PDA

View Full Version : Ik zoek een Gibson flying v



pannekoek
19 september 2007, 17:43
hey mensen,

ik ben misschien van plan om een gibson flying v aan te schaffen rochtprijs rond de 1500 euro en ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen met de gibson flying v zijn.

http://www2.korsholm.fi/hogstadiet/elever/06-07/johan/1981%20gibson%20flying%20v%20large-2.jpg

Mr.Fingers
19 september 2007, 17:48
Speelt kl*te als je moet zitten, speelt kl*te als je staat, vorm van de romp zorgt ervoor dat je na 5 minuten kramp krijgt in je rechterarm

maar voor de rest --> droomgitaar, speciaal model, mooie klank (Les Paul op Dieet-achtig)

GibsUn
19 september 2007, 17:53
Ze zien er iig geval heerlijk uit,, ik wil me er ook eentje aanschaffen zedus alle op/bemerkingen zijn zeker welkom. uit wat ik er totnu toe van gelezen heb kan ik alfeiden dat het een scheurbeest is (wat had je gedacht) :) maar schijnt clean ook zeer goed te klinken... speelt nogal ongemakkelijk zittend naart schijnt,,...who cares?? :D de prijs valt goed mee zedus er voor gaan zou ik zeggen :D

en meer kanikdaar zelf ookniet aan toevoegen

Nielsje
19 september 2007, 18:29
zag ze laatst bij dirk witte hangen voor 799 euri, maar dan heb je hem niet in geil wit, maar afgezaagd bruin :)

interessander
19 september 2007, 18:48
Bedankt voor de GAS aanval, post je nu net de naar mijn bescheiden mening mooiste uitvoeiring van de V, die in geheel wit met de oudere en minder puntige kop......
Ik vind een V trouwens staand heel fijn spelen, zittend is het niet echt wat inderdaad.

Orpheo
19 september 2007, 23:07
Speelt kl*te als je moet zitten, speelt kl*te als je staat, vorm van de romp zorgt ervoor dat je na 5 minuten kramp krijgt in je rechterarm

maar voor de rest --> droomgitaar, speciaal model, mooie klank (Les Paul op Dieet-achtig)

absoluut flauwekul! ik speel er zonder problemen zittend mee, en staand ook. En damn! als zelfs IK het kan, kan iedere gitarist t.

de Vee is een van mijn favo gitaar, na de les paul. De vee heeft een soort schreeuw, met een waanzinig lekker, grommend, bijna knorrend, low end, met een fijne uppersparkle. Ik ben nu 'mijn' vee aan het samenstellen bij warmoth, en ik wil net zo'n sicke Vee-set hebben als dat ik van les pauls heb.

@ t.s.: ik zou gewoon gaan voor een waanzinnig goeie Vee. even bij nederland muziek navragen. Je kan Wizz pm-en van dit forum, en dan gaat hij wel een toffe voor je uitzoeken (wel effe zeggen hoe duur ie zijn moet). Nederland muziek zit in hetzelfde gebouw als de importeur van gibson, en NL muziek selecteert met de hand alle gibsongitaren die binnenkomen.

Orpheo
19 september 2007, 23:13
mijn 'sig' vee:
korina body, maple top. Mary kay white stain op de top, witte stain op back. perloid binding op top. Ebben toets, ebben hals, binding op de hals, 'puntig' Vee headstock, en als inleg OF iets als sterren OF iets als ruitjes, en anders dots.

sperzel tuners, GEEN slagplaat, alleen mastervolume en mastertone, 3 weg schakelaar met per pup single/serie/parallel, jack op de zijkant met een strat-boat, graphtech nut.

rickert
20 september 2007, 01:01
Ik zou de Gibson Flying V Faded lekker links laten liggen, ik heb 'm uitgebreid getest maar dat viel toch vies tegen. De hals is wel behoorlijk, maar alles voelt zo cheap aan op de een of andere manier, hij is ook behoorlijk licht. De sound vond ik ook niet echt een V sound zoals je die wel uit een standard krijgt bijvoorbeeld.

pannekoek
20 september 2007, 07:47
mijn 'sig' vee:
korina body, maple top. Mary kay white stain op de top, witte stain op back. perloid binding op top. Ebben toets, ebben hals, binding op de hals, 'puntig' Vee headstock, en als inleg OF iets als sterren OF iets als ruitjes, en anders dots.

sperzel tuners, GEEN slagplaat, alleen mastervolume en mastertone, 3 weg schakelaar met per pup single/serie/parallel, jack op de zijkant met een strat-boat, graphtech nut.

klinkt veelbelovend, ik ga volgende maand wel ff naar nl muziek om amps of v te bespelen, en dan ga ik naar huis met een 'vee' of een amp :P

blimb
20 september 2007, 09:25
ik heb een "the V" in de aanbieding.. pm me maar als je meer info wil ...

Mr.Fingers
20 september 2007, 10:36
absoluut flauwekul! ik speel er zonder problemen zittend mee, en staand ook. En damn! als zelfs IK het kan, kan iedere gitarist t.



Niet iedereen kan even vlot op een bepaalde gitaar spelen he, bij mij bleef het ding nooit goed hangen, en slipte het altijd van m'n dijbeen af...

Orpheo
20 september 2007, 10:43
Niet iedereen kan even vlot op een bepaalde gitaar spelen he, bij mij bleef het ding nooit goed hangen, en slipte het altijd van m'n dijbeen af...

zo moet je ook niet zittend met een Vee spelen. je moet 'm tussen je benen 'klemmen'.

Braindead
20 september 2007, 15:31
Ik vind Flying V's er altijd zo ontzettend vet uitzien dat ik al meerdere malen heb overwogen er een te kopen. Maar die mooie vorm is meteen ook zijn grote minpunt, het speelt IMO niet lekker. Zittend al helemaal niet.

pannekoek
20 september 2007, 15:36
Ik vind Flying V's er altijd zo ontzettend vet uitzien dat ik al meerdere malen heb overwogen er een te kopen. Maar die mooie vorm is meteen ook zijn grote minpunt, het speelt IMO niet lekker. Zittend al helemaal niet.

maar hij klinkt wel lekker :P en daar gaat het om , en btw voor het meeste zittende werk heb ik me les paul :P