PDA

View Full Version : Chorus Boss CE-2 / Ibanez CS-9



RedBuell
18 september 2007, 22:28
Ik heb zo een spijt dat ik mijn CE-2 heb verkocht, voor nog eens veel te weinig geld ook. Ben op zoek op e-bay voor een andere nu ik de GT-8 weer verkocht heb. Nu kom ik ook de Ibanez CS-9 tegen, ook analoog en 2 knoppen. Hoe klinkt die CS-9 in vergelijking met de Boss CE-2? Heeft iemand ze beiden geprobeerd of weet iemand hoe ze beiden klinken, ik vond die Boss echt een heerlijke warme klank hebben en met beide knoppen op 12 uur haalde je er schitterende cean uit, zelfs uit mijn EMG's.

NU dus een beetje voor een dilemma, wachten tot ik een goeie boss vind die niet mega over priced is of een Ibanez CS-9 kopen die eigenlijk bijna net zo duur is als een 20 jaar oude CE-2.

BamBuFan1
18 september 2007, 22:56
NU dus een beetje voor een dilemma, wachten tot ik een goeie boss vind die niet mega over priced is of een Ibanez CS-9 kopen die eigenlijk bijna net zo duur is als een 20 jaar oude CE-2.

Ik heb beiden gehad, en de CS9 (orginele uit de tachtiger jaren) is uiteindelijk gebleven... De CE-2 vond ik in vergelijking gewoon te steriel klinken...

Chris Winsemius
18 september 2007, 23:01
Ik heb ze ook beiden; persoonlijk vind ik de Ibanez beduidend warmer en muzikaler klinken, minder steriel/metalig en de stereo-optie is "heel breed".

(Ik hou ze, maar m'n voorkeur blijkt toch uit te gaan naar Phasers qua modulatie-effekten...)

tubeonly
18 september 2007, 23:29
Ik heb ze ook beiden en vind het een moeilijke. De Boss is voor bepaalde sounds erg goed, maar de Ibanez is warmer en inderdaad "beter". Ik denk dat dus wat je wilt spelen misschien wel het belangrijkste is. Voor sommige stijlen is de CE2 misschien wel een betere oplossing. Je zult ze dus moeten proberen denk ik.

Als je echter een CS9 in stereo aansluit is iedere discussie voorbij, dan komt hij pas echt het allerbeste tot zijn recht en is een CE-2 nergens. (alleen al omdat die mono is) De eerste keer dat ik een CS9 stereo aansloot was een speciaal moment. ;)

En als je wat geduld en geluk hebt kun je een oude CS9 voor 50 euro vinden. Geen geld....

Speeddemon
18 september 2007, 23:31
Ik vind persoonlijk precies het tegenovergestelde.

CS9=metallic, helder.
CE-2=warm, kabbelend beekje.

BC9 van Ibanez daarentegen klinkt bijna net zo 'swampy' als een Boss CE-1.

savecracker85
18 september 2007, 23:42
ik had/heb een CS9, CE-2, en CE-1..

De CS9 (geen reissue) heb ik verkocht omdat ik die juist te blikkerig vond, wel mooi opzich maar moet je van houden.. De CE-2 klonk naar mijn mening veel warmer en was meer het geluid wat ik zocht..
De CE-1 is natuurlijk nog warmer maar die vind ik weer te groot om mee te sjouwen :p

the sure thing
18 september 2007, 23:49
He Redbuell......... Ik heb nog een CE-2 liggen uit de goede periode. PM me ff. als je m wilt kopen. Over de prijs worden we het eens!

DREAMMACHINE
20 september 2007, 13:15
haha, zie het net te laat. Ik heb er ook nog wel 1 liggen, mochten jullie het niet eens worden....in erg nette staat!

BartL
20 september 2007, 13:46
CS-9 vind ik stukken beter dan de CE-2. Maar als ik jou was zou ik kijken voor een RC-99. Denk wel aan een euro of 80 - 110 ongeveer.

-Heineken-
21 september 2007, 01:07
Vind de CS-9 iets "aanweziger" de CE-2 is iets warmer maar wel ERG subtiel, heel weinig effect (wel te gek voor je semi-acoustisch geluid wat aan te dikken). Mijn favorieten zijn toch wel mijn Boss DC-2 voor het subtielere werk en mijn CE-1 voor warme dikke stroperige chorusgeluiden. De laatste is idd wel erg groot en zwaar voor op je pedalboard maar ziet er natuurlijk wel erg cool uit.

tubeonly
21 september 2007, 09:21
DC-2 vind ik eigenlijk heel erg een studio effect om het geluid nog net een beetje wijder te maken. Wel erg mooi, maar niet echt in het straatje van de "warme" CE-2 en CS-9.

CE-1 groot? Heeeeeeey, maar dan krijg je er wel gratis een best aardige Vibrato pedaal bij! Een Chorus is eigenlijk van oorsprong een leslie imitatie (ok, Univibe, die weer een imitatie is van...) en die Vibrato kwam toch nog best een heeel klein beetje in de buurt van een Leslie Vibratone. Ik heb voor de grap een CE-1 in een Boss BCB60 zitten. Neemt maar de helft van de ruimte in maar smoelt eeeeerg lekker ;-)

EuroCinema
21 september 2007, 12:30
Ik ben erg tevreden met mijn CE-5, hoewel ik wel altijd enorme GAS krijg als ik een CS9 zie staan. Iemand trouwens ervaring met de Maxon CS9?

savecracker85
21 september 2007, 19:43
CE-1 groot? Heeeeeeey, maar dan krijg je er wel gratis een best aardige Vibrato pedaal bij!
ja dat klopt..Ik vind het ook een onwijs te gek pedaal, ben ook niet van plan hem te verkopen..Ik heb alleen een pedaltrain jr waar het allemaal op moet passen :p

David1223
6 juli 2008, 14:39
Bump!
Even over die CS9, hebben jullie het dan over de vintage versie of de reissue?

Speeddemon
6 juli 2008, 14:58
- Te koop :
HWA mig*boost

HWA clean sanchez !

WTF?! :stop:

SHUN THE NON-BELIEVER! SHUN! SHUNNN! SHUNNN...-nûh.

:seriousf: :hippie:

Dirk_Hendrik
6 juli 2008, 19:15
Bump!
Even over die CS9, hebben jullie het dan over de vintage versie of de reissue?

vintage versie.

EuroCinema
6 juli 2008, 19:26
Ha, sinds mijn laatste postje in dit onderwerp heb ik de reissue CS-9 gekocht en ben er erg tevreden mee. Gebruik hem alleen voor leslie-efect moet ik erbij zeggen.

Eezz
7 juli 2008, 10:44
Voor welke bedragen gaan CE-2's ongeveer weg tegenwoordig? En heeft iemand ervaring met zowel Japanse als Taiwanese? De Japanse zouden beter zijn, maar waar zit hem dat dan in?

Verder zijn de meningen over welke chorus (CE-2/CS-9) beter/warmer/metaliger is nogal verdeeld. Heeft iemand soundclips om het eens concreet te maken?

savecracker85
7 juli 2008, 10:56
Voor welke bedragen gaan CE-2's ongeveer weg tegenwoordig?
volgens mij rond de 50/60 euro. Gewoon een tijdje MP in de gaten houden komt er vanzelf wel een langs.

BartL
7 juli 2008, 11:37
Voor welke bedragen gaan CE-2's ongeveer weg tegenwoordig? En heeft iemand ervaring met zowel Japanse als Taiwanese? De Japanse zouden beter zijn, maar waar zit hem dat dan in?

Verder zijn de meningen over welke chorus (CE-2/CS-9) beter/warmer/metaliger is nogal verdeeld. Heeft iemand soundclips om het eens concreet te maken?
Even OT: Waarom verkies je een CE-2 boven je Analog Chorus? Ik weet dat ik de AC altijd erg lekker vond.

David1223
7 juli 2008, 13:27
Voor welke bedragen gaan CE-2's ongeveer weg tegenwoordig? En heeft iemand ervaring met zowel Japanse als Taiwanese? De Japanse zouden beter zijn, maar waar zit hem dat dan in?

Verder zijn de meningen over welke chorus (CE-2/CS-9) beter/warmer/metaliger is nogal verdeeld. Heeft iemand soundclips om het eens concreet te maken?

Kijk hier (http://www.stinkfoot.se/andreas/audio/sounds.htm) eens.

Eezz
7 juli 2008, 16:09
Even OT: Waarom verkies je een CE-2 boven je Analog Chorus? Ik weet dat ik de AC altijd erg lekker vond.

Ik ben niet echt weg van de Analog Chorus. Hij is me te gemoduleerd, dwz niet transparant. Ik zoek meer een lichte zweverigheid en de AC geeft het gelijk een leslie achtig karakter mee. Niet zo mijn smaak. De voodoo lab legt echt zijn eigen karakter op het gitaargeluid, ik zoek iets wat het gitaargeluid in stand houd, maar er een lichte zweverigheid aan mee geeft. Wat ik zo aan soundclips van de CE-2 hoor (thx David1223) lijkt deze dat redelijk te doen.

RedBuell
7 juli 2008, 21:08
Een tijdje geleden dus een CS-9 gekocht, ik had het idee dat als ik met een andere gitarist speelde en ik de chorus gebruikte dat hij dan een beetje vals klonk.

De CS9 is weer verkocht en heb weer een CE2 gekocht, ik vind die ce2 stukken beter klinken.

Eezz
7 juli 2008, 22:24
Wat is wat jouw betreft het verschil tussen die twee?

RedBuell
8 juli 2008, 17:03
Ik vind de Ce2 persoonlijk wat warmer. In combinatie met een andere gitarist leek die CS9 mij een beetje vals, heel raar.

TimmU
8 juli 2008, 21:22
WTF?! :stop:

SHUN THE NON-BELIEVER! SHUN! SHUNNN! SHUNNN...-nûh.

:seriousf: :hippie:
charlie?? :D

Speeddemon
9 juli 2008, 19:39
charlie?? :D
JUIST! Koning! :hippie:

"Fly away fugu-fish! Fly away!"






..."bloep-bloep". :seriousf:

Ibanez666
10 juli 2008, 10:35
Een tijdje geleden dus een CS-9 gekocht, ik had het idee dat als ik met een andere gitarist speelde en ik de chorus gebruikte dat hij dan een beetje vals klonk.

De CS9 is weer verkocht en heb weer een CE2 gekocht, ik vind die ce2 stukken beter klinken.


had je de cs-9 stereo staan? Dan wint hij het in mijn ogen van de CE2. Als hij mono staat, kan ik me er wel iets bij voorstellen...