PDA

View Full Version : Wat is deze gitaar waard?



Brent Ray Vaughan
22 september 2007, 15:00
Hoi, tijdje geleden dit model van gitaar gekocht (zonder pu's , pickguard en dergelijke). Vroeg me af of hij enige waarde heeft of zo. Heb de mijne al afgeschuurd (de originele lak was er toch niet meer op) en zag dat hij een mooie 1 piece Ash body had, heel licht.

Dus personen die iets van deze gitaar weten;.. shoot!

Aria Diamond (http://www.goldenoldies.de/aria%20weiss.jpg)http://www.goldenoldies.de/aria%20weiss.jpg

Braindead
22 september 2007, 15:09
hmm, als ie verzamelwaarde had dan is die er nu wel grotendeels af vanwege de geschuurde body ben ik bang. Afgezien daarvan is ie vast wel leuk voor verzamelaars, maar stel je niet teveel voor van de waarde van zo'n gitaar. Een paar honderd hooguit (als ie wel compleet zou zijn. ), maar zet hem te koop en je weet het :-)

Brent Ray Vaughan
22 september 2007, 15:12
Ja ik weet dat ik hem naar de Kl@te heb geholpen door hem te schuren, maar ben ook niet direct van plan om hem te verkopen. Zou hem graag wat 'Mustangiseren'.

Maar mochten er forumleden zijn die ooit zo'n gitaar hebben gehad, mogen ze me altijd wat vertellen over de kwaliteit van de brug en zo.

Alvast bedankt!

wietse
22 september 2007, 17:26
Ja ik weet dat ik hem naar de Kl@te heb geholpen door hem te schuren, maar ben ook niet direct van plan om hem te verkopen. Zou hem graag wat 'Mustangiseren'.

Maar mochten er forumleden zijn die ooit zo'n gitaar hebben gehad, mogen ze me altijd wat vertellen over de kwaliteit van de brug en zo.

Alvast bedankt!
het is een aria 1803T ik heb er zo één en die kocht ik dit jaar voor 60 euro(of was het nu vorig jaar??) en hij was geheel hamerslag gespoten.
helemaal origineel doen deze matsumoku planken rond de 200/300 euro, maar omdat die van jou z'n typische elementen mist is de waarde ook niet erg hoog of het moet al een verzamelaar zijn die een hals zoekt, en daar goed voor wil betalen.
de brug is niet veel soeps, doet z'n werk voor rustiger muziek maar als je stevig gaat rammen dan schieten de snaren zo van de rolletjes af.

bass blom
22 september 2007, 17:27
geheel hamerslag gespoten.

kan dat? :o geweldig :P

Brent Ray Vaughan
22 september 2007, 17:50
Dat wordt dus de brug vervangen.... Iemand raad?

wietse
22 september 2007, 18:59
kan dat? :o geweldig :P

jawel dat kan, alleen hier hadden ze de hals ook van gedaan en dat speelt niet echt prettig.

bass blom
22 september 2007, 19:03
jawel dat kan, alleen hier hadden ze de hals ook van gedaan en dat speelt niet echt prettig.

ja dat is nix.
maar hoe ziet dat er uit dan? net als met een rollertje of heel anders?

wietse
22 september 2007, 19:30
net zoals een gietijzeren hek, die structuur, en wat vlekkerig.
was trouwens metallic blauwe hamerslag.

Brent Ray Vaughan
22 september 2007, 19:33
Wietse,

heb al ondervonden dat jij de man bent van de wat onbekendere (althans voor mij) gitaren.

Enig idee hoe een brug ik er kan opzetten zonder al te veel verbouw-en knutselwerk?

Een Mustang brug lijkt me wel iets... weet niet of het gaat.

wietse
22 september 2007, 20:12
je kan ook proberen er andere rolletje voor te vinden met diepere groeven, het probleem doet zich vooral voor bij de EAD snaren daar zijn de groeven in de rolletjes niet diep genoeg.
tenminste met een setje 0.10 mischien dat het bij een lichter setje wel goed gaat.
of er zomaar een andere brug op past weet ik niet de constructie is natuurlijk typisch 60's/70's jaren japans.

Brent Ray Vaughan
22 september 2007, 20:22
Ik zal eerst de groefjes eens proberen diep te maken... Als ik het verpest is niet erg aangezien die rollertjes waardeloos zijn.

Anders verpats ik de body wel.

In elk geval bedankt voor de hulp!

wietse
22 september 2007, 20:55
moet gemakkelijk zijn, rolletjes zijn van plastic.