PDA

View Full Version : Eerste nummertje



Jeroen Petrucci
20 september 2007, 15:19
Wij zijn een beginnend bandje met jonge gasten.Basgitarist en ik 14, en drummer 13. En hebben afgelopen jamsessie een nummertje bedacht. Let niet op de kwaliteit van de opnameapperatuur, en op het einde is speel ik ongeveer alles fout maarja nog weinig ervaring.

Graag comments, en kritiek is ook welkom.

:cooler:

Nummer (http://media.putfile.com/Bandnummertje)

Don Capo
20 september 2007, 15:23
Misschien moet je de link erbij zetten:cooler:

minas
20 september 2007, 15:24
Denk dat je iets vergeten bent, jeroen..

Jeroen Petrucci
20 september 2007, 15:24
ja weet het mensen :p was ff vergeten dat je geen audio kan uploaden. Ben het nu ff op putfile.com aan het zetten. Zo snel mogelijk post ik hem

Don Capo
20 september 2007, 15:39
Ben benieuwd

Jeroen Petrucci
20 september 2007, 15:40
Hij staat erop. En nogmaals ga ons niet af lopen kraken, maar geef aanwijzingen op dingen die beter kunnen!

Don Capo
20 september 2007, 15:55
Helemaal niet slecht voor het eerste nummer man!! Klinkt prima. Lekker door blijven jammen, keertje met zang erbij misschien? Tis niet echt mijn muzieksmaak dus daar heb ik weinig aan toe te voegen. Keep on posting!

Reel Big Fish
20 september 2007, 15:59
De nootkeuze kan sowieso wel anders in het eerste stuk. Het klinkt zeg maar tegen vals aan. :p

Stukkie dat erna komt is wel grappig met die drumstopjes. Maar het geheel komt een beetje zeurderig over (vind ik dan). Probeer de riffjes wat meer af te laten wisselen. Enne, andere akkoorden te gebruiken dan power akkoorden. Eeh, nu ineens een solo. Doe dat nou niet zonder begeleiding, dit klinkt echt niet gewoon. Zoek een bassist of extra gitarist. Op het laatst klinkt het allemaal erg twijfelachtig.

Hoe dan ook, jij blijft wel in het ritme en je bent met eigen nummers bezig. Het begin is er!

Jeroen Petrucci
20 september 2007, 16:04
Ja dat hoor ik nu ook opeens dat het vals is op het begin. Op mijn computer klinkt ie anders maarja. Die solo was het eerste wat in me opkwam, en ben nog niet al te goed.:p De bas was er wel, maar stond het volume niet al te hoog van, dus die hoor je niet. En zoals ik al zei het einde was op zijn zachtst gezecht Kwalitief Uitermatend Teleurstellend.

The Lo Lands
20 september 2007, 16:11
Helemaal niet slecht hoor! Een beetje pre-grunge met lichte metal invloeden. Zang en bas is zeker gewenst bij dit stuk. Lekker blijven jammen en werken aan de verfijning en de structuur van het nummer.

Succes :)

Makor1966
20 september 2007, 16:52
Ik ben het wel eens met Real Big Fish, het doet inderdaad een beetje zeurderig tegen vals aan dus misschien wat andere akkoorden maar voor een eerste nummer vind ik toch al een hele aardige poging.
En dan een lekkere zangstem eroverheen.. :rockon:

Jeroen Petrucci
20 september 2007, 17:11
Heb dat zeikerige nu weg gedaan en iets nieuws verzonnen. Ook weer een nieuw stukkie erbij.

Reel Big Fish
20 september 2007, 18:10
Goed zo, ik ben benieuwd naar de nieuwe versie. Overigens was de solo niet slecht ofzo (her en der een foutje, dat wel), maar ik bedoel dat het veel mooier klinkt als je er begeleiding bij hebt. Nu klinkt het zo... leeg.

Parasite
20 september 2007, 18:17
Niet slecht voor een eerste nummer, maar inderdaad: een 2e gitaar en een zanger(es) zou geen overbodige luxe zijn.
Is die "solo" overigens getapped? ook hier nog even op blijven oefenen!

Succes!

Jeroen Petrucci
20 september 2007, 20:13
Ja de bas moet veel harder, hoorde je niet. En die solo was inderdaad getapped, maar het was een beetje gekloot op een stokkie, gewoon wat hokjes achter mekaar en tappen maar, sloeg dus nergens op :p