PDA

View Full Version : Handsfree recording met GT Pro



carvinplayer
21 september 2007, 20:03
Hoi,

Ik heb een GT Pro waar ik erg blij mee ben en een FC200 midiboard. Alles werkt uitstekend,alleen wil ik graag mijn computer handsfree laten starten met recording.
Met de assign functie kan ik dit wel op de FC 200 zetten,maar mijn computer blijft geduldig wachten op een midi event hoe woest ik ook trap...
Geeft de Pro geen midi af via de USB en moet ik met de midi poorten gaan werken? Of heb ik gewoon wat over het hoofd gezien?

Alvast bedankt voor de info !!

Kan trouwens niet wachten om de Pro aan een Mesa 20-20 te hangen....

Groetjes,Erwin aka Carvinplayer

Plantje
23 september 2007, 16:54
Volgens mij moet je ergens op de Pro iets anders instellen om hem een ander signaal door te laten geven via USB. Zoals ik het begreep kan je via USB geluid naar je computer sturen óf berichten over en weer sturen via USB.

Maar waarom eigenlijk de hele fuzz om handsfree te recorden? Wil je zaken in de auto gaan opnemen en ben je bang voor een bekeuring? :)
Je zou eventueel toch ook een maatje vooraf kunnen laten gaan en dat er later vanaf knippen?

En geef even een gil als je hem aan de Mesa hebt gehangen. Ik heb er zelf nog geen eindtrap bij en ik ben eens rustig om me heen aan het kijken. :chicken:

carvinplayer
29 september 2007, 14:18
Nou, het is geen zaak van leven of dood,leek me alleen erg handig.Ik had dezelfde functie ook op mijn gnx3000 en het lijkt me prettig om dezelfde functionalitiet te hebben....

Ben er overgens nog niet helemaal uit qua eindtrap. De Carvin poweramp lijkt me ook wel wat en die kost de HELFT!! van de Mesa.Hij is alleen 2u hoog.



"Ik ben,dus ik speel..."

Plantje
29 september 2007, 15:11
Zo'n Mesa Boogie ding is inderdaad wel duur :chicken:

En een Marshall 20/20? Zou dat niks zijn?

rjong999
29 september 2007, 15:49
GTPro icm 20/20 is waanzinnig! Ik gebruik mijn GT8 icm 20/20 en een marshall 1936 cab en ben er echt heel tevreden over. Slechts 1 minpuntje: de 20/20 is op hogere volumes niet gemakkelijk heel clean te houden. Maar echt erg is dat denk ik niet.

carvinplayer
29 september 2007, 18:59
hoi rjong999, vind je het nog nodig om een aparte preamp (buis) toe te voegen of heb je het "buisgevoel" nu ook al ? Ga hem trouwens gebruiken als huiskamer amp dus erg hard kan ik hem toch niet zetten.......
Trouwens,wordt de Mesa erg warm of valt dat mee?

De Marshalls hebben als rack een niet te beste reputatie,terwijl de Mesa wel erg goed schijnt te zijn. En ik wil graag 1u anders moet ik mijn tuner uit mijnrack (4u) slopen.

Kan trouwens voor geen meter spelen maar ik heb wel goeie spullen........

Azrael
29 september 2007, 19:00
Kan trouwens voor geen meter spelen maar ik heb wel goeie spullen........

Yes! Ben je familie van mij? 8-)

carvinplayer
29 september 2007, 19:05
Als je al 5 jaar bezig bent en nog steeds Smoke on the Water er niet uit krijgt dan is die kans erg groot........

Weet ondertussen wel dat ik de snaren niet tegen mijn buik hoor te houden. :satisfie:

dr.distortion
29 september 2007, 19:16
:seriousf:

rjong999
29 september 2007, 19:26
ik hoef dat buisgevoel niet zo nodig, ik gebruik de gt8 gewoon waar 'ie voor gemaakt is, de meest universele alleskunnende compromisloze preamp+fxunit ;-) en of dat naar buizen klinkt of niet maakt me niet zo veel uit. Als ik een echt buizengeluid wil hebben heb ik zowat iedere preamp wel in mijn studiootje staan maar de werkelijkheid is dat ik die dus zowat nooit gebruik.

carvinplayer
29 september 2007, 19:36
Begrijp me goed, ik vind de Pro nu al super klinken hoor.....
Gewoon met koptelefoon......

Blijft de Mesa redelijk koel of ga ik mijn rackje smelten ?


"Gitaarspelen=kicken zonder pilletje":gitarist:

rjong999
29 september 2007, 19:51
redelijk koel, de triaxis die ik in het zelfde rack heb wordt veel warmer. De 20/20 heeft goede fannetjes dus die blaast wel een lekker briesje rond.

JvD.
29 september 2007, 20:18
hands free recording heb ik zo berijkt: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1265923&highlight=pedaal#post1265923

Azrael
29 september 2007, 20:22
Als je al 5 jaar bezig bent en nog steeds Smoke on the Water er niet uit krijgt dan is die kans erg groot........

Weet ondertussen wel dat ik de snaren niet tegen mijn buik hoor te houden. :satisfie:

Oh, dat gaat nog net lukken! :satisfie:

carvinplayer
29 september 2007, 20:24
Super Handig(Handsfree,heb je 'm?) ding JvD,maar eigenlijk wilde ik mijn midi controller inzetten...(was tenslotte een duur kreng... :satisfie: )


"Ik ben,dus ik speel"

carvinplayer
29 september 2007, 20:28
Oh, dat gaat nog net lukken! :satisfie:


Wouw,ben diep onder de indruk....

Plantje
30 september 2007, 11:06
GTPro icm 20/20 is waanzinnig! Ik gebruik mijn GT8 icm 20/20 en een marshall 1936 cab en ben er echt heel tevreden over. Slechts 1 minpuntje: de 20/20 is op hogere volumes niet gemakkelijk heel clean te houden. Maar echt erg is dat denk ik niet.

Kan ik hieruit concluderen, dat de 20/20 niet echt genoeg power heeft? Ik wil straks de eind versterker gaan gebruiken als eindversterker voor repetities en bij optredens.

Wellicht dat de persoon waarmee ik de band wil gaan opzetten een GT-5/6/8 neemt. Dan wil ik zelfs beide mono spelen over 1 eindtrap, maar dat gaat moeilijk bij zo'n 20/20 denk ik.

Plantje
30 september 2007, 11:08
ik hoef dat buisgevoel niet zo nodig, ik gebruik de gt8 gewoon waar 'ie voor gemaakt is, de meest universele alleskunnende compromisloze preamp+fxunit ;-) en of dat naar buizen klinkt of niet maakt me niet zo veel uit. Als ik een echt buizengeluid wil hebben heb ik zowat iedere preamp wel in mijn studiootje staan maar de werkelijkheid is dat ik die dus zowat nooit gebruik.

Volgens mij kun je als je een beeeeetje je best doet uit een GT8 en een GT Pro echt ontzettend veel geluiden halen!

carvinplayer
30 september 2007, 18:48
Kan ik hieruit concluderen, dat de 20/20 niet echt genoeg power heeft? Ik wil straks de eind versterker gaan gebruiken als eindversterker voor repetities en bij optredens.

Wellicht dat de persoon waarmee ik de band wil gaan opzetten een GT-5/6/8 neemt. Dan wil ik zelfs beide mono spelen over 1 eindtrap, maar dat gaat moeilijk bij zo'n 20/20 denk ik.


De Mesa heeft ook een slave uitgang om hem aan een wat zwaarder systeem te hangen als je power tekort komt.

paulusdeBKB
30 september 2007, 22:20
als je met 2x20 watt echt tekort komt, dan wordt het tijd om eens een hartig woordje te gaan praten met de drummer.

Plantje
30 september 2007, 22:44
We moeten nog een drummer vinden. Maar ik wil wel goed voorbereid zijn! :satisfie: