PDA

View Full Version : elementen schakelaar Epiphone Les Paul



roy38
20 september 2007, 23:16
Mijn elementenschakelaar hapert. Af en toe hoor je gekraak tijdens het switchen en de bovenste stand doet helemaal niks meer. Kan ik (niet echt handig met dat soort dingen) hier zelf wat aan doen of moet ik hem naar een muziekzaak brengen om hem te laten repareren? En wat kost dat ongeveer?

Kim Wilson
20 september 2007, 23:20
Ja, bekend verhaal. Je kunt bij de lokale gitaarzaak wel een nieuwe switch kopen (of bij www.tonefactory.nl (http://www.tonefactory.nl)) en die erin solderen. Weinig moeite, als je een heel klein beetje technisch bent, moet het lukken. :)

roy38
20 september 2007, 23:23
ok , bedankt

tjeabele
24 september 2007, 14:57
Heb ik ook gehad, alleen even schoon laten maken (gratis) en doet het alweer een aantal maanden perfect.

ponq
24 september 2007, 15:12
Kzou beginnen met gewoon eens zelf kijken. Draai de plastik cover eens los aan de achterkant van je Epi. Zie je daar mss (half) losse draadjes?

Als je een beetje met die draadjes rommelt terwijl je gitaar in je versteker gestoken zit, hoor je dan dat er wel contact is?

Voor je m wegbrengt, dingen vervangt etc eerst ff goed kijken wat t probleem echt is.

roy38
18 oktober 2007, 23:23
Sorry voor mijn late reactie maar ben een poosje niet meer op het forum geweest. Ik had de gitaar gelukkig nog niet weggebracht en heb hem net even opengemaakt. Geen halflosse draadjes te zien. Ik heb de draadjes een beetje heen en weer bewogen en er een paar keer over de unit geblazen en wat denk je? Hij doet het weer perfect! Bedankt.

ponq
18 oktober 2007, 23:57
Mooi!

Kzou t nog wel in de gaten blijven houden. Kans dat er toch een draaidje niet goed zit.

Rock on!