PDA

View Full Version : FXLoop JCM800 Channelswitch



Jan Buurman
21 september 2007, 17:46
Ik heb een JCM800 4210 (Channelswitch) waarvan ik sinds kort de FXloop gebruik voor mijn Red Repeat en een MI Audio Boost 'n' Buff. Helemaal wat ik wil behalve dat ik "tone" en "punch" verlies van de sound van de versterker. Ik heb in andere draadjes al wat vragen gesteld en ik heb diverse testjes gedaan en het komt er op neer dat het aan de FXloop ligt. Hij zou ongebufferd zijn en daardoor zou je geluidsverlies krijgen.
Nu is mijn vraag: is die ongebufferde loop dan alsnog te bufferen met een bufferpedaal of iets dergelijk? Ik heb wel iets geprobeerd met de MI Audio Boost 'n' Buff maar daarmee kreeg ik niet echt resultaat.
Of kan de loop gemodificeerd worden? Of moet ik de keuze maken tussen A)loop gebruiken en verlies voor lief nemen en B) loop niet gebruiken en Delay en (solo)boost in signaalpad zetten met de gevolgen van dien?
Wie kan mij hier iets over vertellen?

svdijk
21 september 2007, 19:55
Daar heb nooit last van gehad!!
Ik heb of een GP100 of een GX700 effectprocessor in de loop zitten, en heb absoluut geen last van toon verlies, of verlies in dynamiek!!
Check anders ff je bekabeling of iets dergelijks.

Jan Buurman
21 september 2007, 20:59
Alles al gecheckt!!! Kabels, lengte van kabels, pedalenvolgorde, elk pedaaltje los, noem maar op.

Speeddemon
21 september 2007, 21:50
Is het een seriële loop (dus 100% wet)?

Jan Buurman
22 september 2007, 10:40
Is het een seriële loop (dus 100% wet)?

:???: :???: :???: Geen flauw idee. Het is een JCM800 4210 channelswitch uit '88. Ik heb foto's gemaakt toen hij een keer open lag. Waar moet ik naar kijken om te zien of hij serieel is?

Speeddemon
22 september 2007, 10:46
Nou, een parallele loop heeft meestal een potmeter erbij om de verhouding dry/wet signaal te regelen, OF hij is 50% dry/wet.

Mocht het een parallele loop zijn, en je laat via je pedalen ook nog direct signaal meekomen, kun je een faseverschil krijgen (afhankelijk van het soort effecten), wat ervoor zorgt dat je sound ineens dun/nasaal wordt en kloten mist.

Jan Buurman
22 september 2007, 10:55
Er zit in ieder geval geen knop bij.
Maar hoe kan ik zien of hij paralel of serieel is? Jouw beschrijving van dat je sound ineens dun/nasaal wordt en kloten mist lijkt er op dat wat ik ervaar.

Weet een JCM800 kenner misschien wat voor een loop deze versterker heeft?

Speeddemon
22 september 2007, 12:35
Heb je een delay-pedaal die 100% wet ONLY kan uitsturen, zonder dry signal?

Bij een Ibanez DE7 moet je dan effe een plug steken in de 'dry out' output, zodat L/Mono output alleen wet-signal geeft.
Als je dan WEL je delay hoort, maar MET kloten, heb je een parallele loop.

svdijk
22 september 2007, 15:37
De loop is 100% serieël.
Het is een eenvoudige effectloop op line-niveau(=0dB).
Dus je moet de levels van de effectapperatuur aanpassen op de loop, je kun de loop niet op +4dB of -10dB afstellen zoals bij moderne versterkers!
Gewoon ff experimenteren met verschillende effecten en effect-volgorde.
Ik heb overigens nooit pedalen in de loop gehad, alleen rack-apperatuur, en dat werkte dus altijd perfect, ondanks de eenvoudige FX-loop.

Jan Buurman
24 september 2007, 15:38
De loop is 100% serieël.
Het is een eenvoudige effectloop op line-niveau(=0dB).
Dus je moet de levels van de effectapperatuur aanpassen op de loop, je kun de loop niet op +4dB of -10dB afstellen zoals bij moderne versterkers!
Gewoon ff experimenteren met verschillende effecten en effect-volgorde.
Ik heb overigens nooit pedalen in de loop gehad, alleen rack-apperatuur, en dat werkte dus altijd perfect, ondanks de eenvoudige FX-loop.

Ik kan niets met de levels v/d pedalen doen als ze uit staan. Alleen al het feit dat de pedalen ertussen zitten (en misschien de snoeren) geeft redelijk veel verlies...
Is zo'n serieële loop te modificeren?

Negative K3 fan
24 september 2007, 15:43
Is zo'n serieële loop te modificeren?

ja, dat is goed mogelijk, de betere techs hebben waarschijnlijk veel ervaring met loops (standaard modwerk) en die kunnen je waarschijnlijk verder helpen.

Jan Buurman
24 september 2007, 15:51
Wie zijn de betere Amp-tech's?

Geronimo
24 september 2007, 16:11
Maar die Boost' N' Buff fungeert toch ook als buffer? Klinkt het geheel wel goed als je die aan hebt staan?
De oplossing is dan er nog eentje extra kopen voor je soloboost, want als ik het goed begrijp heb je hem juist daarvoor in de loop.

Negative K3 fan
24 september 2007, 16:22
Wie zijn de betere Amp-tech's?

gebruik even de zoekfunctie, als ik namen ga opnoemen vergeet ik mensen of zet ik ze in een niet willekeurige volgorde en dan ben ik de oorzaak van een groot gitaarforum conflict :)

amptechs hebben namelijk ego's

Jan Buurman
24 september 2007, 17:00
Maar die Boost' N' Buff fungeert toch ook als buffer? Klinkt het geheel wel goed als je die aan hebt staan?
De oplossing is dan er nog eentje extra kopen voor je soloboost, want als ik het goed begrijp heb je hem juist daarvoor in de loop.

Toch doet de Boost 'n' Buff niet de Job... Dat hoopte ik ook. Hij buffert volgens mij zowel in AAN stand als in UIT stand....
(Ik heb hem i.d.d. als soloboost)

Jan Buurman
24 september 2007, 17:02
gebruik even de zoekfunctie, als ik namen ga opnoemen vergeet ik mensen of zet ik ze in een niet willekeurige volgorde en dan ben ik de oorzaak van een groot gitaarforum conflict :)

amptechs hebben namelijk ego's

Misschien moet ik dan niet naar de betere Amptech's vragen maar naar Amptech's waar jullie goede ervaringen mee hebben :)

Ik heb Ernst Fliek, Peter van Weelden en A-Design een mailtje gestuurd. Wie zou ik nog meer kunnen contacten?

Jimwoud
24 september 2007, 17:55
Misschien moet ik dan niet naar de betere Amptech's vragen maar naar Amptech's waar jullie goede ervaringen mee hebben :)

Ik heb Ernst Fliek, Peter van Weelden en A-Design een mailtje gestuurd. Wie zou ik nog meer kunnen contacten?
Waar woon je??

Jan Buurman
24 september 2007, 19:16
Leiden.....

Jan Buurman
26 september 2007, 15:14
Wat betref Loop modificatie(s), uit eigen "onderzoek" kwamen een aantal opties naar voren.
1.) Solid State gebufferd
2.) Buis gebufferd
3.) Parallelle Loop maken
4.) Schakelbare Loop (serieël/parallel) maken
Het zegt mij verder niet heel veel maar wat zijn de voors en de tegens van
deze opties? Wat houdt het precies in?
Ik heb diverse zoekopdrachten binnen dit forum gedaan maar er kwam voor mij niet echt iets bruikbaars uit.

Jan Buurman
27 september 2007, 12:20
Niemand? Ik weet toch zeker dat hier mensen zijn die hier heel veel over weten. Ik wil het echt graag weten.

Jimwoud
27 september 2007, 12:35
Ik zou je vraag even stellen aan Chris Winsemius(ook op dit forum), die kan je er zeker mee helpen.

succes

vinni
27 september 2007, 13:41
Andere oplossing......

Ik heb net voor de FX-loop van mn Marshall VintageModern een Suhr minimix besteld. Die laat je oorspronkelijke signaal 100% intakt en voegt het effect toe.

Groet,
Vinni

Jan Buurman
27 september 2007, 17:30
Die Suhr minimix zit dus in je Loop en maakt er een "nieuwe" loop van... Ik begrijp alleen het "wet" verhaal niet helemaal. Ik heb er twee pedaaltjes tussenzitten met alleen een IN en een OUT...

Is de FX-loop van de Marshall VintageModern niet OK dan?
Ik ben trouwens erg benieuwd naar jouw bevindingen.
Waar heb je hem trouwens besteld? Ziet er namelijk goed uit...

Jan Buurman
2 oktober 2007, 10:43
Weing reactie op de opties voor een Loop modificatie.


Wat betref Loop modificatie(s), uit eigen "onderzoek" kwamen een aantal opties naar voren.
1.) Solid State gebufferd
2.) Buis gebufferd
3.) Parallelle Loop maken
4.) Schakelbare Loop (serieël/parallel) maken
Het zegt mij verder niet heel veel maar wat zijn de voors en de tegens van
deze opties? Wat houdt het precies in?
Ik heb diverse zoekopdrachten binnen dit forum gedaan maar er kwam voor mij niet echt iets bruikbaars uit.

Wie kan mij hierover meer vertellen?
Die Suhr minimix is ook een interessante optie maar ik zoek toch liever naar een "interne" oplossing....

vinni
2 oktober 2007, 13:48
Die Suhr minimix zit dus in je Loop en maakt er een "nieuwe" loop van... Ik begrijp alleen het "wet" verhaal niet helemaal. Ik heb er twee pedaaltjes tussenzitten met alleen een IN en een OUT...

Is de FX-loop van de Marshall VintageModern niet OK dan?
Ik ben trouwens erg benieuwd naar jouw bevindingen.
Waar heb je hem trouwens besteld? Ziet er namelijk goed uit...

Die FX-loop is wel ok. Maar ik hang er een TC Nova Reverb in.
(de reverb van de VintageModern is het enige wat echt zware klote is aan de VM) En die Nova doet toch een AD/DA-conversie. En daar hou ik niet van.
100% wet betekent dat de output van de Nova ALLEEN reverb bevat en niet meer het oorspronkelijke signaal. Krijg je ook geen fase-verschillen en zo...

Maar ik denk dat ik mijn bestelling voor de Suhr minimixer annuleer..
100% wet op de Nova betekent ook meteen dat je het niveau/level van de reberb niet meer kan regelen. Er zit geen aparte niveau regelaar op.

Maar een Xotic Blender kan dit weer wel! 8-)
Dr is altijd wel een oplossing.

De Suhr en Xotic komen trouwens beide bij Van de Haar vandaan.

Vinni