PDA

View Full Version : hoes voor ENGL cab



wizzie1982
19 september 2007, 13:14
Hoi,

ik heb een engl 4x12 cabinet met een flightcase er omheen, maar vanwege m'n rug en een kleinere auto zit ik er over te denken om hem zonder de flightcase te gaan vervoeren.. Toch zou ik het zonde vinden als hij beschadigd dus ik vroeg me af of er ook hoezen te krijgen zijn (van die gevoerde hoezen zoals dat materiaal van een gitaarhoes bijvoorbeeld) voor deze cabs..

weet iemand dit? Ik heb ze van marshall wel gezien, maar dat waren maar dunne dingetjes, die houden niets tegen volgens mij..

Greetz, Sander

ben vanhoof
19 september 2007, 13:51
Musicstore verkoopt bags van verschillende merken, maar niet van engl. Mss dat bepaalde zakken dezelfde afmetingen hebben?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewGuidedSearch-Browse;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000ogBW-KAk?CatalogCategoryID=jT7VqHzmhlEAAAERupsvKPl9

wizzie1982
19 september 2007, 20:21
heyy dat ziet er wel interessant uit, die had ik nog niet gevonden.. wel jammer dat dit ook bijna allemaal van die dunne plasticjes zijn.. ik zocht eigenlijk iets dat wat meer klappen kan opvangen.. dit zijn meer stofhoezen heb ik het idee..

zouden er anders bedrijven zijn die dat op maat maken? zal wel duur zijn :mad:

Speeddemon
19 september 2007, 20:55
Wizzie, de Rockbag Vinyl Cover für Framus Amps Dragon FR 412 AN

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010825-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

past precies over een slanted Engl 4x12". Deze ga ik zelf ook bestellen voor mijn Engl 4x12".

Als je wat steviger zoekt, heb je deze op Ebay:
http://cgi.ebay.nl/ENGL-4-X-12-Amp-Cover_W0QQitemZ330090852889QQihZ014QQcategoryZ6824 7QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem (ong. 73 euro incl. verzenden)

of deze (die wel mooier is):
http://cgi.ebay.nl/Engl-4x12-Slanted-Extension-Cabinet-Amp-Cover_W0QQitemZ250143254291QQihZ015QQcategoryZ1017 1QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem (ong. 72,50 euro incl. verzenden)

Ron Houben
19 september 2007, 21:34
Er zit een hoezenfabrikant in Veldhoven, bij Eindhoven. die heet Muzip en maakt de hoes zo dik als je wilt. Erg aardige mensen en bijzonder goede hoezen. Ik geloof dat de website muzip.nl heet. Mijn Apple gaat niet op zijn site (Deze site is Micorsoft ondersteund of zoiets zegt die dan) Maar zoek even op Muzip in Veldhoven.

Maten opmeten, doorgeven, hoes klaar, betalen, iedereen blij.

Johannes
20 september 2007, 05:13
Morris van het rack forum had ook mooie hoesjes meen ik me te herinneren.

ben79
20 september 2007, 12:17
en van bogner cabs, waar zijn die te vinden?

wizzie1982
21 september 2007, 00:42
@ ron houben
ik vind die hoezen van muzip er erg vet uit zien.. zal vast ook wel een flinke prijskaart aan hangen vrees ik :mad:
nouja mailen kost niets.. ik zal eens informeren ;)

@speeddemon
die rockbag ziet er wel dun uit, ook alleen een pastic laagje zeker? die andere hoezen zien eruit alsof ze zelf vrij snel beschadigen.. (iig die tweede die je noemt) ik wou eigenlijk een dikke stoffen hoes hebben die zelf ook tegen een stootje kan zonder dat hij gelijk scheurt..

Engltje
2 april 2008, 16:39
www.versterker-hoezen.nl
Nog niet online maar mail ze eens..

Bl44t44p
2 april 2008, 18:15
en van bogner cabs, waar zijn die te vinden?

Muziekhandel Jukebox (in Boekel) heeft hele mooie... als je de kans hebt om daar heen te rijden ;)

Speeddemon
2 april 2008, 18:30
@ ron houben
ik vind die hoezen van muzip er erg vet uit zien.. zal vast ook wel een flinke prijskaart aan hangen vrees ik :mad:
nouja mailen kost niets.. ik zal eens informeren ;)

@speeddemon
die rockbag ziet er wel dun uit, ook alleen een pastic laagje zeker? die andere hoezen zien eruit alsof ze zelf vrij snel beschadigen.. (iig die tweede die je noemt) ik wou eigenlijk een dikke stoffen hoes hebben die zelf ook tegen een stootje kan zonder dat hij gelijk scheurt..

Die laatste 2 die ik noemde zijn allebei gevoerd (dus dikker).
De hoes die ikzelf heb (die Rockbag hoes) is idd dun, maar de prijs is dan ook navenant en voor mij is de bedoeling gewoon dat ie het cabinet tegen de ergste krassen/butsen tijdens vervoer e.d. beschermt.
Zodra ik 3x per maand à 400-500 euro (p.p.) op de planken sta, wordt een flightcase voor m'n cab misschien interessant.
(voor m'n head (Engl Invader 100) heb ik wel een custom case bij de Case COmpany laten maken, met een dubbele bodem voor de footswitch en kabels).

.Stax.
2 april 2008, 18:55
Hallo,

Je moet (inderdaad als je de kans hebt want het is een klein boerendurpske :sssh: ) eens kijken bij jukebox in Boekel. Daar heb ik ook een hoes voor mijn bognerkast gehaald, prima ding, dik gevoerd mooi afgewerkt en kan zeker tegen een stootje. Hij heeft ze ook voor engl speakerkasten!!!

Succes ermee

Stephan

ben vanhoof
2 april 2008, 20:08
Muziekhandel Jukebox (in Boekel) heeft hele mooie... als je de kans hebt om daar heen te rijden ;)

+ 1 ik heb van daar ook zo'n bogner hoes voor mn engl pro 4x12. Ze past niet perfect ivm de handvaten maar de kwaliteit maakt alles goed. Kost €88 dacht ik...

casper innosence
3 april 2008, 11:53
Muziekhandel Jukebox (in Boekel) heeft hele mooie... als je de kans hebt om daar heen te rijden ;)

Ik wilde t net zeggen, ik heb de 1e voor n 4x12 daar besteld gehad. Voor mijn Orange cab, stevige hoes, wellicht hadden we m iets ruimer kunnen meten, zodat ie net makkelijker dr over heen schuift, van de andere kant, hij schuift ook niet zomaar omhoog...

Kwaliteit, zeer goed, week mee op tour gweest en in de bus gehad, nog geen slijtplekje te zien..

janpetrarca
3 april 2008, 14:42
Via Ebay bij www.d2fcovers.com. Voor weinig geld een echt stevige hoes. :)
Ik heb er zelf twee: een voor mijn champion 600 en een voor mijn cube30x. Het is een soort dik foam met stevig linnen aan de buitenkant. Echt super!

Engltje
4 april 2008, 17:37
Via Ebay bij www.d2fcovers.com. Voor weinig geld een echt stevige hoes. :)
Ik heb er zelf twee: een voor mijn champion 600 en een voor mijn cube30x. Het is een soort dik foam met stevig linnen aan de buitenkant. Echt super!
94 dollar voor een 4x12 vind ik vrij veel...
kun je beter Jukebox of Versterkerhoezen.nl checken