PDA

View Full Version : welke snaren?



annelies85
23 september 2007, 00:43
Dag allemaal,

Ik wil binnenkort nieuwe snaren kopen voor mijn gitaar: electr. akoestische gitaar Prudencio Saez (model 59)
Ik ben aan het twijfelen tussen het merk Savarez en Martin... welke snaren klinken volgens jullie warmer?? Er zijn echt zoveel soorten..
Ben benieuwd naar jullie mening

groeten,

Annelies

ArcBeetle
23 september 2007, 01:47
Hey Annelies,

Ik weet niet zo heel veel van snaren
maar ik kan je wel een goed setje aanraden. :)

Ernie Ball - Super Slinky
ze benden een stuk makkelijker en ze spelen echt goed!
Ik gebruik ze, PAUL GILBERT GEBRUIKT ZE, YNGWIE MALMSTEEN GEBRUIKT ZE, STEVE VAI GEBRUIKT ze, enz...

:cooler:

bass blom
23 september 2007, 01:54
jij hebt alleen: Annelies gelezen zeker? :D

Makor1966
23 september 2007, 02:01
Was toch niet d'r leeftijd :chicken:

bass blom
23 september 2007, 02:16
PAUL GILBERT GEBRUIKT ZE, YNGWIE MALMSTEEN GEBRUIKT ZE, STEVE VAI

stuk voor stuk geweldige acoustische artiesten die ook lekker benden :D

je zou bijna zeggen, liefhebber, kom er maar in :seriousf:

Pais
23 september 2007, 09:37
Prudencio.... dat is een spaanse gitaar toch?
Ik dacht dat Martin alleen stalen snaren verkoopt en deze zijn niet geschikt voor jou gitaar.
Savarez is wel een geschikt merk.

Er zijn genoeg goede nylon snaren op de markt, je moet alleen effe weten welke voor jou het beste zijn. Als je nog niet zo lang speelt, of je houdt van een soepel spelende gitaar, dan is een lage tot medium snaarspanning het beste.
Een hogere snaarspanning speelt zwaarder maar geeft ook wat meer volume en ze klinken wat directer.

De snaarspanning wordt aangegeven in low/medium/high tension (of gauge) maar sommige winkels hebben geen low tension (zijn niet zo gewild)


Het meest populaire setje is deze van d'addario
http://www.gitarium.nl/accesoires/snaren/pro-arte.jpg
Ik ben nog geen muziekwinkel tegen gekomen die deze niet verkoopt.

Zoveel zal het overigens niet uitmaken welke je kiest (als het maar wel nylon snaren zijn, en niet die Ernie Balls :chicken: ).
Als je meerdere setjes hebt uitgeprobeerd, kom je er vanzelf achter welke je bevielen en welke minder. En vaak vervangen, die snaren. Ze zijn de eerste twee/drie week het beste.

harrie
23 september 2007, 14:27
Merk maakt m.i. niet zoveel uit. Na twee weken intensief spelen is het beste er af, of je nu dure of minder dure snaren hebt gemonteerd. Dus ben je gesteld op een goed geluid dan kun je beter regelmatig snaren vervangen (om de 2 a 3 weken) dan dat je dure snaren neemt en deze, vanwege het feit dat ze duur waren, lang gaat gebruiken.

annelies85
25 september 2007, 08:17
Dank jullie wel voor al jullie reacties :)
Ik heb een tijdje mijn gitaar opzij gezet, maar herinner mij nu wel opeens dat ik de snaren D'addario wel relax vond, thx ;)

Ben benieuwd hoe dramatisch het wordt na 5 jaar niet gespeeld te hebben haha


x Annelies