PDA

View Full Version : minimat direct out



jasses
20 september 2007, 12:14
ola,

ik heb me gisteren een minimat aangeschaft maar kan helaas pas zondag mijn speakerkast uit de repetitieruimte gaan halen. Nu beginnen de vingers natuurlijk al te jeuken, maar vooralleer me in overhaaste avonturen te storten toch nog even informeren:
Kan ik in afwachting de direct out van de minimat linken naar de poweramp in van mijn fender transistorcombootje zonder al te nefaste gevolgen? en eigenlijk in dezelfde lijn, is het doenbaar om een koptelefoon rechtstreeks op de direct out te zetten voor die heel late uurtjes?
Bedankt

Kim Wilson
20 september 2007, 12:19
Is een Minimat een buizenamp? Zo ja, dan nee. :)

bass blom
20 september 2007, 12:20
zonder speakers aansluiten?
beter van niet, als je hem nog wilt horen als je hem wel aansluit op een cab :D
tenzij je een loadbox hebt liggen.

jasses
20 september 2007, 12:24
wel, ik weet dat dat normaal niet kan via een gewone output, maar als ik het goed begrijp is die direct output speciaal gemaakt voor opnemen zonder speakerkast, wordt er inwendig een weerstand ingeschakeld die dat moet vervangen. maar het zou toch niet gaan dan?

bass blom
20 september 2007, 12:26
RTFM?
opnemen zonder speakerkast.. zonder microfoon bedoelen ze eerder misschien?
maarja, het zou kunnen, niets op hun website te vinden?

DeiDRagonas
20 september 2007, 13:00
...wordt er inwendig een weerstand ingeschakeld die dat moet vervangen...

Weet je dit zeker?? Of is dat een vraag??
Als je dat zeker weet dan kan het dus zonder problemen. Is het een gok... Dan is mijn gok dat je het beter niet kan doen. Een direct-out is normaal gesproken niet bedoeld voor het opnemen zonder speaker. Maar voor het opnemen zonder microfoon zoals al gezegd werd! WEL met een speaker aangesloten dus.

Grt Roy!

edit: en zoals Bass al zei: RTFM!!!

ReinoutV
20 september 2007, 13:05
Ik was zelf ook benieuwd, maar als je de handleiding had gelezen was dit topic overbodig geweest:

When a connection is made to the Direct Injection socket, a
dummy load is engaged, and you may then operate the
MiniMat without speakers attached, if you wish, for silent
recording.

Domme vragen bestaan niet, alleen domme mensen (no offence ;) ).

DeiDRagonas
20 september 2007, 13:08
"When a connection is made to the Direct Injection socket, a
dummy load is engaged, and you may then operate the
MiniMat without speakers attached, if you wish, for silent
recording."

Tsss... serieus!
Jasses, je bent officieel een domme lul.

SimonS
20 september 2007, 13:32
rustig maar.

Mitch
20 september 2007, 13:40
Nee, iemand uitschelden op een forum getuigt van intelligentie. Schei effe uit zeg... topic starter had het antwoord zelf kunnen verzinnen, maar hij begreep het gewoon niet helemaal en ReinoutV was zo vriendelijk het uit te leggen. Een nuttige bijdrage, zo kan het dus gewoon ook.

Dirkdewaard
20 september 2007, 13:43
Volgens mij heb ik nog nooit in mijn leven een handleiding ergens van gelezen.

Allemaal marketing :)

(Succes met je versterker!!)

DeiDRagonas
20 september 2007, 13:59
Ik heb hier een telefoonboek voor mn neus. Ik heb alleen geen zin om hem te lezen. Als jullie me even het telefoonnummer van Atos Origin in Groningen zouden willen geven heel graag...

point made?

jasses
20 september 2007, 14:03
Tja, ik was er al redelijk zeker van, het leek me gewoon geen onverstandige keuze de expertise te raadplegen van technisch meer onderlegde personen dan ikzelf, vooraleer toch ten gevolge van mijn klaarblijkelijk overduidelijke verstandelijke tekortkoming mijn nieuwe aanwinst in de vlammen der onwetendheid verzwolgen te zien worden, me niet bewust dat ook hier weer de maatschappij mensen met mijn intellectuele ondercapaciteit zou beschimpen.

Ach, niets dat mijn ongezond hoge dosis sex-appeal niet kan compenseren.

Verder trouwens aan de tolerante mensen, bedankt voor de info.

DeiDRagonas
20 september 2007, 14:17
Tja, ik was er al redelijk zeker van, het leek me gewoon geen onverstandige keuze de expertise te raadplegen van technisch meer onderlegde personen dan ikzelf, vooraleer toch ten gevolge van mijn klaarblijkelijk overduidelijke verstandelijke tekortkoming mijn nieuwe aanwinst in de vlammen der onwetendheid verzwolgen te zien worden, me niet bewust dat ook hier weer de maatschappij mensen met mijn intellectuele ondercapaciteit zou beschimpen.

Ach, niets dat mijn ongezond hoge dosis sex-appeal niet kan compenseren.

Verder trouwens aan de tolerante mensen, bedankt voor de info.

Kijk, dat vind ik dan wel weer cool, zo'n antwoord. Respect.
Zo lullig bedoelde ik t ook niet natuurlijk, anders had ik je in the first place helemaal geen antwoord gegeven.

En nou stoppen met lullen... SPELEN!

bass blom
20 september 2007, 14:24
offtopic, hoe kom je erbij om jezelf jasses te noemen? :D

wij hier in nederland zeggen dat van iets smerigs wat we te eten krijgen ofzo..

jasses
20 september 2007, 14:52
die naam is nogal vanzelf gekomen, ik heet janssens, wat sneller wordt dat makkelijk jasses in conversatie. Een geluk dat belgen gewoonlijk te lui zijn om meer dan een eenlettergrepig dierlijk gebrom uit te brengen bij onsmakelijk eten

SimonS
20 september 2007, 14:56
Ik heb hier een telefoonboek voor mn neus. Ik heb alleen geen zin om hem te lezen. Als jullie me even het telefoonnummer van Atos Origin in Groningen zouden willen geven heel graag...

point made?
nee, het punt is dat jij ging schelden.

Dirkdewaard
20 september 2007, 15:06
Ik heb hier een telefoonboek voor mn neus. Ik heb alleen geen zin om hem te lezen. Als jullie me even het telefoonnummer van Atos Origin in Groningen zouden willen geven heel graag...

point made?


Geen probleem, 050 5880269, doe ik graag voor mijn mede-mens.

point made ;)

DeiDRagonas
20 september 2007, 18:31
@SimonS: Ik doe niet anders, maar zal er een beetje op letten hoor. (Ik verzeker je echter niet dat het ook gaat lukken. lol.)

@Dirk: 1 - 0 voor Dirk.


Grt, Roy.