PDA

View Full Version : Ik ging vandaag naar de Musicstore in Keulen.



Wouter J
20 september 2007, 00:09
En heb me daar twee dingen gekocht.

Het eerste is een Duesenberg "Multibender" brug met zowel een B als een G bender. Ik heb deze op mijn SG/Telecaster Hybride gezet en moet nu leren om hem (niet te veel) te gebruiken.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0304.jpg

Het tweede wat ik kocht was een "sea foam green" strat body voor 40 euro, die body stond te koop omdat er "Lak schade" op zat. Ik heb die body van boven tot onder nagekeken maar vond nergens lakschade. Thuis gekomen heb ik die body van een Gotoh tremolo, een slagplaat van een oude Fender Strat plus en een Allparts hals voorzien. Het voorlopige resultaat lijkt heel veel op die groene gitaar van Jeff Beck.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0303.jpg

Orpheo
20 september 2007, 00:10
die strat is leuk! maar is dat een gotoh trem? dat lijkt eerder een hipshot!

Wouter J
20 september 2007, 01:09
die strat is leuk! maar is dat een gotoh trem? dat lijkt eerder een hipshot!

Die man waarvan ik die tremolo heb was wat vaag over wat het was. Hij zat ook niet in het goede doosje.

Lexvandoef
20 september 2007, 01:47
Zou ook een Allparts ABM Fulcrum tremolo kunnen zijn. Zit op mijn strat, heerlijk ding, niet ontstemd te krijgen.

rickert
20 september 2007, 01:55
niet ontstemd te krijgen.

Daag je me uit :mad: :satisfie: ???:p

Lexvandoef
20 september 2007, 02:05
Daag je me uit :mad: :satisfie: ???:p

Come and get my strat :hippie:

G.G.
20 september 2007, 08:00
Leuke strat, mooie slagplaat, lekker vergeeld.

renier
20 september 2007, 09:30
godnondedju wouter! die body had ik ook wel willen hebben, voor dat geld!

hebben ze er nog meer daar, dan knal ik van het weekend effe naar keulen! ben op zoek naar een andere body voor mijn strat.

Mr.Fingers
20 september 2007, 10:34
Die B & G-benders zien er me wel leep uit, is curieus dat je daar dan "pedalsteel"-achtige geluiden uit krijgt...

Quadrifoglio
20 september 2007, 11:39
Blij te zien dat je de spullen er zelf op zet. Twee weekjes geleden was ik ook in die muziekzaak en heb me laten overtuigen van het feit dat die jongens geen haar verstand van gitaren afstellen en alles wat hardware gerelateerd is. Ik heb een €3000 EBMM JP7 bespeeld en die was echt vreselijk afgesteld, net als een handjevol Ibanezes

Johannes
20 september 2007, 12:05
Waar is de strat-ultra die bij die slagplaat hoort? Ultra's vind ik wel een van de gaafste strats die fender heeft gemaakt.

Edit: Domme opmerking zie ik nu...

Kaboemba
20 september 2007, 13:30
Waar is de strat-ultra die bij die slagplaat hoort? Ultra's vind ik wel een van de gaafste strats die fender heeft gemaakt.

Edit: Domme opmerking zie ik nu...

Idd, hoe kom je er ook bij dat er gave strats zijn, dommie.

Wouter J
20 september 2007, 18:26
Waar is de strat-ultra die bij die slagplaat hoort? Ultra's vind ik wel een van de gaafste strats die fender heeft gemaakt.

Edit: Domme opmerking zie ik nu...

Geen flauw idee waar die strat waar deze slagplaat op zat gebleven is, ik heb deze slagplaat via via van iemand overgenomen die hem gewoon weg wilde gooien, Ik zei "Geef maar hier"

http://www.blackcreekguitars.com/100_5946.jpg
Een Vroege Jeff Beck Strat nog met de Lace Sensor pickups.

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/F011-9600-857.JPG
De huidige Fender Jeff Beck Stratocaster

http://www.dirtypool.be/srv122.jpg

Squier4ever
20 september 2007, 18:28
Blij te zien dat je de spullen er zelf op zet. Twee weekjes geleden was ik ook in die muziekzaak en heb me laten overtuigen van het feit dat die jongens geen haar verstand van gitaren afstellen en alles wat hardware gerelateerd is. Ik heb een €3000 EBMM JP7 bespeeld en die was echt vreselijk afgesteld, net als een handjevol Ibanezes

klopt ze zijn zelfs zo dom dat ze niet eens horen dat de intonatie niet klopt....

Wouter J
20 september 2007, 18:34
klopt ze zijn zelfs zo dom dat ze niet eens horen dat de intonatie niet klopt....

Maar die kerels bij de tweederhands divisie daarin tegen weten wel waar ze het over hebben. Die gaven mij zeer goede tips over het gebruik van die multibender en hoe ik hem moest afstellen. En ik zag een van hen een Les Paul afstellen en met een zeer dure Korg stem apparaat dat ding octaaf zuiver zetten.

Bovendien is afstellen voor mij geen probleem met negen jaar ervaring bij Jan Knooren.

Squier4ever
20 september 2007, 18:55
Maar die kerels bij de tweederhands divisie daarin tegen weten wel waar ze het over hebben. Die gaven mij zeer goede tips over het gebruik van die multibender en hoe ik hem moest afstellen. En ik zag een van hen een Les Paul afstellen en met een zeer dure Korg stem apparaat dat ding octaaf zuiver zetten.

Bovendien is afstellen voor mij geen probleem met negen jaar ervaring bij Jan Knooren.

nja die knuppels bij de gitaarafdeling boven zijn echt dom.
kreeg ook een compliment van ze dat ik wel gehoord had dat de intonatie niet klopte terwijl zij niet gehoord hadden.