PDA

View Full Version : Welke gitaar?



johan1975
23 september 2007, 06:34
Hoi iedereen, ik ben een beginnende gitarist. Vorige maand heb ik via internet zo'n starterspakket besteld. De aanbieding leek interessant maar al bij al is de gitaar zelf dikke rommel. Volgens mijn gitaarleraar liggen de snaren te hoog en is ze daarom moeilijk te bespelen, zeker voor beginners. Ik heb zelf de snaren een beetje laten zakken, maar had er beter afgebleven want nu klinkt er een nagalm op men versterker. Weet niet hoe dat komt.
Ik ben dit gesukkel beu en ga me één deze dagen in de stringsandthings (antwerpen) een behoorlijke beginnersgitaar aanschaffen. Nu had ik graag jullie raad hieromtrent geweten. Men budget is ongeveer 250€ (mag eventueel iets meer zijn). De stijl die ik graag wil gaan bespelen is voornamelijk rock/metal. Enkele groepen: Muse, Placebo, Pixies, Metallica
Men gitaarleraar raad me een squier aan. Wat jullie.
Groetjes, Johan.

Jay75
23 september 2007, 08:29
squier is prima!

Bart_Blueprint
23 september 2007, 10:24
Yamaha Pacifica 112. Net even wat veelzijdiger dan een Squier Strat, door de humbucker in de brugpositie. Lukt ook wat beter voor metal enzo. Ga eens kijken! :)

jasper159
23 september 2007, 11:40
Inderdaad, een superstratje zal wel veelzijdig genoeg zijn.
Kijk ook eens naar Ibanez! En probeer toch een gitaartje met een humbucker in de brug te hebben. ;)

Merelvh
23 september 2007, 11:48
Ik zal voor een yamaha pacifica gaan.
Heb er zelf een en hij speelt geweldig!
Zeker als beginnersgitaar, later kan je de elektronica vervangen.
Met de humbucker krijg je ook nog die echte rocksound..
Mooi gitaartje voor een mooie prijs! :satisfie:

pannekoek
23 september 2007, 15:15
als ik jouw was zou ik naar de lokale muziekboer gaan en je laten inlichten voor een gitaartje, hopen dat je een eerlijke verkoper heb, kijk vooral naar squier en ibanez.


of bijvoorbeeld de: Jackson JS30DK dinky
die gitaar is gewoon gemaakt voor rock/metal en ik vind hem persoonlijk lekker spelen

veel succes :hippie:

<=Mark=>
23 september 2007, 15:55
Hoi,

Zelf heb ik dit probleem ook, ook zo'n goedkoop beginnerspakket gekocht. Rommel dus...
Zelf ben ik nu ook aan het kijken nr een andere gitaar. Ik heb al gekeken en Ibanez bevalt me erg goed. Speelt fijn wat grotere frets en is niet te duur.

mawashi
23 september 2007, 16:38
Persoonlijk kan ik het merk 'cort' ook wel aanraden als beginnergitaar.

Blend
23 september 2007, 16:41
En uiteraard London City. Die zijn wat duurder, maar dan heb je ook wat :cooler:

robby-C.rock
23 september 2007, 17:14
alles is beter dan een stagg.... neem GEEN stagg.

ben ervarings deskundig;)

eazy G
23 september 2007, 19:27
Ik zou geen squier of fender nemen aangezien die single coil elementen hebben. Als je van rock en matal houdt kun je beter zoeken naar een gitaartje met humbuckers. uiteraard kun je met single coils ook wel rocken maar waarschijnlijk is de humbucker sound iets meer de sound die je zoekt.

johan1975
23 september 2007, 20:03
Hey bedankt allemaal voor de wijze raad. Maar euhm, wat is single coil en humbuckers?? Ik ben nog maar een beginneling en dus nog maar een leek wat de technische kant van een gitaar betreft.
Kan men door middel van een goede pedaal ook geen rock of metalgeluid verkrijgen?

robby-C.rock
23 september 2007, 20:07
single en humbuckers maakt verschil in sound.
single klinkt veel scherper, veller.
humbuckers zijn wat warmer, vetter.

voor een rock sound moet je tube distortion pedaal nemen

manu
23 september 2007, 23:29
Dean heeft ook een
aantal mooie gitaren die goed bespeelbaar zijn en uiterdaard
niet echt duur zijn..tussen de 150 en de 300 euro heb je
een ruime keuze uit verschillende dean's...goede kwaliteit, vette sound etc...

kijk maar naar de Dean ZX of ML...

TimmU
24 september 2007, 00:07
EN KOOP NOU GODDOMME GEEN STEG!

er zou een automatische modus moeten komen ,zodra 'het woord' valt, gelijk een slotje .

on-topic . squier is uitstekend, verder is curzon een erg tof merk om mee te beginnen ( alphenaar in haarlem verkoopt ze) . kijk ook naar een ibanezje : dunne hals,vaak humbuckers, flitsende modellen .

succes met je zoektocht , en ohja, krijg GEEN last van GAS want anders loop je toch met de verkeerde de winkel uit .! :gitarist:

manu
24 september 2007, 00:22
owja...is er al een keer vermeld dat je GEEEN STAGG mag kopen...echt bagger :chicken:

darkrazer
24 september 2007, 12:06
Neem de Ibanez SA120, kost ongeveer €245,-
Het is een super veelzeidige gitaar waarmee je echt alle geluiden kan produceren en is door zijn twee humbuckers een betere rock gitaar dan een squier. Ow en die rode kleur is zo mooi!

Mr.Fingers
24 september 2007, 12:09
Of een Epiphone SG, licht, humbuckers, en veelzijdig

http://www.staffhorst.nl/img/EpipSGSpecial.jpg
De special, zeer eenvoudig qua electronica, maar fijne gitaartjes

http://www.blackdot.com.au/catalogue_images/epiphoneg400large.jpg
een gewone SG, met uitgebreidere electonica (denk AC/DC)

deze gitaren hebben 2 humbuckers, goed voor rock dus

the_arod
24 september 2007, 16:00
mijn gitaarleraar liggen de snaren te hoog en is ze daarom moeilijk te bespelen, zeker voor beginners. Ik heb zelf de snaren een beetje laten zakken, maar had er beter afgebleven want nu klinkt er een nagalm op men versterker. Weet niet hoe dat komt.
Ik ben dit gesukkel beu en ga me één deze dagen in de stringsandthings (antwerpen) een behoorlijke beginnersgitaar aanschaffen.
Wat voor gitaar is het??
Ik ben er namelijk zelfs in geslaagd de snaarhoogte van mijn Stagg !!!!(en dat is een waardeloze rotgitaar) prima af te stellen. Ik denk dat dat dus met jouw gitaar ook moet kunnen lukken.

Voor de rest kan ik me aansluiten bij het reeds vertelde: haal geen Stagg, de kwaliteit van die dingen is over het algemeen om van te huilen. Probeer lekker uit en kijk wat je fijn vind spelen, maar hou er rekening mee dat zelfs gitaren in een winkel niet perfect afgesteld hoeven te zijn.

eazy G
24 september 2007, 18:17
http://www.feedback.nl/?id=55&b=EPWHILAW&a=&treeID=

vet ding voor weinig..

TimmU
25 september 2007, 11:17
owja...is er al een keer vermeld dat je GEEEN STAGG mag kopen...echt bagger :chicken:
kijk is een post boven je , gast.... :sneaky:

q-elvis-p
25 september 2007, 11:21
http://www.feedback.nl/?id=55&b=EPWHILAW&a=&treeID=

vet ding voor weinig..

inderdaad gaaf gitaartje