PDA

View Full Version : Welke overdrive ?



The red Strat.
19 september 2007, 22:12
hey iedereen, ik ben op zoek naar een goeie OD pedaal. ik wil zoveel sparen als nodig is dus ik heb niet echt een prijs limiet. ik sta dus ook volledig open voor boutique pedaaltjes. mijn genres zijn blues, classic rock, jazz, alternative, indie, britpop, blues rock, funk, reggae, modern rock, rock 'n' roll.
een paar groepen die ik goed vind: St. Germain, SRV, Oasis, ZZ Top, Cream, Dire Straits, BB King,...
(jaa ik weet dat je niet voor alles daar OD nodig hebt :p )
suggesties voor een overdrive ?
ik speel met een fender strat en een fender blues deluxe.
true bypass is altijd een grote plus.

alvast bedankt :)

Dirk_Hendrik
19 september 2007, 22:15
Wat zoudene dencken vaen het eventueel gebruyck vaen d'n zoeckfuncktie??
;)

The red Strat.
19 september 2007, 22:18
:) je hebt wel gelijk ja, maar de ene OD is voor de ene de hemel, en voor de andere compleet waardeloos. door verschillende genres, dus een OD is vrij persoonlijk, vandaar een afzonderlijk topic.

Dirk_Hendrik
19 september 2007, 22:20
:seriousf:


Ik weet het... en ook daarom... de zoekfunktie. Juist vanwege deze argumentatie is er al zo ontiegelijk veel over dit onderwerp geschreven.

The red Strat.
19 september 2007, 22:23
wel nu ben ik bezig met te zoeken (vind niet veel nuttig...)
maar mensen, reageer gerust nog :p

q-elvis-p
19 september 2007, 22:52
jekyll and hyde van visual sounds, een tubescreamerachtige kant en een distortion kant. Kan je veel kanten mee op!

Je kan natuurlijk ook naar meerder pedalen kijken. tube screamer, guv'nor, dat ding van boss etc.

Brent Ray Vaughan
19 september 2007, 22:57
Voor Stevie Ray Vaughan: 2 x een Ibanez TS808. Mocht je toch geld genoeg hebben he. Zelf heb ik een Boss SD-1, ben er wel content over, maar zet hem eigenlijk altijd voor mijn Boss DS-1 voor mijn geliefde Queens Of The Stone Age geluid.

Ik zou zeggen: loop naar een grote muziekwinkel en test zoveel je kan uit op ongeveer dezelfde gear die jij hebt.

tillens
19 september 2007, 23:02
Ligt inderdaad aan je smaak en je amp en je gitaren. Zelf heb ik inmiddels een fijne reeks overdrive pedalen en nog steeds verbaas ik me over de mogelijkheden. Ik heb op dit moment een sd9, een ts9, time machine boost, banzai cold fusion en een ac booster van xotic. De sd9 gaat waarschijnlijk de verkoop in... helaas...

GR Peter

ps; tip start eens met wat drive pedalen, bijv een ts9 of red snapper... dan kun je altijd kijken of je heavier wil.. carl martin heeft ook paar mooie pedalen..

Aca Ilic
19 september 2007, 23:15
Ik zou gaan zoeken in de richting van OCD ( Fulltone) of Fulldrive 2 evt. ( een booster functie ziet er ook op) of Barber Direct Drive, of Barber LTD misschien. Dit zijn meest transparante pedalen die geluid van je gitaar en versterker intact laten en heel goed qua prijs-kwaliteits verhouding .
Nog een te noemen . Maxon OD 808. Geen true-bypass ( bovengenoemde allemaal wel)maar een geweldig drive pedaal

Aca Ilic
19 september 2007, 23:16
Ik zou gaan zoeken in de richting van OCD ( Fulltone) of Fulldrive 2 evt. ( een booster functie ziet er ook op) of Barber Direct Drive, of Barber LTD misschien. Dit zijn meest transparante pedalen die geluid van je gitaar en versterker intact laten en heel goed qua prijs-kwaliteits verhouding .
Nog een te noemen . Maxon OD 808. Geen true-bypass ( bovengenoemde allemaal wel)maar een geweldig drive pedaal


shit, T-Rex Alberta vergeten, wanzinnig goede pedaal

Mitch
20 september 2007, 00:08
Zonder een duidelijke beschrijving van de rest van je setup is iedere poging tot advies gedoemd te mislukken. Meer details graag ! :satisfie:

FrankC
20 september 2007, 00:12
MXR GT OD. Lekker stil en helder. Maar dat lig idd aan je set-up.

Gitaargek
20 september 2007, 08:15
Absoluut de Digitech Bad Monkey!

http://www.digitech.com/products/images/BadMonkey.jpg

Kost rond de € 40 als ik het goed heb. Het is een stevig gebouwd pedaal met een dijk van sound.

dunnoaname
20 september 2007, 09:21
aan je nickname te zien heb je een rode strat. Rode strats combineren uitstekend met rode danwel groene pedalen: Visualsound J&H (rood) of Ibanez/Maxon Tubescreamer(groen) of misschien de Bad Monkey (groen). En een Fuzzface is rood en combineert goed met een strat, maar past niet echt bij je muziek hihi.

d'oh
20 september 2007, 10:04
MI AUDIO Blues Pro

echt fantastisch pedaal

The red Strat.
20 september 2007, 18:43
Zonder een duidelijke beschrijving van de rest van je setup is iedere poging tot advies gedoemd te mislukken. Meer details graag ! :satisfie:
ik heb een fender american vintage 62 strat ( sunburst, in tegenstelling tot mn naam :) )ingeplugd in een fender blues deluxe.

bedankt iedereen voor de suggesties ! meer suggesties zijn nog altijd gewenst natuurlijk :)

E-J
20 september 2007, 19:23
ik heb een fender american vintage 62 strat ( sunburst, in tegenstelling tot mn naam :) )ingeplugd in een fender blues deluxe.

bedankt iedereen voor de suggesties ! meer suggesties zijn nog altijd gewenst natuurlijk :)

Oei, dan moet je zeker voor een leuke Boss Blues Driver gaan!!! Ik heb dat pedaal veel gebruikt toen ik mijn Blues Deluxe nog had. Perfecte combi met een Blues Deluxe en Strat! Van een mooie cleanboost tot een dikke distortion.

Al heb ik de Keeley... :)

... die misschien binnenkort weg mag ;).

jero
20 september 2007, 19:23
met fender gitaar en fender amp is een tubescreamer (ibanez of 1 van de veeeeeeeeeeeeeeeeeeele clones) een prima match voor wat je wilt. :)

Aca Ilic
20 september 2007, 19:30
ik heb een fender american vintage 62 strat ( sunburst, in tegenstelling tot mn naam :) )ingeplugd in een fender blues deluxe.

bedankt iedereen voor de suggesties ! meer suggesties zijn nog altijd gewenst natuurlijk :)


hey red,

met deze set-up zou ik je maxon overdrive od 808 aanbevelen, of Barber LTD , maar met gewone tubescreamer kom je richting geluid die je wil hebben. Als je maar een ding onthoudt: meeste van ons gitaristen zijn steed meer en meer bezig met zoeken naar ultieme sound oftewel Holy grail, soms denk ik dat we aangezien we zoveel met boutique pedaaltjes gebombarmeerd worden even vergeten dat grootste geluid uit je vingers en je ziel komt, en dat geen enkele OCD of Analog man shit je zal laten klinken als Stevie, Jimi noem maar op. Die jongens hebben ook gewone tubesreamers en geen true-bypass zooi ertussen gehad en toch hebben ze geweldige geluid gemaakt , en waarom? - omdat alles uit je vinger en je ziel moet komen.We zijn steeds meer en meer bezig met geluid zoeken, en aan die knoppen draaien, en soms vergeten we echt te spelen omdat we alweer niet tevreden zijn met hoe deze nieuwe pedaal klinkt.

groetjes
Alex

Jorikjet
20 september 2007, 20:11
fulltone fulldrive doet het hem goed voor je muziek dnek ik

The red Strat.
20 september 2007, 21:26
bedankt allemaal ! ben ze allemaal aan het checken :)
het zal wel moeilijk zijn om enkele van deze pedalen te vinden in een winkel hier, bij piens hebben ze alleen maar van die line 6 pedaaltjes bij mijn weten en bij keymusic is het ook niet vet... ach ja.

nogmaals bedankt iedereen.

cardinal
22 september 2007, 23:51
koch pedaltone, een zee van mogelijkheden. Niet goedkoop, maar dan heb je ook een hele buizenpreamp als floorpedaal.

The red Strat.
26 september 2007, 16:01
holy shit ! die zijn duur zeg ! zijn al die buizen ook effectief hoorbaar ??

Mitch
26 september 2007, 22:24
Ja, maar da's meer een complete pre amp, niet zo zeer een scheurpedaaltje.

The red Strat.
27 september 2007, 16:36
en wat is daar het nut van ? clean boost ? OD van de preamp vd amp halen ?

Yannicks
27 september 2007, 17:42
Je zou ook eens de MXR micro amp moeten proberen haha. Ik zocht ook een fijne od. maar ze klinken allemaal net niet in mijn ogen. Het mooiste is gewoon je buizen te laten oversturen met meer signaal vind ik.
Het enigste nadeel wat ik er mee heb is dat er een groot volume verschil ontstaat tussen je clean en je clean+micro amp.

10Man
27 september 2007, 18:08
De meeste fenders hebben vrij veel headroom, dus voor een natuurlijke oversturing moet je al vrij veel boosten.

Kheb bijna dezelfde combi, maar dan een HotRod Deluxe.
Voor mij is de MI Audio Blues Pro perfect voor medium overdrive.
De Barber LTD gebruik ik voor lichte overdrive. Ook erg goed.

Van Boss is de BD2 lekker, maar die vind ik iets te iel. Beter is de OD-3, die heeft iets minder gain, maar geeft wel een voller geluid. Ben ook wel benieuwd naar de Bad Monkey.

glacius
28 september 2007, 12:40
hey iedereen, ik ben op zoek naar een goeie OD pedaal. ik wil zoveel sparen als nodig is dus ik heb niet echt een prijs limiet. ik sta dus ook volledig open voor boutique pedaaltjes. mijn genres zijn blues, classic rock, jazz, alternative, indie, britpop, blues rock, funk, reggae, modern rock, rock 'n' roll.
een paar groepen die ik goed vind: St. Germain, SRV, Oasis, ZZ Top, Cream, Dire Straits, BB King,...
(jaa ik weet dat je niet voor alles daar OD nodig hebt :p )
suggesties voor een overdrive ?
ik speel met een fender strat en een fender blues deluxe.
true bypass is altijd een grote plus.

alvast bedankt :)

mischien een carl martin hot drive n' boost ?

erg goed pedaal die heel goed in te stellen is