PDA

View Full Version : The Eagles - Hotel California



Bazzztard
20 september 2007, 23:57
Hey mensen!

Tussen de bedrijven door heb ik een instrumentale versie gemaakt van Hotel California van (zoals jullie vast wel weten) the Eagles.

Het is een beetje een eerste concept, maar heb het nummer een beetje eigen gemaakt (eigen versie).. Hopelijk vinden jullie het wat! Ik ben benieuwd!

De link is...

http://www.youtube.com/watch?v=77SSoT-o104

Groetjes, Bastiaan!

Don Capo
21 september 2007, 08:37
Netjes gespeeld man. Lekker veel variatie. Het nummer spreekt me dan weer minder aan omdat het al 5 Miljoen keer gespeeld is en ik er echt genoeg van heb. Maar heb toch je hele versie afgeluisterd. Dat zegt dan toch wel weer wat!

The Lo Lands
21 september 2007, 11:47
Hi Bastiaan,

Klinkt hier en daar nog wat rommelig maar ik denk als je dit goed uitwerkt je een hele mooie cover in handen hebt! De melodie welke gespeeld op gitaar vond ik na een tijdje luisteren wel een beetje storend worden, misschien nog iets minimalistischer/anders spelen als dat uiteraard kan?

Bazzztard
21 september 2007, 12:03
Bedankt voor het commentaar heren! Goed te horen dat het niet heeel slecht ontvangen wordt.. Het nummer is idd al miljoenen keren gecovered, maar omdat het een persoonlijke favoriet is (en omdat ik ff niks te doen had), deed ik ook maar s een poging..

Uiteraard kan de melodie anders Lo Lands.. Ik snap wat je bedoeld. Het was één grote jamsessie voor mij (ff wat testen).. Maar achteraf vond ik het het bewaren wel waard (voor een eerste poging..) Als ik de komende tijd wat tijd over heb zal ik m proberen te perfectioneren (voor zover perfectie bereikt kan worden ;)

Verder commentaar en op/aanmerkingen zijn zeer welkom! :)

new deep
22 september 2007, 00:50
Laat de dude het maar niet horen..

Solidkick
22 september 2007, 09:34
Eigen nummers?

Bazzztard
22 september 2007, 10:20
Laat de dude het niet horen? En eigen nummers? Iets concreter graag! ;)

Wie is de dude en waarom wil die dit niet horen?

Solidkick
22 september 2007, 10:30
En eigen nummers? Iets concreter graag! ;)


Schrijf je zelf ook nummers?
Concreet genoeg? ;)

Bazzztard
22 september 2007, 11:21
Ik heb wel wat liggen, maar wil dat wat preciezer uitwerken voordat ik het online zet.. ;) Komt in de toekomst wel! :) Maar waarom vraag je dat en wat vind je van dit nummer!?

ZeGuitarist
22 september 2007, 11:28
Heel mooie cover, heel origineel om eens iets anders te doen met een grijsgedraaide klassieker als dit!
Idd heel mooi voor een eerste poging maar er mag hier en daar wat aan geschaafd worden, vooral de elektrische solo kan beter.. De klank mag anders en hier en daar ook een foutje in je spel.. Maar dat zijn schoonheidsfoutjes, over het algemeen heel mooi gespeeld!

Neem ook eens een kijkje naar mijn covers, kijk in mn signature voor de links!
Cheers

Ibanez666
22 september 2007, 12:20
klinkt heel leuk. Ik vind alleen dat ene pulloffje(?) dat je regelmatig speelt erg irritant

Bazzztard
22 september 2007, 14:30
Nogmaals bedankt voor de berichten! :D Dat pulloffje zit er idd wel wat vaak in ja haha.. en over het elektrische.. ff vraagje.. het was idd nog wat slordig en wat foute timing soms, maar hoe kun je elektrisch prima opnemen? Ik neem het via een kabeltje op naar laptop... akoestisch doet ie dat perfect (exact zelfde sound als uit amp), maar elektrisch is de sound in het 'echt' veel mooier en wordt het nu zo'n krakerig en softe sound.. iemand een idee...? Ik gebruik geen mixer ofzo, is dat misschien de oplossing voor elektrisch? (ff klein vraagje, want het is zeer offtopic..)

guitarchris
23 september 2007, 16:01
leuk gedaan. T lijkt alleen alsof je snaar ergens tegen aan trilt.. Klopt dat?

Bazzztard
23 september 2007, 17:09
nee.. dat klopt niet.. van welke gitaar?

Solidkick
25 september 2007, 10:38
Ik heb wel wat liggen, maar wil dat wat preciezer uitwerken voordat ik het online zet.. ;) Komt in de toekomst wel! :) Maar waarom vraag je dat en wat vind je van dit nummer!?

Niet slecht. Kan nog wat meer uitgewerkt worden en hier en daar wat strakker maar je gaf al aan dat het een experiment was.
De sound van de electrische gitaar vin'k niet echt geslaagd.
Budget mixertje en een mic aanschaffen (of een Line6 achtige oplossing).

Aangezien je er blijkbaar lol in hebt om bestaande nummers van een nieuw arrangementje te voorzien kan ik me voorstellen dat je zelf ook liedjes maakt.
Daar was ik wel benieuwd naar. Vandaar.

Bazzztard
5 oktober 2007, 12:48
De mixer is binnen... Ff testen! Nog iemand anders een mening!? :)