PDA

View Full Version : POD X3 & POD X3 Live



vettavillenl
20 september 2007, 18:21
Wat al eerder als gerucht ging is nu realiteit. POD X3 en POD X3 Live.

The desktop-friendly POD X3 and stage-ready POD X3 Live represent the evolution of a true classic, with an expanded array of 78 guitar amps, from high-wattage heavyweights to boutique beauties and vintage treasures. Guitar amps are just the beginning: With 24 guitar cabs, 98 stompbox and studio effects, 28 bass amps, 22 bass cabs and six vocal preamps. POD X3 and POD X3 Live come fully loaded with the all-around sonic firepower of a top-tier major-label studio, while its larger LCD and smart new controls make it easier than ever to find, tweak and save tones...etc

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

paulusdeBKB
20 september 2007, 22:07
Nou, het loopt hier niet storm van de reacties... Terwijl het toch een leuk nieuwtje is, vind ik dan.

Mooi dat jullie er zo goed bovenop zitten!

Wizz
20 september 2007, 23:10
Is Line 6 "uit" ?

Wizz

Daemon
20 september 2007, 23:14
Ik vind die nieuwe xt live er echt lelijk uit zien. Dan ben ik blijer met m'n oude versie.

vettavillenl
21 september 2007, 00:24
Voor de geinteresseerden. De Line 6 website met POD X3 is online

http://www.line6.com/podx3/

M Kactus
21 september 2007, 10:14
Ik denk niet dat Line6 "uit" is, maar door de mega-hype die ze zelf rond hun nieuwe producten hebben gehangen, is er al veel over gespeculeerd. En dan kan je de verwachtingen als fabrikant niet meer inlossen :).
Ik denk dat veel mensen iets verregaanders hadden verwacht van de samenwerking met Bogner (hoewel dat nog moet blijken), maar vooral met de pod X3. Ikzelf had bijvoorbeeld gehoopt op een nieuwe manier van modeling, een volgende versie.
Er zijn zeker leuke aspecten aan die nieuwe Pod. Daarbij denk ik aan de dubbele input met elk hun eigen voicing. Dat is zeker niet verkeerd. Maar dat had ik graag als extra snufje gezien op een écht nieuwe Pod...

Sj03rd
21 september 2007, 11:12
Zijn er al prijzen bekend van de X3 en de live versie ervan?

waldo_cosman
21 september 2007, 12:01
Ik dacht iets rond 399€ voor X3 en 499€ voor X3 Live.. maar niet zeker

pol
21 september 2007, 13:20
valt goed mee, maar zijn de models nu hetzelfde als van de pod xt inclusief modelpacks ? of gaan deze models anders klinken, ben benieuwd...

waldo_cosman
21 september 2007, 15:07
valt goed mee, maar zijn de models nu hetzelfde als van de pod xt inclusief modelpacks ? of gaan deze models anders klinken, ben benieuwd...

Dat vraag ik me ook af.. Ik zou het maar normaal vinden dat het toch beter klinkt.. Maar vooral hun dual ams is nieuw voor de pod.. alles zit wel in de pod x3 (modelpacks, bass modelpacks & voice amps...)

pol
21 september 2007, 15:25
dual amps had de vetta al jaren + die voice amps zitten al bij de toneport.

Wat niet wegneemt dat het mooi totaalpakket is natuurlijk, vond het vroeger altijd al belachelijk dat ze een aparte basspod uitbrachten, terwijl de hardware exact dezelfde is.

vettavillenl
21 september 2007, 16:51
Hier een compleet overzicht van alles wat er in zit voor POD X3 (bean) en POD X3 Live apart

http://www.vettaville.nl/vvpodx3.html

guitardude
22 september 2007, 10:46
Hier een compleet overzicht van alles wat er in zit voor POD X3 (bean) en POD X3 Live apart

http://www.vettaville.nl/vvpodx3.html
Klinkt als een behoorlijke upgrade ten opzichte van de Pod XT live.
Een hele hoop meer aansluitingen en je kan zelfs met 2 personen tegelijk erop spelen. :D

iwamoto
22 september 2007, 17:19
ik ben er enorm blij mee, nu nog de prijs, het zou fijn zijn als je een inruil actie zou hebben, want ik wil echt wel die X3! :D

vooral de dual sound spreekt me heel erg aan, WANT zo kan je natuurlijk ook je chain verlengen door de 2e line amp bypass te maken, om het zo maar te zeggen, en dan kan je toch nog een extra effect erin gooien, of kan je nu wel meer van elk effect erin gooien?

snel bij feedback testen die hap!

crapton
22 september 2007, 19:34
Lijkt me een heel mooi product en zo komen ze qua mogelijkheden weer bij de GT8. Is beetje jammer voor de XT en XTL bezitters, veel geld uitgegeven voor model packs dat geld ben je nu dus kwijt. Wat levert een XTL nu nog op?

Overigens heb ik laatst nog eens op een Vetta combo mogen spelen en tering dat klinkt wel erg lekker. Natuurlijk moet je het wel leren tweaken want eindeloos veel mogelijkheden. Ik zou zeggen ga eens naar de Line 6 site en luister eens naar de Vetta sounds en mogelijkheden. Voor mij klinkt het erg goed.

Dus ik ben er wel enthousiast over, zou m graag eens willen proberen, zeker de manual eens willen lezen.

Bouke
22 september 2007, 20:24
gaaf ding!

hebbe hebbe hebbe :D

artnaz
23 september 2007, 13:38
Ik vraag me af of de sound ook echt van hogere kwaliteit is... Ben nu wel harstikke tevreden met mijn UX2, maar als het nog beter kan... :satisfie:

Soulflyhigh
23 september 2007, 18:29
Erg gaaf ding zeg! Vooral het met twee instrumenten of twee amps tegelijkertijd is erg gaaf! Even buiten de POD om wat had die gast een gave Jackson in het promo filmpje custom ofzo?

vettavillenl
26 september 2007, 16:43
zojuist de eerste prijzen in NL gezien E 399,- en E 499,- inderdaad..

MjS
27 september 2007, 00:02
Maar wat ik me dan afvraag: de producten worden steeds meer ontworpen met het oog op homerecording met (snelle) computers. Betekent dit dat je het signaal van de DAW op de Pod kunt laten binnenkomen en zonder latency kunt monitoren? Of kun je op z'n minst de line out en de USB output synchroon gebruiken?

Bah, kan net zo goed mijn Onyx weer wegdoen...

marc_olly
27 september 2007, 00:15
iemand enig idee of er ook een Pro versie uitkomt, dus een 19" variant?

Mijn huidige POD XT heeft het begeven en is ter reparatie bij Feedback maar dat duurt al een paar weken. Ik mis dat ding enorm in mijn studiootje en misschien is dit een goed moment voor de X3.
Maar dan wil ik eigenlijk wel de rack versie....

Vettaville, het begint er op te lijken dat jij 'inside info' hebt ?!?
Klein tipje van de sluier misschien ?

Thanx

Azrael
27 september 2007, 00:46
Ik ben ook wel benieuwt eigenlijk hoe deze klinkt. Met name een 19 inch versie zou ik op prijs stellen aangezien ik toch naar een rack setup wil.

vettavillenl
27 september 2007, 08:46
Maar wat ik me dan afvraag: de producten worden steeds meer ontworpen met het oog op homerecording met (snelle) computers. Betekent dit dat je het signaal van de DAW op de Pod kunt laten binnenkomen en zonder latency kunt monitoren? Of kun je op z'n minst de line out en de USB output synchroon gebruiken?

Bah, kan net zo goed mijn Onyx weer wegdoen...

Opnemen kan middels de gratis Gearbox sw met je POD (monitor latency issue is er dan nagenoeg niet). De bewerking van je POD sounds gebeurt niet op je computer maar in POD X3.

vettavillenl
27 september 2007, 08:52
iemand enig idee of er ook een Pro versie uitkomt, dus een 19" variant?

Mijn huidige POD XT heeft het begeven en is ter reparatie bij Feedback maar dat duurt al een paar weken. Ik mis dat ding enorm in mijn studiootje en misschien is dit een goed moment voor de X3.
Maar dan wil ik eigenlijk wel de rack versie....

Vettaville, het begint er op te lijken dat jij 'inside info' hebt ?!?
Klein tipje van de sluier misschien ?

Thanx

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:lpte8EIhWKfR7M:http://www.lierscultuuratelier

MjS
27 september 2007, 13:38
Opnemen kan middels de gratis Gearbox sw met je POD (monitor latency issue is er dan nagenoeg niet). De bewerking van je POD sounds gebeurt niet op je computer maar in POD X3.

Okay, hier uit maak ik op dat de USB output en de line-out gewoon synchroon gebruikt kunnen worden. Dat leek me al, maar dat is wel mooi. Ik wil een X3!!!

pol
27 september 2007, 13:54
dat was toch bij de pod xt ook al zo ?

Heeft die X3 nu ook een gewone digitale in/out aansluiting ? Vind het anders redelijk vervelend als ik de hele tijd van asio driver moet wisselen...

en welke sampling rates worden ondersteund ? gaat die eindelijk hoger als 48 Khz ?

Nitefly7
1 oktober 2007, 00:57
en welke sampling rates worden ondersteund ? gaat die eindelijk hoger als 48 Khz ?

ahah, weer iemand die samen met z'n hond naar Super-Audio CD's luistert!



...just kiddin, als we de mogelijkheden hebben om nauwkeuriger te samplen, graag!

vettavillenl
1 oktober 2007, 09:18
dat was toch bij de pod xt ook al zo ?

Heeft die X3 nu ook een gewone digitale in/out aansluiting ? Vind het anders redelijk vervelend als ik de hele tijd van asio driver moet wisselen...

en welke sampling rates worden ondersteund ? gaat die eindelijk hoger als 48 Khz ?

zie hier
http://www.vettaville.nl/vvpodx3.html

Bouke
1 oktober 2007, 10:00
Vetta, heb jij enig idee of de 'engine' van de podx3 ook gewijzigd is tov. de xt? Of heeft deze gewoon twee sharks en zijn het feitelijk twee xt's in 1? Ik kan nergens terugvinden of het modellen op zich ook is veranderd. Oftewel: is de sound van de X3 hetzelfde als de XT. Zal nog wel op het web komen, maar zie het nu nog niet.

Bouke

Noid
2 oktober 2007, 00:00
Vetta, heb jij enig idee of de 'engine' van de podx3 ook gewijzigd is tov. de xt? Of heeft deze gewoon twee sharks en zijn het feitelijk twee xt's in 1? Ik kan nergens terugvinden of het modellen op zich ook is veranderd. Oftewel: is de sound van de X3 hetzelfde als de XT. Zal nog wel op het web komen, maar zie het nu nog niet.

Bouke

Ben hier ook benieuwd naar. Ik zit in dubio, moet ik m'n XTL nu proberen in te ruilen op zo'n X3L, of zal me dat feitelijk weinig meer opleveren?

vettavillenl
2 oktober 2007, 21:58
Line 6 verandert delen van haar website en de handleiding zal op dan ook beschikbaar zijn, daarin zullen de meeste vragen beantwoord zijn..

vettavillenl
3 oktober 2007, 00:58
Inmiddels heeft Line 6 de website verandert en de manual online gezet voor POD X3 series

pol
3 oktober 2007, 18:32
de engine en geluiden zijn hetzelfde als van de gewone podxt naar het schijnt, niet de moeite om te kopen voor iemand die al een pod xt + modelpacks heeft, wel ideaal voor iemand die nog geen pod xt had en van plan was er eentje te kopen.

crapton
3 oktober 2007, 21:54
Hier kan je nog wat leuke info vinden: http://line6.com/support/forum.jspa?forumID=3

Line6 zegt dat ze de software ook verder hebben geoptimaliseerd doordat ze meer processorpower ter beschikking hebben. Daardoor zou de klank ook beter moeten zijn.

Op de Line6 site staan nu ook sound samples, mn gericht op die 'dual sound'. Moet zeggen dat ik t wel heel goed vind klinken, dus hiero vet GAS. Manual is te downloaden, als je de XT hebt dan is t een eitje.

Wat ik wel mis is de overall EQ (5-10 bands), en een loudness optie gekoppeld aan de master volume. Ik stel mijn sounds bij laag volume in (noodgedwongen) en tijdens de repetitie moet ik nogal eens aan de toonregeling draaien, mi moet dat makkelijk te voorkomen zijn.

Verder zouden ze de mogelijkheid moeten inbouwen zelf amp+cab sims en m.n. mods te creeren of editen. Een soort open-source sounds, net als je op een PC ook verschillende amp sim progs kan laten lopen. Zal wel een bridge too far zijn...

Wie moet er nog een XTL? Weet iemand overigens hoe de X3 afsteekt tegen de GT8 qua mogelijkheden?

Gitaristje 18
3 oktober 2007, 22:20
Mmm in ben toch benieuwd hoor naar zo'n X3. Ik zelf heb nog een Pod 2.0 en er komt in de nabije toekomst een basgitaar bij, dus dan kan ik gelijk de X3 kopen misschien. Nieuwere moddeler voor mijn gitaren en kan gelijk de basgitaar ook opnemen ermee.
Ik ben benieuwd hoe die ontvangen wordt. Ik zou sowieso wat meer helderheid en gedifinieerdheid willen hebben in mijn geluid. Zou een x3 dan uitkomst bieden denken jullie?

Azrael
3 oktober 2007, 22:25
Mmm in ben toch benieuwd hoor naar zo'n X3. Ik zelf heb nog een Pod 2.0 en er komt in de nabije toekomst een basgitaar bij, dus dan kan ik gelijk de X3 kopen misschien. Nieuwere moddeler voor mijn gitaren en kan gelijk de basgitaar ook opnemen ermee.
Ik ben benieuwd hoe die ontvangen wordt. Ik zou sowieso wat meer helderheid en gedifinieerdheid willen hebben in mijn geluid. Zou een x3 dan uitkomst bieden denken jullie?

Ik verwacht dat het allemaal geen reet uitmaakt qua geluid (het klinkt nog precies als de XT als je het mij vraagt) en er zit nog altijd over elke patch een echte dikke POD fizzleshizzle saus heen. Voordeel van deze nieuwe POD is dat ik dalijk tweedehands een leuke XT kan kopen voor weinig om mee op te nemen. Qua opnames vind ik de POD namelijk fijner dan een BOSS GT8 maar de GT8 vind ik fijner live. Komt omdat ik de POD nogal processed klinkt wat bij opnames wel eens grappig kan zijn en de GT8 wat rauwer in your face.

Elixir
4 oktober 2007, 15:48
ff offtopic:
Ik lees dat er een update is voor de Gearbox.
Als bezitter van een Toneport (en dus ook Gearbox), moet ik die nieuwe versie dan gewoon betalen, of kan ik die voor niks updaten?

pol
4 oktober 2007, 15:54
updaten is gratis, alleen extra modelpacks moet je betalen

vettavillenl
12 oktober 2007, 23:44
Voor alle POD X3 series gebruikers, er is een nieuwe Monkey, Flashware en drivers beschikbaar voor download opd e Line 6 site.
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

pol
13 oktober 2007, 17:57
ik heb de X3 getest, klinkt in mijn oren net hetzelfde als mijn toneport of een pod xt, niks vooruitgang dus, vind het maar zwakjes eigenlijk.

ik blijf wel bij mijn toneport, zelfde geluid, maar veel goedkoper.

Bouke
15 oktober 2007, 16:34
ik heb de X3 getest, klinkt in mijn oren net hetzelfde als mijn toneport of een pod xt, niks vooruitgang dus, vind het maar zwakjes eigenlijk.

ik blijf wel bij mijn toneport, zelfde geluid, maar veel goedkoper.

hmmzzz... ik hoopte op een nieuwe engine, maar het is gewoon een XT on steroids :D

Dan toneport ik denk ik ook nog wel even verder, wik en weeg ik nog wat langer of ik de andere pluspunten plus genoeg vind om het toch te doen...

FenderBender
16 oktober 2007, 09:32
Maar hij heeft nou wel een fxloop. Dat was voor mij destijds de reden dat ik de gt8 verkoos boven de xtlive (dat, en de geweldige effecten van gt).

Ik vraag me af of ik de X3 ook 4-punts kan inschakelen ism mn Powerball. Dan heeft mn gt8 er geduchte concurentie bijgekregen.

Ajox
19 oktober 2007, 18:19
Hallo

Ik kocht zonet mijn PODX3.
Ik moet zeggen het is allemaal wel fantastisch, Kspeel ermee door een Atomic reactor 212 en je hoeft bij deze amp helemaal geen nieuwe template kit te kopen omdat ze zowat iedentiek is qua vorm en aansluitingen als een PODXT.

Moesten er mensen zijn die mu wat willen vragen voor ze zelf een kopen, Shoor zou ik zeggen.

Grtz

crapton
27 oktober 2007, 19:38
Ik heb gisteren bij een geschikt teruggekoppelde muziekzaak de Pod X3 even kunnen proberen.

Moet zeggen ziet er mooi uit, voelt goed. Bediening nogal wennen tov Xt, maar ben er zeker van dat de manual goed lezen de remedie is. Dit was over een Spider Valve 1 x 12 via poweramp in, met idem juiste output setting in X3. Blijft natuurlijk mono.

Heb zelf een Xtl met andere stereo eindversterker dus lastig vergelijken, een deel vd sound kan ook door de Spider Valve eindtrap + speaker komen.

In elk geval vond ik de X3 erg goed klinken, mn leek het nog een tikkeltje duidelijker en helderder dan de Xtl. Iets meer definitie. Tevens leken de mods wat duidelijker en dieper. Dan heb ik nog niet eens de dual sound kunnen proberen.

Dus GAS hiero, ik ga nog ff sparen...

PS: die Spider Valve is een heel mooi gebouwde amp zeker voor dat geld. Gaat echt hard, flink druk. Ben niet geheel overtuigd van de pre-amp die op POD 2.0 gebaseerd is, ik vind de bediening te simpel en geluid niet helemaal mijn ding. Line6, maak nu eens een mooie stereo Bogner/Line6 combo met volledig analoge pre-amp + bypassbare X3 technologie, te sturen via MIDI floorboard...tja dan heb je nog eens wat...

vettavillenl
31 oktober 2007, 18:37
Voor de POD X3 series gebruikers onder ons. Ik heb een overzicht gemaakt van de preset folders. Als je dat overzicht wil (uitprinten) klik je op de link
http://www.vettaville.nl/vvpodx3-Presetfolders.html#691

MjS
31 oktober 2007, 21:35
Ik heb sinds kort de X3Live en ben er erg tevreden mee!

Alleen... op het Line6 forum blijft dat er nogal een reliability-issue is...

De geleidende verf op de plastic onderkant schijnt makkelijk af te geven en zelfs op de PCB te komen. Verder nog wat gezeik met de built-in tuner en footswitches, etc.

Ik hoop dat het allemaal wel meevalt.

glennshred
31 oktober 2007, 23:41
Ik heb éérgisteren de podx3 gekocht na een telefoontje met de
muziekwinkel (hadden nog ééntje binnen)..

heb hem nog niet gebruikt wegens tijdsgebrek maar ga hem deze week
zeker ééns testen nadat ik de manuel goed heb doorgelezen.

heb in de tussentijd nog wat opzoekingswerk gedaan, mp3'tjes gedownd
en moet zeggen dat ie standaard al veel beter klinkt dan de xt..
veel clearer en voller met een veel mooier basssoundje, dus ik ben
helemaal overtuigd, die andere xt hou ik als back up en blijft voor mij nog altijd
een geweldig ding!

dat gezegd zijnde: wie interesse heeft in soundsamples van de podx3
ik heb er hier klein deeltje van't net op men pc..
e-mail me en je krijgt ze opgestuurd.

och ja cheers!!! :blast:

Hooligan601
1 november 2007, 11:29
Ben absoluut geen pro op dit gebied maar ik heb er toch eentje gehaald! Al is het natuurlijk ook een klein beetje een kwestie van studie voordat je het allemaal echt goed onder de knie hebt... Het geluid is echter super als je het aan mij vraagt. Ben er dan ook zeer over te spreken, degelijk materiaal verder! Ga nu eens die manual goed doorspitten en beginnen met de pret :strat:

glennshred
1 november 2007, 15:23
[QUOTE=Hooligan601]Ben absoluut geen pro op dit gebied maar ik heb er toch eentje gehaald! Al is het natuurlijk ook een klein beetje een kwestie van studie voordat je het allemaal echt goed onder de knie hebt... Het geluid is echter super als je het aan mij vraagt. Ben er dan ook zeer over te spreken, degelijk materiaal verder! Ga nu eens die manual goed doorspitten en beginnen met de pret :strat:[/QUOTE


tof voor je dat hij zo goed werkt, ik heb hem vandaag getest..
éérst aangesloten, drivers gedownd.. en me beziggehouden met de presets
ik had éérlijk niet verwacht dat de sound zo goed zou zijn, wist daarvoor
al van het luisteren naar samples dat ik niet teleurgesteld zou zijn..
maar om hem nu in het echt te horen ..wow.. het is echt super zoals je
zegt.

heb er 3 uur mee beziggeweest, heb de dagen ervoor al aan't neuzen
geweest in de manual.. ik ken de basics en ben nu ook al wat verder
geraakt.. (((((((BIG SMILE)))))))

line 6 :blast:

vettavillenl
4 november 2007, 11:09
komende week wordt er een firmware update verwacht

iwamoto
5 november 2007, 10:28
ik denk dat ik hem eens lekker voor kerst ga kopen :)

zou de X3 al bij feedback binnen zijn? op de site staat het niet, maargoed, wellicht zijn ze laks....

aan goede reviews iig geen gebrek :D

vettavillenl
5 november 2007, 11:45
ik denk dat ik hem eens lekker voor kerst ga kopen :)

zou de X3 al bij feedback binnen zijn? op de site staat het niet, maargoed, wellicht zijn ze laks....

aan goede reviews iig geen gebrek :D

yep, ik heb ze daar al zien staan

vettavillenl
7 november 2007, 08:34
Voor de POD X3 series gebruikers.. Er is nieuwe Firmware V1.01.1 voor POD X3 series beschikbaar. De instructies om te installeren zijn wat anders dan normaal zie hier:
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#697

en hier lees je wat er verandert is:
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#698

glennshred
10 november 2007, 18:50
Voor de POD X3 series gebruikers.. Er is nieuwe Firmware V1.01.1 voor POD X3 series beschikbaar. De instructies om te installeren zijn wat anders dan normaal zie hier:
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#697

en hier lees je wat er verandert is:
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#698


bedankt voor de info,

heb vandaag de firmare via monkey gedownload.. de flash via update
from file, alles werkt perfect geen problemen met tone transfers
van podxt naar podx3.

patch switching gaat ook veel sneller nu :cheerup:

vettavillenl
30 november 2007, 10:42
Ter info, Line 6 heeft nieuwe flasware beschikbaar gesteld (V1.02) met wat kleine aanpassingen.
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#707

harrie-beton
21 december 2007, 11:34
@ vettaville,

Ik heb nu ook een X3! Weet je of er al een editor is? Line6 edit of zoiets.

Verder kan ik melden dat de klank hoorbaar beter is, het klinkt warmer, de samplerate is hoger en het klinkt minder digitaal hoewel de podxt ook al erg goed klinkt is deze een slag beter.

@ bouke. Het is geen podxt on dope - hij is echt overnieuw gebouwd. Daarom werken aantal applicaties ook niet meer van de podxt.

fransoos
21 december 2007, 14:30
@ vettaville,

Ik heb nu ook een X3! Weet je of er al een editor is? Line6 edit of zoiets.

Verder kan ik melden dat de klank hoorbaar beter is, het klinkt warmer, de samplerate is hoger en het klinkt minder digitaal hoewel de podxt ook al erg goed klinkt is deze een slag beter.

@ bouke. Het is geen podxt on dope - hij is echt overnieuw gebouwd. Daarom werken aantal applicaties ook niet meer van de podxt.

Harrie,
zitten de sounds er ook in van de line6 site; jeweetwel die dubbel channel sounds.

glennshred
21 december 2007, 18:50
[QUOTE=harrie-beton]@ vettaville,

Ik heb nu ook een X3! Weet je of er al een editor is? Line6 edit of zoiets.


Die editor komt in januari uit harry, geloof in de helft van de maand
maar komen zal ie :satisfie: ]

glennshred
21 december 2007, 19:01
Harrie,
zitten de sounds er ook in van de line6 site; jeweetwel die dubbel channel sounds.

Nope, die zitten er niet in, behalve één die peas heet of zoiets,
heb ik gelezen op het forum van line6..

één forumgebruiker van daar heeft wel de dual sound's nagemaakt
dit is zijn website:

http://benvesco.com/tonemonster/tones/2007/pod-patches-dual-tone-demos-part-1/

harrie-beton
22 december 2007, 10:23
Ik heb ook een paar sounds gemaakt met dual mode. Klinkt lekker vol, je moet wel een graad in de Wiskunde hebben plus een RCI brace om door al die menu's heen te komen. Ik wacht met smart op een editor.

@ hugo - je bent waarschijnlijk geëlimineerd door mijn strenge spamfilter. Iedereen niet in mijn adresboek is spam. Probeer nog eens.

glennshred
23 december 2007, 11:06
Ik heb niet echt problemen om door die menu's te komen, maar het kan
natuurlijk wel gemakkelijker vind ik, t'enigste negatieve punt vind ik
is aan die knoppen draaien, een heel eind draaien om tot het uiterste te gaan

Bij de xt gebruikte ik bijkans nooit die editor, bij deze zal ik waarschijnlijk
wel gaan combineren :cheerup:

Timp Daddy
30 december 2007, 14:13
Eindelijk genoeg geld om een POD XT live te kopen na een tijdje me totaal niet meer met deze dingen bezig te hebben gehouden kom ik dit tegen :P.

Nja, lijkt me niet bepaald slim om nou alsnog een XT live te kopen...Echter heb ik wel een klein vraagje. Op de Pod XT live zitten redelijk grote pedalen, een vriend van mij heeft deze en dat werkt prima. Hier zijn het echter kleinere "knopjes". Heb je er geen last van dat als je de tweede rij "tapt" met je voeten dat je er perongeluk een van de eerste rij aanraakt?

Daarbij scheelt het echt gigantisch in prijs als je hem via de U.S koopt. Nou weet ik dat er nog shipping kosten bij komen en een maximale belasting van 30%, maar zelfs dan is het in de meest ongunstige situatie goedkoper. Zouden jullie mij dit aanraden? Of kan ik beter gewoon in Nederland kopen ivm garantie etc? Daarbij, welke shop in de U.S raden jullie aan (die dus ook naar Europa shipt...).

Ow ja, en hoe zwaar is hij ongeveer? :-) --> Via een franse site in combinatie met een klein reken sommetje vond ik 5,6 kg.

Bvd

glennshred
30 december 2007, 15:19
Ik heb wel wat gelezen over de x3 live op het line6 forum..
wat die knopjes betreft heb je gelijk, velen drukken per ongeluk
op iets anders, ik zelf heb de desktop (bean) versie die ik gebruik
zonder floorboard..

met de live versie zijn al veel problemen geweest en ik zou je afraden
die te kopen, maar ja bij sommige werkt ie goed en andere hebben er weer wel problemen mee, mijn beantje deed ook wel is even raar zoals een luide
piep toen ik door presets ging of gitaarklank klonk niet helemaal door..
door gewoon uit en in te schakelen was dat verholpen, dus maar 2maal
last mee gehad das al..

voor de rest kan ik je niet helpen qua prijzen..
groetjes glenn

sjakie1945
30 december 2007, 17:52
Nou.. ik zou hem vvoor het geld wel in Amerika halen hoor(ik heb hem al).. maar ik weet niet hoe het dan zit met je garantie.. dan moet je hem zeker weer eerst naar Amerika sturen en daar laten repareren.. kweet t niet e..

Waarvoor moet je het gewicht weten? k zal hem zometeen es op de weegschaal zette voor je..

Ik heb helemaal geen last van het switchen met de knoppen, de 2 rijen zijn schuin boven elkaar geplaatst, maar ik heb dus geen problemen..

Ik weet alleen niet hoe je.. userpresets (die je zelf hebt gemaakt) verwijdert.
Kon het ook nergens vinden in het boekje:P

En de dual tone, voor 2 gitaren naar 2 aparte versterkers.. t blijft me toch nog een raadsel,, moet me nog echt goed gaan verdiepen in da ding:P

MjS
30 december 2007, 20:14
Problemen met de Live-versie zijn al eventjes verholpen!

In de USA kopen is leuk, maar denk wel aan shipping, garantie en voltage (je hebt een andere voeding nodig...).

fransoos
30 december 2007, 20:39
Problemen met de Live-versie zijn al eventjes verholpen!

In de USA kopen is leuk, maar denk wel aan shipping, garantie en voltage (je hebt een andere voeding nodig...).

hoeft niet, maar wel een converter die van 220 110 maakt;
kosten in de lokale radiobeurs ca. € 10,00.
goedkoper dan een voeding van 9volt 2amp.

Timp Daddy
31 december 2007, 14:03
Bedankt voor alle reactie's.

Het gewicht wil ik weten omdat ik het vaak mee moet slepen op de fiets :P. Daarbij gaan veel verzendkosten op gewicht...

Ik denk dat ik hem maar gewoon in Nederland ga kopen. Met 30% belasting en 50 dollar verzendkosten (meest ongunstig) kom ik op 470 euro uit. Dat scheelt nauwelijks met hier in nederland. Daarbij zit ik met het verschillende voltage en bovenal met de garantie. Als ik hier lees dat nog niet alles 100 procent in orde is met de X3 Live denk ik niet dat dat echt handig is.

Wel erg jammer...Want omgerekend kost ie in Amerika 300 euro...dat verschil is echt absurd...Mja, niks aan te doen.

MjS
31 december 2007, 15:27
Zoals al gezegd: er zijn geen problemen meer met de X3 Live. Wat was er precies aan de hand?

De Live versie vertoonde onbetrouwbaar gedrag, bijvoorbeeld het wisselen van patch als er een lichte druk op de chromen bars werd gezet, lange schakeltijden, footswitches die telkens andere resultaten gaven, etc. Dit is echter allemaal verholpen met een firmware update (en bij de nieuwe modellen ook nog door een hardware mod). Het geval was namelijk dat de (overigens zeer stevige) plastic onderkant op een bepaald punt het circuit raakte (d.m.v. een spacer). De geleidende verf zorgde dat er raar gedrag kwam. Dit is opgelost door de firmware aan te passen, want het punt waarop de spacer zorgde voor ongewenste signalen, kon simpelweg genegeerd worden. Bovendien hebben ze dat ding weet ik veel hoeveel uur getest, er zijn mensen op gaan staan, etc. Om de users zo min mogelijk gedoe te bezorgen is echter de spacer aangepast (zodat ook zonder de firmware update het ding prima werkt).

Voor het hele verhaal neem je het best een kijkje op het Line6 support forum. Mijn punt: het is zeker verstandig om wél garantie te hebben, maar er is momenteel helemaal niets mis met de Live, ook niet met de eerste generatie.

MjS
31 december 2007, 15:29
Oh, en die 5,6 kg zou best eens kunnen kloppen. Het ding voelt ongeveer net zo zwaar als een niet te zwaar gitaartje. Ik weet niet hoe ver je moet fietsen, maar ik zou wel iets van een bag erbij kopen. Die doos is te groot om onder je arm comfortabel te dragen (en bovendien is 'ie na 10x slepen kapot).

vettavillenl
5 januari 2008, 13:58
Hier is een Dual tone bundle met de normale en aangepaste presets aanvullend aan de Dual tone demo gemaakt door Line 6's "Spirit Guitar".
http://www.vettaville.nl/page.php?id=66

glennshred
5 januari 2008, 23:12
Ik heb die bundle al een paar dagen geleden eraf gehaald maar toch tof dat
jij het ook hier zet vettaville..

Ik heb ze nog niet geprobeerd maar ik heb in de éérste plaats de podx3 gekocht wegens die toffe sound's van spirit :)

vettavillenl
5 januari 2008, 23:30
Ik heb die bundle al een paar dagen geleden eraf gehaald maar toch tof dat
jij het ook hier zet vettaville..

Ik heb ze nog niet geprobeerd maar ik heb in de éérste plaats de podx3 gekocht wegens die toffe sound's van spirit :)

IMO zijn ze van de dual tone demo kwaliteit en zeker een post waard. Maar ja dat wist je al, ik heb er mee zitten spelen in m'n POD X3 Live en ze blijven erin. Deze patches staan duidelijk boven de presets die standaard meekomen.

meul
7 januari 2008, 08:39
Hier is een Dual tone bundle met de normale en aangepaste presets aanvullend aan de Dual tone demo gemaakt door Line 6's "Spirit Guitar".
http://www.vettaville.nl/page.php?id=66

Waarom kan ik hier helemaal niets over vinden op de line6 site? Op het line 6 forum klaagt men steen en been over de missende dualtone voorbeelden maar line6 is zelf nog niet afgekomen? Hoe kom jij aan deze bundle, want je lijkt de enige aanbieder?

harrie-beton
7 januari 2008, 14:57
line6 heeft de x3 vroeg uitgebracht en ze willen wachten met software / editors tot de NAMM, waarom weet ik niet goed, misschien zit er een fout in de software.. Of ze hebben de x3 vroeg uitgebracht vanwege stategische voordelen. De NAMM is al over een paar weken.

De x3 klinkt echt vetter dan de podxt. Heerlijk buizengeluid :satisfie:

pol
7 januari 2008, 15:02
harrie, heb je ze allebei ?
kun je dan eens een clipje posten van de podxt vs X3 met dezelfde settings ?

of weet je ergens een links staan waar iemand dit al vergeleken heeft ?

vettavillenl
7 januari 2008, 21:10
Waarom kan ik hier helemaal niets over vinden op de line6 site? Op het line 6 forum klaagt men steen en been over de missende dualtone voorbeelden maar line6 is zelf nog niet afgekomen? Hoe kom jij aan deze bundle, want je lijkt de enige aanbieder?

Zoals je wellicht weet is het zo dat vettaville.nl vaker informatie heeft die je niet op de Line 6 site vindt, dat is IMO ook het aardige aan vettaville.nl.

Inmiddels is er nog wat aanvullende info te vinden en een online flashdemo (niet de line 6 versie) die je alle sounds apart en als dualtones laat horen.
http://www.vettaville.nl/page.php?id=66#560

Het klopt dat vettaville.nl de enige is die dit met toestemming mag publiceren. Doe er je voordeel mee.

vettavillenl
7 januari 2008, 21:18
line6 heeft de x3 vroeg uitgebracht en ze willen wachten met software / editors tot de NAMM, waarom weet ik niet goed, misschien zit er een fout in de software.. Of ze hebben de x3 vroeg uitgebracht vanwege stategische voordelen. De NAMM is al over een paar weken.

De x3 klinkt echt vetter dan de podxt. Heerlijk buizengeluid :satisfie:


de release van de X3 was/is een geplande release en niet te vroeg of strategisch (nou ja, elke release is strategisch zou je kunnen zeggen).

Het maken van nieuwe software is een behoorlijke klus en vraagt tijd, in de nieuwe versie moet de X3 met de dualengine capaciteit worden verwerkt in het inmiddels omvangrijke platvorm van Gearbox (o.a. Guitarport, Guitarport Online, Toneport, POD XT series). Lijkt me niet hetzelfde als dualtones zoals nu het geval...

sjakie1945
7 januari 2008, 21:35
Heb je ook een nederlandse versie? want ik kan maar niet werken met die m`n nieuwe pod:P.. veel te ingewikkeld..

Ok de basisdingetjes lukken wel, maar dat dual-tone effect.. is me nog steeds een raadsel..

Heb je misschien een emailadres waar ik ff naar toe kan mailen of via msn een paar dingetjes vragen, dat is makkelijker dan zo..

Vr vettaville!..

harrie-beton
7 januari 2008, 21:37
ik weet dat software maken een hele klus is maar waarom er zo weinig tijd tussen de software en de hardware release zit is vreemd. Ze hadden dan best even kunnen wachten met de x3 totdat de software er is.

vettavillenl
7 januari 2008, 22:00
ik weet dat software maken een hele klus is maar waarom er zo weinig tijd tussen de software en de hardware release zit is vreemd. Ze hadden dan best even kunnen wachten met de x3 totdat de software er is.

Wachten kan altijd harrie, maar de hardware is wat anders als de software en de hardware werkt ook stand-alone. Ook heeft men middels monkey de mogelijkheid gecreerd om bundels en individuele patches van de bestaande POD(xt) en Toneports in je X3 te laden.

Ook de vorige keer bij een nieuwe versie van Gearbox (toen de Guitarport upgrade naar Guitarport XT) zaten er enkele weken tussen de hardware en software releases.

Overigens is het niet vreemd in de muziekindustrie dat er geen editor wordt bijgeleverd, laat staan een platvorm zoals bij Line 6.

vettavillenl
7 januari 2008, 22:15
Heb je ook een nederlandse versie? want ik kan maar niet werken met die m`n nieuwe pod:P.. veel te ingewikkeld..

Ok de basisdingetjes lukken wel, maar dat dual-tone effect.. is me nog steeds een raadsel..

Heb je misschien een emailadres waar ik ff naar toe kan mailen of via msn een paar dingetjes vragen, dat is makkelijker dan zo..

Vr vettaville!..


Hallo Sjakie,

De manual is gewoon beschikbaar in het nederlands, dus als je die hebt gekregen even dooorbladeren tot de NL versie begint (op ongeveer 2/3 van de handleiding). Volg de FF snel handleiding en volg dat stap voor stap dat geeft al een zeer aardig begin.

Mijn mailadres staat gewoon op de vettaville.nl site, maar ik ben niet altijd in de gelegenheid om alle vragen te beantwoorden. Forums zoals deze kunnen daar een goede rol vervullen. Voel je vrij om je vragen hier of in een andere post te stellen en je krijgt waarschijnlijk sneller er gemakkelijker een antwoord, en soms ook nog van meerdere mensen, hetgeen de snelheid, inzicht, oplossingen of werkwijzes alleen maar vergroot.

MjS
7 januari 2008, 23:30
Ik moet zeggen dat ik, als Line 6 groentje, best moeite had om door de Nederlandstalige handleiding te komen. Wat heen er weer bladeren met de Engelse versie maakt sommige dingen ook duidelijker (bijv. termen die je alleen in het Engels kent). En verder is het best een ingewikkeld apparaat waar je op het begin even goed de tijd voor moet nemen om te leren kennen.

iwamoto
7 januari 2008, 23:46
nou, mischien is het omdat ik al een pod XT had, of mischien dat ik wel iets autodidactischer ben ingesteld, maar ik had de X3 zo door, de dual tone schakel je gewoon in door tone 2 ingedrukt te houden :)

Bouke
8 januari 2008, 00:37
Ik heb 'm nu ook de X3. Net even een avondje zitten spelen en ik weet nu dat ik veel plezier ga beleven aan het ding. De editor is een 'must' anders draai je je lam. Het gaat wel zo, maar ik ben editors gewend en dat werkt veel sneller en overzichtelijker. Nou ja, binnenkort komt er eentje.

Maar tot nu toe... lekker ding, 'voelt' beter dan een XT of toneport, die zijn iets vlakker ofzo...

Bouke

vettavillenl
12 januari 2008, 13:38
De editor voor POD X3 is iets vertraagd tot einde van de maand Februari 2008

fransoos
12 januari 2008, 13:45
De editor voor POD X3 is iets vertraagd tot einde van de maand

tot einde van de maand februari :-(

paulusdeBKB
12 januari 2008, 14:41
2008? ;)

8910

harrie-beton
12 januari 2008, 15:09
het is volgens mij wel de bedoeling geweest om de x3 tegelijk met een editor uit te brengen. Ik gok op basis van de berichtgeving en de planning dat de software niet goed draait en dat ze de bugs eruit halen nu.

vettavillenl
12 januari 2008, 18:14
tot einde van de maand februari :-(

sorry vergeten erbij te zetten, inmiddels aangepast. bedankt

Bouke
12 januari 2008, 23:59
hmmm... da's jammer, maar ik kom redelijk vlot door de menu's nu, dus I'll survive :D. Met editor gaat tones maken echter veel sneller omdat alles overzichtelijk naast elkaar staat en je niet diep door de menu's hoeft te draaien. Maar zoals ik al zei, de knopjes doen het ook.

Die editorsoftware klaarmaken kost wel tijd ja. Ik ben betatester geweest voor de 'line6 editor' destijds en dat duurde ook al zo lang. Maar een editor die niet (goed) werkt is ook niks, dus dan maar even wachten...

Ik heb hier trouwens een HK Audio FAST floor monitor naast me staan en daar heb ik nu de X3 op aangesloten. Ik ben hevig verbaasd hoe dicht ik de tone van mijn Super Reverb benaderd ben en dat kostte me niet eens zoveel tijd. Ik heb de Vibroverb gebruik met de 1x12 class A-15 speaker met een '67 mic. Het voelt nu ook heerlijk om op te spelen via de X3/floor monitor en hij reageert erg goed op mijn pedaaltjes. Op de koptelefoon ben ik er nog niet helemaal, maar ik kom steeds dichterbij wat ik wil horen.

Ik ben wel blij met m'n nieuwe podje. Op deze manier kan hij als back-up gaan dienen voor m'n Super, maar eerst even horen op onze geluidsinstallatie (waar we net de nieuwste JBL 18" sub bij hebben gekocht).

iwamoto
13 januari 2008, 00:24
ik denk dat het ook wel ffe duurt omdat de architectuur van de X3 ook echt een stuk anders is..naja, benieuwd of ze er wat extra's in doen :)

sjakie1945
13 januari 2008, 13:43
Kan ik als ik mijn pod aansluit op de computer de sounds wijzigen met een of ander programma?

Dat lijkt me veel handiger en sneller dan heel de tijd dat ding op schoot te nemen en knopjes draaien..

Azrael
13 januari 2008, 13:48
ik denk dat het ook wel ffe duurt omdat de architectuur van de X3 ook echt een stuk anders is..naja, benieuwd of ze er wat extra's in doen :)

Welnee man. Gewoon beetje andere software. Men doet net alsof die X3 zoals speciaals is. Gewoon een dubbele chip en een ander menu.....Nou....woepie!

Bouke
13 januari 2008, 16:05
Kan ik als ik mijn pod aansluit op de computer de sounds wijzigen met een of ander programma?

Dat lijkt me veel handiger en sneller dan heel de tijd dat ding op schoot te nemen en knopjes draaien..

ehhh... daar gaan de posts hierboven over...


Welnee man. Gewoon beetje andere software. Men doet net alsof die X3 zoals speciaals is. Gewoon een dubbele chip en een ander menu.....Nou....woepie!

Ja, best woepie inderdaad! Meer woepie dan de XT in iedergeval...

stonerdaf
14 januari 2008, 18:19
De editor voor POD X3 is iets vertraagd tot einde van de maand Februari 2008

Damn, da's jammer...

JimmyPage
23 januari 2008, 17:28
Ik zou iedereen die overweegt over te stappen van de PodXt naar de PODX3 willen waarschuwen (ben zelf helaas onlnangs overgestapt): inderdaad, de menustructuur van de X3 en het editen is veel gedoe, maar daar had Line6 een prima alternatief voor Line6 Edit op de computer (Mac en Windows), Gearbox, en Variax Workbench (als je zoals ik een Variax gitaar op je PodXt hebt aangesloten); perfecte oplossing, ik had van mijn band de complete setlist in patches opgeslagen, met logische namen, meteen de tuning van je Variax etc. meenemen.

Wat wil nu het geval: al deze software werkt niet met een X3, dus in een klap kan ik niks meer met mijn effectpedaal (kan niet eens de settings van mijn Xt downloaden in de X3), kan mijn Variax niet meer editen etc.

Heb Line6 om opklaring gevraagd, krijg nauwelijks een fatsoenlijk antwoord, en in ieder geval geen antwoord of deze software zeer binnenkort wel voor de X3 beschikbaar komt. Eerst was het antwoord (begin dec.) dat het de derde week van jan. klaar zou zijn, nu is het weer uitgesteld tot eind febr.

had ik mijn XT dus maar niet ingeruild, ik zit hopeloos omhoog, vandaar deze waarschuwing, wacht nog even met aanschaffen, als je je computer er bij wilt gebruiken!!

vettavillenl
23 januari 2008, 18:48
Middels monkey kun je je patches en bundles gewoon overzetten. Als je een normale PODxt had hoe veranderde je dan je Variax? Met de losse Variax Workbench USB? Zo ja, dat kan dan nog steeds..

MjS
23 januari 2008, 18:49
Ik zou iedereen die overweegt over te stappen van de PodXt naar de PODX3 willen waarschuwen (ben zelf helaas onlnangs overgestapt): inderdaad, de menustructuur van de X3 en het editen is veel gedoe, maar daar had Line6 een prima alternatief voor Line6 Edit op de computer (Mac en Windows), Gearbox, en Variax Workbench (als je zoals ik een Variax gitaar op je PodXt hebt aangesloten); perfecte oplossing, ik had van mijn band de complete setlist in patches opgeslagen, met logische namen, meteen de tuning van je Variax etc. meenemen.

Wat wil nu het geval: al deze software werkt niet met een X3, dus in een klap kan ik niks meer met mijn effectpedaal (kan niet eens de settings van mijn Xt downloaden in de X3), kan mijn Variax niet meer editen etc.

Heb Line6 om opklaring gevraagd, krijg nauwelijks een fatsoenlijk antwoord, en in ieder geval geen antwoord of deze software zeer binnenkort wel voor de X3 beschikbaar komt. Eerst was het antwoord (begin dec.) dat het de derde week van jan. klaar zou zijn, nu is het weer uitgesteld tot eind febr.

had ik mijn XT dus maar niet ingeruild, ik zit hopeloos omhoog, vandaar deze waarschuwing, wacht nog even met aanschaffen, als je je computer er bij wilt gebruiken!!

1. Via Monkey kun je ook XT-patches importeren
2. Waarom ga je er klakkeloos van uit dat de X3 volledig compatibel is met alles van de XT? En als dat zo belangrijk is, kun je toch even op internet kijken?
3. Het is de (helaas) vrij normaal dat dingen als firmware en editors uitgesteld moeten worden. Je hoeft maar tegen een lastige bug op te lopen... Ik vind dat Line 6 daar gewoon netjes in is geweest. Niet zoals Mackie, die eerst een firmware update voor de Mac uitbrengt, zegt dat de PC-update 'binnenkort' komt en dan vervolgens 3 maanden radiostilte houdt.

Verder natuurlijk vervelend dat niet alles direct werkt, dat snap ik. Ik zou ook liever nu al de edit software zien, maar standalone is het gelukkig ook een leuk apparaat.

JimmyPage
23 januari 2008, 20:04
1. Via Monkey kun je ook XT-patches importeren
2. Waarom ga je er klakkeloos van uit dat de X3 volledig compatibel is met alles van de XT? En als dat zo belangrijk is, kun je toch even op internet kijken?
3. Het is de (helaas) vrij normaal dat dingen als firmware en editors uitgesteld moeten worden. Je hoeft maar tegen een lastige bug op te lopen... Ik vind dat Line 6 daar gewoon netjes in is geweest. Niet zoals Mackie, die eerst een firmware update voor de Mac uitbrengt, zegt dat de PC-update 'binnenkort' komt en dan vervolgens 3 maanden radiostilte houdt.

Verder natuurlijk vervelend dat niet alles direct werkt, dat snap ik. Ik zou ook liever nu al de edit software zien, maar standalone is het gelukkig ook een leuk apparaat.
Tja inderdaad een beetje dom van me; maar ik had gezien eerdere ervaringen gewoon veel vertrouwen in Line6 (dat nu toch wel beschaamd is). Ik vind het niet normaal dat je een dergelijk produkt waar de software-ondersteuning er gewoon nog niet bijzit, al vast zonder expliciete waarschuwing uitbrengt. Het is al erg genoeg dat we het normaal beschouwen dat er bugs inzitten en updates nodig zijn...

Azrael
23 januari 2008, 20:06
Tja inderdaad een beetje dom van me; maar ik had gezien eerdere ervaringen gewoon veel vertrouwen in Line6 (dat nu toch wel beschaamd is). Ik vind het niet normaal dat je een dergelijk produkt waar de software-ondersteuning er gewoon nog niet bijzit, al vast zonder expliciete waarschuwing uitbrengt. Het is al erg genoeg dat we het normaal beschouwen dat er bugs inzitten en updates nodig zijn...

LOL.....software zonder bugs zonder dat er ooit een update is uitgebracht.

WAKE UP!

JimmyPage
23 januari 2008, 20:08
LOL.....software zonder bugs zonder dat er ooit een update is uitgebracht.

WAKE UP!

Ik heb het hier over software die er helemaal niet bijzit!!

crapton
23 januari 2008, 20:31
Ik heb 'm nu ook de X3. Net even een avondje zitten spelen en ik weet nu dat ik veel plezier ga beleven aan het ding. De editor is een 'must' anders draai je je lam. Het gaat wel zo, maar ik ben editors gewend en dat werkt veel sneller en overzichtelijker. Nou ja, binnenkort komt er eentje.

Maar tot nu toe... lekker ding, 'voelt' beter dan een XT of toneport, die zijn iets vlakker ofzo...

Bouke

Heb al een tijdje een X3L na een XTL. Was ff wennen en moest een hoop van mijn XTL patches opnieuw instellen omdat de balance laag-mid-hoog anders is geworden. Editor is makkelijk mn bij naamgeven sounds, maar verder gebruikt ik gewoon de knoppen en gehoor - eenmaal gewend is het vrij makkelijk (behalve dual sound). Het resultaat is voor een modeller heel goed!! Is zeker ook beter dan een XT, valt mn op als je tonen laat uitklinken - blijft natuurlijk klinken geen digitale bijklanken.

Heb ook sinds kort een echte (goede) full tube combo en moet zeggen dat X3L goed afsteekt, of zelfs beter klinkt. Enige dat anders is (nb ik zeg niet perse 'mist') is de dynamiek, is bij een echte buizenamp toch meer. Verder is een X3L wel wat smeuiger, vind ik iets prettiger, en op laag volume klinkt het ook goed en een tube amp niet. Tov een Vox AC30 special Alnico Blue edition of een mooie dure stack lukt t natuurlijk niet meer, die zijn beter maar dan factor 2-3 zo duur...

glennshred
23 januari 2008, 21:15
LOL.....software zonder bugs zonder dat er ooit een update is uitgebracht.

WAKE UP!


éérlijk vind ik het sneu van line6 dat ze de x3L niet meer hebben getest
als je ziet hoeveel mensen er met bugs zitten, men X3 geen problemen
mee gehad, nou ja kleinigheidjes maar die waren opgelost na opstarten
of na enkele updates, het ding werkt nu stabieler.

Toen ik laatst op line6 forum zat was er ook een gast die kleine
probleempjes had, er werd toen ook gevraagd om te updaten..
ik dacht toen, hoe moet dat zijn met mensen die geen pc hebben
nou ja.. iedereen maakt fouten en line6 zal daaruit zeker wel lessen
trekken, ik ben daar overtuigd genoeg van..

glennmiller

JimmyPage
4 februari 2008, 23:47
éérlijk vind ik het sneu van line6 dat ze de x3L niet meer hebben getest

glennmiller

Het viel mij ook zo tegen juist omdat Line6 zo'n sterke reputatie had op innovatief gebied, maar ja goede software en goed getest is dan wel een voorwaarde...

harrie-beton
5 februari 2008, 11:53
ik dacht toen, hoe moet dat zijn met mensen die geen pc hebben
nou ja..









Ik ken een hoop mensen maar ik ken niemand zonder pc. Hoewel, 1 meisje uit een dorp in Friesland "Engwierum" heeft bewust geen internet.

Bastin
7 februari 2008, 10:49
Ik heb mn XT live nu ook ingeruild voor een X3 live

configuratie is wel even wennen.
maar hij klinkt echt stukken beter
ik gebruik hem met een rocktron velocity 120 en een zelfbouw 2 x 12 met eminence wizards. <aar ik prik nu veel veel beter door het band geluid heen.
en ik kan nu ook veel beter met mn mede band gitarist (100 watt marshall buizen) meekomen.

Echt een aanrader dus
Nu nog wachten op de configuratie software

pol
7 februari 2008, 11:05
heeft iemand clips van de x3 vs xt op dezelfde patches ?

vraag me ook af of de moddeling nu echt beter/anders is, of het verschil in geluid enkel komt door andere converters.

de X3 heeft in ieder geval al een pak meer processor kracht, stuk meer als de vetta ook.

harrie-beton
7 februari 2008, 15:19
Ik heb beide: Op mijn sites staan twee samples.
44,1 khz stereo. mp3 is niet vergelijkbaar.

De sim is een AC30 en een Mesa Boogie threadplate.

http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/podx3/index.html

pol
7 februari 2008, 18:10
er is verschil, maar toch niet zoveel, de x3 klinkt wel iets warmer.

glennshred
7 februari 2008, 18:44
Ik heb na lange tijd nog ééns men andere xt (bean) uit de kast gehaald
wat een verschil zeg, als je dat hoort wil je er niet meer naar terug..

het verschil wat je hoort is vooral de dynamics en de grotere klank
van de x3, dat is wat ik miste bij de xt, ok sommigen vinden die
dynamics wat te veel, tweaken het en zeggen dat het zo'n geen groot
verschil is, mijn voordeel inziens is dat je de overige dingen er toch
bijhebt en daar ben ik heel blij mee :)

Yihaaaaaaaaa
glenn

crapton
10 februari 2008, 17:30
Als aanvulling op de discussie - let goed op met de XT en X3 om bij aansturing van een amp/stack/combo te experimenteren met de output mode.

Studio direct vs power amp of pre amp in. Dit maakt een wereld van verschil, uiteraard afhankelijk van de gebruikte speakers (normaliter gitaarspeakers 12"). Bij directe vergelijking met een goede tube amp em de X3 op power amp of pre amp (daarbij kan je beperkt een soort global eq toepassen) is het verschil niet zo heel groot (meer), zelfs de dynamics zijn best goed (afhankelijk het gekozen amp model). NIET de gitaarinput gebruiken op je amp, alleen de poweramp in of effects return.

Ik heb ook gelezen van X3 gebruikers die bv een stereo 15 of 31 band EQ tussen X3 en poweramp hebben gezet, en daarmee het geluid zorgvuldig aanpassen aan opstelling/situatie/volume.

Mbt bugs - wordt veel over geklaagd - ik heb laatste firmware geinstalleerd, alles werkt nu prima. Ook bouwkwaliteit voor mij OK, blij dat het ding niet zo zwaar is als de XT, nergens voor nodig. Laatste problemen schijnen met de schakelaars van doen te hebben - zelf nog geen probleem mee gehad hoewel ik de XT schakelaars persoonlijk beter vond (groter dus minder makkelijk ernaast gestampt).

stonerdaf
29 februari 2008, 19:09
Yes, yes, today zou "the big day" dienen te zijn voor wie vol spanning op de nieuwe Editor en de nieuwste firmware zit te wachten.

Ook ik wacht in spanning af.

Helaas tot nu toe nog steeds niks.

Maar 't is, als ik een beetje goed gerekend heb, nog maar 11 uur in het Line6 hoofdkwartier, dus ze hebben nog even de tijd.

Grrr, ik haat wachten :mad:

sjakie1945
29 februari 2008, 22:54
Ik zit hier ook in afwachting.

Tik.. Tak.. Tik.. Tak.. ok.. dit helpt geen bal:P

Nja.. maar hopen dat het gelukt is..

MjS
1 maart 2008, 01:37
Nieuwe firmware is uitgebracht! Inclusief A/B functie op te switchen tussen Tone 1 en 2!

Nu nog die editor!

vettavillenl
1 maart 2008, 10:00
Nieuwe firmware is uitgebracht! Inclusief A/B functie op te switchen tussen Tone 1 en 2!

Nu nog die editor!


Dit is wat er verandert is aan de flashware
http://www.vettaville.nl/page.php?id=66#643

vettavillenl
1 maart 2008, 10:50
Nieuwe firmware is uitgebracht! Inclusief A/B functie op te switchen tussen Tone 1 en 2!

Nu nog die editor!

editor is verder vertraagd
http://www.vettaville.nl/page.php?id=66#645

sjakie1945
1 maart 2008, 11:05
shit man.. ik moet en wil die editor hebben!!!!..

:P dat ze maar eens wat harder werken:D

crapton
1 maart 2008, 17:29
Heb flash update vandaag gedaan maar (zoals ook te lezen op andere plaatsen) is dit geheel niks spectaculairs. Ze moesten iets releasen dus dan dit maar.

Duotone A/B is wel een verbetering, maar er is nog steeds veel werk te doen. Zeker het editen van amp settings op de unit is omslachtig... enz enz...

Jammer dat t zoveel tijd kost. Zouden deel van hun code open source moeten maken, zodat iedereen zelf plug-ins kan bouwen bv EQ... net als je in Windows andere progs kan laten lopen... niet afhankelijk van Line6...

JimmyPage
2 maart 2008, 20:27
Ik heb er al eerder over bericht, maar de ramp wordt steeds groter: Line6 heeft ook de aankondiging dat in febr. Gearbox software voor de X3 en X3 Live beschikbaar zou zijn, niet gehaald en weer een toezegging (voor de derde keer inmiddels) niet nagekomen. Nu gaan ze eerst volgens aankondiging een tijdje nadenken of en wanneer ze weer een nieuwe datum voor de software gaan noemen... Meer dan schandalig..

Ik vrees dat als de X4 op de markt komt, ik pas weer een werkbaar apparaat heb. Waarom geven ze ontevreden klanten niet gewoon hun geld en hun oude XT Live terug, met een bloemetje voro de overlast, maar dit is toch echt geen stijl.

Ik zou iedereen die overweegt over te stappen van de PodXt naar de PODX3 willen waarschuwen (ben zelf helaas vorig jaar wel overgestapt): inderdaad, de menustructuur van de X3 en het editen is veel gedoe, maar daar had Line6 een prima alternatief voor Line6 Edit op de computer (Mac en Windows), Gearbox, en Variax Workbench (als je zoals ik een Variax gitaar op je PodXt hebt aangesloten); perfecte oplossing, ik had van mijn band de complete setlist in patches opgeslagen, met logische namen, meteen de tuning van je Variax etc. meenemen.

Wat wil nu het geval: al deze software werkt niet met een X3, dus in een klap kan ik niks meer met mijn effectpedaal (kan niet eens de settings van mijn Xt downloaden in de X3), kan mijn Variax niet meer editen etc.

Heb Line6 om opklaring gevraagd, krijg nauwelijks een fatsoenlijk antwoord, en in ieder geval geen antwoord of deze software zeer binnenkort wel voor de X3 beschikbaar komt. Eerst was het antwoord (begin dec.) dat het de derde week van jan. klaar zou zijn, nu is het weer uitgesteld tot eind febr.

had ik mijn XT dus maar niet ingeruild, ik zit hopeloos omhoog, vandaar deze waarschuwing, wacht nog even met aanschaffen, als je je computer er bij wilt gebruiken!!

crapton
2 maart 2008, 21:09
Wat wil nu het geval: al deze software werkt niet met een X3, dus in een klap kan ik niks meer met mijn effectpedaal (kan niet eens de settings van mijn Xt downloaden in de X3), kan mijn Variax niet meer editen etc.


Overdrijven is ook een vak...had ik al eens tegen je gezegd. Er zitten knopjes op een X3...weet je wel? Dus als jij op t podium staat zonder PC ben je gehandicapped?

Settings van je XT downloaden gaat prima met Monkey.

VanBiLL.com
2 maart 2008, 21:28
Overdrijven is ook een vak...had ik al eens tegen je gezegd. Er zitten knopjes op een X3...weet je wel? Dus als jij op t podium staat zonder PC ben je gehandicapped?

Settings van je XT downloaden gaat prima met Monkey.
Dat zou ik ook zeggen. ik heb dan nog wel een XT maar gebruik amper de editor om mijn geluiden te maken, 80-90% van de tweaks doe ik gewoon op de XT zelf, geen probleem... Wat ik van de X3 heb gezien is het een vergelijkbare architectuur dus ik kan me niet voorstellen dat een X3(Live) niet rechtstreeks op het apparaat te tweaken is...

Toegegeven, de editior software is in sommige situaties gemakkelijk maar zal in mijn optiek nooit een voorwaarde zijn voor het goede gebruik(gemak) van het toestel...

MjS
2 maart 2008, 21:57
Als Page zijn posts kopieert, dan ik ook:

Gooi 'm dan uit 't raam of zo...

vettavillenl
3 maart 2008, 22:25
Als Page zijn posts kopieert, dan ik ook:

Gooi 'm dan uit 't raam of zo...

Voordat hij dat doet, mag hij me bellen. Ik kom hem gratis ophalen en verlos hem van het kwade..

JimmyPage
4 maart 2008, 02:02
Overdrijven is ook een vak...had ik al eens tegen je gezegd. Er zitten knopjes op een X3...weet je wel? Dus als jij op t podium staat zonder PC ben je gehandicapped?

Settings van je XT downloaden gaat prima met Monkey.
Ik heb geen PC op t podium, heb (of had) de hele playlist vooraf met de juiste instellingen incl. het Variax gitaarmodel voorgeprogrammeerd. Vandaar dat ik zo afhankelijk van de software ben..

vettavillenl
12 maart 2008, 19:27
POD X3 Pro is aangekondigd
http://www.vettaville.nl/page.php?id=66#668

sjakie1945
12 maart 2008, 19:38
Heb je al een idee over de editor?

harrie-beton
12 maart 2008, 21:32
Ik heb geen PC op t podium, heb (of had) de hele playlist vooraf met de juiste instellingen incl. het Variax gitaarmodel voorgeprogrammeerd. Vandaar dat ik zo afhankelijk van de software ben..

ik heb ook vrij veel geluiden en heb daarom nog mijn podxt gehouden naast de x3. Als er een goede editor is dan pas gaat de pod xt pro weg.

Misschien ruil ik beide in voor een x3 pro...

ronvstrom
18 maart 2008, 15:56
Hey Guys,

Ik heb me net een POD X3 live gekocht.

Als ik op de site van Line6 ga kijken (sounds) zijn er die voorgeprogrammeerde effecten die ik niet in mijn toestel terug vind ?

Anybody knows Why?

Bouke
18 maart 2008, 16:48
Hey Guys,

Ik heb me net een POD X3 live gekocht.

Als ik op de site van Line6 ga kijken (sounds) zijn er die voorgeprogrammeerde effecten die ik niet in mijn toestel terug vind ?

Anybody knows Why?

Een aantal kun je wel downloaden via de vettaville.nl site. Standaard zitten ze er niet in.

vettavillenl
28 maart 2008, 09:33
Heb je al een idee over de editor?


Line 6 heeft momenteel een versie die nog intern getest word. Als er niets nieuws meer wordt ondekt dan lijkt de editor op korte termijn te komen. Meer volgende week
http://www.vettaville.nl/page.php?id=102#681

harrie-beton
28 maart 2008, 13:50
dat is mooi vettaville.. Is de pod x3 PRO al in Nederland te koop?

vettavillenl
28 maart 2008, 16:43
dat is mooi vettaville.. Is de pod x3 PRO al in Nederland te koop?

Nee, duurt ook nog wel even is de verwachting..

harrie-beton
28 maart 2008, 23:46
ik hoorde augustus 2008 vandaag

vettavillenl
4 april 2008, 08:11
Gearbox V3.6 voor POD X3 is nu beschikbaar bij Line 6.
http://www.vettaville.nl/page.php?id=102#692

Bouke
4 april 2008, 09:45
alles geüpdate, ziet er goed uit allemaal, alleen jammer dat ik moet werken :D

glennshred
4 april 2008, 09:55
Hahaha ik niet!!!

Heb vandaag verlof genomen en nu lees ik dat gearbox 3.6 uit is
dat is ook toeval..

Alleen, alleen nog boodschappen gaan doen e.a
zal niet lang duren :rockon:

crapton
4 april 2008, 19:13
IK heb m gedownload en geinstalleerd voor mijn X3L. Wil niet negatief doen maar ik vind t zeker niet wereldschokkend. Best leuke tool, maar afgezien van de dual sound mogelijkheden geen sprankelende vernieuwingen.

Ook de flash update is minimaal. Waar zijn de puntjes bij het editen als je aan een knop draait? Zo zijn er nog 10-tallen verbeteringen...

Ik ga t later nog verder bestuderen.

harrie-beton
6 april 2008, 09:58
De servers van line6 bezweken bijna onder de druk. Heb alles binnen en dit is de editor die ik nodig had. De podxt hou ik nog tot augustus denk ik, dan komt de pod x3 pro uit.

vettavillenl
6 april 2008, 10:56
De servers van line6 bezweken bijna onder de druk. Heb alles binnen en dit is de editor die ik nodig had. De podxt hou ik nog tot augustus denk ik, dan komt de pod x3 pro uit.

Yep overtime in LA, ze zijn er een paar keer uit geweest zelfs..
BTW je kunt met POD X3 L nu ook workbench (V. 1.54)draaien zonder tweaktrick zoals nodig bij POD xt

sjakie1945
6 april 2008, 17:37
Nou.. de line6-website ligt plat.. Althans, ik kan er niet op..

Jullie wel?:D Ik moet die dingen hebbe:D

harrie-beton
6 april 2008, 17:59
weet iemand waar de tuner zit in de nieuwe gearbox 3.6?

vettavillenl
6 april 2008, 20:05
weet iemand waar de tuner zit in de nieuwe gearbox 3.6?

Zit er niet in, (akthans niet op je scherm voor POD x3 series), wel op je POD X3. Op het moment dat je deze aanzet, wordt je amp/fx ook uitgezet (grijze kleur erover heen)).

Bij de andere series (PODxt , UX.. ) zit ie nog gewoon in , rechtsboven)

sjakie1945
7 april 2008, 18:04
Ik heb gezien dat je bij gearbox dus kan opnemen(ben er niet echt goed van op de hoogte).

Mijn vraag is eigenlijk of het ook mogelijk is om drum te programmeren.

Zo jah, hoe?

Thx mates :rockon:

gitaardudee
8 april 2008, 11:13
gearbox is dus de nieuwe editor voor de x3 series?? of begrijp ik dat verkeerd?

MjS
8 april 2008, 13:05
Gearbox is een verzamelnaam geworden voor alle Line6-software. Je hebt de Gearbox plugin (dus zeg maar een digitale POD) maar de Gearbox editor staat daar eigenlijk helemaal los van...

gitaardudee
8 april 2008, 14:31
aha dus er is nog geen editor beschikbaar??????

pol
8 april 2008, 14:34
jawel, 3.6 ondersteunt ook de pod x3.

Voor de pod xt & X3 is gearbox de editor, voor de toneports is het ook de modelling software.

Bram+
17 juni 2008, 08:06
*kickt topic*

Om toch thuis makkelijker aan de gang te kunnen gaan zonder de buren te storen, overweeg ik een Pod X3 aan te schaffen. Een van de eerste dilemma's is X3 vs. X3Live. Zover ik iets heb kunnen vinden, is het enige verschil de vorm. Voordeel van een X3L is dat je geen los floorboard hoeft te kopen als je 'm écht in een Live setting wil gaan gebruiken, maar is de bean niet handiger als je veel wil tweaken? Daarentegen is een los floorboard met Bean wel weer een stuk duurder. Wat zou de overweging kunnen zijn om voor een van de twee te kiezen?

pol
17 juni 2008, 08:11
Ik zou de bean nemen, is kleiner + om te editten gebruik je toch liever een pc met gearbox, gaat toch iets vlotter als op het toestel zelf.

Bram+
17 juni 2008, 08:21
Ik zou de bean nemen, is kleiner + om te editten gebruik je toch liever een pc met gearbox, gaat toch iets vlotter als op het toestel zelf.
Maar dan is eigenlijk je enige argument om een bean te nemen dat ie kleiner is, want editten gaat toch niet makkelijker met een X3L dan met een bean? Dus je kunt in beide gevallen beter gearbox gebruiken dan de knoppen op het apparaat zelf.

Daarentegen: als je hele presets gaat veranderen, snap ik dat dat handiger is om op een PC te doen, maar 'kleinere' dingetjes zoals delaytijd kun je beter op het apparaat doen neem ik aan.

harrie-beton
17 juni 2008, 09:38
De bean is goedkoper dan de x3 live. Echter de wah wah en voetpedaal kun je dan niet gebruiken - deze is los fors duurder. Als je het kunt betalen is de live goedkoper. Als je niet veel geeft om de wah wah is de bean perfect, lekker klein en het scherm goed leesbaar op je bureau. Dat is met de live stukken lastiger. De edit software is nog een beetje buggy vind ik. Ik edit veel op het ding zelf.

De x3 in 19 inch formaat komt in augustus..

Bram+
17 juni 2008, 12:00
De bean is goedkoper dan de x3 live. Echter de wah wah en voetpedaal kun je dan niet gebruiken - deze is los fors duurder. Als je het kunt betalen is de live goedkoper. Als je niet veel geeft om de wah wah is de bean perfect, lekker klein en het scherm goed leesbaar op je bureau. Dat is met de live stukken lastiger. De edit software is nog een beetje buggy vind ik. Ik edit veel op het ding zelf.

De x3 in 19 inch formaat komt in augustus..
Die X3 Pro heeft eigenlijk dezelfde 'handicap' als de bean: je moet alsnog een expressiepedaal kopen. Daarbij ga ik de extra features die dat ding heeft (voornamelijk extra in- en outputs voor recording geloof ik?) waarschijlnlijk toch niet gebruiken en hij is nog een klap duurder ook. Die valt dus sowieso al af.

Ik heb gelukkig ook geen bureau, dus dat is alweer een dilemma minder, hehe.
Het lijkt mij ook handiger om op dat ding zelf te editten, je wil toch het liefst real time horen wat je verandert, ik neem aan dat niet zo werkt als je het op je pc doet.
Het lijkt mij wel heel handig om een expressiepedaal te hebben, niet alleen voor wah, maar ook voor andere effecten (ik neem aan dat er ook een ring mod en een whammy o.i.d. in dat ding zitten?). Aangezien een beetje floorboard al bijna net zo duur is als die bean zelf, lijkt me die honderd euro extra voor een X3 Live wel een goede investering.

Eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt, maar ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie. Die X3 Live is gewoon precies hetzelfde als de bean met dezelfde knoppen, alleen zitten footswitches en expressiepedaal e.d. al ingebouwd?

pol
17 juni 2008, 12:52
pc is gewoon realtime.

maar verder heb je het gewoon juist, xt live is hetzelfde.

harrie-beton
17 juni 2008, 13:31
Als je het editen real time wilt doen dan kan dat op de pc ja.

De x3 live is minder handig om direct op te editen omdat deze nogal groot is en gebouwd is voor op de grond. Wat ik de laatste tijd doe is een zware bladmuziek stander (zo een met een plaat met gaatjes) recht voor me in de oefenruimte en daar de x3 zo liggend in.

vettavillenl
24 januari 2009, 12:23
Voor de X3 gebruikers. Er is nieuwe firmware beschikbaar met enkele bugfixes en aanpassingingen.



Zoals:

* Momentary display of the amp tone knobs has been added to POD X3 Bean and Live.
* POD X3 Live and POD X3 Pro now support MIDI via the external MIDI jacks.
* Setting X3 Live or Pro MIDI Channel to Omni now causes the unit to respond to MIDI CCs on any channel. If in Dual Tone mode, both tones are affected by the MIDI CCs. While MIDI channel is set to Omni, tone 1 MIDI CCs are sent out Channel 1 and tone 2 MIDI CCs are sent out channel 2.
* Tone Toggle has been added via MIDI. Please see the MIDI CC Reference doc.
* Ultra-Cool Line 6 Power-up splash screen has been added to POD X3 Bean and Live.
* Minor change to our digital tube models to improve higher harmonics POD X3 Live FX Loop parameters are now tweakable via the onboard expression pedal.
* POD X3 Bean room reflections no longer sweep from left to right Assignable FBV Loop switch can now control tone 2 for Bean and Pro.

http://www.vettaville.nl/page.php?id=66#891

vettavillenl
5 februari 2009, 20:49
Ter info,

Er is opnieuw een nieuwere versie voor POD X3, X3 Live and X3 Pro, V. 1.21

koentrend
8 februari 2009, 14:22
Ik heb onlangs de POD X3 gekocht!
Ben er heel blij mee, maar heb een vraagje.
Via de Line 6 Pagina heb ik Monkey+POD Farm gedownload.
Alleen werkt POD farm niet lekker naar mijn mening.

Ik kan bij het opstarten van PODfarm niet de X3 als device aangeven, alleen maar andere opties.
1. Hoe verander ik dit.
2. Is het zo dat als Pod Farm goed werkt (hij start wel gewoon keurig op) dat ik dan een wijziging qua instellingen op het scherm maakt en dat die dat direct aanpast aan het geluid van mijn POD???

HELLUP!

harrie-beton
8 februari 2009, 17:47
Heb je de update van 6 februari 2009?

koentrend
8 februari 2009, 19:35
Hoi Harrie,
ben nu niet in de gelegenheid vast te stellen welke update het precies is, maar ik heb alles via de site van Line6 gedownload en dat was gisteren, dus ik neem aan dat dat de nieuwste updates zijn.

Ik heb het idee dat die POD Farm dus niet los van Monkey verwijdert en opnieuw geinstalleerd kan worden, klopt dit? Als de X3 aanstaat en ik Pod Farm opstart dan geeft hij een melding van: NO Hardware Found. Dan staat er een dropdown menu met diverse device keuzes maar de X3 staat er helaas niet tussen!

2. Is het zo dat als Pod Farm goed werkt (hij start wel gewoon keurig op) dat ik dan een wijziging qua instellingen op het scherm maakt en dat die dat direct aanpast aan het geluid van mijn POD???

Alvast bedankt voor je hulp!
greetz.

fransoos
8 februari 2009, 21:29
Ik heb onlangs de POD X3 gekocht!
Ben er heel blij mee, maar heb een vraagje.
Via de Line 6 Pagina heb ik Monkey+POD Farm gedownload.
Alleen werkt POD farm niet lekker naar mijn mening.

Ik kan bij het opstarten van PODfarm niet de X3 als device aangeven, alleen maar andere opties.
1. Hoe verander ik dit.
2. Is het zo dat als Pod Farm goed werkt (hij start wel gewoon keurig op) dat ik dan een wijziging qua instellingen op het scherm maakt en dat die dat direct aanpast aan het geluid van mijn POD???

HELLUP!

Koen,
ga naar het line6 forum met kopje x3live en lees topics
van line6 hierover !
Podfarm werkt niet samen met de x3live als standalone applicatie; in dit geval werkt de x3live als een dongle voor de podfarm als pluginn in een DAW. ( cubase, reaper o.i.d. )

groetjes
frans

koentrend
9 februari 2009, 13:28
Hoi Frans,
Ik zal dan even op de line6 site kijken.
Ik heb trouwenus geen X3Live maar een gewone X3 desktop.
Je opmerking zal waarschijnlijk wel voor beide apparaten gelden.
Hou je op de hoogte!

vettavillenl
9 februari 2009, 18:51
POD Farm standalone werkt alleen voor Toneport producten, voor alle andere Line 6 (POD Farm compatible) producten geldt dat de Plug-In geactiveert kan worden en als plug-in alleen werkt met POD farm als GUI / editor.

Je kunt wel een (gratis) Minihost nemen en daardoor de plug-in activeren, zie hier bijvoorbeeld
http://www.kvraudio.com/get/1015.html


gr.
Hans

pol
9 februari 2009, 19:02
ik snap het niet goed, ik heb de gearbox plugin, pod farm werkt bij mij wel als standalone, maar niet als plugin in cubase.

moet ik nu daar nog extra voor bijbetalen, want pod farm klinkt op sommige modellen toch net iets beter.

edit: laat maar, ik moest blijkbaar de vst plugin even in de juiste map zetten :)

vettavillenl
17 februari 2009, 09:30
Als je de originele namen van de versterkertypes and stompboxes will zien in Gearbox 3.70 is daar nu een patchprogramma voor

http://www.vettaville.nl/page.php?id=85#899

pannekoek
17 februari 2009, 11:03
misschien kan ik dit topic wel even kapen.

ik heb sinds kort de x3 live, en ik zou er graag wat mee willen opnemen met mijn laptop.

hoe doe ik dit? ik weet dat er allemaal programma's voor zijn maar ik zie door de bomen het bos niet meer

bloodiron
17 februari 2009, 14:14
Allereerst ben ik erg lang weggeweest van dit forum en weet ik niet meer echt wat de ins en outs zijn op het gebied van modeling floarboards.

Nou zat ik laatst op de line6 site en kwam ik de podx3 tegen. Het lijkt een vooruitgang wat line6 heeft gemaakt, als ik de plaatjes zo bekijk, maar hoe zit het nou echt met de podx3?

Is het een podxt op stereoiden of voegt het echt wat toe? Zijn de amp models overtuigender gemaakt ( nieuwe software), of zijn er maar een enkele models bijgevoegd?

Verder vind ik de dual optie wel nice, maarja...ik betaal niet meer geld voor alleen zo'n dual optie.

Als laatst wou ik nog vragen hoe de meningen zijn over de producten van zoom met die buisjes erin; zoom g7.1ut en g9.2 geloof ik. Hoe is de opname kwaliteit, want daar wil ik het meest voor gebruiken (ook de podx3)

als bonus mogen jullie zeggen wat beter is (flauwe vraag), heeft iemand ze getest?

alvast bedankt,

Selim

hole
17 februari 2009, 14:19
misschien kan ik dit topic wel even kapen.

ik heb sinds kort de x3 live, en ik zou er graag wat mee willen opnemen met mijn laptop.

hoe doe ik dit? ik weet dat er allemaal programma's voor zijn maar ik zie door de bomen het bos niet meer

Reaper (http://www.reaper.fm)is erg praktisch en goedkoop (gratis). Veel features ook.

hole
17 februari 2009, 14:21
Als laatst wou ik nog vragen hoe de meningen zijn over de producten van zoom met die buisjes erin; zoom g7.1ut en g9.2 geloof ik.
Dat zijn van die excuusbuisjes om maar te kunnen zeggen dat er een buis in zit. Pin je daar maar niet op vast en zoek iets wat goed (genoeg) klinkt, ongeacht of er een buis of niet in zit.