PDA

View Full Version : Ik heb genoeg van dat gesjouw Help!



Punt
22 september 2007, 14:37
Ik moet met mijn gear nu steeds 50 treden af en op als ik dat spul meeneem.
4 keer lopen enkele reis kost me dat. Amp, kast, pedalboard en gitaar + toolkoffertje.

Ik heb in het verleden wel eens digitale floorboards e.d. geprobeerd maar vond dat niet overtuigend genoeg. Ik denk nu dat het tijd wordt om water bij de wijn te doen om de boel draagbaar te maken.

Ik zoek dus een "draagbare" oplossing. Ik ben niet zo thuis in de digitale wereld dus ik kan wel wat tips gebruiken om met zo weinig mogelijk gewicht toch een aanvaardbare livesound te hebben.

Ik speel rock, ballads en blues.
Ik gebruik weinig FX (Memorylane delay, Fulltone OCD en Fulltone Dejavibe)
Gitaar: Gibson R9 (Customshop LP)
Amp: Bogner Shiva
Cab: Bogner Shivasized met Greenbacks

Graag suggesties!

Thanks
Punt

pol
22 september 2007, 14:39
simpel, je hebt te weinig gitaren & amps, alles dubbel kopen en laten staan :)

Punt
22 september 2007, 14:45
simpel, je hebt te weinig gitaren & amps, alles dubbel kopen en laten staan :)

Ik heb het niet over repeteren, daarvoor gebruik ik een oefcombo.
Ik heb het over optredens.

dunnoaname
22 september 2007, 14:52
:rockon:Mooie rig!!!!! Gewoon lekker sjouwen zou ik zeggen :P. Eventueel kan je natuurlijk ook een klein buizencombootje kopen als dat je makkelijker lijkt. Bijv vox AC15 of een fender (champ?).

Kim Wilson
22 september 2007, 15:00
Ik neem met elk optreden mijn hele gitaartroep én een compleet drumstel mee. Dat betekent dus 5 keer naar zolder en terug, omdat ik het geluk heb dat mijn amp en gitaren beneden mogen staan. Maar dat is niet anders. Voor mijn eigen sound heb ik dat er graag voor over.

Punt
22 september 2007, 15:00
:rockon:Mooie rig!!!!! Gewoon lekker sjouwen zou ik zeggen :P. Eventueel kan je natuurlijk ook een klein buizencombootje kopen als dat je makkelijker lijkt. Bijv vox AC15 of een fender (champ?).

Thanks, ik heb een Koch Studiotone voor het kleinere werk.
Ik zoek iets dat me de Bogner doet vergeten :)

Punt
22 september 2007, 15:02
Ik neem met elk optreden mijn hele gitaartroep én een compleet drumstel mee. Dat betekent dus 5 keer naar zolder en terug, omdat ik het geluk heb dat mijn amp en gitaren beneden mogen staan. Maar dat is niet anders. Voor mijn eigen sound heb ik dat er graag voor over.

Jij bent nog jong :)
Ik loop al 35 jaar te sjouwen, het is genoeg.

Rouzy
22 september 2007, 15:03
Jij bent nog jong :)
Ik loop al 35 jaar te sjouwen, het is genoeg.misschien kan je wieltjes onder je amp doen? of heb je dat al?

Punt
22 september 2007, 15:05
misschien kan je wieltjes onder je amp doen? of heb je dat al?

En dan de boel 50 treden naar beneden laten rollen ? :)
Naar boven hoeft dan niet meer denk ik...

Kim Wilson
22 september 2007, 15:05
Jij bent nog jong :)
Ik loop al 35 jaar te sjouwen, het is genoeg.
Punt. :D


Ja, hier heb je ook wel gelijk in. Misschien tijd voor roadies. :)

Brent Ray Vaughan
22 september 2007, 15:06
Ik zou willen dat ik zoveel mooie spullen had om te sjouwen. 8-)

Mitch
22 september 2007, 15:09
misschien kan je wieltjes onder je amp doen? of heb je dat al?


Ja, met wieltjes de trap af :chicken:
Als digitale bakken je niet veel zeggen zou je naar een iets uitgebreidere pre amp kunnen kijken als de Koch Pedaltone, die goed over een PA/monitor te gooien is. Je effecten zou je kunnen vervangen door drie kleinere pedaaltjes die kleiner in een tasje te frummelen zijn als je niet digitaal wil.
Digitaal kan wel, zeker de Vox vloerplaat (Tonelab) is heel aardig en snel goed klinkend te krijgen, maar de modulatie en de basissound zijn natuurlijk geen Bogner kwaliteit.

Pepe
22 september 2007, 15:11
Ik ken het Punt, allemaal mooi & aardig die gear maar hoe meer je speelt, hoe belangrijker dat soort dingen worden. Voor een aantal situaties (en dan bedoel ik niet dat de roadiebus vlak bij het podium kan parkeren) is het handig om in 1 loopje alles mee te kunnen nemen.
Ik heb een paar setjes. 1 daarvan is de tele/Vox AC-15/treblebooster. Gitaar op de rug, rugzakje met snaren, bottleneck, snoeren en tuner ook en de amp in de hand. Een AC-15 is net te doen met 1 hand. Je hebt ook geen 220 nodig voor je effecten, scheelt weer.
Een ander setje is een strat/deluxe/Xotic BB, zelfde verhaal.

Nadeel is omdat ik een gigbag gebruik ik liever mijn gitaren met 18 graden headstocks thuislaat, de Les Pauls en 335's dus.

Niettemin, ik heb een rootsy sound, dit verhaal gaat totaal niet op als je veel met delays en cascading amps werkt natuurlijk.

Daemon
22 september 2007, 15:15
Misschien als je het geld er voor over hebt zoiets als dit (http://www.g66.eu/index.php?page=shop.browse&category_id=15&option=com_virtuemart&Itemid=92) aanschaffen en als dat goed geluid opleverd rechtstreeks de mengtafel inpluggen? (luister de samples op de site maar even) Dan heb je alleen dat ding nodig, een midi pedaal & een gitaar zo te zien :p Dat zou lopen moeten schelen. Of je kunt ook zoals Mitch al suggereerde werken met de Koch Pedaltone, of maybe de hughes & kettner tubeman. Al zal die bogner van je ongetwijfeld wel beter klinken, maar 't scheelt veel gesleep!!

JorikDekkers
22 september 2007, 15:22
Zo mooi als je bogner wordt het waarschijnlijk de komende 5 jaar nog niet met modeling, al gaat t snel vooruit!

Ik stap zelf over op een tonelab SE, o.a. vanwege vervoerbaarheid. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor iemand als jij niet toereikend is qua sound. De beste modeling op dit moment is waarschijnlijk die Axe-FX die Daemon voorstelt.

B_2_the_a
22 september 2007, 15:40
verhuizen?

ik sjouw nu gemiddeld 2x per week een marshall halfstack (zonder buizentop danwel, 8100, scheelt aantal kilo's), pedalboard (nu tijdelijk even een koffertje vna een meter bij 40 cm) en 2 gitaren me altotje in...
En dat is eerst 3 trappen naar beneden (met de nodige deuren) en dan een stuk naar de auto...

Maarjah, het hoort erbij

Rouzy
22 september 2007, 15:43
Ik moet met mijn gear nu steeds 50 treden af en op als ik dat spul meeneem.
4 keer lopen enkele reis kost me dat. Amp, kast, pedalboard en gitaar + toolkoffertje.

Ik heb in het verleden wel eens digitale floorboards e.d. geprobeerd maar vond dat niet overtuigend genoeg. Ik denk nu dat het tijd wordt om water bij de wijn te doen om de boel draagbaar te maken.

Ik zoek dus een "draagbare" oplossing. Ik ben niet zo thuis in de digitale wereld dus ik kan wel wat tips gebruiken om met zo weinig mogelijk gewicht toch een aanvaardbare livesound te hebben.

Ik speel rock, ballads en blues.
Ik gebruik weinig FX (Memorylane delay, Fulltone OCD en Fulltone Dejavibe)
Gitaar: Gibson R9 (Customshop LP)
Amp: Bogner Shiva
Cab: Bogner Shivasized met Greenbacks

Graag suggesties!

Thanks
PuntMisschien kan je in een flat wonen:D.
Heb je tenmiste een lift hoef je niet te sjouwen, scheelt al wat :)
En dan nog wieltjes onder je amp

JorikDekkers
22 september 2007, 15:47
of als je echt wanhopig bent:

http://www.ablecare.co.uk/graphics/stairlift/stairlift3.jpg

Dan heb je alleen iemand nodig die beneden staat om de spullen eraf te halen.

En het is een investering in die toekomst! (hoe oud was je ook alweer? ;) )

future2future
22 september 2007, 16:17
Nou je gitaar, toolkoffer en pedalboard kan in 1 keer dus das al 1 keer minder! En voor de rest gewoon sjouwen. Ik ben het ook wel is zat, maar dan weeg ik tegen elkaar af: sjouw gemak-goede sound. Keus snel gemaakt. Ik sjouw elke week mijn shiva, met 2x12 en pedalboard en minimaal 2 gitaren, soms balen maar ja hoort erbij!

Jimwoud
22 september 2007, 16:29
Ik neem met elk optreden mijn hele gitaartroep én een compleet drumstel mee. Dat betekent dus 5 keer naar zolder en terug, omdat ik het geluk heb dat mijn amp en gitaren beneden mogen staan. Maar dat is niet anders. Voor mijn eigen sound heb ik dat er graag voor over.
Laat die drummer lekker zn eigen spullen regelen!! hehe

Of speel je beide in die band?

Kim Wilson
22 september 2007, 16:35
Laat die drummer lekker zn eigen spullen regelen!! hehe

Of speel je beide in die band?
Ja, als die drummer zelf zijn set een beetje voor elkaar had. :D

En nee, ik doe het niet allebei. Nou ja, ik mag twee nummers drummen.


Ach boeie, ik ben stiekem wel iemand die graag patst met zijn spullen. "Ja, dat is mijn setje. Mooi hè!"
:D

Kaboemba
22 september 2007, 16:43
Ik kan me goed voorstellen dat je het zat bent maar dat geluid krijg je voorlopig nog niet uitmodeling.

Maar denk eraan dat er bijna geen hond is in het publiek die het verschil hoort tussen goede modeling en jouw buizen spul, dus daar hoe je het niet voor te sjouwen, al maakt het nog wel uit wat je speelt.


Ik speel zelf makkelijk akoustisch in de band dus hoef ik geen reet mee te nemen maar als het moest zou ik toch misschien voor het volgende kiezen.

Een buizen eindtrap met daarvoor een yamaha dg1000 (verslaat wat mij betreft op sound de line6 spullen), dat scheelt al wat kilo's. Daarnaast zou ik twee 1x12 kastjes nemen, heb zelf een paar H&K en die wegen geen drol.

Maar het blijf een compromie maar zeker acceptabel genoeg om live een goede sound neer te zetten.

ateng
22 september 2007, 16:59
Waarom zeggen de meeste hiero dat als je welke pedalboard dan ook neemt het toch niet beter gaat klinken dan zijn Bogner.
Het is niet beter maar anders zolang het maar bruikbaar is... toch. Met kleinere gigs neem ik alleen mijn Peavey classic 30 en Boss ME6 mee en tuurlijk klinkt het anders dan mijn Laney VH100R plus mijn 19" rack maar echt niet slechter.

De Vox Tonelab SE vind ik heel goed klinken en makkelijk om mee te nemen maar ik moet wel zeggen, en dat geld voor alle preamp in pedalboard uitvoering, dat je wel een goede monitor moet hebben want anders is je sound gewoon klote.

JorikDekkers
22 september 2007, 17:06
@ Ateng:
Ja daar heb je zeker een punt, wat betreft die monitors

Aan de andere kant: ik wordt er ook ongelofelijk pissig van als ik onstage een dijk van een geluid heb met een amp en achteraf van gitaristen die ik ken in de zaal hoor dat de geluidsman het verneukte.
Dan kan je net zo goed een multi-effect pakken en recht de PA injassen, dan weet je onstage waar je aan toe bent en over het algemeen zijn die wat makkelijker te handelen voor de gemiddelde PA-kerel.

Maar ik denk dat mocht Punt echt overstappen op modeling, dat hij dan ook wel voor een klasse monitor gaat.

ateng
22 september 2007, 17:15
Ik kan me goed voorstellen dat je het zat bent maar dat geluid krijg je voorlopig nog niet uitmodeling.

Maar denk eraan dat er bijna geen hond is in het publiek die het verschil hoort tussen goede modeling en jouw buizen spul, dus daar hoe je het niet voor te sjouwen, al maakt het nog wel uit wat je speelt.


Ik speel zelf makkelijk akoustisch in de band dus hoef ik geen reet mee te nemen maar als het moest zou ik toch misschien voor het volgende kiezen.

Een buizen eindtrap met daarvoor een yamaha dg1000 (verslaat wat mij betreft op sound de line6 spullen), dat scheelt al wat kilo's. Daarnaast zou ik twee 1x12 kastjes nemen, heb zelf een paar H&K en die wegen geen drol.

Maar het blijf een compromie maar zeker acceptabel genoeg om live een goede sound neer te zetten.

Vind ik dus ook.
Tuurlijk is het lekker om je versterker op de buhne te horen met veel druk uit je 2x12 kast maar live als alles gemiked is is er geen 1 die het verschil hoort met een goed ingestelde Tonelab of wat dan ook.

Een optreden gezien van Maud (ja die van Idols) en die had 2 gitaristen. De ene speelde over een Guytron GT-100 en de andere over een Vox Tonelab SE.
Ik moet zeggen dat de Vox veel beter door de mix kwam en lekkerder klonk dan de Guytron. Ik zeg niet dat de Guytron slechter is maar dat je door goed instellen heel ver komt met je sound.

peter_heijnen
22 september 2007, 17:25
Ik doe tegenwoordig bijna alles met een ac15, plus pedalboard in schoudertas, plus gigbag om andere schouder.

En als het die ene keer niet anders kan mag mijn tech21 trademark 60 (weegt bijna niets) ook mee voor wat extra power.

Als ik dan terugdenk aan voorheen....

ateng
22 september 2007, 17:26
@ Ateng:
Ja daar heb je zeker een punt, wat betreft die monitors

Aan de andere kant: ik wordt er ook ongelofelijk pissig van als ik onstage een dijk van een geluid heb met een amp en achteraf van gitaristen die ik ken in de zaal hoor dat de geluidsman het verneukte.
Dan kan je net zo goed een multi-effect pakken en recht de PA injassen, dan weet je onstage waar je aan toe bent en over het algemeen zijn die wat makkelijker te handelen voor de gemiddelde PA-kerel.

Maar ik denk dat mocht Punt echt overstappen op modeling, dat hij dan ook wel voor een klasse monitor gaat.

Ja dat is heel erg vervelend wat geluidsman betreft. Zelf meegemaakt met een Toto-tributeband, mijn geluid klonk echt super (2 dagen bezig met soundjes maken speciaal voor Toto) en alles liep lekker maar in de zaal klonk het super ruk. Slechte reacties gekregen door alleen maar een f#!cking geluidsman!

Magic Bean
22 september 2007, 17:44
Veel simpeler: gewoon alles in flightcases doen en in de garage stoppen. Klaar is kees.
En als je in een flatje woont gewoon de onderburen lief aankijken en het in hun kelder o.i.d. proppen.

Ik zelf til elke zaterdagavond mijn 2x12, buizentop, gitaar en piano van 50kg 2 trappen af en op, en ik ben toch ook erg blij als ik het een keer in de garage mag laten staan van mn pa.

JorikDekkers
22 september 2007, 18:26
Ja dat is heel erg vervelend wat geluidsman betreft. Zelf meegemaakt met een Toto-tributeband, mijn geluid klonk echt super (2 dagen bezig met soundjes maken speciaal voor Toto) en alles liep lekker maar in de zaal klonk het super ruk. Slechte reacties gekregen door alleen maar een f#!cking geluidsman!

Toto-tribute? Ongelofelijk toevallig ben ik daar ook mee bezig voor een
eenmalig optreden...

gelukkig weten we al zeker dat die geluidsmannen supergoed zijn!

Robin.ke
22 september 2007, 23:50
Oplossing: ik ruil mijn VOX tonelab voor jouw stack. Weegt hooguit 3Kg. Gitaar in de linkerhand Tonelab in je rechter en je bent in een toer klaar ;) .

Punt
23 september 2007, 01:13
Bedankt zover voor de goede tips.

Ik noteer:
AXE-FX
Yamaha dg1000
1 x 12 cabs
VOX Tonelab-SE
Koch Pedaltone

en een goede monitor (suggesties?)

Ik ga me maar eens verdiepen in die spullen.

Thanks,
Punt

B_2_the_a
23 september 2007, 01:23
Bedankt zover voor de goede tips.

Ik noteer:
AXE-FX
Yamaha dg1000
1 x 12 cabs
VOX Tonelab-SE
Koch Pedaltone

en een goede monitor (suggesties?)

Ik ga me maar eens verdiepen in die spullen.

Thanks,
Punt

dynacord am12, erg fijne monitor, alleen beetje prijzig :S
anders een een HK audio rs 122

B_2_the_a
23 september 2007, 03:16
wat je ook kan doen als je echt diep in de buidel wil grijpen:
l-acoustic monitortje, deze klinken echt fenomenaal...
alleen onbetaalbaar :S

Dude
23 september 2007, 11:29
Je gebruikt nu 1 gitaar, een cabinet en een top, en een koffertje.....

Die bogner cabs hebben hele goeie wielen, weet ik uit ervaring. Waar ik met mn marshall kasten altijd gruwelijk loop te kutten op klinkerpaadjes en overharde weggetjes ragt onze andere gitarist zijn bogner met top zonder geouwehoer zo over/door heen.

Dus het enige dat je hoeft te doen is je auto parkeren, je amp+top naar binnen stampen, je gitaar + koffertjes naar binnen werken en je kan je auto parkeren.

Je gaat nu allerlij compromissen zoeken om het geluid dat je nu hebt te benaderen door lichtere spullen, zonder dat je daar mee op gaat schieten, want 2 keer lopen moet je met al dat losse spul + monitor + gitaar en koffertje toch ook....

of zie ik het nu verkeerd ?

Punt
23 september 2007, 13:19
of zie ik het nu verkeerd ?

Ja, zoals ik al aangaf woon ik op 50 traptreden hoogte zonder lift.
Ik moet nu 4 x lopen (je vergat het grote pedalboard) en dat zijn dus 200 treden met de spullen naar beneden en 150 omhoog om de rest te halen..
Als ik 's avonds terugkom is het het omgekeerde.

Kortom 700 treden waarvan de helft met spullen.

Dan heb ik het dus nog helemaal niet over het lossen, opbouwen, afbreken en inladen bij het optreden gehad.

B_2_the_a
23 september 2007, 13:24
niet zeuren en spelen..
Had je maar zanger moeten worden.......

Punt
23 september 2007, 13:30
niet zeuren en spelen..
Had je maar zanger moeten worden.......

Soms maak je fouten...
Vertel me liever waar vind ik info vind over i-acoustic monitors, ik vind niets op internet, daar heb ik meer aan.

B_2_the_a
23 september 2007, 13:35
het is L-acoustic...
maar hou rekening met € 2.400,- ex btw als adviesprijs

LCH
23 september 2007, 15:40
Ik speel rock, ballads en blues.
Ik gebruik weinig FX (Memorylane delay, Fulltone OCD en Fulltone Dejavibe)
Gitaar: Gibson R9 (Customshop LP)
Amp: Bogner Shiva
Cab: Bogner Shivasized met Greenbacks
Je moet voor jezelf nagaan wat je echt nodig hebt. De FX zijn klein/licht, die kun je in je jaszak proppen als je de gitaar de trap op/af zeult. Een gitaar heb je sowieso nodig. De amp/cab is dus zo ongeveer het enige waar je op kunt 'bezuinigen'.

Een Koch Studiotone weegt 15kg en is niet zo heel groot. Vox AC15 is hier ook al voorbij gekomen. In die hoek moet je het een beetje zoeken denk ik.

Maar enig gesjouw zul je altijd blijven houden en qua geluid ga je er altijd op achteruit. Je kunt wel heel stug aan de grootste en zwaarste amps blijven vasthouden, maar je publiek merkt dat toch niet. Het gaat om de lol die jij er in hebt en als dat bedorven wordt door een hernia-Bogner moet je anders.

Modeling is het ook niet helemaal. Een Vox AD100 VT of Line6 Flextone zijn ook vreselijk grote, lompe, onhandelbare dingen.

Hell's Engl
23 september 2007, 15:46
Heb je beneden geen schuur/opslagruimte?
Of moet je je fiets ook 50 tredes sjouwen?

Joost

JorikDekkers
23 september 2007, 15:51
Modeling wordt pas leuk voor je rug als je aan de pedalenborden gaat.

Ik heb zelf best een tijd zon AD100VT gehad, en die is inderdaad gigantisch.
Waarschijnlijk ben je nu (top+2x12) mobieler dan met zo'n apparaat.
Neemt niet weg dat ze fantastisch klinken voor t geld (spam :satisfie: )

LCH
23 september 2007, 16:15
Ik heb zelf best een tijd zon AD100VT gehad, en die is inderdaad gigantisch.
Waarschijnlijk ben je nu (top+2x12) mobieler dan met zo'n apparaat.
Neemt niet weg dat ze fantastisch klinken voor t geld (spam :satisfie: )
Hoe klinkt zo'n AD100 VT nu in een band? Ik heb nog nooit de mogelijkheid gehad een hele middag op en AD100 te spelen, maar de keren dat ik er op speelde vond ik 'm wat zompig klinken. Nooit echt een lekkere punch die eruit knalt in een band.

Speeddemon
23 september 2007, 17:59
Je moet voor jezelf nagaan wat je echt nodig hebt. De FX zijn klein/licht, die kun je in je jaszak proppen als je de gitaar de trap op/af zeult. .
Als je de jas van Erica Terpstra draagt ja!

Gast, heb je enig idee hoe groot een Memorylane en Dejavibe zijn?! :stop:
Pedalen van 19 x 12 x 4 (memorylane) prop ik niet in m'n jaszak namelijk.

Overigens, VOX AD50VT met 2x12" is een mogelijkheid, of een H&K Switchblade (buizen met digi-fx).

JorikDekkers
23 september 2007, 20:44
Hoe klinkt zo'n AD100 VT nu in een band? Ik heb nog nooit de mogelijkheid gehad een hele middag op en AD100 te spelen, maar de keren dat ik er op speelde vond ik 'm wat zompig klinken. Nooit echt een lekkere punch die eruit knalt in een band.

Van zichzelf kunnen ze inderdaad wat 'gedempt' klinken, zeker bij crunch en overdrive. Maar hij komt helemaal tot leven met een goede EQ in de loop! Alsof je een deken van de amp haalt.

Ik moet zeggen: ik ben altijd heel tevreden geweest met mijn geluid, zeker als je nagaat wat hij kost. Elke vergelijking met Line6's en Marshalls in die prijsklasse wint de vox met gemak. Het is alleen dat ik niks meer aan zo'n bak heb nu ik op kamers ga, vandaar de overstap naar Tonelab (in wezen dezelfde sounds). Live is in mijn opzicht het verschil met buizenversterkers qua sound erg klein als je kijkt naar het prijsverschil. Het verschil zit hem meer in de feel, al is die bij vox naar mijn mening het beste van de grote modelermerken.

Als het goed is krijg ik binnenkort opnames van een optreden dat we een tijd terug hadden, dan zet ik het nog wel op youtube.

Punt
24 september 2007, 16:43
Als je de jas van Erica Terpstra draagt ja!

Gast, heb je enig idee hoe groot een Memorylane en Dejavibe zijn?! :stop:
Pedalen van 19 x 12 x 4 (memorylane) prop ik niet in m'n jaszak namelijk.

Overigens, VOX AD50VT met 2x12" is een mogelijkheid, of een H&K Switchblade (buizen met digi-fx).

Tja, ik ben wellicht iets te terughoudend geweest in mijn uitspraak over het gebruik van effecten. Dit is mijn board:

http://members.chello.nl/triekwel/PPedals.jpg

Dat stop je niet in je jaszak :)

Verder heb ik een VOX AD30VT gehad, maar die voldeed voor mij niet, zelfs niet als repetitie combo. Daarvoor gebruik ik nu de Koch Studiotone, die klinkt toch een stuk volwassener (heb er overigens wel andere buizen in gezet).
Voor optredens gebruik ik liever de Bogner dan de Koch omdat die probleemloos overal doorheen klinkt terwijl je een warme sound hebt en blijft houden ook bij hogere volumes.

charlie45
24 september 2007, 17:22
ik denk niet dat iets kleins vind wat de bogner + effecten kan vervangen. kiezen of delen.

future2future
24 september 2007, 17:54
Ik zou je gewoon je setup houden en genieten! haha

Pepe
24 september 2007, 20:05
Wat dat betreft vind ik de amerikaanse mentaliteit om praktisch te zijn, je aan te passen aan de situatie, niet zo slecht. Ze laten hun rack's thuis en spelen op een twin of een marshall die voorhanden is in geval ze door Europa in een klein busje moeten toeren.
Het is vooral een Zen ding natuurlijk. Dat een amp niet het verschil maakt maar degeen die erover speelt.
Volgens mij is Punt nog lang niet op dat euh... punt belandt he Punt?

Metoshade
24 september 2007, 20:05
Of een 1x12 Bogner Shiva combo kopen of samenstellen. Als je een behuizing van een 1x12 Shiva combo te pakken krijgt, hoef je alleen maar je top over te schroeven (4 schroefjes maar) en voila, een handelbaar combo! Een nog altijd je vertrouwde supersound.

Je zou v/d Haar eens kunnen mailen voor de prijs van een leeg combo. Hij heeft mij laatst perfect geholpen met een set eindbuizen en wat andere onderdelen.

Punt
24 september 2007, 22:22
@Pepe: Ik heb dat jaren en jaren gedaan, spelen op wat voorhanden is bedoel ik. Die belangstelling voor kwaliteit van gear is pas later gekomen en dat bevalt me prima. Alleen dat sjouwen dus niet :)

@Metoshade: Ik ben begonnen met een 2 x 12 combo. Die was helemaal niet te tillen. Daarom heb ik snel de head + cab genomen, dan maar 2 x lopen. Een 1 x 12 Shiva is ook loodzwaar :)

Ik ben wel erg benieuwd naar de AXE-FX, maar ik begrijp dat die niet makkelijk te leveren is, laat staan uitproberen.

Daemon
24 september 2007, 22:32
Ik ben wel erg benieuwd naar de AXE-FX, maar ik begrijp dat die niet makkelijk te leveren is, laat staan uitproberen.

If I remember it correctly, in 't rack gear forum deel, de optic over de AXE-FX (1e of 2e pagina ergens), zei iemand dat er een belg is die 'm heeft. Misschien die contacteren om te vragen of je hem kunt komen beluisteren? Of via fora een Nederlander proberen te vinden die hem heeft.

Metoshade
24 september 2007, 23:57
@Metoshade: Ik ben begonnen met een 2 x 12 combo. Die was helemaal niet te tillen. Daarom heb ik snel de head + cab genomen, dan maar 2 x lopen. Een 1 x 12 Shiva is ook loodzwaar :)

Grappig! Ik heb ook al weer een tijdje de 2x12 Shiva. Ook ik moet regelmatig trappen op en af met dat obese klankwonder. Ik heb kort geleden hard gedacht aan de zaak inruilen voor een top met cab, maar toen ik tijdens het vorige optreden aan de slag moest met een top en cab, merkte ik dat ook dat veel sleepwerk is. Toch maar liever een combo!!

Ik ben een beetje aan het sparen voor een Tech21 Trademark 60 1x12 combo. Heel licht maar erg lekker qua toon, ideaal voor de kleine of snelle gigs.. Het is transistor, maar wel echt heel goed. Je houdt m prima in 1 hand, dus dat is minder vaak lopen. Ik merk dat het toch wel een heel verschil is met de Line6/VOX digitale spullen. Een versterker met een echte eigen klank geeft me toch meer voldoening. Daarbij zijn pedaaltjes ook wat makkelijker en vertrouwder te gebruiken...

peter_heijnen
25 september 2007, 08:32
Toch maar liever een combo!!

Ik ben een beetje aan het sparen voor een Tech21 Trademark 60 1x12 combo. Heel licht maar erg lekker qua toon, ideaal voor de kleine of snelle gigs..
Een prima keus, ik heb de mijne al zo'n jaar of tien en ben er nog steeds tevreden over.

Maar toch blijft ie tegenwoordig erg veel thuis ten faveure van mijn chinese ac15. De trademark gaat alleen nog maar mee als ik denk met alleen de ac15 echt te weinig power te hebben en dient dan als aanvulling op de ac15, maar dat komt dus zelden voor.