PDA

View Full Version : Grof geld verdienen met amp-modden



SimonS
22 september 2007, 22:41
Zie deze link: http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/117475035-harley-benton-ga5-versterkercombo-gemodificeerd.html

Die vraagt 160 euro voor een gemodde ultra-budget-amp! :sneaky: :chicken:

Nogal doorgeslagen als je het mij vraagt...

BamBuFan1
22 september 2007, 23:10
Zie deze link: http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/117475035-harley-benton-ga5-versterkercombo-gemodificeerd.html
Die vraagt 160 euro voor een gemodde ultra-budget-amp! :sneaky: :chicken:
Nogal doorgeslagen als je het mij vraagt...

Hmm, naar Engeland sturen om er voor €10 aan te laten verspijkeren. Wat zullen die verzendkosten verd*d hoog zijn geweest! En voor dat geld heeft ie er nog geeneens een gain-pot bij....

heavy-metal-thunder
22 september 2007, 23:11
tja, maar hoeveel kost een Weber speaker?

Freeqi
23 september 2007, 02:43
mmm, interessant. Was net hetzelfde van plan maar iets grondiger. Heb regelmatig klanten die om een betaalbaar, goedklinkend volledig buizen klein ampje vragen ? Wat denken jullie ? Gewoon een moderne manier om die chinese lo-cost bouw te gebruiken ...

Heb ook Harley Benton combo en head besteld. Dit zijn de plannen:

combo:
-extra boost met pushpull op volume
-pots eruit en CTS in
-alle jack chassis switchcraft
-bright switch
-aangepaste voeding, extra afgevlakt
-chinese tubes eruit en JJ's erin
-speaker eruit (chinese copy van weber) en deftige Jensen alnico erin
-alle MF signaal weerstanden eruit en Carbon comps erin
-alle condensatoren eruit en deftige F&T's erin
-uitgangstrafo eruit en heb een Telefunken SE laten nawikkelen die doorloopt tot 20 !!! Hz, 8W. ipv die chinese crap die al afloopt aan 150Hz en nog geen 5W aankan ;-) Ook multitap en dus extra speakeruitgangen 4,8,16 Ohm extra, interne speaker uitschakelbaar en line out toegevoegd.

combo verkoop 480 euro btw inc

head idem dito, uiteraard zonder speaker wissel, 340 euro btw inc

voor die prijs heb je toch niks anders volledig buizen en deftige kwaliteit ? Het idee van die chinezen is goed maar niet vet genoeg ? verantwoord of niet ?

B_2_the_a
23 september 2007, 03:13
tjah
maar willen mensen zoveel geld uitgeven voor een klein ampje wat als bouwsteen een crappy chinees is?

zx81
23 september 2007, 09:44
misschien wel. mesa boogie is ooit begonnen met het verbouwen van budget fender princeton versterkertjes. dat heeft toch aardige resultaten opgeleverd, waar nu nog vraag naar is.

Freeqi
23 september 2007, 10:26
en van de 'chinese' bouwsteen blijft enkel nog het printbord, voedingstrafo en behuizing over ? Het is gewoon omdat de prijs van dat combootje zooo laag is en er wel ok uit ziet, het een betaalbaar chassis is eigenlijk ? Voor die prijs bouw je zelf niet met de hand enkel een behuizing met chassis ... en 340 euro btw inc vink nou niet echt veel geld voor een goed recording headje ? Is de prijs van een boetiek pedaaltje ... met de line out kan je eigenlijk zelfs als preamp gebruiken ? Als klaar zijn zal 'k eens wat soundfiles posten ?

heavy-metal-thunder
23 september 2007, 11:04
Fender heeft nu een princeton recording amp. Kost een 1500 euro. Oké, heeft wel nog wat extra opties (attentuator...).

340 euro voor een goede thuis amp vind ik niet overdreven. Vox valvetronix 30W kost ook snel 220.

Ik vraag me af of een boostknop nodig is? Ik zou voor mezelf meer baat hebben mij een mastervolume. Want, 6W door een goede speaker is nog luid om thuis te oefenen.

Freeqi, geef een seintje als jouw exemplaar klaar is. Wil ik zeker horen.

Freeqi
23 september 2007, 11:44
Fender heeft nu een princeton recording amp. Kost een 1500 euro. Oké, heeft wel nog wat extra opties (attentuator...).

340 euro voor een goede thuis amp vind ik niet overdreven. Vox valvetronix 30W kost ook snel 220.

Ik vraag me af of een boostknop nodig is? Ik zou voor mezelf meer baat hebben mij een mastervolume. Want, 6W door een goede speaker is nog luid om thuis te oefenen.

Freeqi, geef een seintje als jouw exemplaar klaar is. Wil ik zeker horen.

1500 is wel weer véél meer hé

valvetronix is niet volledig analoog/lampen hé ... dus iets gans anders ?

boostknop is nodig omdat ie anders vrij droogjes en nogal clean is ... heb je ook scheurknopje ;-)

mastervol ga ik eens over denken, ook doenbaar ... missch ook met pushpull cts pot zodat ie bypassbaar is ... attenuator ook mogelijk maar moet wat zien dat ie niet té duur wordt ... missch eens weber mass motor schakelbaar in bouwen. zal 's proberen (als er nog plaats overblijft ;-)

zal zeker iets laten weten ! Nu nogal druk maar half oktober wel eens dagje uittrekken en proto ombouwen.

Geef maar input, zeker degenen die zo'n standaard versie hebben ?

SimonS
23 september 2007, 15:01
hmm hou het spam gehalte in de gaten, gezien je commerciele belangen.

Het topic was puur om te laten zien dat een ultra cheap PRC-product wordt opgedirkt met wat componentjes, en dat mag dan smakken meer geld opleveren.

Zelfde opmerking geld voor jouw mods. ALs je vanaf punt 0 begint (dus eigen PCB, behuizing: wat je overhoudt na dat modden van je) heb je én een volledig custom ampje, én iets dat niet van een Chinees baggerfabrikaat is afgeleid.

bass blom
23 september 2007, 17:24
nah.. smakken meer? 88 of 99 kost dat ding? plus 8 voor verzenden.
als hij dan inderdaad naar uk geweest is voor een 10tje spullen dat zal zeker een 10tje heen en een 10tje terug zijn.
dus als die gast er 30 euro aan verdient is dat grof?

SimonS
23 september 2007, 18:22
in principe, voor die ultra-low budget versterker? Ja absoluut. Mijns inziens zijn ze dat simpelweg niet waard.

Freeqi
23 september 2007, 19:55
Het topic was puur om te laten zien dat een ultra cheap PRC-product wordt opgedirkt met wat componentjes, en dat mag dan smakken meer geld opleveren.

Zelfde opmerking geld voor jouw mods. ALs je vanaf punt 0 begint (dus eigen PCB, behuizing: wat je overhoudt na dat modden van je) heb je én een volledig custom ampje, én iets dat niet van een Chinees baggerfabrikaat is afgeleid.

met eigen behuizing, chassis en pcb zou het qua materialen en werkuren minstens dubbel zijn, vandaar het idee om het chinese bakje te gebruiken maar wel serieus kwalitatieve motor in te steken ;-) Chinees baggerfabrikaat is (da's het enige wat de chinezen kunnen: domweg namaken) op een paar waardes na en cheapo componenten een volledige copy van de ouwe gibson GA-5 amp. Gooi de chinese brol eruit en steek deftige compos en je hebt wél een goed ampje voor weinig $. Daar werken ze aan 120€ per MAAND hé. Hier kan je daar als zelfstandige/bedrijf nog geen halve dag voor werken ... vandaar mijn idee om deel van hen te gebruiken ... maakt het betaalbaar. Als ik zelfs zo'n kleintje moet lijmen, tolexen, chassis laten plooien/bedrukken etc kost het véél meer. En vind de look nou eigenlijk best wel ok ? Soit we zien wel hoe het uitdraait ?

EdJ
25 september 2007, 21:39
Lijkt mij best een goed plan maar bezint eer ge begint;voor je er erg in hebt sta je de godganse dag van die dingetjes te verbouwen en heb je geen tijd meer voor wat anders .Ik vind je vraagprijs helemaal niet gek maar mijns insziens heb je met 5 watt voor thuis te scheuren absoluut een mastervolume nodig.We wonen niet allemaal riant in belgische villa`s met buren op een kilometer afstand:-)

Freeqi
25 september 2007, 22:31
Thanks, zal er een mastervolume inbouwen ! En amps verbouwen doe ik toch al de godganse dag dus veel verschil maakt dat nu ook weer niet + ik woon in een simple rijhuisje hoor ?

bert k
25 september 2007, 23:02
Leuk topic, maar het spam-gehalte ligt op de loer. Geen slotje, maar dan ook geen reclame meer, oké?


Uw dienstbare mod

Freeqi
25 september 2007, 23:06
euh, waar is de reclame dan ? Er is een verschil tss reclame en info ;-)

EdJ
26 september 2007, 09:42
Dat snap ik ook niet;het product is er nog niet eens.

bert k
26 september 2007, 12:50
Hou het bij info, dan gaat alles goed.

EdJ
26 september 2007, 14:17
Dus in principe kan alles verteld worden zolang er geen prijzen worden genoemd?

Mitch
26 september 2007, 15:00
Een hele opsomming van features incl. een adviesprijs lijkt net iets teveel op een advertentie. Een beetje de markt aftasten en om input vragen mag best, dat is zowel in het belang van de bouwers als de gebruikers/aspirant kopers. Duidelijk toch ?

EdJ
26 september 2007, 15:25
prima.Bedankt!