PDA

View Full Version : onderzoek gitaarkabels



alter_idem
19 september 2007, 15:12
Hallo gitaarvrienden,

Op mijn opleiding sound design doen we momenteel een eenvoudig marktonderzoek naar gitaarkabels.
Hiervoor hebben wij informatie nodig van gebruikers. We hanteren de 'harmony central' methode, dus ik presenteer hieronder in dikgedrukte letters een aantal vragen. Ik verzoek jullie deze vragen te kopieren in je reply en deze te beantwoorden.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie medewerking!

1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

2. Wat heb je ervoor betaald?

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

5. Opmerkingen.

(Antwoorden, aub in deze topic. Nogmaals bedankt voor de medewerking.)

Ic3gl0vE
19 september 2007, 15:19
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Spectraflex Baldee (of hoe schrijf je het...) 6 meter


2. Wat heb je ervoor betaald?
+\- 35 euro

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Ik heb 'm een jaar of 5 en hij is zo goed als nieuw

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Dure kabel, maar wel duurzaam. Helaas wat stug, de gevlochten kabels zijn veel soepeler.

5. Opmerkingen.

Volgens mij zijn er al een hoop van deze topics!
Wat wil je met dit marktonderzoek eigenlijk bereiken?

Joey Handsome
19 september 2007, 15:21
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Geen idee welk merk. Pro-nog-wat
Zes meter lang met gouden pluggen.

2. Wat heb je ervoor betaald?

Weet ik echt niet meer. Was nog in het gulden tijdperk.

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Zo lang als ik speel, al acht jaar.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Doet wat ie moet doen. Ben niet zo in peperdure gitaarkabels. Interesseert me vrij weinig.

5. Opmerkingen.

Als ik geld teveel had zou ik wel in dure kabels investeren. Heeft voor mij toch weinig zin omdat ik ook met een stuk of zes tonesuckende pedalen speel. Uiteindelijk vind ik dat wel relaxt omdat als ik mijn gitaar recht in m'n amp stop het echt te bright klinkt. Mag wel wat mellower. Val maar over me heen gitaarnet. :chicken:

q-elvis-p
19 september 2007, 15:25
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? 6m, met een hoekplug, en levenslangegarantie merk usa-1

2. Wat heb je ervoor betaald? 45€ bij dirkwitte

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee? ik heb 'm nu 6 maanden zonder problemen

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant? in vergelijking met goedkope kabels klinkt hij beter en is vrijwel storingsvrij verder hebben deze kabels prima pluggen. Krult weinig. alleen niet zo heel veel verschillende kabels getest, enkel van die hele goedkope en die zijn ook wel goed alleen slijten als een malle (jacks gebogen rubber snel stuk). De slijtage vastheid is voor mij ook bestwel belangrijk.

5. Opmerkingen. Pima kabel en niet al te duur


Verder heb ik tussen mijn effecten en versterker George L's. Doen het ook heel goed.

Heb verder nog een Quantum kabel van 3m. gratis bij een pedaaltje gekregen. ook geen problemen mee alleen vind ik m te kort. verder perfecte kabel.

Chris Winsemius
19 september 2007, 15:26
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

VoodooAmps 50/50 guitarcable, 20 ft. (6.60m)

2. Wat heb je ervoor betaald?

49 euro

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Nooit problemen gehad, gebruik deze en andere VoodooAmps kabels al enige jaren.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Goed, stevig, "prettige klank", fabrikant ken ik en ben d'r mee bevriend.

5. Opmerkingen.

Nope, ben happy :)

Piekhaar
19 september 2007, 15:31
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Een Die-Hard van 5 meter en een Planet Waves van 10 meter.

2. Wat heb je ervoor betaald?
Voor de planet waves rond de 30,- geloof ik, die Die-Hard weet ik niet meer, die is al oud.

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Nog nooit problemen mee gehad. De Die-Hard is denk ik 2 jaar oud, de eerste kabel die niet stuk gaat. Die Planet Waves heb ik net een maandje ofzo.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Stevige kabel, geluid wordt er niet door benadeeld ofzo. Fabrikant ken ik niet echt.

5. Opmerkingen.
De Planet Waves kabel ziet er duurder en netter uit, de Die-Hard ziet er een beetje plastic-achtig uit. Maar doet het nog steeds prima. Hiervoor had ik altijd goedkope kabels, die hadden snel last van kabelbreuken, kapotte jacks enzo.

Jay Cal
19 september 2007, 15:34
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Klotz T.M. Stevens sign. div lengtes.

2. Wat heb je ervoor betaald?
30-35 euro

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Gaat altijd goed, worden na lang en intensief gebruik (lees 1,5 tot 2 jaar) vervangen wegens microfonie of kabelbreuk.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Fijne kabels.

5. Opmerkingen.
Ja ik merk even op dat ik deze lijst naar mijn beste weten heb ingevuld.

Mr.Fingers
19 september 2007, 15:36
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
3x Yellow Cable ECO G46D, 6 meter, losschroefbare jacks, 2x met gewone rechte jacks, 1x met een rechte & haakse jack (voor jazzbass & andere platte aansluitingen)

2. Wat heb je ervoor betaald?
7€ 't stuk

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Een keer gaf een jack een slecht contact, was op 30 seconden zelf gefixt, sindsdien geen problemen, kabels gaan "levenslang" mee (alle, kheb mijn oudste nu al 7 jaar, en still going ijzerstrong

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Degelijk, ruisvrij en oersterk

5. Opmerkingen.
Kabels die blijven werken... Zeer degelijk geconstrueerd

kenx
19 september 2007, 15:48
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

cordias 6m instrument cable

2. Wat heb je ervoor betaald?
16,- ofzo

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

neeh, nooit. hij gaat nu over 2 dagen ้้n jaar mee

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

goede gitaarkabel, is een paar keer overreden geweest door bureaustoel :rockon: en leeft nog altijd :angry:

5. Opmerkingen.

er bestaan al h้้l wat topics over deze kabels :D

AART
19 september 2007, 15:49
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Planet Waves 6M met goldplated pluggen

2. Wat heb je ervoor betaald?
20 a 30 euro dacht ik.

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Nog nooit problemen mee gehad, gebruik hem nu een jaar ofzo. Hiervoor had ik tasker kabel met neutrik pluggen, dat beviel ook goed, maar die is nu in stukken geknipt in mijn rack verwerkt.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
10+. Geen ruis, gaat niet kapot met mijn gebruiksmethoden. Prima ding dus. Fabrikant lijkt me ook Ok want overal staat: Guaranteed for life. Als dat echt zo is vind ik het prima, en ze kosten niet echt heel veel ivm Van Den Hul ofzo.

5. Opmerkingen.
Nee.

Nocki
19 september 2007, 15:52
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Signaal Planet waves 5m toen iets van 70 euro nu iets van 35 ofzo
Van den hull kabels in het rack. 30cm iets van 22,- per stuk hier heb ik er een stuk of 5 van.
speaker kabels. van den hull cs-122 2 stuks van 1,5 m totaal 120,-

2. Wat heb je ervoor betaald?

35,-
22,-
120,-

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Alleen bij de planet waves dat er in de plug iets niet 100% was. dit is netjes vervangen.
Deze kabels zijn nu allen zo'n 6 jaar oud. verder nog geen problemen.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Geen idee. en tevreden maar dat was ok de bedoeling van de investering.


5. Opmerkingen.
geen. goed geluid is belangijrk. het kan vast beter en zou ook graag beter willen.

drap
19 september 2007, 19:55
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Planet Waves en Klotz kabels.

2. Wat heb je ervoor betaald?

€15,50 en €17,90 (ongeveer).

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Ik heb de gave om telkens weer een kabelbreuk te krijgen binnen een maand of wat. De kabels die ik nu heb hebben volgens mij een record gehaald. Zijn ongeveer een half jaar oud ofzo.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Geen echte mening, het voldoet zonder al te veel geluidsverlies en dat is genoeg.

5. Opmerkingen.

Neuh...

stefke_m
19 september 2007, 20:06
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Laten we het 'Wit Product' noemen

2. Wat heb je ervoor betaald?

€16

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Ik heb hem al een jaartje, onze bassist gebruikte dezelfde kabels, maar heeft deze stuk voor stuk verneukt.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Erg tevreden!

5. Opmerkingen.

Nops

zjanke
19 september 2007, 20:09
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Spectraflex, Fatsoflex 6 meter

2. Wat heb je ervoor betaald?
21 euro (nieuw via ebay, normale prijs is ongeveer 55 euro)

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Geen problemen gehad, ik heb ze nu ongeveer 1,5 jaar

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Kwaliteitsproduct, wel erg stug en sterke neiging om te krullen.

5. Opmerkingen.
http://www.motor-forum.nl/global/smileys/nopompom.gif

marter544
19 september 2007, 20:09
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

home-made cordial kabel net neutrik pluggen

2. Wat heb je ervoor betaald?

3/4 euro per plug, wat de kabel zo per meter kost weet ik niet uit m'n hoofd.

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Ik ben er ook goed in kabelbreuken te veroorzaken, door der een deur tegen te smijten, of weet ik veel wat, mijn kabels gaan denk ik een half jaar tot een jaar mee..

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Ze doen et prima..

5. Opmerkingen.

Zelf maken is goedkoper.

iwamoto
19 september 2007, 20:21
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Klotz mono, 3m
2. Wat heb je ervoor betaald?
15 euro
3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
nooit problemen mee gehad, speel er al 2 jaar mee, ook met optredens
4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
erg goede kabel, lekker dik en stevig, alleen niet totaal geisoleerd, maar voor de prijs kan ik niet klagen
5. Opmerkingen.
leuke enquete

Squier4ever
19 september 2007, 20:33
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
George L's 6M en wat naamloze troep in pedalboard, nog te vervangen

2. Wat heb je ervoor betaald?

38 eu's voor de George (9 euro voor 2 pluggen en de rest voor de kabel)

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Nee nog nooit probs gehad met een george L, ze kunne in principe niet breken, behalve als je ze doorknipt. heb m nu 2,5 jaar.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Erg fijne kabel en klinkt stukken voller als een normale kabel. ook handig dat je niet hoeft te solderen.

5. Opmerkingen.
krult snel maar schijnt een algemeen verschijnsel te zijn bij kabels.

Swaag
19 september 2007, 20:44
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Planet Waves, met zo'n schakelaartje, en eentje met haakse plug voor aan de amp.
2. Wat heb je ervoor betaald?
iets van 30,-
3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
De eerste gaf "radio rusland". Na even wat zeuren bij Verspuij wilden ze die dan uiteindelijk wel omruilen. De nieuwe had nergens last van (lag dus toch aan de kabel en niet aan mij)
4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Kabel is prima. Stevig, geen storing, weinig krul.
5. Opmerkingen.
Ik overweeg toch draadloos te gaan, minder kans op valpartijen..

Navar0x
19 september 2007, 21:40
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Een Planet Waves, exacte model weet ik niet meer. Dingetje is ca. 6 meter lang.

2. Wat heb je ervoor betaald?
ฑ €30,-

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Nee, ik heb hem nu ongeveer een jaar, en hij doet het perfect. Degelijke, stevige kabel.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Planet waves levert mooie, degelijke, handige en betaalbare gitaar accesoires. Ik heb een paar andere dingen van het merk, waaronder een pegwinder. Leuke dinkies

5. Opmerkingen.
Geen.

Joey Handsome
19 september 2007, 22:00
Ben ik nou de enige die het voor mekaar krijgt om acht jaar lang met dezelfde goedkope kutkabels te spelen zonder er een te slopen?

Timotio
19 september 2007, 22:36
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Hotline professional, 3 meter
Cordial high performance cable,
yellowcable instrument cable, 8 meter

2. Wat heb je ervoor betaald?
10,-
15,-
15,-


3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Had van de cordial 2 stuks, is er 1 van kapot gegaan. Doorgebrand denk ik.

voor de rest gaat alles al 1,5 jaar probleemloos mee

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Goed, ben nog een beginner dus het verschil qua geluid in kabels herken ik nog niet. Dit is voor mij goed genoeg voorlopig

5. Opmerkingen.

geen.

MjS
19 september 2007, 22:43
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Spectraflex vintage, 6m

2. Wat heb je ervoor betaald?
45 euro geloof ik.

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Geen problemen, geschroefde deel van de jack gaat wel eens wat los zitten.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Zeer goed, klinkt stuk helderder/opener/directer dan goedkopere kabels. Krult iets te veel naar m'n zin, maar niks ernstigs.

5. Opmerkingen.
Gebruik verder al 6 jaar een supergoedkope Stagg van 6 meter, geen problemen, klinkt alleen wat dof.

Squier4ever
19 september 2007, 22:53
Ben ik nou de enige die het voor mekaar krijgt om acht jaar lang met dezelfde goedkope kutkabels te spelen zonder er een te slopen?

lijkt er wel op, heb in 2 jaar tijd voordat ik deze had zo'n 5 kabels gesloopt.... waaronder ook kabels van 20+ euro's

yanto
19 september 2007, 23:08
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
George L, als gitaarkabel, voor mijn pedalboard en tussen amp en pedalboard (fx loop) bij elkaar minstens 19 m

2. Wat heb je ervoor betaald?
3 euro per plug en per meter ongeveer.

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Geen problemen, speel er nu zo 1,5 jaar mee. Eens a twee keer per jaar de pluggen aandraaien, meer niet.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Erg goed, bijna geen signaalverlies over de totale lengte.
Het schroefsysteem is ook erg handig en doet zeker niet onder voor een soldeerverbinding.
De kleine pluggen en dunne kabel zijn ook ideaal voor een pedalboard.

5. Opmerkingen.
Kabel krult wel iets, maar de klank blijft helder en transparant, zelf bij meer dan 19m kabel.

Braindead
20 september 2007, 00:21
lijkt er wel op, heb in 2 jaar tijd voordat ik deze had zo'n 5 kabels gesloopt.... waaronder ook kabels van 20+ euro's

Inderdaad, ik heb ook al aardig wat kabels versleten sinds ik gitaar speel. Ben wel steeds duurdere kabels gaan kopen en ze zijn (toevallig) wel telkens iets beter dan de vorige :-) Maar 8 jaar?!?

Duff
20 september 2007, 07:34
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Homemade met 2 haakse Neutrik pluggen, merk snoer is onbekend

2. Wat heb je ervoor betaald?
in totaal denk ik zo'n 12 euro

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
nope, gaat al een paar maanden mee zonder problemen.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
voortaan maak ik alle kabels die ik gebruik zelf

5. Opmerkingen.
geen

bart_g
20 september 2007, 08:30
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Homemade met 2 haakse Neutrik pluggen, merk snoer is onbekend

2. Wat heb je ervoor betaald?
in totaal denk ik zo'n 12 euro

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
nope, gaat al een paar maanden mee zonder problemen.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
voortaan maak ik alle kabels die ik gebruik zelf

5. Opmerkingen.
geen

Noteer dezelfde antwoorden maar voor mij...

DeiDRagonas
20 september 2007, 08:34
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Repetities: goedkope Stagg kabels 12,- of Klotz Kik-6.
Live: Klotz Kik-6 17,90
Studio: Planet Waves AG-20 35,-

2. Wat heb je ervoor betaald?

Zie hierboven.

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

De Staggs gaan zeker gemiddeld een jaar of twee mee.
De Klotz Kik-6 is ook nog nooit stuk gegaan bij mij net als
de Planet Waves. Die laatste is bij normaal gebruik een kabel
voor t leven btw.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Stagg: Prima kwaliteit eigenlijk, ook best degelijke toon. Lekker helder.
Klotz Kik-6: Minpuntje kan zijn dat er een gegoten vaste plug zit aan deze kabels, niet vervangbaar dus. Daarentegen is dat ook nog nooit nodig geweest. Klinken iets minder helder dan de Staggs.
Planet Waves: superieur qua kwaliteit en sound. Voor mij is de Planet Waves AG-20 de beste kabel.

Grt Roy.

Kim Wilson
20 september 2007, 08:43
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
2 zelfgemaakte Klotz LaGrange kabels (beide ca. 5 meter) met 1 haakse en 1 rechte Neutrik jack aan elke kabel.

2. Wat heb je ervoor betaald?
Geen idee, zal wel rond de €25 zijn voor beide

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Nee, niks. Sluiten beter aan bij de output van de gitaar dan de gemiddelde standaard kabel en zijn niet stuk te krijgen. Speel er nu al een jaar of 5 mee zonder problemen. Nou ja, ze krullen heel erg, omdat ze vrij stug zijn.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Neutrik maakt goeie pluggen met dikke connectors, een fractie dikker dan de standaard kabels. Daardoor heb ik minder storingen zoals wegvallen van het geluid. Ook zijn het hele degelijke pluggen.
De kabel van Klotz is echt heel goed. Dik en stug, blijven dus behoorlijk krullen, maar geven het geluid echt goed door.

5. Opmerkingen.
Voor mij geen kant-en-klare kabels meer

Joey Handsome
20 september 2007, 08:46
Inderdaad, ik heb ook al aardig wat kabels versleten sinds ik gitaar speel. Ben wel steeds duurdere kabels gaan kopen en ze zijn (toevallig) wel telkens iets beter dan de vorige :-) Maar 8 jaar?!?

Tja, ik weet ook niet hoe het komt. Heb er mee opgetreden en gebruik ze elke dag. Moet zeggen dat ik er ook een andere heb van 5 meter en die is wel na drie jaar naar z'n moer gegaan.

HvV
20 september 2007, 09:19
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Spectraflex Vintage 6m

2. Wat heb je ervoor betaald?

45 euro

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Gebruik deze pas. Geen problemen. Weinig krul.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Goed helder geluid, stil. Pluggen moeten wel regelmatig aangedraaid worden.

5. Opmerkingen.

Goede kabel voor thuis of studio. Aangezien de mantel van stof is lijkt me dit niet echt ideaal voor op het podium. Gaat stof (en bier) opzuigen waarschijnlijk en dus stinken naar verloop van tijd.

alter_idem
21 september 2007, 14:22
Helemaal te gek dat jullie zo goed meedoen, volgende week presenteren we op school de uitslag van ons onderzoek(je). Het gaat dus ook om een opdracht voor school. Ik zorg dat de resultaten hier ook worden gepost!!

Thanks! :)

(Tot na het weekend kun je gewoon nog meedoen)

heinz3110
21 september 2007, 14:47
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Weet niet meer. 6 meter met rode en blauwe plug.
6 meter zelfsoldeer met coaxkabel (van een coaxnetwerkje)

2. Wat heb je ervoor betaald?

Zal zo'n 30 gulden zijn geweest, dus nu : 12 euro
Coax zal bijelkaar (kabel,pluggen) 6 euro zijn )

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Nooit problemen. Heb m al 10 jaar
Coax : slappe pluggen en te stugge kabel. Zal niet lang overleven denk ik :)

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
RoodBlauwe kabel: prima kwaliteit! Stevig, bromvrij, en helder.
Coax : Bromvrij en helder. Leuk tussen mijn wah en versterker.

5. Opmerkingen.
Grappig onderzoekje.

Kaboemba
21 september 2007, 15:08
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Spectraflex 7,5 meter.

2. Wat heb je ervoor betaald?

25 euro

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Nee tot nu toe helemaal geweldig. heb ze pas een maand of 2.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Super kabels, en dat verhalen over beter geluid nam ik eerst voor dikke onzin aan maar het is wel zo.

5. Opmerkingen.

Geweldige kabels die er ook nog is mooi uitzien.
Ik snap nu niet meer waarom ik ooit voor goedkope meuk ben gegaan.


toevoeging, ookik moet regelmatig ff de pluggen aandraaien, heeft iemand nog een tip om dit goed te doen zonder zware tangen te gebruiken (locktide misschien)

Squier4ever
21 september 2007, 15:59
toevoeging, ookik moet regelmatig ff de pluggen aandraaien, heeft iemand nog een tip om dit goed te doen zonder zware tangen te gebruiken (locktide misschien)

neutriks erop gooien. dan heb je helemaal toppie kabels.

Kim Wilson
21 september 2007, 16:01
neutriks erop gooien. dan heb je helemaal toppie kabels.
+1

Nooit last van onwillige pluggen.

Negative K3 fan
21 september 2007, 16:57
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

1. goedkoper gejatte kabel van 3 meter, niks bijzonders
2. zelfgesoldeerde kabel, cordial snoer en (te) dikke neutrik pluggen, lengte is een meter of 9

2. Wat heb je ervoor betaald?
1. niks, een keer ergens meegenomen
2. 10 euro ofzo?


3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
1. ja, kabel kraakt af en toe. geen idee hoe lang hij meegaat
2. geen problemen, goed ding, gaat lang mee en als hij kapot gaat repareer ik hem zelf wel

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
1. tja, kort, goedkoop en simpel, niks bijzonders, maar niet heel degelijk
2. degelijke kabel

5. Opmerkingen.
nope

Rouzy
21 september 2007, 17:16
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Klotz proffesional instrument cable
5 meter
2. Wat heb je ervoor betaald?
Geen idee eigenlijk:dontgeti:
3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Nope. nog nooit problemen mee gehad.
M'n kabel is 20 jaar oud:D heb 'm van m'n pa gekregen.
4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Lekker lang,alleen soms zit ie in de knoop.
En over de fabrikant weet ik niet.
5. Opmerkingen.
Gewoon een kabel zoals ie moet zijn:D, geen brom of andere dingen
Ik heb ff op google gekeken, en best wel dure kabels.

Kaboemba
21 september 2007, 20:19
neutriks erop gooien. dan heb je helemaal toppie kabels.

Ik bedoel een oplossing voor het aandraaien niet het vervangen van de pluggen.
Ga het maar is proberen met een klein druppie lijm.

FruscianteFan
21 september 2007, 22:31
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)Powertech PX-7: http://www.stollas.com/prodpics/064.LEE.080.jpg

De mijne heeft echter ้้n haakse plug. Hij is 7,5 meter lang.

2. Wat heb je ervoor betaald?€17,90

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?Een paar dagen terug ging de haakse plug kapot. Ik ben er dan ook niet bepaald voorzichtig mee en ik plug meerdere keren per dag om. Inmiddels heb ik er een haakse Neutrik plug op gesoldeerd (€4,50), doet het prima. Ik heb hem nu 22 maanden in gebruik.

Ohja, ik moet wel af en toe de plug aandraaien. Maarja, dat heb je zo.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?Hoewel hij de laatste tijd meer krult dan me lief is en de plug dus niet al te duurzaam is, doet de kabel het erg goed. Geeft erg duidelijk het geluid door, merkbaar beter dan die goedkope dingen. Dat hij nu wellicht iets minder klinkt, zal liggen aan mijn soldeercapaciteiten.

5. Opmerkingen.
succes.

AutoStatic
22 september 2007, 11:54
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Nu: 2x Klotz LaGrange 6m met Neutrik pluggen.
Vroeger: Sixt kabel van Dirk Witte 6m, Rapco kabel met Neutriks 6m

2. Wat heb je ervoor betaald?

Nu: Iets minder dan €35,- het stuk
Vroeger: geen idee meer

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Nu: die Klotz kabels klinken zo radicaal anders dat ik af en toe zelfs weer naar mijn ouwe gare kabels grijp, die snoepen een zooi laag eraf en zijn wat microfonischer wat ik toch ook wel mooi vind. Die Klotz kabels zijn ontzettend clean, tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Vroeger: de Sixt heeft een keer een kabelbreuk gehad, gelukkig aan een van de uiteinden, kabel is nu wat korter dus. De Rapco heeft het altijd goed uitgehouden. Denk dat die kabel aardig dicht in de buurt komt van de leeftiijd van Joey Handsome's kabels.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Nu: tja, perfecte kabels, misschien wel t่ perfect voor mijn doen. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn, heb ze nog niet zo lang. Kabels zijn gemaakt door Gabri๋ls Audioshop. Niets dan lof.
Vroeger: die Sixt kabel heb ik ook patchkabeltjes van die erg ok zijn, verder okaye kabel. De Rapco met Neutriks is ook gewoon ok.

5. Opmerkingen.

Dat ik nog niet overtuigd ben dat goeie, dure kabels beter klinken dan goedkope snoeren.

Negative K3 fan
22 september 2007, 18:12
ff een vraagje tussendoor, waar kun je van die klotz kabel (zonder jacks) halen en wat kost dat per meter?

Blaahaab
22 september 2007, 18:39
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Merk weet ik niet, maar het is zo een met een dikke laag om het snoer heen, van dat stof spul, rood/zwart/groen gekleurd. is geloof ik 5 of 6 meter lang

2. Wat heb je ervoor betaald?

30-35 euro geloof ik, kreeg ik voor mijn verjaardag

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Ik had eerder van die standaard snoeren zonder dikke laag eromheen, die breken van binnen. Dit snoer niet, ik heb hem nu bijna 5 jaar lang, en hij is perfect, helaas door die dikke stof eromheen is hij wel vervormd als ik heb opgerold heb en daarna weer los haal.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

Hij is een beetje stug, maar daardoor kan hij niet dubbelknakken waardoor hij vanbinnen breekt, ik vind het dus zeker een geweldig snoer.

5. Opmerkingen.

Wat ga je doen met de uitslag van dit onderzoek?

pieter-jan1
22 september 2007, 18:45
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
3x Yellow Cable ECO G46D, 6 meter, losschroefbare jacks, 2x met gewone rechte jacks, 1x met een rechte & haakse jack (voor jazzbass & andere platte aansluitingen)

2. Wat heb je ervoor betaald?
7€ 't stuk



die eerst yellow cable heb ik ook, juist dezelfde heb die 5 euro betaald :)

psluijter
22 september 2007, 18:48
Ik gebruik een Klotz 6 m kabel met een rode Neutrik Silent plug.
Kost ongeveer 50 euri.
Door de Silent plug gaat het in- en uitpluggen van de gitaar geruisloos, dus zonder geplop en gebrom. Vandaar de naam.
Volgens Klotz gaat de kabel levenslang mee.
Zowel ik als de kabel leven inderdaad nog.

Dastard
22 december 2007, 13:03
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Conquest SNI 19

2. Wat heb je ervoor betaald?
19 euro (personeelskorting bij Dirk Witte)

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Nooit problemen mee gehad, ik heb hem nu een half jaar

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Ik merkte meteen dat het geluid vele malen beter was dan de standaard gitaarkabel, het snoer is wel vrij stug maar dat maakt me geen bal uit.

5. Opmerkingen.
Lekkere dikke kabel, gouden pluggen, echt noise free, prachtig helder duidelijk geluid, ik schrok er zelf van zo mooi :-)

Synx
22 december 2007, 13:19
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)

Planet Waves van 6 meter en wat goedkoop spul

2. Wat heb je ervoor betaald?

30 euro ong, die andere weet ik niet meer

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

Eerst had ik wel eens pluggen die moeilijk deden maar deze PW gaat al 5 jaar mee. ( en heeft ook heel wat te verduren )

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

goede kabel, niet te duur in verhouding.

5. Opmerkingen.

Ik wil wel SPSS outputs zien he! en T test etc, liefst nog een regressie... Een beetje niveau houden hier.

JvD.
22 december 2007, 14:17
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
planet waves (die met die grote gouden koppen, en kroontjes. je hoeft ze niet te solderen, je kunt een stukje afsnijden en er in steken.)

2. Wat heb je ervoor betaald?
35 euro.

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
draadbreuk, gaat ongeveer twee jaar mee, maar ik heb levenslange garantie.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
nou, de kabels zijn geweldig, geluid is ontzettend helder en heel goed geschield. de levenslange garantie gaat van de leverancier uit, dus het duurt gemiddeld 2 maanden voor je je kabel weer hebt. beetje cheap van de gitaarwinkel =/

5. Opmerkingen.
ik struikel vaak over de kabel, omdat die heel erg stevig geschield is, en daarom ontstaan er vaak opstaande lussen.

Mitch
22 december 2007, 14:43
September, openingspost...


Hallo gitaarvrienden,

Op mijn opleiding sound design doen we momenteel een eenvoudig marktonderzoek naar gitaarkabels.
Hiervoor hebben wij informatie nodig van gebruikers. We hanteren de 'harmony central' methode, dus ik presenteer hieronder in dikgedrukte letters een aantal vragen. Ik verzoek jullie deze vragen te kopieren in je reply en deze te beantwoorden.



Zijn we nog wakker ?

Quink
22 december 2007, 14:52
September, openingspost...

Zijn we nog wakker ?

Mooi is dat altijd h่? Iemand reageert op een oude post en hops, anderen gaan er schaapsgewijs vrolijk achteraan. :D

Dastard
22 december 2007, 14:58
Mijn excuses, ik heb niet gekeken naar de laatst geposte datum, iets wat ik normaal altijd wel doe :-(

ben vanhoof
22 december 2007, 15:02
Veel mensen hier betalen blijkbaar €50 voor een kabel :s...
Ik heb er nooit meer dan €10 gegeven voor een kabel van 6m. Op proguitar.de staan audio files die verschillende kabels vergelijken. Ik hoor enkel een klein volumeverschil, mss horen sommige mensen nog iets anders...
http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareCables/CompareCables.html

ben vanhoof
22 december 2007, 15:05
Veel mensen hier betalen blijkbaar €50 voor een kabel :s...
Ik heb er nooit meer dan €10 gegeven voor een kabel van 6m. Op proguitar.de staan audio files die verschillende kabels vergelijken. Ik hoor enkel een klein volumeverschil, mss horen sommige mensen nog iets anders...
Dat volumeverschil heeft volgens mij meer te maken met de dikte van het gebruikte koper. Wil je een dikke kabel met goede pluggen, ga dan naar een doe het zelverzaak en betaal €5.

Ik kan er wel inkomen dat je per se van die neutrik silent plugs wil hebben als je on stage veel van gitaar verwisselt, maar je kan je amp ook altijd eventjes muten met bv een effectenkas in de effectsloop.
http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareCables/CompareCables.html

'66 special
22 december 2007, 15:13
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Zelf gemaakt van goede kwaliteit microfoonkabel, met neutrik pluggen. Ongeveer 4 meter lang.

2. Wat heb je ervoor betaald?
Gratis gekregen (de kabel)

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Nee. Denk niet dat ik de kabel snel hoef te vervangen. Laten we zeggen 10 jaar?

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Prijs kwaliteit verhouding is perfect :cheerup:

5. Opmerkingen.
Ik maak kabels (net zoals versterkers) het liefste zelf.

FruscianteFan
22 december 2007, 15:15
Demootjes laten natuurlijk ook nooit de subtiele verschilletjes goed door.

ben vanhoof
22 december 2007, 17:00
Zitten de subtiele verschillen niet eerder tussen de oren? Als jij denkt dat een duurdere gitaarkabel jou beter doet spelen, moet je daar idd maar met spelen.

Nocki
22 december 2007, 17:27
die vershillen zijn er wel maar niet te horen op een speakertje met een raar kabeltje :-) dan klinken ze allen het zelfde.

Hele dure kabels overal en een laatste speaker kabel vn de wibra geeft natuurlijk ook geen geweldig resultaat.

Ook ik had pas een goed resultaat toen alles met goede kabels bekabeld was.

Als ik je een voor en na demo zou laten horen over je pc speakers van rond de 100 euro had je ook geen verschil gehoord. zou je het over een echte geluidsinstallatie afspelen zou je het wel horen..

Mi-J'Den
22 december 2007, 17:56
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Tasker 6m met Neutrik pluggen, ้้n rechte en ้้n haakse.

2. Wat heb je ervoor betaald?
Zo'n €30,-

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Het enige dat ik heb gemerkt is dat t.o.v. m'n 3m kabel de hoge tonen wat scherper klinken, maar niet onoverkomelijk. Ik denk dat de kabel het wel jaren kan uithouden. Het is maar net hoe je d'r zelf mee omgaat natuurlijk. Ik probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat er een twist over de lengte in komt.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
Goede kwaliteit; aan te bevelen.

5. Opmerkingen.
Ik wil nog een keer overstappen naar een Klotz kabel, 6m met Neutrik Silent plug, maar die vind ik voor mijn setup te duur (€50,-) en niet nodig. Trwns die Tasker heb ik net een paar maanden.

FruscianteFan
22 december 2007, 20:04
Zitten de subtiele verschillen niet eerder tussen de oren? Als jij denkt dat een duurdere gitaarkabel jou beter doet spelen, moet je daar idd maar met spelen.En als je de verschillen niet hoort, prima. Verschillen zitten misschien tussen de oren, maar tussen een cheap-ass kabel en een echt goede zijn ze duidelijk hoorbaar.

TomL
28 december 2007, 10:13
Ik gebruik tussen mijn pedals Zaolla kabels; een 6m kabel daarvan kost €140. Weet niet of iemand dat ervoor over heeft, ook al is het maar €140? Een kabel van €80 vind ik eigenlijk meer dan zat.

almarvk
28 december 2007, 10:30
Absurd IMHO. Doe mij maar een kabel van max. 20 euro.

bobv
8 mei 2008, 15:26
uwkabelopmaat.nl maakt een kabel met low capacitance 0.14 pF/m incl neutrik plugs etc. en heb je dus een erg leuke kabel voor zeg maar €25,-als je bedenkt dat vdHul 37 pF/m en bvb georgeL ong. 70pF/m zijn (lees hoe lager hoe beter)

Hoe de praktijk is weet ik nog niet en zullen er veel meer mensen als ik alleen moeten uitproberen omdat iedereen er weer anders mee omgaat...

Tubescreamer
8 mei 2008, 15:52
*BUMPALERT* Hoe mensen er een half jaar later mee omgaan ook? :D
Sorrie zag dit toevallig, dacht zeg het effe...denk dat het marktonderzoek inmiddels al voorbij is....;)

bass blom
8 mei 2008, 15:58
wel spannend die unisex xlr's op die site :satisfie:

Tubescreamer
8 mei 2008, 16:01
wel spannend die unisex xlr's op die site :satisfie:
Hmm Silent Haaks jacks...."de ultieme gitaarkabel" staat er. Zozo....nou wie weet!

GeofJackon
8 mei 2008, 17:40
1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
Hotline (Silkroads) master (3m) en een Powertech PX-7(6m) met 24k vergulden pluggen

2. Wat heb je ervoor betaald?
Zo'n €40~50 voor de twee

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?
Nooit problemen mee gehad. De hotline is wel wat aan de stijve kant.

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?
k heb er nog geen problemen mee gehad, maar als je t kan zou k toch een planet waves ofzo nemen
5. Opmerkingen.
geen

KeesA
8 mei 2008, 19:11
Helemaal te gek dat jullie zo goed meedoen, volgende week presenteren we op school de uitslag van ons onderzoek(je). Het gaat dus ook om een opdracht voor school. Ik zorg dat de resultaten hier ook worden gepost!!

Thanks! :)

(Tot na het weekend kun je gewoon nog meedoen)

Oke,

Fender kabels, gratis, moet ze regelmatig vast draaien, niet soepel.

Bullet Cable, 45 euro, erg goed geeft wat sneller oversturing maar zwaar aan je gitaar zo'n gekrulde kabel.

Heb ze 3 jaar.

Tubescreamer
8 mei 2008, 22:53
Helemaal te gek dat jullie zo goed meedoen, volgende week presenteren we op school de uitslag van ons onderzoek(je). Het gaat dus ook om een opdracht voor school. Ik zorg dat de resultaten hier ook worden gepost!!

Thanks! :)

(Tot na het weekend kun je gewoon nog meedoen)

Post van 21-09-2007 dudes......sorrie ik blijf zelf ook keihard meedoen aan de bump ik weet 't :chicken: ik hou er nu mee op :D

zeiler
8 mei 2008, 22:56
als we toch nog even bezig zijn :D

1. Wat voor gitaarkabel gebruik je? (merk, type, lengte)
German Rock, 6 meter (geen idee welk type?)

2. Wat heb je ervoor betaald?

euro of 5

3. Heb je er ooit problemen mee gehad, zo ja, wat en waardoor? Hoe lang gaat je kabel mee?

ik gebruik hem nu een maand of 6, problemen eigenlijk niet :)

4. Wat is je mening over je gebruikte gitaarkabel en fabrikant?

goed voor het begin, maar denk dat het qua ruis enzo een stuk beter kan, maar wat wil je voor 5 euro ;)

5. Opmerkingen.

ik blijf hem vastdraaien @ de plugs, telkens draaien ze weer los :s duurdere gitaar zal ook resulteren in duurdere kabel ;)