PDA

View Full Version : Gitaar verven



frekie
20 september 2007, 11:36
Dus niet netjes met de spuitbus of profi spuitapparatuur, neen ouderwets met het penseel. Ik heb weer eens een wild plan: Epi/cheapo SG verven a la de Cream/Clapton SG:
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/CreamSG8.jpg

Nog nooit artistiek een kwast in handen gehad, wordt lachen :)

Hoe te beginnen? Schuren? Grondverf?
En dan, welke soort verf gebruiken? Als het allemaal lukt, transparante lak erop?
Zie ook:
http://grande.viewbook.com/clapton_sg?slidez=true

fred dons
20 september 2007, 11:42
mat schuren, gesso als grondlaag en zou ik het met acryl verven (olieverf is een bitch om af te lakken)

Puerco
20 september 2007, 17:22
Als je nou geen ster bent in tekenen kun je het ook uitprinten op ware grootte, dan carbon papier (boekwinkel) op je body, printje erbovenop, en alle omtrekken eerst overtrekken.
Dan hoef je hem alleen nog in te kleuren en dat is op zich al lastig genoeg lijkt me.

Rouzy
20 september 2007, 18:57
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/CreamSG8.jpgWie heeft eigenlijk die body geschilderd? Clapton zelf, of door iemand?

fred dons
21 september 2007, 08:25
nee een collectie nederlandse schilders die zich in een collectief verenigd hadden (the fool)

frekie
21 september 2007, 10:39
nee een collectie nederlandse schilders die zich in een collectief verenigd hadden (the fool)

Klopt, die hadden ook dingen voor de Beatles gedaan, en George Harrison was een vriendje van Clapton. Clapton heeft hem 2 jaar gebruikt on tour met de Cream. De gitaar is uiteindelijk in handen gekomen van Todd Rundgren, die heeft hem jaren gehad, is uiteindelijk verkocht voor 150.000 dollar, is betrekkelijk weinig vind ik gezien de historische waarde.

fred dons
21 september 2007, 11:00
ja maar toen Todd hem verkocht was er nog maal weinig origineels aan, de originele neck was weggerot en vervangen en daardoor was er ook een (gedeeltelijke) refinish nodig, dus die prijs is qua collectors value nog goed te noemen

heinz3110
21 september 2007, 11:09
Nog een mogelijkheid: overhead projector of beamer.

Zo had ik eens een sollicitatie als illustrator . Ik mijn werk mee naar de uitgever. Vond ie niet goed genoeg. Na de eigenlijke sollicitatie liet ie me wat zien wat ze uitgaven. Al pratende vertelde hij dat deze illustraties van foto's kwamen ,die op dia gezet, en op een scherm geprojecteerd werden, waardoor de illustrator doodleuk de lijntjes enzo overnam.

Paint by Numbers, zo leek het. "Ja, zo kan ik het ook" dacht ik nog.
Dus Freek, jij ook :D

fred dons
21 september 2007, 11:41
ik heb zo'n projector voor grote werken maar voor gitaren vind ik het niet zo geschikt, voor grote werken maak ik eerst een kleine schets en projecteer dat dan op doek maar als ik toch ga schetsen kan ik het net zo goed gelijk op die gitaar doen (plus je moet wel een kamer hebben die je goed donker kan maken)

wat je ook kunt doen is die tekening tig keer kopieeren en op iedere kopie een figuur/vorm uitsnijden dan wel knippen en dat dan als grove mallen gebruiken zodat in ieder geval alles in de juiste grote en op de juiste plek staat