PDA

View Full Version : Ibanez SA260FM



SonofDestiny
22 september 2007, 19:12
Ik speel nu al best een tijdje op m'n Ibanez SA260FM en ik wil m'n sound mooier maken. Een nieuwe gitaar wil ik echter niet kopen (hij speelt zo heerlijk :)). Ik zie steeds meer dingen over humbuckers en single coils die worden vervangen, maar ik heb er echt totaal geen verstand van. Is het ten eerste de moeite waard om dure dingen in m'n gitaar van 350 euro te gooien? Zo ja, waar kan ik die dingen uitproberen en hebben jullie aanbevelingen?

Mr.Fingers
22 september 2007, 19:13
Ik speel nu al best een tijdje op m'n Ibanez SA260FM en ik wil m'n sound mooier maken. Een nieuwe gitaar wil ik echter niet kopen (hij speelt zo heerlijk :)). Ik zie steeds meer dingen over humbuckers en single coils die worden vervangen, maar ik heb er echt totaal geen verstand van. Is het ten eerste de moeite waard om dure dingen in m'n gitaar van 350 euro te gooien? Zo ja, waar kan ik die dingen uitproberen en hebben jullie aanbevelingen?

jooot, waarom niet. Probeer eens seymour duncans ofzo? ik weet niet naar wat voor geluid je op zoek bent

Luke-wannabe
22 september 2007, 19:13
Ja wel hoor. Maar wat bedoel je met 'mooier' maken?

SonofDestiny
22 september 2007, 19:15
@ Mr. Fingers: Oja, dat was ik vergeten!

Deze sound: http://www.youtube.com/watch?v=mFQ_6Vxpf-4

@ Luke-wannabe: tja.. m'n gitaar klinkt clean een beetje kaal en distorted zou die wat meer ballen mogen hebben.

Mr.Fingers
22 september 2007, 19:17
Het betere rockwerk dus!

tgooh, Seymour Duncan PA-TB3b is dan wel een aanrader denk ik

Luke-wannabe
22 september 2007, 19:17
Wat voor versterker heb je? Ik denk dat je beter een andere versterker kunt kopen als je nog neit zo'n goeie hebt.

SonofDestiny
22 september 2007, 19:20
@ Luke: zelfs op de Fender Performer 1000 die ik uitprobeerde klonk het niet zo overweldigend. Nou ja, het was best mooi, maar niet zo mooi als ik had verwacht..