PDA

View Full Version : Epi lp junior en rondzingen



Lossesnaar
19 september 2007, 11:08
Goedemorgen medemuzikanten,

ik heb vorige week eindelijk n epi les paul junior aangeschaft, klinkt lekker, mooie snaardefinitie, echter ik ervaar dat hij nogal snel gaat rondzingen, is dit op te lossen, ligt dat aan het p90 element? m.a.w. iemand die daar ervaring mee heeft/tips? bvd

gr Marco

Mr.Fingers
19 september 2007, 14:43
Singlecoils zingen altijd rond! En als ze het al niet doen, dan pikken ze wel EM-golven op, zodat ze gaan reutelen...

Oplossing, steek er een humbucker in, en anders, mjah, niet zo dicht bij de versterker gaan staan, en misschien eens wat stiller (lager volume) spelen

jimihattricks
19 september 2007, 14:53
hey lossesnaar, mag ik vragen of je nog andere gitaren hebt..? zoja, hebben deze single-coil of humbucking pickups..? en heb je met die gitaren hetzelfde probleem?

er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn;
- je staat te dicht op de versterker > oplossing: ga wat verder weg staan
- je speelt te hard of met teveel gain > oplossing: draai de gain wat terug (of het volume - maar daar geeft de gemiddelde gitarist geen gehoor aan)
- je hebt een big muff in je effectketen staan :) > oplossing: geen
- de p90 is microfonisch > oplossing: waxpotten

EuroCinema
19 september 2007, 14:55
Ik weet niet wat je set-up is, maar een compressor zorgt ook voor mee feedback. En die P90s klinken clean zo vet dat je nauwelijks distortion/OD nodig hebt! 8-)

bass blom
19 september 2007, 15:16
klinkt naar waxen.
de 2ehands SG die ik nu een jaar geleden kocht had de vorige eigenaar gewaxed, zingt niet rond.
wil wel lekker brommen als ik vlak bij mijn amp ga staan.

Luke-wannabe
19 september 2007, 18:36
Singlecoils zingen altijd rond! En als ze het al niet doen, dan pikken ze wel EM-golven op, zodat ze gaan reutelen...
Okee dit slaat dus nergens op.




De enige 2 dingen die je kunt doen zijn:
Pickup laten waxpotten (de goedkopere epi p90 pickupjes zijn niet te gek..)
Ander pickup kopen

Ik zou voor optie 2 gaan :)

Lossesnaar
20 september 2007, 12:45
kijk, dat zijn al mooie voorstellen.

ter info, mn andere epi met 2 dubbele humbuckers heb ik idd nooit last mee.
ik heb idd wel met veel gain/od geprobeerd, miss dat dat een oplossing kan zijn, moet ik tegen die tyd s proberen.

Verder waxpotten....wat is dat?

edit: heb waxpotten ff opgeaocht, is aan te raden bij microphonic pups....als ik het goed begrijp.Tja is een poging waard miss.

gr Marco