PDA

View Full Version : JCM 800 2203 100W



AoDf
24 januari 2003, 14:56
Vrijwel uitsluitend lees ik over deze top dat die bijzonder geschikt is voor het stevige jaren 70/80 rockwerk, al dan niet met een overdrive pedaaltje ervoor. Ik sta op het punt om een 1995 reissue te kopen (die rode limited) maar vraag me af of de versterker ook geschikt is voor echte thrash metal ala slayer enz, met gebruik van bijv. de Boss MetalZone i.p.v. een "lichter" overdrive pedaal ervoor, of wordt het dan een modderig geluid. Iemand ervaring?

Han Solo
24 januari 2003, 15:38
Ik heb een 2203 maar een Metalzone of ander soortgelijk pedaal heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Wel een "reguliere" overdrive en andere effecten; maar modderig wordt ie niet snel.......

Dude
24 januari 2003, 15:43
oh jezus, een rode marshall top is echt UBERgeil !

wat moet je ervoor betalen als ik vragen mag ?

Schurk
24 januari 2003, 18:20
Je moet natuurlijk echt metal zijn!!!

Dude
24 januari 2003, 21:06
ik heb zelf een JCM800 2204, de eenkanaals versie met inputs boven elkaar en in combinatie met een RAT kan ik er al een aardige metal sound uithalen, en modderig ? no way dude, kijk het zal nooit een high gain SL-X of andere metal bak worden maar je komt echt een aardig eind in de richting...

PeArLjAm
24 januari 2003, 21:48
HEy!

Ik heb zelf ook die rode jcm800 uit '95. Superversterker! Klinkt helemaal top, en beter dan menig oude jcm800 die ik gehoord heb tot nu toe. De oversturing klinkt lekkerder, hij kan ook echt errrug hard. Klik even op het huisje onderaan bij mij, daar heb ik foto's ervan. Trouwens koop je ook de bijpassende 4x12 speakerkast erbij, dan is de set compleet natuurlijk :smile:

O ja als je nog meer te vragen hebt kun je me altijd een prive bericht sturen :wink:

AoDf
25 januari 2003, 13:40
Ga maandag kijken voor die versterker, bij een particulier, en als ik zeg wat ik er voor moet betalen geloven jullie het nooit denk. Krijg de rode speakerkast erbij, dus top en kast, voor een prijs van......400 euro. Op de foto zag die er nog perfect uit, maar kan zowat niet geloven dat die goed klinkt, want dit lijkt mij te goedkoop! Maar goed, voor dat geld heb ik het er wel voor over om even heen en weer te rijden. Weten jullie trouwens of het klopt dat er maar 1500 van gemaakt zijn, die reissue? Als ik m koop plaats ik de foto wel!

FragDaddy
25 januari 2003, 13:49
400 euro? meenemen! alleen de speakerkast is al 2x zo veel waard.

als je besluit niet te kopen, mag je me mailen, haal ik het onmiddelijk op en heb ik nog wel wat over voor de tipgever.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-01-25 13:50 ]</font>

PeArLjAm
25 januari 2003, 14:01
Op 2003-01-25 13:40, schreef AoDf:
Ga maandag kijken voor die versterker, bij een particulier, en als ik zeg wat ik er voor moet betalen geloven jullie het nooit denk. Krijg de rode speakerkast erbij, dus top en kast, voor een prijs van......400 euro. Op de foto zag die er nog perfect uit, maar kan zowat niet geloven dat die goed klinkt, want dit lijkt mij te goedkoop! Maar goed, voor dat geld heb ik het er wel voor over om even heen en weer te rijden. Weten jullie trouwens of het klopt dat er maar 1500 van gemaakt zijn, die reissue? Als ik m koop plaats ik de foto wel!


Hey als je hem niet koopt moet je zeggen waar ie staat, echt doen he want dan wil ik hem wel kopen :smile:

Dude
25 januari 2003, 14:03
als je hem niet koopt geef ik je 200 euro als je zegt waar die staat en zorgt dat ik hem mag kopen !!!!