PDA

View Full Version : Tips please ( ja , weeral :s)



Br@mbo
24 januari 2003, 16:49
Hoi peepz ,
't is geen Aria Pro II geworden , die werd voor m'n neus aan iemand anders verkocht :'(
'k ben aan het uitkijken om een elek. gitaar te kopen maar weet niet echt wat :s

Big problem :
weinig geld :s dus liefst zo goedkoop mogelijk... het moet niet echt topkwali zijn is gewoon puur voor vrije tijd , beetje na school enzo

in de muziekwinkel hier in Roeselare (in Belgenland ) hebben ze alleen enorm dure gitaaren ( +1000€ ) dat kan ik dus absoluut nie betalen ....

laat de tips tot mij komen :razz:

greetz , bram

LordSpeedyShit
24 januari 2003, 17:02
2ehands?
zitten vaak ook hele goede bij

telecastermaster
24 januari 2003, 17:06
Ja Brambo kun je niet wat specifieker zijn. Hier kunnen we niet veel mee.

Wat voor muziek speel je? Hou je van single coils of humbuckers? Maple of rosewood neck? Wat voor gitaren heb je al? Wat is je versterker? en zo ver ...

Br@mbo
24 januari 2003, 17:16
Telecasterken , relaxxx !!!!!:)

ik heb geen ervaring met elektrische gitaartjes :wink:

Br@mbo
24 januari 2003, 17:25
m.a.w ik speel alleen akkoestisch ...

telecastermaster
24 januari 2003, 17:36
Oke no problemo brambo.

Ik raad je aan je eerst gewoon een keer voor te laten lichten in een muziek winkel over het verschil tussen gitaren met een enkele poel (single coils) en humbuckers. De belangrijkste vertegenwoordigers van single coils zijn Telecasters en Stratocasters. De belangrijkste gitaar met humbuckers is de Les Paul. Talloze merken maken hier copieen van. Deze 3 typen zijn echt de standaard in de business, maar klinken alle 3 erg verschillend.

Ook niet onbelangrijk, gitaren van deze typen zijn doorgaans gemakkelijk door te verkopen omdat er veel vraag is.(Zo ongeveer iedereen speelt hierop of heeft er ten minste een).

merken die je kunt proberen zijn Squire, Epiphone, Yamaha, Hohner en talloze andere.

Br@mbo
24 januari 2003, 17:38
thnx telecastermaster !!
ik stap morgen maar eens naar de muziekwinkel

telecastermaster
24 januari 2003, 17:47
Dat is gewoon het beste. Probeer deze drie modellen eens uit.

Vraag ook wat voor een 2e hands gitaren ze hebben. Laat na het weekend maar weten hoe het beviel.

Hier is nog een overzicht waar je deze gitaren op platen kunt horen:

Les Paul: Aerosmith, Lenny Kravitz, Guns & Roses, Led zeppelin
Stratocaster: Jimi hendrix, Stevie Ray Vaughn, Dire Staits, Eric Clapton
Telecaster: (minder grote helden maar heel vaak in country) verder: Bruce Springsteen, Staus Quo, Tom Morrello (Rage againste the Machine).

Bo
24 januari 2003, 17:51
He, ik ben zelf ook een half jaar geleden begonnen met een Squier en het bevalt me wel, gewoon om na school enzo te spelen, maar als je echt ermee wil doorgaan zou ik een gitaar kopen van meer kwaliteit.

Marc Oblivian
24 januari 2003, 18:15
Op 2003-01-24 16:47, schreef telecastermaster:
Dat is gewoon het beste. Probeer deze drie modellen eens uit.

Vraag ook wat voor een 2e hands gitaren ze hebben. Laat na het weekend maar weten hoe het beviel.

Hier is nog een overzicht waar je deze gitaren op platen kunt horen:

Les Paul: Aerosmith, Lenny Kravitz, Guns & Roses, Led zeppelin
Stratocaster: Jimi hendrix, Stevie Ray Vaughn, Dire Staits, Eric Clapton
Telecaster: (minder grote helden maar heel vaak in country) verder: Bruce Springsteen, Staus Quo, Tom Morrello (Rage againste the Machine).

Keith Richards? en ik vind Bruce wel een held :smile: