PDA

View Full Version : Goh krijg me net een opmerking naar m'n hoofd!



Raffel
21 september 2007, 13:35
Van een collega die vind dat ik maar rare gezichten trek als er nummers op de radio zijn met van die hele vuile solo's.

Net draaide men binnen een uur op de radio:

Gary Moore - Pretty Woman
Eros Ramazotti & Tina Turner - Cose Della Vita (de versie van een paar jaar geleden dus)

Daar zitten zo'n vuile solo's in! En met vuil bedoel ik dat ze zo rauw en ruw en lekker en bluesy klinken dat je er gewoon een gezicht van gaat trekken alsof iemand net je been afgezaagd heeft!

Bij welke solo's hebben jullie dat nou?

Luke-wannabe
21 september 2007, 17:27
Bij veel van John Frusciante krijg ik altijd zo'n soort gevoel. Niet omdat het per se zo vuil is, maar omdat hij bij mij altijd de gevoelige snaar weet te raken.

Philippe
22 september 2007, 17:46
Als John Petrucci wah gebruikt in zijn solo's.
Dan heeft hij echt zo'n "smerig" geluid, en weet hij heel goed van die overdreven Brian May bends te doen.

voorbeeld:

bij 5:25
http://www.youtube.com/watch?v=ljzGgrl4njA

Kakihara
22 september 2007, 19:01
Zakk Wylde - No More Tears
Randy Rhoads - Crazy Train (blijft geweldig vind ik)
Paul Kossoff (Free) - Fire And Water
Richie Sambora - Dry County
Gary Rossington - Saturday Special

Tho
22 september 2007, 19:36
even heel eerlijk; Als ik Little Wing (zowel van Stevie als van Jimi) hoor begin ik spontaan te huilen.

van de solo uit Nothing Else Matters krijg ik een gevoel wat niet te beschrijven is.

eldec
22 september 2007, 19:46
Joe Satriani - Crushing Day

drap
22 september 2007, 19:51
Mag het ook bij een riff of een accoordenreeks zijn? Ik heb dat gevoel niet zo extreem bij solo's. Niet dat er geen mooie solo's zijn, zeker wel, maar vaak zijn dat aanvullingen op een toch al mooi nummer voor mij.

dr.distortion
24 september 2007, 14:04
Solo van Comfortably numb, ik word er zowel zweverig als geil van :cooler:

Raffel
26 september 2007, 11:03
maar trekken jullie er ook vuile gezichten bij?!

AART
26 september 2007, 13:46
even heel eerlijk; Als ik Little Wing (zowel van Stevie als van Jimi) hoor begin ik spontaan te huilen.

van de solo uit Nothing Else Matters krijg ik een gevoel wat niet te beschrijven is.

Tho, heb je misschien MPS?

Je ene karakter wil de hele tijd mensen rossen en de ander gaat janken bij liedjes? ;)

Malle Eppie
26 september 2007, 14:04
Zakk Wylde - No More Tears
Corey Taylor - Zzyzx Road

Pais
26 september 2007, 15:39
maar trekken jullie er ook vuile gezichten bij?!

Foto's......?

jasper159
26 september 2007, 16:07
Ozzy Osbourne/Randy Rhoads - Goodbye to Romance
Hendrix - Little wing
Rory Gallagher - A million miles away

Gezichten trekken weet ik niet, maar soms als ik een van deze solo's hoor, sluit ik gewoon mijn ogen, en zet m'n muziek wat harder.

robby-C.rock
26 september 2007, 20:42
hendrix - voodoo child
met j gezicht meegaan op de wah:P