PDA

View Full Version : Wireless en herlaadbare batterijen



flightcase-brico
21 september 2007, 11:16
Ik wil een wireless systeem aanschaffen voor mijn gitaar en heb op dit forum rondgezocht. Ik denk dat ik voor Sennheiser EW 172 G2 zou gaan.

Doch ik heb hier ergen gelezen dat die niet zou werken met herlaadbare batterijen? Klopt dat? Iemand ervaring met wireless en herlaadbare batterijen? Eventueel met ander merk of type van wireless systeem?

Ik heb immers geen zin om voor elk optreden nieuwe batterijtjes te kopen.

wbz
21 september 2007, 11:36
Ik wil een wireless systeem aanschaffen voor mijn gitaar en heb op dit forum rondgezocht. Ik denk dat ik voor Sennheiser EW 172 G2 zou gaan.

Doch ik heb hier ergen gelezen dat die niet zou werken met herlaadbare batterijen? Klopt dat? Iemand ervaring met wireless en herlaadbare batterijen? Eventueel met ander merk of type van wireless systeem?

Ik heb immers geen zin om voor elk optreden nieuwe batterijtjes te kopen.

lijkt me vreemd verhaal dat ze niet zouden werken daarmee, het enige wat ik kan verzinnen is dat een "normale" batterij daadwerkelijk 1,5 volt geeft en een oplaadbare vaak maar 1,3 volt en dat dat dan het probleem is....

Speeddemon
21 september 2007, 11:52
Hmm, ik stond net op het punt 2 Camelion 9V 250mH NiMH batterijen te kopen voor de zender van m'n Nady wireless... :chicken:

lampz
21 september 2007, 15:59
Ik heb de eerste versie van de Sennheiser en die werkt prima met een herlaadbare batterij (is wel een 9 volt blok en dat is bij G2 volgens mij anders...)

qwertyuiop
22 september 2007, 10:37
de zanger van mijn band werkt met wireless, en ik weet wel dat hij gewone batterijen gebruikt nadat hij eerst een tijd met oplaadbare had gewerkt. Ik meen dat de oplaadbare na een tijdje "lui" werden (zoals met bijna alle oplaadbare batterijen geloof ik) en dat ze voor het einde van de gig al gewisseld moesten worden. Ik gebruik zelf ook gewone batterijen; gewoon meer bedrijfszeker dan die oplaadbare. Ik weet nu zeker dat ik het einde van de gig haal zonder te wisselen. ik zie het probleem ook niet zo van het kopen van batterijen voor een gig; je kunt ze in doosjes van 10 kopen. overigens gebruiken we allebei sennheiser.

Speeddemon
22 september 2007, 10:47
de zanger van mijn band werkt met wireless, en ik weet wel dat hij gewone batterijen gebruikt nadat hij eerst een tijd met oplaadbare had gewerkt. Ik meen dat de oplaadbare na een tijdje "lui" werden (zoals met bijna alle oplaadbare batterijen geloof ik) en dat ze voor het einde van de gig al gewisseld moesten worden. Ik gebruik zelf ook gewone batterijen; gewoon meer bedrijfszeker dan die oplaadbare. Ik weet nu zeker dat ik het einde van de gig haal zonder te wisselen. ik zie het probleem ook niet zo van het kopen van batterijen voor een gig; je kunt ze in doosjes van 10 kopen. overigens gebruiken we allebei sennheiser.
NimH oplaadbare batterijen zouden die 'luiheid' niet moeten hebben.
En het probleem? Milieuvriendelijk is anders, als je elke keer niet-oplaadbare batterijen gebruikt.