PDA

View Full Version : Ibanez SA260FM



SonofDestiny
22 september 2007, 19:12
Ik speel nu al best een tijdje op m'n Ibanez SA260FM en ik wil m'n sound mooier maken. Een nieuwe gitaar wil ik echter niet kopen (hij speelt zo heerlijk :)). Ik zie steeds meer dingen over humbuckers en single coils die worden vervangen, maar ik heb er echt totaal geen verstand van. Is het ten eerste de moeite waard om dure dingen in m'n gitaar van 350 euro te gooien? Zo ja, waar kan ik die dingen uitproberen en hebben jullie aanbevelingen?

Mr.Fingers
22 september 2007, 19:13
Ik speel nu al best een tijdje op m'n Ibanez SA260FM en ik wil m'n sound mooier maken. Een nieuwe gitaar wil ik echter niet kopen (hij speelt zo heerlijk :)). Ik zie steeds meer dingen over humbuckers en single coils die worden vervangen, maar ik heb er echt totaal geen verstand van. Is het ten eerste de moeite waard om dure dingen in m'n gitaar van 350 euro te gooien? Zo ja, waar kan ik die dingen uitproberen en hebben jullie aanbevelingen?

jooot, waarom niet. Probeer eens seymour duncans ofzo? ik weet niet naar wat voor geluid je op zoek bent

Luke-wannabe
22 september 2007, 19:13
Ja wel hoor. Maar wat bedoel je met 'mooier' maken?

SonofDestiny
22 september 2007, 19:15
@ Mr. Fingers: Oja, dat was ik vergeten!

Deze sound: http://www.youtube.com/watch?v=mFQ_6Vxpf-4

@ Luke-wannabe: tja.. m'n gitaar klinkt clean een beetje kaal en distorted zou die wat meer ballen mogen hebben.

Mr.Fingers
22 september 2007, 19:17
Het betere rockwerk dus!

tgooh, Seymour Duncan PA-TB3b is dan wel een aanrader denk ik

Luke-wannabe
22 september 2007, 19:17
Wat voor versterker heb je? Ik denk dat je beter een andere versterker kunt kopen als je nog neit zo'n goeie hebt.

SonofDestiny
22 september 2007, 19:20
@ Luke: zelfs op de Fender Performer 1000 die ik uitprobeerde klonk het niet zo overweldigend. Nou ja, het was best mooi, maar niet zo mooi als ik had verwacht..

@Mr. Fingers: Ik heb op deze site (http://www.seymourduncan.com/support/audio-samples/humbuckers_and/) geluisterd naar een audio sample. Clean - prima, maar de dirty versie... Ligt het aan mij of klinkt ie niet zo ruig?

Mr.Fingers
22 september 2007, 19:38
Voor mij klinkt alles dat enigzins scheurt al ruig, dus eigenlijk ben ik een slecht iemand om u te helpen daarvoor...

tjeabele
22 september 2007, 19:51
volgen mij is die ibanez een ultralichte gitaar. Over het algemeen is het dan moeilijk jouw geluid eruit te krijgen.

tjeabele
22 september 2007, 19:52
volgen mij is die ibanez een ultralichte gitaar. Over het algemeen is het dan moeilijk jouw geluid eruit te krijgen. En over een Fender versterker... nee dus

SonofDestiny
22 september 2007, 20:02
Kan je dat over die Fender versterker even toelichten?

zeppo
22 september 2007, 20:11
jooot, waarom niet. Probeer eens seymour duncans ofzo? ik weet niet naar wat voor geluid je op zoek bent
Lijkt mij dat je eerst moet vragen naar het geluid dat hij zoekt, en afhankelijk van het antwoord met een suggestie komt?

zeppo
22 september 2007, 20:12
Kan je dat over die Fender versterker even toelichten?
Fender versterkers zijn over het algemeen bekend om hun cleane karakter (beesten als de Ultrasonic daargelaten)
Volgens de meeste gitaristen moet je voor 'ballen' toch naar een ander merk uitkijken.

iwamoto
22 september 2007, 20:26
volgen mij is die ibanez een ultralichte gitaar. Over het algemeen is het dan moeilijk jouw geluid eruit te krijgen. En over een Fender versterker... nee dus
ja joh, uit mijn ibanez S krijg ik echt geen overdrive, zelfs niet met die air norton erin.....B S

en nu even wel serieus, amp is een idee idd, maar toch zou ik ook kijken voor een setje lekkere elementen, als je niet te veel geld wilt uitgeven (wat ik wel snap met n 350 gitaar) koop je toch lekker wat GFS elementen, staat genoeg over hier op gitaarnet :)

http://store.guitarfetish.com/pickups.html

moet al wel gouw goedgaan, wat voor amp heb je trouwens nu?

SonofDestiny
23 september 2007, 13:06
Een Volcano :(

Ik ga in ieder geval een nieuwe amp kopen. Zal ik daarvoor een nieuw topic maken?

Als ik m'n nieuwe amp heb zal ik die elementen er nog inzetten dan? (ik heb geen idee wat ik zou moeten vervangen trouwens. Single coils? Humbuckers? Bridge? Neck? Ik ben echt niet bekend met die termen.)

tjeabele
23 september 2007, 13:42
Ja, ga voor de verandering eens een "welke amp moet ik kopen" topic maken, dat is echt iets nieuws hier!

Ik had dat over die Fender versterker niet beter kunnen toelichten dan Zeppo gedaan heeft. Fenders scheuren nou eenmaal niet lekker.

Ongevraagde tip aan Sonfdestiny: voor weinig geld scoor je een Marshall MG100DFX combo of zelfs een half-stack, scheurt als een gek, clean wel wat minder.

SonofDestiny
23 september 2007, 16:40
@ tjeabele: bedankt voor de tip. Ik snap alleen niet waarom je er zo sarcastisch bij moet doen :) Ik heb al eens zo'n topic geplaatst en daar werd nogal 'ga lekker de zoekfunctie gebruiken' op gereageerd. Dus vandaar ;) En bovendien had ik in dat topic gevraagd naar een redelijk goedkope versterker en om nou nog een topic te plaatsen...

tjeabele
24 september 2007, 10:28
@SonofDestiny: SORRY!!!!

almarvk
24 september 2007, 10:44
Er staat zoveel informatie op het forum dat de zoekfunctie als eerste wordt aangeraden bij zo'n topic. Echt waar, een wereld gaat voor je open.

manu
24 september 2007, 11:06
@ Mr. Fingers: Oja, dat was ik vergeten!

Deze sound: http://www.youtube.com/watch?v=mFQ_6Vxpf-4

@ Luke-wannabe: tja.. m'n gitaar klinkt clean een beetje kaal en distorted zou die wat meer ballen mogen hebben.

1. Hé..Ga je Zondag 7 Oktober ook naar Funeral for A Friend?!
2. Ik zou idd eerst even een nieuwe Versterker gaan kopen
en evtl een distortion pedaal...de sound die je op je FFAF Vid
hoort krijg je via een goede amp echt met elke blokkergitaar....


cheers,

manu