PDA

View Full Version : Marshall HW 1959 SL



Evil-Payasos
19 september 2007, 16:13
Wat is er mis met deze versterker waardoor die regelmatig kapot gaat?

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Marshall/1959HW+Head/10/1

Lijkt me een wonderschone versterker, maar als hij zo snel stuk gaat lijkt het me niets. Hoe kan Marshall voor 2,500 eurie een versterker maken die zeer regelmatig kaduuk gaat?

Nielsje
19 september 2007, 16:18
misschien zijn ze tegenwoordig niet zo netjes meer in Hand Wired?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar tis leuk als het je gebeurd. Heb je net een enorme zak met euro's weggelegd voor een HW marshall, die NOG beter zou moeten klinken etc, omdat ie net zoals alles van vroeger, beter is.. begeeft ie het!

Evil-Payasos
19 september 2007, 16:32
Lijkt me ook, maar hadden de modellen van 1959 daar ook last van? Of is het echt van tegenwoordig? Want ik geloof dat Hendrix en Page erover speelden, en als die versterkers het elke 4 dagen zouden begeven...

Tristan
19 september 2007, 16:41
Naar het schijnt ligt het aan de output trafo, die zijn niet bij elke 1959HW even goed kwalitatief...
Ik vind de 1959HW niet geweldig klinken, redelijk schel, de 2061X vind ik een stuk beter...
De voedingstrafo van mijn 2061X is ook naar de klote gegaan, tsja, ik weet het niet, het kan gebeuren denk ik, de amp klinkt wel echt waanzinnig dus ik zou 'm toch niet zo snel wegdoen...
Zoals ik elders al wel vaker gezegd heb, kijk eens richting Ceriatone voor een zeer goed en betaalbaarder alternatief...

Chris Winsemius
19 september 2007, 16:50
Hendrix en Page speelden over echte oude Marshalls :)
1959 is trouwens 'n TYPENUMMER, geen bouwjaar. Marshall begon in '62 met het bouwen van eigen amps. 'n JCM800 "uit 2204" is gewoon 'n mastervolume-model tussen '80 en '90 bijvoorbeeld :D

Ik weet igg. dat bij de 18 en 20 Watters de eerste produktie-series met slechte trafo's waren uitgerust (qua betrouwbaarheid, klankmatig redelijk ok), v/d 100 Watters had ik zelf nog niets over problemen gehoord.

Chris Winsemius
19 september 2007, 16:56
Naar het schijnt ligt het aan de output trafo, die zijn niet bij elke 1959HW even goed kwalitatief...
Ik vind de 1959HW niet geweldig klinken, redelijk schel, de 2061X vind ik een stuk beter...
De voedingstrafo van mijn 2061X is ook naar de klote gegaan, tsja, ik weet het niet, het kan gebeuren denk ik, de amp klinkt wel echt waanzinnig dus ik zou 'm toch niet zo snel wegdoen...
Zoals ik elders al wel vaker gezegd heb, kijk eens richting Ceriatone voor een zeer goed en betaalbaarder alternatief...

V/d 1959HWs weet ik igg. dat de OTs niet "echt pre '69 plexi zijn qua sound".

Ceriatone trafo's/etc.: laatst gehoord, niet echt slecht maar niet inspirerend qua sound/feel imho (50 Watt plexi), voedingstrafo bromde/trilde net zo erg als die cheapo PTs in DSLs en TSLs....

In 'n juist gezekerde amp moet 'n goede voedingstrafo zeker meer dan 40 jaar mee kunnen gaan.

Mitch
19 september 2007, 16:58
Ik vind de 1959HW niet geweldig klinken, redelijk schel, de 2061X vind ik een stuk beter...


Tussen de horrorverhalen op HC lees je dan ook meerdere malen dat mensen de bright cap hebben verwijderd en hij daarna een stuk normaler klinkt.

Evil-Payasos
19 september 2007, 16:59
Oke! Bedankt. Maar welke amp zou dan het dichtste bij het geluid van Page en Hendrix (Lynard Skynard) komen? :hippie:

Evil-Payasos
19 september 2007, 16:59
Oke! Bedankt.

Ik vind het eigenlijk niet kunnen, dat je 2,3 duizend euro betaald voor een verster waar de kans bij ligt dat hij stuk gaat...

Maar welke amp zou dan het dichtste bij het geluid van Page en Hendrix (Lynard Skynard) komen? :hippie:

Chris Winsemius
19 september 2007, 17:02
Tussen de horrorverhalen op HC lees je dan ook meerdere malen dat mensen de bright cap hebben verwijderd en hij daarna een stuk normaler klinkt.

Die mod is eigenlijk 'n "must".
De brightcap heeft, ivm. vroege Marshalls, VOXen en Fenders, 'n hele hoge waarde waardoor de volume-regelaar bijna als aan/uit-knop werkt. Als de uitgangstrafo niet jofel is dan is de sound met de volume-regelaar onder de tien (of 11 :) ) meestal vrij schellig. Met 'n zeer goede uitgangstrafo kan het 'n bruikbare optie zijn om lekker te soleren met de hals-humbucker op 'n Les Paul.

Chris Winsemius
19 september 2007, 17:04
Oke! Bedankt.

Ik vind het eigenlijk niet kunnen, dat je 2,3 duizend euro betaald voor een verster waar de kans bij ligt dat hij stuk gaat...

Maar welke amp zou dan het dichtste bij het geluid van Page en Hendrix (Lynard Skynard) komen? :hippie:

Meest betaalbare oplossing: 2e hands JCM800 1959 of reïssue 1959 wat laten tweaken en oa. 'n andere uitgangstrafo d'r in laten zetten.

Evil-Payasos
19 september 2007, 17:41
Zat liever niet 2e Hands te kijken, heb het geld wel voor nieuwe (nu nog niet maar over jaartje wel)

Een paar interessante versterkers gevonden maar weet niet of ze deugen voor mijn stijl:

Marshall 2061x + Cab
Marshall 1974x
Marshall Bluesbreaker

Verder had ik nog de vraag: Kan je met deze amps ook op normale volumes distortion krijgen? Of moet je dan een Powerblok of iets dergelijks kopen (welke zou aanrader zijn) En kan je als je met een gig bezig bent, en je speelt met distortion - door middel van het omlaag draaien van de volume knop van je gitaar - een clean geluid krijgen?

Chris Winsemius
19 september 2007, 17:50
Als je Hnedrix/Page wilt zou ik eerder voor 'n 1959 gaan.
V/d door jouw genoemde versterkers komt de 2061X 't dichtse in de buurt.
Als je wilt scheuren op huiskamer/kroeg/etc.-volume: lukt niet met die amps, ook niet met 'n 1959. Oplossing: post pi mv (in 1959 model).

Dan is het ook de vraag welke Hendrix-sound je wilt, '67 klinkt anders dan '69 bijvoorbeeld, laatste gaat ook meer de Page kant op.

'n Goeie Marshall (of clone of replica of boutique variant) is zeer goed clean te draaien met je gitaar.


Zat liever niet 2e Hands te kijken, heb het geld wel voor nieuwe (nu nog niet maar over jaartje wel)

Een paar interessante versterkers gevonden maar weet niet of ze deugen voor mijn stijl:

Marshall 2061x + Cab
Marshall 1974x
Marshall Bluesbreaker

Verder had ik nog de vraag: Kan je met deze amps ook op normale volumes distortion krijgen? Of moet je dan een Powerblok of iets dergelijks kopen (welke zou aanrader zijn) En kan je als je met een gig bezig bent, en je speelt met distortion - door middel van het omlaag draaien van de volume knop van je gitaar - een clean geluid krijgen?

AART
19 september 2007, 18:12
Zat liever niet 2e Hands te kijken, heb het geld wel voor nieuwe (nu nog niet maar over jaartje wel)

Een paar interessante versterkers gevonden maar weet niet of ze deugen voor mijn stijl:

Marshall 2061x + Cab
Marshall 1974x
Marshall Bluesbreaker

Verder had ik nog de vraag: Kan je met deze amps ook op normale volumes distortion krijgen? Of moet je dan een Powerblok of iets dergelijks kopen (welke zou aanrader zijn) En kan je als je met een gig bezig bent, en je speelt met distortion - door middel van het omlaag draaien van de volume knop van je gitaar - een clean geluid krijgen?


Franc bouwt ceriatones met master volume volgens mij. Moet je hem eens vragen of hij een 1959 kan bouwen.

Tristan
19 september 2007, 18:19
Tussen de horrorverhalen op HC lees je dan ook meerdere malen dat mensen de bright cap hebben verwijderd en hij daarna een stuk normaler klinkt.

Ja, okee, maar ja, dat hoeft op die oude niet en dat geeft eigenlijk al aan dat die 1959HW gewoon geen geweldige amp is, zeker niet wat betreft prijs/kwaliteit...
De hele Marshall Vintage Reissue serie waaronder de Bluesbreaker (dus niet de handwireds) mogen ze van mij in de sloot flikkeren, dat heeft niets van doen met een echte ouderwetse Marshall, klinken allen zeer kaal, schel, vlak en saai...
Dan kan je echt 100 keer beter voor een Ceriatone gaan kijken, eventueel met een trafo upgrade...

Chris Winsemius
19 september 2007, 18:40
"1":Ja, okee, maar ja, dat hoeft op die oude niet en dat geeft eigenlijk al aan dat die 1959HW gewoon geen geweldige amp is, zeker niet wat betreft prijs/kwaliteit...
De hele Marshall Vintage Reissue serie waaronder de Bluesbreaker (dus niet de handwireds) mogen ze van mij in de sloot flikkeren, dat heeft niets van doen met een echte ouderwetse Marshall, klinken allen zeer kaal, schel, vlak en saai...
"2":Dan kan je echt 100 keer beter voor een Ceriatone gaan kijken, eventueel met een trafo upgrade...

1) Zelfs in 'n pre '69 SL is die 4n7 bright-cap zeer groot en voor "algemene doeleinden" niet echt toepasbaar...

2) + weerstanden, condensatoren, elko's, buizen upgrade. Betere PT, OT en choke d'r in is ook niet goedkoop :)
Sorry, maar 't viel mij vies tegen ondanks de zeer goedkope prijs ($650 excl. kast voor 'n 50 Watter)

Tristan
19 september 2007, 19:11
1) Zelfs in 'n pre '69 SL is die 4n7 bright-cap zeer groot en voor "algemene doeleinden" niet echt toepasbaar...

2) + weerstanden, condensatoren, elko's, buizen upgrade. Betere PT, OT en choke d'r in is ook niet goedkoop :)
Sorry, maar 't viel mij vies tegen ondanks de zeer goedkope prijs ($650 excl. kast voor 'n 50 Watter)

1) Okee, dat wist ik niet, ik dacht echt dat die oude '69 Plexi's stock gewoon helemaal okee waren...
Ik moet wel zeggen dat ik die 1959HW toch nog vrij plat vond klinken hoor, net alsof het er niet helemaal uitkomt zal ik maar zeggen, ook weinig mooi hoog maar meer van dat knijpende hoogmidden en alles, dat heeft de 2061X veel minder naar mijn idee...

2) Ik doelde eigenlijk ook meer op de manier zoals Franc het doet, volgens mij wisselt hij ook wel wat caps en dergelijke...
Ik heb alleen de 18 watt TMB gehoord (volledig stock met Ceriatone trafo's) maar daar was ik behoorlijk van onder de indruk, die kwam vrij dicht in de buurt van mijn 2061X...
Wat betreft de voedingstrafo en Mercury Magnetics weet ik het niet zo, ik zou me kunnen voorstellen dat die Mercury Magnetics eigenlijk net iets te goed, strak en stabiel zijn om een lekkere feel te kunnen geven (sag, compressie, inzakken van de stroom zal ik maar zeggen), maar als de Ceriatone voedingstrafo tikt en ruist dan lijkt dat me ook geen handige optie inderdaad, met de voedingstrafo van mijn 2061X heb ik dit euvel in ieder geval nog niet ondervonden...

Evil-Payasos
19 september 2007, 20:13
Ik hoor heel wat wisselde gedachtes hier.

Ik denk dat de Marshall Hand Wired 1959 SL afvalt door slechte travo's. Denk dat het nu nog loopt tussen de 1974x en de 2061x en misschien de Bluesbreaker. Zijn er nog mensen die wat willen toevoegen over dergelijke versterkers?

(zie het bouwpakket verhaal niet echt zitten, ik zie het ook als investering, en volgens mij kan je een Ceriatone niet goed 2e hands verkopen -verbeter mij als ik fout zit!-)

Tristan
19 september 2007, 20:15
Dan zou ik voor de 2061X of de 1974X gaan, ze klinken in ieder geval naar mijn idee een stuk beter dan de Bluesbreaker...

Evil-Payasos
19 september 2007, 20:22
Dan zou ik voor de 2061X of de 1974X gaan, ze klinken in ieder geval naar mijn idee een stuk beter dan de Bluesbreaker...

Oke! Bedankt, is er een winkel in de buurt van Haarlem waar ze ze allebij hebben? (en eventueel ook een extra cabinet voor de 1974x)

Hoe is de tremolo van de 1974x, goed of slecht? :hippie:

En echt super bedankt voor alle reacties tot nu toe!

SimonS
19 september 2007, 20:29
Ik denk dat de Marshall Hand Wired 1959 SL afvalt door slechte travo's.
:D

+10tekens

Evil-Payasos
19 september 2007, 20:30
:D

+10tekens

TravO dan :)

Tristan
19 september 2007, 20:42
Oke! Bedankt, is er een winkel in de buurt van Haarlem waar ze ze allebij hebben? (en eventueel ook een extra cabinet voor de 1974x)

Hoe is de tremolo van de 1974x, goed of slecht? :hippie:

En echt super bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Haarlem?
Nederland Muziek in Almere heeft ze allebei staan geloof ik...
Dijkman in Amsterdam ook als het goed is...

Die tremolo van de 1974x klinkt prima, maar ik vind het niet echt een boeiend ding, hoort niet op zo'n amp thuis, je moet 'm gewoon opendraaien om lekker te laten crunchen...

Evil-Payasos
19 september 2007, 23:00
Haarlem?
Nederland Muziek in Almere heeft ze allebei staan geloof ik...
Dijkman in Amsterdam ook als het goed is...

Die tremolo van de 1974x klinkt prima, maar ik vind het niet echt een boeiend ding, hoort niet op zo'n amp thuis, je moet 'm gewoon opendraaien om lekker te laten crunchen...

Dijkman heeft alleen de 2061x en bij Nederland Muziek Almere alleen de 1974x...

Verder heb ik beide amps al heel goedkoop bij playback-europe.com gezien! Zijn er al mensen die hier wat gekocht hebben, die mij meer info over de zaak kunnen geven?

Nogmaals bedankt!

Squier4ever
19 september 2007, 23:03
Dijkman heeft alleen de 2061x en bij Nederland Muziek Almere alleen de 1974x...

Verder heb ik beide amps al heel goedkoop bij playback-europe.com gezien! Zijn er al mensen die hier wat gekocht hebben, die mij meer info over de zaak kunnen geven?

Nogmaals bedankt!


een opmerking om teleurstelling te voorkomen.

je zegt dat het nu nog gaat tussen de 2061 en de 1974, maar je hebt geen van alle verstekers ooit getest (volgens mij, die indruk wek je iig), dus je kunt nooit weten of het voor jou werkt.
ga eens testen en kom dan met een lijstje, dit is omgekeerde wereld IMO.

Evil-Payasos
19 september 2007, 23:06
En gelijk heeft u. Alleen moet ik daar wel de tijd voor vinden, en een winkel die ze allebei heeft!

Tristan
19 september 2007, 23:29
Dat is ook zo, ik heb echt geen idee of het voor je gaat werken hoor, want je moet beide amps behoorlijk opendraaien wil je die vette crunch eruit halen...
Op de meeste optredens die ik doe moet ik i.c.m. met mijn 2061x toch met een drivepedaaltje werken...
Maar ja, dat probleem heb je met de vintage reissue series ook en die klinken gewoon een stuk minder vet...
De enige optie om dit te omzeilen is een Master Volume in laten bouwen...

Chris Winsemius
19 september 2007, 23:34
Ik hoor heel wat wisselde gedachtes hier.

Ik denk dat de Marshall Hand Wired 1959 SL afvalt door slechte travo's. Denk dat het nu nog loopt tussen de 1974x en de 2061x en misschien de Bluesbreaker. Zijn er nog mensen die wat willen toevoegen over dergelijke versterkers?



Op HarmonyCentral zie ik bij de 18 en 20 Watters véél meer recensies met de melding over slechte voedings- en uitgangstrafo's.......

Denk goed na welke sound je wilt, 't kan ook zijn dat JIJ die uit 'n totaal ander type/merk versterker haalt. Koop niet blindelings, neem er de tijd voor en probeer zoveel mogelijk amps uit met je eigen gitaar en effekten.

Evil-Payasos
20 september 2007, 08:52
Dat is ook zo, ik heb echt geen idee of het voor je gaat werken hoor, want je moet beide amps behoorlijk opendraaien wil je die vette crunch eruit halen...
Op de meeste optredens die ik doe moet ik i.c.m. met mijn 2061x toch met een drivepedaaltje werken...
Maar ja, dat probleem heb je met de vintage reissue series ook en die klinken gewoon een stuk minder vet...
De enige optie om dit te omzeilen is een Master Volume in laten bouwen...

Kan dat? :satisfie: Zo ja, waar?

En ik ga hem ook nog niet nu kopen, misschien volgend jaar i.v.m. geld die ik nu nog niet tot mijn beschikking heb.

En zijn er andere amps die dit geluid geven zonder dat ik ze helemaal open moet draaien? (en is een bower blok geen optie?)

Thx!

Tristan
20 september 2007, 12:28
Ampbouwers en reparateurs, Chris doet het, Franc doet het, Ernst Fliek, Van Weelden en zo zijn er nog wel een paar...
Een Power Attenuator vind ik zelf helemaal niks, dan zou ik eerder voor een master volume gaan...
Amps die dezelfde sound geven op lager volume?
Die ben ik nog niet tegengekomen...

Joey Handsome
20 september 2007, 12:43
Die mod is eigenlijk 'n "must".
De brightcap heeft, ivm. vroege Marshalls, VOXen en Fenders, 'n hele hoge waarde waardoor de volume-regelaar bijna als aan/uit-knop werkt. Als de uitgangstrafo niet jofel is dan is de sound met de volume-regelaar onder de tien (of 11 :) ) meestal vrij schellig. Met 'n zeer goede uitgangstrafo kan het 'n bruikbare optie zijn om lekker te soleren met de hals-humbucker op 'n Les Paul.


FF tussendoor. Zit op RI Fenders als Twin Reverb ook zo'n bright cap? Laatst een silverface en '65 RI naast elkaar gehoord en waar die silverface treble op 6 had stond ie bij RI op 4.

Tristan
20 september 2007, 12:58
Volgens mij niet hoor, die Reissues klinken gewoon kut...

Evil-Payasos
20 september 2007, 15:33
Oke, bedankt!

Is die Ceriatone 1959 vergelijkbaar in geluid van de marshall? Of zijn er grote verschillen?

En hebben jullie misschien wat meer info over de JTM 45 en 18 Watt clones? Want ik heb nog nooit van deze amps gehoort!

Nogmaals bedankt :satisfie:

Chris Winsemius
20 september 2007, 16:08
FF tussendoor. Zit op RI Fenders als Twin Reverb ook zo'n bright cap? Laatst een silverface en '65 RI naast elkaar gehoord en waar die silverface treble op 6 had stond ie bij RI op 4.

Brightcap heeft (standaard) dezelfde waarde en wordt met de bright-switch aan of uit gezet. Naast 'n aantal circuit-verschillen hebben de buizen, speakers en trafo's ook invloed op het geluid natuurlijk, en de biasing.

Evil-Payasos
20 september 2007, 16:49
En wat zou het mij kosten als iemand het hier voor mij zou bouwen?

Chris Winsemius
20 september 2007, 17:19
En wat zou het mij kosten als iemand het hier voor mij zou bouwen?

Mail me anders eind volgende week even (ben even 'n week weg vanaf morgen). Er is trouwens ook 'n gitaarnetmeeting in Almere op 18 november as. waarbij ik ook 'n CMW Plexi + meeneem.

Squier4ever
20 september 2007, 18:16
Mail me anders eind volgende week even (ben even 'n week weg vanaf morgen). Er is trouwens ook 'n gitaarnetmeeting in Almere op 18 november as. waarbij ik ook 'n CMW Plexi + meeneem.

als ik ooit weer eens geld heb voor n nieuwe amp kom ik bij jou in je dan al enorme showroom amps testen...
zal nog wel ff duren, maar je staat vast genomineerd :D

Toaster
20 september 2007, 21:13
Ik hoor heel wat wisselde gedachtes hier.

Ik denk dat de Marshall Hand Wired 1959 SL afvalt door slechte travo's. Denk dat het nu nog loopt tussen de 1974x en de 2061x en misschien de Bluesbreaker. Zijn er nog mensen die wat willen toevoegen over dergelijke versterkers?

(zie het bouwpakket verhaal niet echt zitten, ik zie het ook als investering, en volgens mij kan je een Ceriatone niet goed 2e hands verkopen -verbeter mij als ik fout zit!-)


Je praat alleen maar over amps die de sound benaderen van een amp die gewoon tweedehands te koop is voor minder of bijna net zo veel als de bouwpaketten...

Kijk eens naar oude superlead of een superbass en laat daar een mastervolume inbouwen.

Als je die zat bent kan je die tweedehands voor dezelfde prijs verkopen als dat je hem kocht. Dat gaat niet op voor al die kitjes en reissues.

En het gaat weer errug veel over trafo's hiero.

Evil-Payasos
21 september 2007, 08:38
Je praat alleen maar over amps die de sound benaderen van een amp die gewoon tweedehands te koop is voor minder of bijna net zo veel als de bouwpaketten...


Kan je voor 5/6 honderd euro een 2e hands Super lead kopen?

Franc
21 september 2007, 09:14
Mail me anders eind volgende week even (ben even 'n week weg vanaf morgen). Er is trouwens ook 'n gitaarnetmeeting in Almere op 18 november as. waarbij ik ook 'n CMW Plexi + meeneem.

Zegt de man die altijd vol overtuiging zei dat het bouwen van clones voor hobbyisten is.

Wat doe je nou toch raar man. Tikkende en brommende voedingstrafo's van Ceriatone? Geluid van de OT niet inspirerend?

Weet je wat niet inspireert? Dat jij alles afkraakt dat niet uit jouw 'fulltime' werkplaats komt.

Het moet zeker allemaal weer vervangen worden door Mercury Magnetics :stop:

Meer zeg ik er niet over.

Toaster
21 september 2007, 10:44
Kan je voor 5/6 honderd euro een 2e hands Super lead kopen?


Nee maar wel voor 1000,- euri

En de voorlopers van de JCM 800 kun je meestal wel voor 700 800 kopen.

Eat your hart out, als je die dingen opendraait.

Toaster
21 september 2007, 10:45
Zegt de man die altijd vol overtuiging zei dat het bouwen van clones voor hobbyisten is.

Wat doe je nou toch raar man. Tikkende en brommende voedingstrafo's van Ceriatone? Geluid van de OT niet inspirerend?

Weet je wat niet inspireert? Dat jij alles afkraakt dat niet uit jouw 'fulltime' werkplaats komt.

Het moet zeker allemaal weer vervangen worden door Mercury Magnetics :stop:

Meer zeg ik er niet over.

Ja je ziet een patroon hè? ;)

Evil-Payasos
21 september 2007, 14:40
Nee maar wel voor 1000,- euri

En de voorlopers van de JCM 800 kun je meestal wel voor 700 800 kopen.

Eat your hart out, als je die dingen opendraait.

Maar zijn die kits van Ceriatone vergelijkbaar kwa geluid met een orginele Marshall HW? Want als dat het geval is, waarom zou ik dan 2x zoveel betalen?

1959SLP
21 september 2007, 21:53
Tussen de horrorverhalen op HC lees je dan ook meerdere malen dat mensen de bright cap hebben verwijderd en hij daarna een stuk normaler klinkt.

Stock klinken ze idd erg schel. Ik heb toen die bright caps er ook uit gehaald. Klonk ook idd een stuk beter. Maar nu met die ppimv erin mis ik ze toch. Ze gaan er weer mooi terug in. Zeker voor Page/Hendrix sound.

diengeman
26 februari 2008, 13:25
Dus zoals de vraag al 2 keer gesteld is door anderen, maar nog steeds niet beantwoord is:

"Maar zijn die kits van Ceriatone vergelijkbaar kwa geluid met een orginele Marshall HW? Want als dat het geval is, waarom zou ik dan 2x zoveel betalen?"

Iemand hier een antwoord op?

Komt de sound van de ceriatone plexi50 dicht in de buurt van een 1987 uit eind jaren 60? Of komt deze ceriatone in de buurt van de 1987 uit 1975?

En komt de Ceriatone 2061 (20 watt lead&bass) heel dicht in de buurt van de nieuwe handwired-serie 2061x van Marshall?

diengeman
26 februari 2008, 13:57
Ik weet het.... zelf testen.

Dat hoop ik over een maandje ook te doen (6 april), maar ik kan bijna niet wachten om er 1 te kopen.
En als jullie meningen zijn dat de Marshall 2061x een stukje beter is dan de standaard ceriatone, dan koop ik nu direct de Marshall 2061.

Dan kan ik daarna altijd nog zien of ik een ceriatone plexi50 (kit) of ceriatone 2061 (kit) bestel of laat bouwen. (eventueel door cmw of vernet )