PDA

View Full Version : Nog een verkoopwaarde vraag.



zeppo
22 september 2007, 19:47
Enige tijd geleden een gitaar via Ebay gekocht en bij aankomst bleek er een probleempje mee te zijn: achter het hout van de studs voor de kahler zaten twee barstjes, en de studs zijn dus ook een klein beetje schuin naar voren gegaan.

Na het hele Ebay-kopersbeschermings-circus doorlopen te hebben (ze nemen daar wel de tijd voor zeg, maar wel nette service natuurlijk) zit ik dus met een gitaar die of door een reparateur (of hobbyist) onder handen genomen moet worden of in onderdelen verkocht kan worden. Maar voor hetzelfde geld geeft ie ook nog jaren plezier zonder verdere ingreep, maar dat kan ik verder niet beoordelen.

In eerste instantie wilde ik er zelf mee aan de slag, maar nu ik al een andere gitaar met vergelijkbare trem heb (en erachter gekomen ben dat het toch allemaal wel erg omslachtig werkt (in ieder geval voor mij)) wil ik deze gitaar eigenlijk gewoon op een paar plekken te koop gaan aanbieden.

Alleen wat is wijsheid? De pickups (HSS) los verkopen, net als de stemmechanieken, de Kahler en de hals? Mogelijk is er zelf iemand geinteresseerd in de body? Geen idee.

Benieuwd naar de meningen hier op het forum, of zijn er al mensen die ervaring hebben met het loop-en sloopwerk aan gitaren en dan de onderdelen los verkopen.

owja, het gaat om een Peavey Nitro III Custom, zie pic ...

Niet iedereens cup-of-tea, dat is duidelijk, je moet er wel van houden zullen we maar zeggen.


http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/nitro.jpg

Braindead
22 september 2007, 20:11
Voor wat het waard is: Ik vind het wel een vette gitaar. wat je ermee zou moeten doen weet ik echt niet. Ik zou vooralsnog kijken of een reparateur er iets mee kan. Misschien gaatjes opvullen of verstevigen, wellicht dat dat kan. Maar goed dat zeg ik omdat ik het zonde zou vinden als deze gitaar in onderdelen verkocht gaat worden.

(Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt maar die kahlers kun je op zich ook nog wel aardig verkopen dacht ik. Als het hier niet is dan wel in duitsland. Nederland is een beetje bekrompen als het om jaren tachtig metal gitaren gaat dacht ik.)

Verder kan ik je ook niet verder helpen....

Nobilta
22 september 2007, 20:18
Geld terug en gitaar terug van waar hij komt!
Is dat niet te regelen via Ebay?
Of stond er in de advertentie dat hij iets mankeerde?

zeppo
22 september 2007, 20:18
Voor wat het waard is: Ik vind het wel een vette gitaar. wat je ermee zou moeten doen weet ik echt niet. Ik zou vooralsnog kijken of een reparateur er iets mee kan. Misschien gaatjes opvullen of verstevigen, wellicht dat dat kan.

Kreeg (van een reparateur al de suggestie van superlijm, want kruipt echt overal in de kleinste kiertjes vanwege de viscositeit (geloof ik)
Andere optie is een nieuw stukje hout.


Maar goed dat zeg ik omdat ik het zonde zou vinden als deze gitaar in onderdelen verkocht gaat worden.

Ik denk natuurlijk wel aan mijn portemonnee :D


Nederland is een beetje bekrompen als het om jaren tachtig metal gitaren gaat dacht ik.)

Niet zonder reden: ze kwamen altijd samen in beeld met van die gasten met enorm haar

http://www.geocities.com/SoHo/Studios/2786/yngwie308.jpg

:D

zeppo
22 september 2007, 20:22
Geld terug en gitaar terug van waar hij komt!
Is dat niet te regelen via Ebay?
Of stond er in de advertentie dat hij iets mankeerde?
Dat schijnt dan ook weer niet te kunnen volgens het recht: kijk maar eens op Ebay.de, zowat elke ad wordt afgesloten met iets in de geest van:


Da es sich hierbei um eine Privatauktion handelt, komme ich um das leidige Thema des Garantieausschlußes nicht herum und weise ausdrücklich darauf hin, dass ich nach dem geltenden EU-Recht keine Garantie übernehmen kann

In de advertentie stond dat de gitaar in orde was (anders had ik m ook niet gekocht)
Ik heb wel van Ebay een gedeelte van mijn aankoopbedrag teruggekregen, dat heet 'kopersbescherming'

Ik heb er dus per saldo niet al te veel voor betaald, en de hoofdprijs hoeftie ook niet op te brengen, dat is wel zo lekker.

G.G.
22 september 2007, 20:46
Ik zou vanaf de achterkant het hout rondom de studs wegfresen, tot vlak onder de bovenkant, en dan een nieuw blok inlijmen (scheelt je lakwerk aan de voorkant).

Lastige en redelijk prijzige ingreep.

Mocht je hem in delen gaan verkopen, PM mij ff mbt de trem. :cooler:

zeppo
22 september 2007, 23:09
Ik zou vanaf de achterkant het hout rondom de studs wegfresen, tot vlak onder de bovenkant, en dan een nieuw blok inlijmen (scheelt je lakwerk aan de voorkant).

Lastige en redelijk prijzige ingreep.
Die optie had ik zelf nog niet bedacht!
Prijzig in de zin van? 'k heb zelf een goede frees en kan nutuurlijk wel wat voorwerk doen.


Mocht je hem in delen gaan verkopen, PM mij ff mbt de trem. :cooler:
zal ik onthouden, maar heb nog geen idee.

G.G.
23 september 2007, 09:46
Die optie had ik zelf nog niet bedacht!
Prijzig in de zin van? 'k heb zelf een goede frees en kan nutuurlijk wel wat voorwerk doen.

zal ik onthouden, maar heb nog geen idee.

Het wordt prijzig omat het vulstukje eindeloos met de hand bewerkt moet worden totdat het perfect past. Daar gaan echt wel wat uurtjes in zitten.

Als je zelf een bovenfrees hebt, dan zou ik het zeker proberen. Maak van mdf een malletje zodat je een kaarsrechte strook weg kan halen aan de achterkant. Bij de houthandel een reststukje hardhout halen (bijv. esdoorn of beuken) en dan meten, vijlen, meten, vijlen, meten, schuren, meten, schuren etc...... totdat het perfect past. Dan dat blok erin lijmen en de gaten voor de studs opnieuw boren vanaf de voorkant.