PDA

View Full Version : Boosten Bad Monkey



pjotr
18 september 2007, 21:52
Afgelopen weekend een 2e Bad Monkey er bij gehaald, schitterend pedaal voor dat geld. Ik dacht zo voor lead partijen over de andere heen te gaan, de 1 met een beetje crunch voor slag, en dan de 2e er over heen voor een vette lead sound. Echter krijg ik een grote brij aan mids. Nou is dit natuurlijk wat dit pedaal doet maar zoveel had ik niet verwacht met 2 achter elkaar. Zijn er andere oplossingen om een Bad Monkey (Tubescreamer) te boosten zodat er wel een beetje gain bij komt maar weinig toonkleuring? Equalizer, goede booster o.i.d.?

interessander
18 september 2007, 21:53
Een equalizer lijkt me prima voor dit doel, en dan kun je nog kijken of je hem voor of na je bad monkey zet.

pjotr
18 september 2007, 21:57
nog voorstellen voor goeie eq's?

Nitefly7
18 september 2007, 23:59
nog voorstellen voor goeie eq's?

tried and tested door o.a. Paul Gilbert..
.... een GE-7 :)

maar MXR 10-bands kan natuurlijk ook... Die GE-7 wordt vaak verkocht omdat veel mensen 'm soms vinden 'ruisen' of er niet goed genoeg mee omgaan..

m.i. zou iedereen wel 'n EQ moeten hebben (ik dus ook :( ..)
en ik heb zelfs 'n keer 'n site gezien, waar ik het niet mee oneens was, die zelfs 'n EQ zou aanraden voordat je met OD's en zo begint, om 'te klinken als artiest x' heb je met een beetje basis setup vaak meer aan 'n eq dan aan wat anders...

volgens mij is zo'n 'gouden tip' ook een van die Danelectro 50's-style pedaaltjes, ben de naam ff kwijt..
Chilli dog was de octaver volgens mij..


speaking of which, is het nog geen tijd voor Digitech om 'n Paul Gilbert-pedaal te maken, of dat broodje aap verhaal van dat Vai-pedaal?

Swan
19 september 2007, 00:03
danelectro fish n chips

Helter Skelter
19 september 2007, 00:14
en ik heb zelfs 'n keer 'n site gezien, waar ik het niet mee oneens was, die zelfs 'n EQ zou aanraden voordat je met OD's en zo begint, om 'te klinken als artiest x' heb je met een beetje basis setup vaak meer aan 'n eq dan aan wat anders...


eindelijk iemand die het snapt! ;)

Nitefly7
19 september 2007, 00:19
danelectro fish n chips

ja die ja!

Nitefly7
19 september 2007, 00:19
eindelijk iemand die het snapt! ;)

ja, die ja!

...oh...

Yannicks
19 september 2007, 07:46
Afgelopen weekend een 2e Bad Monkey er bij gehaald, schitterend pedaal voor dat geld. Ik dacht zo voor lead partijen over de andere heen te gaan, de 1 met een beetje crunch voor slag, en dan de 2e er over heen voor een vette lead sound. Echter krijg ik een grote brij aan mids. Nou is dit natuurlijk wat dit pedaal doet maar zoveel had ik niet verwacht met 2 achter elkaar. Zijn er andere oplossingen om een Bad Monkey (Tubescreamer) te boosten zodat er wel een beetje gain bij komt maar weinig toonkleuring? Equalizer, goede booster o.i.d.?

Ik heb een MXR micro amp om me cleane kanaal (wat al redelijk vies klinkt) over de kop te schoppen. Hierdoor krijg ik een perfect (ligte) crunch zonder Micro Amp en een dikke scheur (wat ook goed voor solo's/lead te gebruiken is) met Micro Amp. Ik weet alleen niet wat voor amp je hebt en hoe de Micro Amp zich eventueel op een transistor versterker gedraagd.

pjotr
19 september 2007, 08:45
Ik heb een Strat en een Marshall dsl401 (40wat buizen). De versterker heeft zelf ook een OD kanaal maar die vind ik niks. De Bad Monkey over het cleane kanaal echter (het cleane kanaal sowieso) klinkt super. Met de gain bijna helemaal dicht op het pedaal krijg ik een lekkere crunch. Nu moet ik alleen nog de goeie combinatie weten te vinden om m'n solo's er uit te laten knallen. Met iets meer gain en een iets "vettere" sound.

Goeiemorguh
19 september 2007, 09:35
Wat ik soms doe in Guitar Rig 2 is een compressor voor een TS zetten, dat maakt het geluid heel dik en vet en geeft ook een flinke boost. Ik heb dit in real life nog nooit geprobeerd maar het lijkt me dat dat ongeveer hetzelfde effect zal geven.

EuroCinema
19 september 2007, 10:19
Een dynacomp voor een ts kan echt hemelse sounds opleveren. De sustain haal je dan uit je compressor, zodat je de gain op de ts alleen hoeft te gebruiken om precies zoveel kleuring te geven als jij lekker vindt.