PDA

View Full Version : Probleem als ik niet kan mee-neuriën (November Rain)



Stinoke
20 september 2007, 22:13
Hoi iedereen,

Dit is m'n eerste postje na een tijdje "rondhangen" op het forum.

Ik ben bezig de eerste "November Rain" solo van Guns n' Roses via tabs te leren.

Dat gaat allemaal wel vrij ok en het is leuk om mee te spelen met het nummer.

Maar, ik zit nu min of meer geblokeerd aan het stukje vanaf 4:33...

Als ik de tab hiervan bekijk (gaat er net niet netjes op):

|-13--12-13-12b13p12p10----12----|-10h12b10----10----------------------------------------------|
|-------------------------13----13-|-----------13----12-13-12h13p12p10---12----10----------------|
|-----------------------------------|------------------------------------12----12----10--10h12p10p9-|
|-----------------------------------|----------------------------------------------------------------|
|-----------------------------------|----------------------------------------------------------------|
|-----------------------------------|----------------------------------------------------------------|

|-------------|---------------|-------------------15----------|
|----------13-|------------13-|------------15b17=====17r15p13-|
|-12p10s9----|-10h12p10s9---|-10h12p10s9--------------------|
|-------------|---------------|-------------------------------|
|-------------|---------------|-------------------------------|
|-------------|---------------|-------------------------------|

Lijkt dit op zich wel mee te vallen en ik zou het ook wel kunnen spelen maar ik heb een groot probleem om m'n draai erin te vinden.

Als ik iets speel ben ik in m'n hoofd altijd aan het meeneuriën met wat ik speel en zo volg ik dan min of meer wat ik moet spelen.

Het lijkt erop dat ik dit stukje niet in m'n hoofd kan neuriën omdat het zo'n wat vreemde opbouw heeft.
Zelf bij het traag naspelen "voel" ik het niet aan dat ik dat stukje precies ben aan het spelen.

Heeft er iemand nog zo'n probleem en wat doe je eraan ?
Alle tips en ervaringen zijn welkom , zeker in de context van November Rain.

Tx

yanto
21 september 2007, 00:01
Je bent op zich op de goede weg. Leer de solo echt exact na te zingen. Dus niet niet enkel neurien in je hoofd, maar hardop zingen.
Vertraag het dan (als het te snel is) en probeer het te spelen.
Het kan ook zijn dat de tab niet helemaal correct is (heb het niet gecheckt)
wat vaak het geval is bij tabs van internet.
Probeer dan met de tab als richtlijn de solo na te spelen.
Succes.

Makor1966
21 september 2007, 00:07
Met windows media player kun je op halve snelheid afspelen, of google even op "BestPractice", is een speedtrainerprogrammaatje.
kun je traploos de snelheid verhogen / verlagen, en onafhankelijk daarvan de toonhoogte aanpassen.

Stinoke
21 september 2007, 20:51
Yanto, Makor,

Alvast bedankt voor de tip.
Ik zal het toch eens in vertraagde modus proberen :satisfie:

Alle tips blijven natuurlijk welkom.