PDA

View Full Version : Cubase, Guitar-rig & Tascam US-122.



HAMMAR
18 september 2007, 20:42
Hallo allemaal,

Ik ben aan 't klooien met Cubase, Guitar rig en een tascam US-122.
Ik heb Guitar rig geinstalleerd zowel als stand alone en als VST instrument in de juiste map bij steinberg/vst instruments.

Als controller gebruik ik dus de Tascam.

Ik start cubase op en vertel 'm dat ik met de Tascam werk in 'device set-up'
Dat gaat goed, gitaar komt binnen en kan opnemen.
Nu kijk ik bij VST-instruments, daar staat Guitar-rig niet tussen, wel andere geinstalleerde VST instrumenten.
Ik vind 'm wel terug bij Inserts, kan dat kloppen?? of doe ik iets verkeerd??

Als ik m daar selecteer speelt hij het opgenomen stukje gitaar met de guitar-rig ingestelde preset af, maar tijdens het spelen hoor ik die preset dus niet en dat wil ik dus wel graag.

Als ik guitar-rig als stand-alone opstart, de tascam toewijs en een preset selecteer hoor ik ook het goede geluid.

Ik denk dat ik ergens de mist inga, kan iemand mij helpen??

b.v.d. Hammar.

Ic3gl0vE
18 september 2007, 22:25
Kleine hint, guitar rig is geen vst instrument maar een plugin...

HAMMAR
19 september 2007, 08:17
Oei?? dat wist ik niet?
Tijdens de installatie vraagt 'hij' toch echt of hij als stand-alone, als vst of beide geinstalleerd moet worden.

Maar je kan mij dus niet vertellen waarom ik de guitar-rig geluiden niet direct binnen cubase binnen krijg?

yhcmarc
19 september 2007, 13:13
Oei?? dat wist ik niet?
Tijdens de installatie vraagt 'hij' toch echt of hij als stand-alone, als vst of beide geinstalleerd moet worden.

Maar je kan mij dus niet vertellen waarom ik de guitar-rig geluiden niet direct binnen cubase binnen krijg?

Je zou je guitarrig als insert op je input kanaal kunnen zetten en het op die manier opnemen, doe ik zelf ook wel regelmatig als ik ff snel een idee wil opslaan.

HAMMAR
19 september 2007, 13:58
Je zou je guitarrig als insert op je input kanaal kunnen zetten en het op die manier opnemen, doe ik zelf ook wel regelmatig als ik ff snel een idee wil opslaan.

Eeeeh, ja maar dat doe ik ook, alleen bij het afspelen gebruikt hij dan de Guiter-rig preset en niet bij het opnemen. Als ik opneem hoor ik dus een ander (clean) gitaargeluid dan bij het afspelen.

Vreemd niet?

bert k
19 september 2007, 14:07
Heb je je geluidskaart op Direct monitoring staan? Zet eens uit, en druk op het monitorknopje in je Cubase-kanaal. Misschien werkt dat?

armageddon
19 september 2007, 14:39
Oei?? dat wist ik niet?
Tijdens de installatie vraagt 'hij' toch echt of hij als stand-alone, als vst of beide geinstalleerd moet worden.

Maar je kan mij dus niet vertellen waarom ik de guitar-rig geluiden niet direct binnen cubase binnen krijg?

VST is niet VSTi (instrument). VST is een effectenstandaard, net als VTAS geloof ik.

Ic3gl0vE
19 september 2007, 16:06
Heb je je geluidskaart op Direct monitoring staan? Zet eens uit, en druk op het monitorknopje in je Cubase-kanaal. Misschien werkt dat?

En als je dan teveel latency hebt, moet je delay compensation aanzetten.

yhcmarc
19 september 2007, 16:56
Eeeeh, ja maar dat doe ik ook, alleen bij het afspelen gebruikt hij dan de Guiter-rig preset en niet bij het opnemen. Als ik opneem hoor ik dus een ander (clean) gitaargeluid dan bij het afspelen.

Vreemd niet?

Het kan aan mij liggen, maar dan heb je die insert op het opgenomen kanaal zitten en niet op het input kanaal.

HAMMAR
19 september 2007, 19:37
Het kan aan mij liggen, maar dan heb je die insert op het opgenomen kanaal zitten en niet op het input kanaal.

De monitor aanzetten dus, is gelukt, bedankt allemaal!

bass blom
19 september 2007, 21:47
man, wat een idiote sounds zitten daarin :D
had het al een tijd maar nog nooit geprobeerd whoei :rockon:

http://www.hetgelegevaar.nl/riggedSGP90.mp3

pas op, 0dB raw SGP90 power!

Azrael
20 september 2007, 12:40
VST is niet VSTi (instrument). VST is een effectenstandaard, net als VTAS geloof ik.

RTAS is het :satisfie: hihi

armageddon
20 september 2007, 14:57
RTAS is het :satisfie: hihi

Die ja :) VTAS is een vliegtuigterm....

Azrael
20 september 2007, 15:25
Die ja :) VTAS is een vliegtuigterm....

Als ze ons hebben gehoord willen ze allemaal het vliegtuig in :cooler: