PDA

View Full Version : Welke versterker?



JipStoop
20 september 2007, 20:57
Ik ben op zoek naar een versterker, 30 watt ongeveer, voor het spelen van rock-muziek (Guns N Roses, AC/DC, Nirvana enz.).
Zat zelf met een Cube 30 in mijn hoofd, maar mijn gitaarleraar vond het geluid uit zo'n Cube niet zo bijzonder. Kunnen jullie een goede versterker aanraden?
Budget is zo'n 300 tot 400 euro.

q-elvis-p
20 september 2007, 21:00
Ik ben op zoek naar een versterker, 30 watt ongeveer, voor het spelen van rock-muziek (Guns N Roses, AC/DC, Nirvana enz.).
Zat zelf met een Cube 30 in mijn hoofd, maar mijn gitaarleraar vond het geluid uit zo'n Cube niet zo bijzonder. Kunnen jullie een goede versterker aanraden?
Budget is zo'n 300 tot 400 euro.

vox ad30vt xl. 12 inch en voller geluid dan de roland.

anders kan je nog tweedehands kijken voor een buizen combo (15 watt buizen gaat ongelovelijk hard.). met een beetje mazzel kan je ook wel een buizen top en een cabinet kopen.

combo: Laney maakt goede en die zijn erg goedkoop tegenwoordig. de laney lc15r ofzo.

Succes.

Spitfire
20 september 2007, 21:14
vox ad30vt xl. 12 inch en voller geluid dan de roland.

anders kan je nog tweedehands kijken voor een buizen combo (15 watt buizen gaat ongelovelijk hard.). met een beetje mazzel kan je ook wel een buizen top en een cabinet kopen.

combo: Laney maakt goede en die zijn erg goedkoop tegenwoordig. de laney lc15r ofzo.

Succes.

Niet te verwarren met de AD30VT (zonder XL dus), waar je naar mijn idee niet echt een lekkere hi gain scheur uitkrijgt.

JipStoop
20 september 2007, 21:20
Het is jammer dat ik geen geld heb voor een Marshall half-stack, maar dat is waarschijnlijk ook niet handig op twaalf vierkante meter :)

Squier4ever
20 september 2007, 21:21
Niet te verwarren met de AD30VT (zonder XL dus), waar je naar mijn idee niet echt een lekkere hi gain scheur uitkrijgt.

je kunt gewoon een AD30VT kopen want de XL is alleen als je uberkontneukendebrullendezwareheaveyzwaremetalisch e muziek wilt spelen, vooral gericht op high en ultra gain, en de muziekstijlen die genoemd worden heb je dat absoluut niet voor nodig.

JipStoop
20 september 2007, 21:30
Ik heb zojuist gelezen dat de Vox waar jullie het over hadden niet goed om weet te gaan met effectpedalen ? Klopt dit ? De Laney LC15 ziet er wel goed uit ! Zit er nog verschil in de LC15 of de LC 15r ?

Spitfire
20 september 2007, 21:34
Ik heb zojuist gelezen dat de Vox waar jullie het over hadden niet goed om weet te gaan met effectpedalen ? Klopt dit ?

Kan ik niet bevestigen, maar er zitten al een hoop effecten op.

Maar als je gewoon een goede rocksound zoekt en dan met een paar pedaaltjes ervoor (of zonder) dan zou ik voor een Laney gaan. Ik merk nu ook dat er op mijn Vox nogal veel features zitten die ik toch niet gebruik.

JipStoop
20 september 2007, 21:39
Ik speel momenteel met een DS-2, en ben van plan om oa nog een Wah-pedaal aan te schaffen. Ik zoek dus echt een goede versterker die met pedalen weet om te gaan. Als ik op internet lees lijkt mij de Laney meer geschikt hiervoor dan de Vox.

q-elvis-p
20 september 2007, 21:46
Ik heb zojuist gelezen dat de Vox waar jullie het over hadden niet goed om weet te gaan met effectpedalen ? Klopt dit ? De Laney LC15 ziet er wel goed uit ! Zit er nog verschil in de LC15 of de LC 15r ?

op lc 15 r zit een reverb, op de lc 15 niet. de valvetronix serie van vox is zeer goed (en die high gain valt ook wel mee)! alleen mist het net die volle buizen sound waar de meeste zo van houden.

het enige nadeel van die laney is weer dat er zo'n verdomd klein speakertje in zit.

ga anders met je budget even op marktplaats of zo zoeken naar buizen combo's.

Buizen reageren beter op effecten in het algemeen.

JipStoop
20 september 2007, 22:25
Hoe zit het eigenlijk met Line6 versterkers ? Is dat wat ?
Tijdens het opzoeken kwam ik ook de AD50VT van Vox tegen, deze is 'maar' 70 euro meer dan de AD30VT, is dat iets om over na te denken ?

q-elvis-p
20 september 2007, 22:32
Hoe zit het eigenlijk met Line6 versterkers ? Is dat wat ?

als je op de spider serie doelt zou ik zeggen nee, dan zijn er betere alternatieven, bijvoobeeld de vox.

die duurdere combo's zijn erg goed.

het mooie is dat je voor 200-250 een tweedehands buizen top en voor 150-200 wel een cabinetje kan kopen. heb je een supervette set die lekker veel ruimte in neemt maar ook meteen goed klinkt en keihard kan (voor de buren!!)

misschien meteen handig voor optreden ofzo?

wil je echt een nieuwe combo? ga die voxjes enzo maar eeens uitproberen en vergelijken.

BartL
20 september 2007, 22:41
@Jip: Ik heb je even een emailtje gestuurd.

Squier4ever
20 september 2007, 23:26
tipje: ga eens testen ipv 100.000 meningen hier aan te horen, evt met een kenner erbij als het nodig is.

JipStoop
21 september 2007, 13:51
Ik ga denk ik een keer die Vox 50 watt versterker uittesten

Squier4ever
21 september 2007, 16:06
Ik ga denk ik een keer die Vox 50 watt versterker uittesten

prima, maar test ook zeker nog andere versterkers.....