PDA

View Full Version : Jackson DK2M Dinky



rigor mortis 99
20 september 2007, 12:56
hallo ik ben reeds tijdje op zoek naar gitaar. heb al vanalles geprobeerd.
muziekstijl radiohead, muse, metallica (beetje vanalles mo geen zware metal)

ibanez sa van rond 300 euro (uitgesloten, ik ga prijsklasse hoger)
ibanez s670fm (vond ik goed maar is ook uitgesloten want clean kanaal is echt niet zo mooi, maar speelt verdomme wel soepel +-600 euro)

nu heb ik eens een jackson DK2M dinky geprobeerd. speelt minder vlot dan de ibanez vind ik maar het geluid is echt goed. (wist zelf niet dat er zonder middenspoel zoon mooi clean geluid uit kon komen) 600 euro ongeveer.
zou enen met tremelo pakken.

iemand ervaring met die jacksonDK2M dinky?
dat minder soepel spelen (tov ibanez) is dat een minpunt? tis namelijk eerste elektrische gitaar (na3 jaar acoustisch). misschien is het gewoon wennen
is dit goeie gitaarkeuze voor mijn genre?
of iemand andere voorstellen?

greets Fré

Tho
20 september 2007, 13:01
Die Dinky is heel erg goed, dat kan ik je garanderen, maar je zal hem wel uit duitsland moeten halen, want in Nederland zijn er bijna geen Jacksons.

rigor mortis 99
20 september 2007, 13:03
ik ben van belgië hier vind ge ze wel. ;)
thx

Tho
20 september 2007, 13:05
ik ben van belgië hier vind ge ze wel. ;)
thx

heb je voor mij een paar adresjes en/of sites van Vlaamse winkels waar ze Jacksons hebben?

dml
20 september 2007, 13:05
Die Dinky is heel erg goed, dat kan ik je garanderen, maar je zal hem wel uit duitsland moeten halen, want in Nederland zijn er bijna geen Jacksons.

Even bellen kan een hoop verhelderen.
Big One in Zwolle heeft een witte DK2m, Nederland Muziek in Almere ook.
En er zijn zat Jackson's bij veel verschillende winkels in NL te krijgen. NL-muziek is een goed voorbeeld van een winkel die 10 tot 15 Jackson's heeft staan/ hangen.

Tho
20 september 2007, 13:21
Even bellen kan een hoop verhelderen.
Big One in Zwolle heeft een witte DK2m, Nederland Muziek in Almere ook.
En er zijn zat Jackson's bij veel verschillende winkels in NL te krijgen. NL-muziek is een goed voorbeeld van een winkel die 10 tot 15 Jackson's heeft staan/ hangen.

ja je hebt gelijk ook. Ik spreek automatisch voor USA Jacksons ;)

Vonk
20 september 2007, 13:22
Ik heb een half jaar gewacht op mij DK2T, maar ik heb dan ook helemaal niets aan te merken op de kwaliteit. Als je er 1 gaat bestellen moet je wel geduldig zijn...

Wat zijn die halzen heerlijk trouwens, mooi dat blanke hout en niet zo plakkerig.

rigor mortis 99
20 september 2007, 13:53
het zas een Jackson DK2M Dinky Pro denk ik
want het was in Transparent Black
wat het verschil mag zijn tussen de gewone dinky's.? ik weet het niet..

Soulflyhigh
20 september 2007, 14:50
heb je voor mij een paar adresjes en/of sites van Vlaamse winkels waar ze Jacksons hebben?
www.piens.be Schijnt wel een afzetter te zijn en je ziet niet wat ze op vooraad hebben. Mijn Vlaamse mede gitaarnetters zullen nog wel wat meer winkels weten :)

rigor mortis 99
20 september 2007, 15:55
piens ideaal om te gaan testen, zelf geisoleerde ruimtes met alle versterkers en dergelijke, maar gitaar van 500 euro kost er daar 600

LP_CL
20 september 2007, 16:21
piens ideaal om te gaan testen, zelf geisoleerde ruimtes met alle versterkers en dergelijke, maar gitaar van 500 euro kost er daar 600
jep, inderdaad, maar ze geven wel uitstekende service, en riante garantie. Ik heb voor mijn Gibson LP classic daar een kleine 2500€ betaald, maar heb wel 5 jaar full service garantie gekregen. (5 jaar gratis afstelling, nieuwe snaren, garantie op schade, men komt je gitaar ophalen en afzetten aan de deur)

pannekoek
20 september 2007, 17:10
nederlandmuziek almere heeft wel dinkys :)

ook de dk2m in geilwit :)

ik geloof iets van 580 eu ofzo