PDA

View Full Version : combootje



akkebaas
23 september 2007, 00:49
Ben op zoek naar een lampencombo, 15 tot 30 watt, 1 kanaal. Ik heb een fender champ die me bevalt maar 't mag net iets luider gaan. Voor een warm clean geluid met een randje, tremolo en/of een mooie reverb zijn meegenomen. Ideeën?

Wicked Willy
23 september 2007, 03:53
Vox AC15 misschien?

guitartub
23 september 2007, 10:13
Laney VC of LC 15. Huge&Kettner (enz).

jbjoost
23 september 2007, 11:00
vox ac30 klinkt super:)

cc2 is zwaarder
cc1 is lichter

akkebaas
23 september 2007, 12:40
Is die chinese ac15 wat? De meningen lijken verdeeld en ik heb hem nog niet kunnen proberen.

akkebaas
23 september 2007, 14:39
vox ac30 lijkt me al wat te groot en luid...
iemand ervaring met andere (boutique) merken, Marble bv?

Lexvandoef
23 september 2007, 15:04
Die nieuwe chinese AC15CC is erg lekker. Ik heb hem thuis staan, het clean is zeer voxy en blijft ook redelijk clean als de MV open draait en het andere volumeknopje tot 1 uur laat. Maar dan staatie al erg hard hoor. Crunch is ook erg lekker, de natuurlijk overdrive ook, maar ik hem een beetje flabberig worden.

Yannicks
23 september 2007, 15:13
Een jtm-30 heeft wel 2 kanalen, maar je zult toch alleen maar het clean kanaal gebruiken.

Pepe
23 september 2007, 15:38
AC-15. Ik heb een Engelse Korg maar de chinees schijnt ook niet slecht te zijn. Vergis je niet in het volume, zelfs op grote podia kan hij vaak niet vol open. Tis wel een heel ander geluid dan een genuine fender.
Verder; van Fender een deluxe of blues deluxe, een Peavey vintage 30, Laney heeft wel iets in zijn programma, H&K statesman (vintage geluid maar heeft wel 2 kanalen), MesaBoogie subway en Orange Tiny Terror.

Ik neem aan dat het een budget ding is, anders zou ik gelijk voor een Dr.Z Maz gaan...

Rormo
24 september 2007, 11:57
Marshall JTM 30. Is weliswaar 2 kanaals, maar je kunt het distortionkanaal gewoon negeren (is ook niet erg goed). De Clean is super en overstuurt ook nog als je hem flink opendraait.

Lexvandoef
24 september 2007, 12:06
Ik heb hem ook gehad, die jtm-30. Clean kanaal klinkt idd wel goed, maar ik vond dat er een heel irritant hoog in zit. Zeker als het kanaal ook nog gaat oversturen, hij klinkt dat in mijn ogen heel erg spikey in het hoog.

akkebaas
24 september 2007, 13:17
Marshall is echt niet mijn geluid, heb een bluesbreaker gehad en zelfs die vond ik niet zo fijn.
Misschien nog een indicatie: belangrijkste gitaren zijn een jap tele thinline met humbuckers, duesenberg carl carlton, tokai 80s strat.

Jimwoud
24 september 2007, 14:17
Als marshall niet je ding is, is een Mesa Boogie studio 22 misschien wel wat. Wel 2-kanaals alleen. Is volgens mij +/- 20 watt.

Kim Wilson
24 september 2007, 14:21
Fender Deluxe Reverb! http://www.ampwares.com/ffg/deluxe_reverb_sf.html

22 watt, supergeluid. Wel enigszins duur. En vrij zeldzaam...

Yannicks
24 september 2007, 14:55
Ik heb hem ook gehad, die jtm-30. Clean kanaal klinkt idd wel goed, maar ik vond dat er een heel irritant hoog in zit. Zeker als het kanaal ook nog gaat oversturen, hij klinkt dat in mijn ogen heel erg spikey in het hoog.

Kwestie van je tone-knop op je gitaar iets terug draaien maar denk?

Yannicks
24 september 2007, 14:56
Fender Deluxe Reverb! http://www.ampwares.com/ffg/deluxe_reverb_sf.html

22 watt, supergeluid. Wel enigszins duur. En vrij zeldzaam...

En gaan waarschijnlijk snoei en snoei hard? :P

Lexvandoef
24 september 2007, 15:19
Kwestie van je tone-knop op je gitaar iets terug draaien maar denk?

Ik speelde op een les paul ermee, niet de felste gitaren :satisfie:

Kim Wilson
24 september 2007, 16:27
En gaan waarschijnlijk snoei en snoei hard? :P
Mwoah, ze kunnen lang meekomen, maar het is geen Twin Reverb. :)

a.c.
24 september 2007, 16:52
valvetech VAC 22 combo klinkt mega goed.

koch studiotone is heel draagbaar en een goed compromis, heel goed veelzijdig instelbaar.

Eko
24 september 2007, 17:27
Over een Marble kan ik wel wat zeggen. Ik heb een Clubreverb ( 28 watt class A / 40 watt class AB). Zo`n boutique amp is niet te vergelijken met een lopende band versterker. De Marble heeft werkelijk een superbe toon. Van zeer warme lage bas tot sprankelend hoog. De speaker ( in mijn geval een 15 inch Eminence) levert een prachtig rendement.
De meeste standaard versterkers vond ik niet genoeg warm laag leveren. De bouwer heeft mij uitgelegd dat bv Fender de toonregeling knijpt om het warme , echte, laag er uit te houden. Fender kan dan uit met goedkoper triplex i.p.v. beter hout voor de kast. Datzelfde geld ook voor voedingen e.d.
Zet maar eens bij een dealer een Deluxe Reverb naast een Marble. Einde discussie bij de eerste tonen!
Een kleine goede amp kun je verder open zetten en met je gitaarvolume iets terug schroeven om clean te krijgen. Voor je solo`s schroef je de gitaar gewoon verder open.

akkebaas
26 september 2007, 10:35
ok ben de chinese vox even gaan proberen, klinkt heel aardig maar niet zo super als je hem echt gaat oversturen. ik probeer nog ergens die met de blue alnico te vinden.als iemand nog suggesties heeft voor andere merken?

Jimwoud
26 september 2007, 13:05
ok ben de chinese vox even gaan proberen, klinkt heel aardig maar niet zo super als je hem echt gaat oversturen. ik probeer nog ergens die met de blue alnico te vinden.als iemand nog suggesties heeft voor andere merken?
Dat hij minder gaat klinken bij meer oversturing ben ik wel met je eens, maar dat heeft die met blue alnico ook. Er zit gewoon veel treble in die dingen, waardoor ze een beetje schraal kunnen gaan klinken. Zijn ook meer clean/crunch versterkers. Voor mid en high gain zijn ze naar mijn mening niet echt. Dan is Orange of Marshall(of sovtek!!!) weer beter.

gieros
26 september 2007, 14:30
Wat dacht je van een Fender Hot Rod Junior of een Hughes & Kettner 20th Edition Tube?

Jimwoud
26 september 2007, 14:41
Wat dacht je van een Fender Hot Rod Junior of een Hughes & Kettner 20th Edition Tube?

Die H&K klinken ook wel leuk inderdaad.

@Akkebaas: je hebt PM

jbjoost
26 september 2007, 16:23
mischien een orange rocker 30 combo geeft wat meer scheur dan een vox.

akkebaas
27 september 2007, 08:38
Wat dacht je van een Fender Hot Rod Junior

Die Hot Rod beviel me niet echt, ben wel benieuwd naar die nieuwe deluxe reverb

JeroenSchaaf
27 september 2007, 11:15
Jimwoud u heeft een PM!