwbaar merk en zeker ook op tweedehandssites.
Denk eraan dat als je niet tevreden bent van de Cool-gitaar je er tweedehands geen bal meer voor krijgt.

Ik zou er een paar gitaren uitproberen en ze dan proberen via internet te bestellen bij bv. thomann of musicstore.

Kijk ook eens op de sites van verschillende winkels, ook in Nederland waar soms goede promoties zijn te vinden en dat is de trip vanuit Gent zeker waard.

Limit in Herentals, die stopt ermee en heeft altijd goede gitaren in huis gehad, kijk eens op de website.

Orgasmocaster
24 september 2007, 15:52
Zal waarschijnlijk het zelfde zijn als een London City LP oid met een ander logootje dr op!

Ik vind dat een huis/b-merk massa import copy gitaar uit china niet veel duurder kan zijn dan 3 a 400 joeroos

Baracoeda
24 september 2007, 17:26
Kga waarschijnlijk is morgen naar bebop gaan aangezien dat toch vlakbij het station is... en dan mss ook es naar key music.

Zo een gitaar bestellen via musicstore (die winkel in duitsland) is betrouwbaar en wordt deftig vervoerd en afgeleverd?

Badman
24 september 2007, 18:20
Heb zo al een aantal gitaren laten overkomen en die waren steeds deftig verpakt, niets op aan te merken... m'n duurste Fender kwam zelfs perfect gestemd toe :)

Blend
24 september 2007, 18:32
Zal waarschijnlijk het zelfde zijn als een London City LP oid met een ander logootje dr op!

Ik vind dat een huis/b-merk massa import copy gitaar uit china niet veel duurder kan zijn dan 3 a 400 joeroos

eeehh, london city heeft geen helemaal geen les pauls!

hendrix2
24 september 2007, 18:39
Heb mij ook ooit een cool laten aanpraten, was toen 11 jaar en ging kijken voor een eerste elektrische gitaar.
Ondertussen een goeie 10 jaar later heb ik die gitaar nog steeds. Tis zeker geen slechte gitaar en mits enige afstelling (wat ze wel voor je doen in piens) speelt ze echt heel goed en klinkt ze nog goed ook.
Hou er wel rekening mee dat je deze gitaar niet meer zal kunnen doorverkopen. Of je moet er maar 50 euro voor vragen.

Verder heb ik wel mijn bedenkingen bij PIens, dat ze duur zijn weten we al en daar ga ik niets meer over zeggen, maar ze zijn toch aanzienlijk achteruit gegaan in kwaliteit. De laatste keer dat ik er was (weekje of 4 terug) waren hoofdzakelijk Cool gitaren/basgitaren. Ook wel andere merken (veel zelf) maar toch iets teveel cool naar mijn zin.
Ik ging kijken voor een nieuwe akoestische gitaar, mijn budget was ongeveer 1200 euro, maar daar hebben ze niets voor. Ofwel is het direct 2000+ euro, ofwel is het een low-bugdet cool/stagg/richwoot (jawel een fake richwood)
Ik was erg teleurgesteld...

At topicstarter: als je naar Piens gaat, kan je wss ook wel even naar gent komen. Ik zou eens gaan kijken in The Guitarshop (ik kan je eventueel het adres wel geven). Heel scherpe prijzen, veel keus, super vriendelijke gast die er werkt.

hendrix2
24 september 2007, 18:42
Kga waarschijnlijk is morgen naar bebop gaan aangezien dat toch vlakbij het station is... en dan mss ook es naar key music.

Zo een gitaar bestellen via musicstore (die winkel in duitsland) is betrouwbaar en wordt deftig vervoerd en afgeleverd?
Bebop hoor ik niet zo positieve dingen over, Key music wel.
Ik ben zoals mijn vorige post wel aangeeft Guitarshop aanhanger :) (ook niet zo heel erg ver van het station)

jasper159
24 september 2007, 18:50
Zal waarschijnlijk het zelfde zijn als een London City LP oid met een ander logootje dr op!



Was het maar waar, dat LC Les pauls maakte :(

Orgasmocaster
24 september 2007, 18:57
eeehh, london city heeft geen helemaal geen les pauls!

Oops! Whatever, ik bedoelde zo'n andere Gitaarnet B-merk favoriet.. Richwood, Stagg, enz...

nou ja ik heb ook nooit een London City in het echt gezien.. of een Richwood of een Stagg..

jasper159
24 september 2007, 19:24
Oops! Whatever, ik bedoelde zo'n andere Gitaarnet B-merk favoriet.. Richwood, Stagg, enz...

nou ja ik heb ook nooit een London City in het echt gezien.. of een Richwood of een Stagg..


Iets klopt hier niet..

RolandT
24 september 2007, 20:18
Ik kom zojuist terug van piens in Deinze en heb mij daar laten betoveren door een leuke gitaar. namelijk een Cool LP LSP custom De verkoper (zo ne oude rocker) zei dat dat het echt zijn geld waard is (€600) en beter is dan een epiphone LP ofzo. Voor 600 euro heb je een grote keuze in "merk (http://www.thomann.de/de/search.html?KF=on&gk=gieglp&oa=ala&bn=&pr=400a800&wgfid1=170&wgf170=&wgfid2=2396&wgf2396=&wgfid3=2397&wgf2397=&wgfid4=172&wgf172=&wgfid5=171&wgf171=&wgfid6=2405&wgf2405=&wgfid7=2407&wgf2407=&wgfid8=2408&wgf2408=&mysubmit=Produkte+anzeigen)" gitaren. Ik ken het merk niet maar bijv. Hagstrom (http://www.thomann.de/de/search.html?KF=on&gk=gieglp&oa=ala&bn=HAGSTROM&pr=400a800&wgfid1=170&wgf170=&wgfid2=2396&wgf2396=&wgfid3=2397&wgf2397=&wgfid4=172&wgf172=&wgfid5=171&wgf171=&wgfid6=2405&wgf2405=&wgfid7=2407&wgf2407=&wgfid8=2408&wgf2408=&mysubmit=Produkte+anzeigen) krijgt veel goede reviews.

PS: Ik was onlangs bij Piens en daar beginnen ze, naast idd veel Cool gitaren, ook brandkasten en bubble baden te verkopen...

EuroCinema
25 september 2007, 09:48
Ik zou nooit 600 euro uitgeven aan een b-merk (c-merk?). Voor dat geld kun je echt heel goeie gitaren kopen, nieuw of 2e hands. Denk aan Epiphone, Washburn, Fender mexico etc etc.

Kim Wilson
25 september 2007, 09:51
Ik zou nooit 600 euro uitgeven aan een b-merk (c-merk?). Voor dat geld kun je echt heel goeie gitaren kopen, nieuw of 2e hands. Denk aan Epiphone, Washburn, Fender mexico etc etc.
Epiphone en Fender Mex zijn in zekere zin ook b-merken. :)

Nashville6120
25 september 2007, 11:23
Bebop hoor ik niet zo positieve dingen over, Key music wel.
Ik ben zoals mijn vorige post wel aangeeft Guitarshop aanhanger :) (ook niet zo heel erg ver van het station)
Ik denk dat de eigenaar van de Guitarshop slecht spreekt over de Bebop en omgekeerd. Zekere vorm van concurrentie zeker.
Maar deze discussie is hier niet gepast lijkt me

Danieldg
25 september 2007, 17:07
Cool is brol. Verkopen ze trouwens ook nog altijd Jacuzi's e.d. van Cool?

Probeer een Epiphone, LTD, Yamaha, Ibanez, je vind veel betere dingen voor 600 euro dan een Stagg kopie van Cool.

akkermanfan
23 december 2022, 13:45
Hi allemaal, lang geleden van deze thread... Maar mijn stratocasterachtige cool van Piens van Deinze, bevalt me wel goed qua bespeelbaarheid, een gemakkelijke hals, die na al die tijd nog goed zit, weinig geklets met de snaren. Een coole gitaar vind ik, ben er blij mee !

Erik de Perik
23 december 2022, 14:07
Die tent is toch al lang failliet?

https://www.hln.be/deinze/nog-een-keer-winkelen-bij-piens-musicplanet-hier-liggen-meer-dan-3-000-gitaren-stof-te-vergaren~acafb734/

Rinze
23 december 2022, 14:48
Die tent is toch al lang failliet?

https://www.hln.be/deinze/nog-een-keer-winkelen-bij-piens-musicplanet-hier-liggen-meer-dan-3-000-gitaren-stof-te-vergaren~acafb734/Dit topic was ook al 15 jaar dood..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Erik de Perik
23 december 2022, 15:41
Ik reageerde op een post van een uur oud.

turboblues
23 december 2022, 18:43
Vervlogen tijden, wat word ik oud. Alle Belgische muziekwinkels die in dit topic aan bod kwamen (Piens, Key Music, Bebop, Guitar Shop..) zijn al verdwenen. Wie is er hier even oud of ouder en herinnert zich Rudy's Music (Gent en Sint-Niklaas, Oostende bestaat volgens mij nog; waren allemaal familieleden volgens mij, ook die van de Bebop was verwant aan die van Rudy's).
Wat hadden we nog allemaal... Budget Music, in Gent (Bagattestraat) had je ook nog iets waar ik mijn tweede gitaar kocht (een Daytone Strat). In Sint-Niklaas had je ook nog Bob.
Dat die kleine zaken er van tussen vallen na een tijd is normaal maar bij die echte grote spelers is het wanbeheer.
Bij Piens hadden ze niet door dat om den duur iedereen wist dat ze daar voor alles veel duurder waren en zodoende mensen alleen naar daar gingen om te bekijken en elders te bestellen.

FNaRK
23 december 2022, 19:31
Dit topic was ook al 15 jaar dood..



net zoals de rest van het forum

Erik de Perik
23 december 2022, 20:00
Vervlogen tijden, wat word ik oud. Alle Belgische muziekwinkels die in dit topic aan bod kwamen (Piens, Key Music, Bebop, Guitar Shop..) zijn al verdwenen. Wie is er hier even oud of ouder en herinnert zich Rudy's Music (Gent en Sint-Niklaas, Oostende bestaat volgens mij nog; waren allemaal familieleden volgens mij, ook die van de Bebop was verwant aan die van Rudy's).
Wat hadden we nog allemaal... Budget Music, in Gent (Bagattestraat) had je ook nog iets waar ik mijn tweede gitaar kocht (een Daytone Strat). In Sint-Niklaas had je ook nog Bob.
Dat die kleine zaken er van tussen vallen na een tijd is normaal maar bij die echte grote spelers is het wanbeheer.
Bij Piens hadden ze niet door dat om den duur iedereen wist dat ze daar voor alles veel duurder waren en zodoende mensen alleen naar daar gingen om te bekijken en elders te bestellen.


Ooit nog eens een Washburn HSS Superstrat met een Shift2001 tremolo in de Ankerstraat Sint-Niklaas gekocht. Ik weet zo niet meer welke winkel het was, mij staat Midi Music bij.

akkermanfan
23 december 2022, 20:03
Ja, turboblues, ik ook heb al die muziekwinkels meegemaakt. Een kleine anekdote : In 1990 dacht ik mijn kans gemist te hebben bij Thoma Okaze te Asse, want toen stond daar een originele 1968 Gibson Les Paul Custom te koop voor 70 000 Bef (kon dat toen niet betalen), maar achteraf gezien was het er eentje uit 1975, na wat opzoek werk, de voornaamste reden van geen 1968 was dat deze geen dish top had.... de serienummers 1968 en 1975 hebben zich toen herhaald.

munkie
24 december 2022, 15:02
De faillissementsveiling van Key Music begint op 17-1-23 , althans dat is nu de stand van zaken. Is een paar keer uitgesteld, Jan 't Hoen (drummer Wild Romance) schijnt pogingen te doen om de meubelen te redden zoals ze dat zeggen bij jullie :)

https://www.hammertime.be/nl/categories/main/keymusic-gitaren/2582

turboblues
25 december 2022, 15:53
Ooit nog eens een Washburn HSS Superstrat met een Shift2001 tremolo in de Ankerstraat Sint-Niklaas gekocht. Ik weet zo niet meer welke winkel het was, mij staat Midi Music bij.
Klopt, die was ik ook nog vergeten. Dat was aan de overkant. Heb ik nog 2 Kramer gitaren gekocht (zij waren toen hoofdverdeler of zo), daarna zijn ze naar een andere locatie gegaan in Sint-Niklaas en toen Kramer failliet ging in 1990 was het toevallig ook gedaan met Midi Music 🤔. In de Ankerstraat is er ook een tijdje een muziekwinkel geweest uitgebaat door een vrouw (ook lid van de "Rudy's" - familie geloof ik)...

turboblues
25 december 2022, 16:05
Ja, turboblues, ik ook heb al die muziekwinkels meegemaakt. Een kleine anekdote : In 1990 dacht ik mijn kans gemist te hebben bij Thoma Okaze te Asse, want toen stond daar een originele 1968 Gibson Les Paul Custom te koop voor 70 000 Bef (kon dat toen niet betalen), maar achteraf gezien was het er eentje uit 1975, na wat opzoek werk, de voornaamste reden van geen 1968 was dat deze geen dish top had.... de serienummers 1968 en 1975 hebben zich toen herhaald.
Thoma Okaze, bestaat ook al lang, nu nog enkel in Asse, vroeger ook in Gent. De eerste locatie daarvan was in de eerste locatie van Budget Music (Keizer Karel straat). Budget Music was toen verhuisd naar de Sint-Jacobsnieuwstraat.
In Gent was de buurt van de Sint-Jacobsnieuwstraat zo'n beetje het mekka van de muziekwinkels zoals de Ankerstraat dit was in Sint-Niklaas.

turboblues
25 december 2022, 16:15
De faillissementsveiling van Key Music begint op 17-1-23 , althans dat is nu de stand van zaken. Is een paar keer uitgesteld, Jan 't Hoen (drummer Wild Romance) schijnt pogingen te doen om de meubelen te redden zoals ze dat zeggen bij jullie :)

https://www.hammertime.be/nl/categories/main/keymusic-gitaren/2582
Die veiling daar zit iedereen nu op te wachten, een van de redenen waarom de verkoop zowat plat ligt op 2dehands.be en Marktplaats. Iedereen denkt daar zijn slag te slaan. Maar door opbod tegen elkaar (en bijkomende kosten) zal de prijs uiteindelijk toch nog redelijk aan de hoge kant worden. Verwacht geen nieuwe Gibson Les Paul Standard voor de helft van de prijs (om maar een voorbeeld te geven).
Ik denk dat er veel teleurgesteld zullen zijn.

Erik de Perik
25 december 2022, 18:03
Ik kan mij haast niet voorstellen dat de gitaren per stuk geveild gaan worden. De handel heeft daar geen interesse in, maar gaat het toch zo dan is de situatie dat er (incl. kosten) rond de winkelprijs verkocht wordt, ook nog goed mogelijk.

denis.hermans
28 december 2022, 14:59
Bij de online veiling nav stopzetting van een kleinere gitaarwinkel in Antwerpen werd de gewone winkelprijs vaak overschreden. Zeker als je rekening hield met de "bijkomende" kosten bij de veiling. Eens er meerdere personen tegen elkaar begonnen op te bieden was vaak alle realiteitszin verdwenen. Het ging dan ook niet om zeldzame of uitzonderlijke instrumenten. (Betrof Beat Shop, mi al zeker 10 tal jaar geleden). Ik zou dus ook niet te hard hopen op superdeals...