PDA

View Full Version : dure kabels.



ewout
22 september 2007, 23:25
Ik heb zelf georgel's en vind ze erg helder (wat ik goed vind), maar het laag wat dun en het hoog wat te scherp/schel/snijdend als ik ze vergelijk met m'n andere kabels. Die andere kabels hebben dan weer last van een wollig laag en kaal middengebied, enz.

Het idee van het kopen van kabels met een mooie balans tussen hoog en laag + de helderheid van de georgel's lijkt me wel wat. Ik zit nu op de website van www.lavacable.com te kijken, van een man die de grote merken levert in wat voor lengte en pluggen je maar wilt. Wat een prijzen. Ach, valt eigenlijk ook wel weer mee als je het vergelijkt met de prijzen van een beetje pedaal.

Niet alleen op Thegearpage en HarmonyCentral stapt men massaal over op dure kabels, maar ook mensen als John Mayer en David GIlmour stappen bijvoorbeeld over op Evidence Audio Lyric HG kabels. (denk 50 dollar voor een patchkabeltje) Is het dan echt zoveel beter?

Heeft iemand, (en dan bedoel ik de nuchtere hollanders hier op dit forum, haha ;-) ) wel eens de duurdere kabels (vovox, van den hul, cardas, zaolla, enz) vergeleken en besloten te investeren in een setje vanwege het verschil in geluid met de goedkopere kabels?

maestro_nl
22 september 2007, 23:59
De instrumentkabel en de speakerkabel van Spectraflex jaren terug naar NL laten komen. Vergeleken tijdje terug met Vovox, George-Ls(dunnere sound, meer hoog/minder mid en laag), Van den Hul (theoretisch minder weerstand is niet altijd wat je wilt horen als gitarist!), Klotz, Planet Waves en Evidence Audio The Melody, Lyric HG, Siren I&II speakerkabels.
Evidence Audio The Melody is niet de moeite waard om je Spectra's mee te vervangen. Middelmatige kabel. Echter!!!!!!!!!!! de Lyrig HG en Siren speakerkabel veruit de beste kabel voor mij als gitarist.
Meer drukkend mid, 'cut thru the mix' en laat het hoog en laag intact zonder dat het Hi-Fi wordt. Het kost echter wel wat...

future2future
23 september 2007, 00:35
Ik gebruik de evidence speaker kabel en de lyric instrument kabel. Die speaker kabel is sowieso een no-brainer: hij kost wat, maar hij verbeterd ook wel heeeel veel. De instrument kabel vind ik ook te gek, maar soms vind ik em te helder je signaal doorgeven. Mijn wah bv wordt veel scheller met de evidence vanaf de gitaar dan met george L vanaf de gitaar.
De kleuring van een bepaalde kabel kan ook in je voordeel werken, dan wordt het dus een onderdeel van je sound.

nocaster
23 september 2007, 12:08
Vorige week al mijn George l vervangen door Vovox link protect A gemaakt door Mark Stoddard van Lavacable.
Deze firma is in staat tegen scherpe prijzen, (oke, we profiteren nu van scherpe dollarkoersen) binnen 4 dagen je kabels in Nederland voor je deur te bezorgen.
Mijn pedalboard is gebufferd,oke, maar het verschil in klank is enorm,
hoog, blijft hoog alsof je met een 1 meter direkt aangesloten bent op je amp,
bas is "droger" dan bij de george l,en in high gain een strakker mid/hoog.

TimmU
23 september 2007, 12:43
merk je nou echt zo'n gigantisch verschil in klank met verschillende kabels? ik heb een fender kabel , en een planet waves, en een paar anderen (neutrik) , en ik merk echt niets. is het iets wat je moet leren horen?

future2future
23 september 2007, 12:53
Ik heb testen gedaan met Planet Waves, George L, Evidence en Vovox.

Ik vond de George L echt een stuk beter dan de PW. Evidence en Vovox zijn ook cool, maar is voor mij persoonlijk soms too much, de kleuring van je kabels kan ook bijdragen aan je sound IMHO

vinni
23 september 2007, 20:36
Verwacht natuurlijk geen megaverschillen....
Maar alle beetjes bij elkaar maakt wel het verschil tussen redelijk en
super klinken. Het is alles bij elkaar.....

Maar die EA Siren is zondermeer erg goed!
Heb ook de Lyric HG....maar vind'm te stijf om mee te spelen.
Weet nog niet wat ik daar mee doe....

Vinni

Hell's Engl
23 september 2007, 20:56
Wat kosten de Spectra's en Vovox gemiddeld?
Gebruik Klotz omdat ik die ooit heb gehad......

Joost

ewout
23 september 2007, 21:46
Vorige week al mijn George l vervangen door Vovox link protect A gemaakt door Mark Stoddard van Lavacable.
Deze firma is in staat tegen scherpe prijzen, (oke, we profiteren nu van scherpe dollarkoersen) binnen 4 dagen je kabels in Nederland voor je deur te bezorgen.
Mijn pedalboard is gebufferd,oke, maar het verschil in klank is enorm,
hoog, blijft hoog alsof je met een 1 meter direkt aangesloten bent op je amp,
bas is "droger" dan bij de george l,en in high gain een strakker mid/hoog.

Kun je wat meer vertellen over wat je bedoelt met 'drogere' bas? Bedoel je dat hij wat rustiger en gecontroleerder is dan bij georgel's? Is het hoog minder schel dan bij georgel's?

ewout
23 september 2007, 21:48
Wat kosten de Spectra's en Vovox gemiddeld?
Gebruik Klotz omdat ik die ooit heb gehad......

Joost

Bij lavacable is Vovox 43 dollar per patchkabeltje van 6 - 11 inch. Voor een 4.5m / 15 feet kabel ben je 137 dollar / euro kwijt.

ewout
23 september 2007, 21:50
Heb ook de Lyric HG....maar vind'm te stijf om mee te spelen.
i

Dat leek me dus ook toen ik keek naar dat ding; die is veel te stijf. Dat is dus ook belangrijk in een keuze!