PDA

View Full Version : Aan en uit



saparua1
21 september 2007, 08:43
Ik heb meerdere apparaten in een 14HE rack, sommigen direct op 220v en andere middels een adapter. Alles komt uiteindelijk uit op een verdeeldoos met aan en uit knop. Kan ik in plaats van alle apparaten 1 voor 1 aan of uit te zetten, gewoon op de verdeeldoos alles aan of uit zetten, zonder dat m'n spullen kapot gaan? Behalve de buizen eindtrap, deze doe ik dan wel afzonderlijk aan of uit.

Raffel
21 september 2007, 08:47
ik zou niet weten waarom niet. De stroom komt naar mijn idee niet echt kalmer en rustiger zo'n apparaat binnen als je hem aanzet vergeleken met gewoon de stroom erop zetten. De transformator krijgt toch wel een lading. Misschien dat iemand het hier iets uitvoeriger kan uitleggen, maar ik denk dat het niet uitmaakt.

Tenslotte heeft de helft van de rackende forummers een powerconditioner in hun rack hangen, waarbij je vaak ook gewoon een knop omzet en alles sap heeft.

Kaboemba
21 september 2007, 09:11
Ik heb het zelfs nog mooier, als ik de poweramp aanzet gaat de rest vanzelf aan.

Speciale contactdoos waarbij de eerste aansluititng de rest aanstuurt.
Heb vooor de zekerheid dus wel de buizeneiindtrap als hoofd aansluiting genomen, geen idee of het schadelijk kan zijn.