PDA

View Full Version : Overheersende delay bij overstuurde versterker.



glasbier
19 september 2007, 22:47
Onze bassist die wel wat van versterkers weet(heeft er zelf ook 1 gebouwd en binnenkort weer 1) heeft een mastervolume op mijn London City ingebouwd;klinkt echt te gek vooral met de OD-3 ervoor. Maar als ik mijn Boss DD-3(delay) aanzet i.c.m. de licht overstuurde LC,overheerst de delay heel erg. Aangezien er geen send/return op deze amps zit moet ik hem wel rechtstreeks inprikken. Weet iemand hier een oplossing?

Cheetoria
19 september 2007, 23:00
die kerel ook een S/R in en uit laten maken.

---> je versterker overstuurt je delay, dus dat is wat er zo ruk klinkt. je kan ook een pedalen OD er voor zetten, maar dan heb je eigk niks gehad aan je master volume knop.

suc6!

glasbier
19 september 2007, 23:20
Is er een andere oplossing? Ik wil de LC toch zo origineel mogelijk houden.Misschien zijn er delay-pedalen die dat wel kunnen?

Chris Winsemius
19 september 2007, 23:39
Gitaar naar overdrive-pedalen
uitgang daarvan naar rechter-input boven
kabel van rechter-input onder naar input delay
uitgang delay naar 1 v/d linker inputs

met de linker-volume-regelaar kun je dan het delay-level regelen, met de rechter het "directe" signaal, zet de fx-level (of hoe die ook heet)knop v/d delay op max.

Gratis parallele fx-loop!

glasbier
19 september 2007, 23:44
Gitaar naar overdrive-pedalen
uitgang daarvan naar rechter-input boven
kabel van rechter-input onder naar input delay
uitgang delay naar 1 v/d linker inputs

met de linker-volume-regelaar kun je dan het delay-level regelen, met de rechter het "directe" signaal, zet de fx-level (of hoe die ook heet)knop v/d delay op max.

Gratis parallele fx-loop!

Als ik jou ook niet had....!!!! :sssh:

glasbier
21 september 2007, 00:31
Gitaar naar overdrive-pedalen
uitgang daarvan naar rechter-input boven
kabel van rechter-input onder naar input delay
uitgang delay naar 1 v/d linker inputs

met de linker-volume-regelaar kun je dan het delay-level regelen, met de rechter het "directe" signaal, zet de fx-level (of hoe die ook heet)knop v/d delay op max.

Gratis parallele fx-loop!

Nu heb ik een patchkabeltje van linksonder naar rechtsboven om meer klankvariatie te krijgen. Vervalt dit als ik bovenstaande toepas?

Chris Winsemius
21 september 2007, 00:42
Yep....

(Ben trouwens vanaf morgenochtend 'n weekje offline)

Stel de amp zelf niet al te scheurend in en probeer het gewoon uit. Klanten van mij met tweed Bassmans (redelijk vergelijkbaar qua circuit maar wat brighter dan 'n LC) hebben goede ervaringen met deze methode om zo hun reverb/delay aan te sluiten.