PDA

View Full Version : Oorlogsverklaring aan Bob Taylor of the U.S.A.



hanskemink
18 september 2007, 19:52
Hierbij verklaar ik (waarschijnlijk in mijn eentje) de oorlog aan gitaar-fabrikant Taylor. Dit is de grootste oplichter en opklopper die ik ooit ben tegen gekomen.

Van wijsheid wordt je sec nooit gelukkig. Maar de informatie die mij vandaag ter ore kwam was de laatste druppel.

Ik heb gedurende de laatste jaren een aardige smaak ontwikkeld t.o.v. de akoestische gitaar en neig steeds meer naar unieke handbouw (echt ambachtswerk dus). Nu werd ik met de volgende feitelijkheid geconfronteerd door een bouwer uit Devon. Waar hij 30 uur nodig heeft voor de vervaardiging van een flattop 'poept' Bob's machinerie er in 2 uur een Taylor uit (dit is geen Maatwerk voor de duidelijheid al doet de naam anders vermoeden) en dit voor ongeveer hetzelfde verkoopbedrag.

Laat dit even goed op je inwerken!


Alarmcall:

Hoe gek moet het nog worden. Dat 'wij' ons voor honderden euro's produktie gitaren laten aannaaien. Terwijl wij voor hetzelfde geld ons uniek maatwerk uit Europa kunnen laten aanmeten!


I'll rest my case.

Blend
18 september 2007, 19:53
nou, sterkte....

Mr.Fingers
18 september 2007, 19:57
... Als ze maar lekker spelen denk ik in m'n eigen

Enja, de prijs zal waarschijnlijk wel érgens inzitten he (hout, hardware, pre-amp indien van toepassing)

Succes met je oorlogje

DeiDRagonas
18 september 2007, 20:03
Nou lijkt het me niet verstandig om Amerika de oorlog te verklaren, maar verder ben ik t wel met je eens. Meneer Taylor is gewoon een slimme zakenman met een goede pr die gewoon erg nette productiegitaartjes weet te verkopen voor custombuild prijzen.

R.

hanskemink
18 september 2007, 20:11
[QUOTE=Mr.Fingers]...

Enja, de prijs zal waarschijnlijk wel érgens inzitten he (hout, hardware, pre-amp indien van toepassing)!

Ik hoef hier toch niet te ontwaren, dat op 5 december Sinterklaas ons land niet feitelijk aandoet.

Mr.Fingers
18 september 2007, 20:13
Ik hoef hier toch niet te ontwaren, dat op 5 december Sinterklaas ons land niet feitelijk aandoet.

:???: Ik heb'm niet denk ik... :???:

Boom-chick-Franky
18 september 2007, 20:22
Tja, toegegeven , de Taylors zijn inderdaad erg duur, maar ook de Martins,
L`arrivee`s, Gibsons, Lakewoods ,Lowdens, Collings enz enz doen kwa prijs niet voor elkaar onder.

Ik ben idd ook van mening dat een goede bouwer een minstens kwalitatief beter product kan afleveren voor hetzelfde geld(of soms voor minder!!)

Nadeel vindt ik wel altijd dat je een specifiek voor jouw gebouwde gitaar niet van te voren kunt uitproberen, en waarmee ikzelf helaas al een slechte ervaring heb opgedaan.
Produktiegitaren zijn er altijd wel op voorraad, waardoor je dat probleem niet meer hebt.

Maar denk je nou echt dat alleen Bob Taylor zo gitaren bouwt?
Ikzelf ben ervan overtuigt dat alle grote (en kleine) merken veel zijn overgestapt op (volledige) machinale fabricage van gitaren.
Hoe denk je anders dan ze nog tov elkaar kunnen concureren??
En dit is dan ook gelijk HET probleem van alle handbouwers op vandaag.
Zij kunnen bijna niet meer opboksen tegen deze geautomatiseerde productie.

Ik ken een goede bouwer, bouwt veelal Selmer-modellen en erg goed, maar heeft bijna geen opdrachten meer , omdat bv Saga(bleuridge) ook zulke modellen bouwt voor ±800 euri, die helemaal niet slecht zijn.............

Lang leve de vooruitgang der techniek :sneaky:


Frank

hanskemink
18 september 2007, 20:35
Tja, toegegeven , de Taylors zijn inderdaad erg duur, maar ook de Martins,
L`arrivee`s, Gibsons, Lakewoods ,Lowdens, Collings enz enz doen kwa prijs niet voor elkaar onder

Maar denk je nou echt dat alleen Bob Taylor zo gitaren bouwt?
Ikzelf ben ervan overtuigt dat alle grote (en kleine) merken veel zijn overgestapt op (volledige) machinale fabricage van gitaren.
Hoe denk je anders dan ze nog tov elkaar kunnen concureren??
En dit is dan ook gelijk HET probleem van alle handbouwers op vandaag.
Zij kunnen bijna niet meer opboksen tegen deze geautomatiseerde productie.


Lang leve de vooruitgang der techniek :sneaky:


Frank

Ja, Bob Taylor is diegene in dit genre met het grootste Adam Smith (needle machine theorie)gehalte.

Even het door jouw gestelde rijtje geordend naar manueelheid.

Taylor en Gibson super machinaal.
Martin en Larrivee fabrieken met veel handwerk.
Collings en lakewood dit zijn ateliers.
Lowden dit is tegenwoordig weer een heel klein atelier.

greencharlie
18 september 2007, 20:43
Indien Gibson zo supermachinaal vervaardigt, vanwaar dan die grote kwaliteitsverschillen bij Gib ? Geregeld lees ik dat toch?

hanskemink
18 september 2007, 20:44
Heeft iemand hier in den lande al trouwens gemerkt dat door de ongelooflijk lage dollar koers de prijzen van Amerikanen (o.a. Taylor) gekelderd zijn. Raar he ! Ik wist niet dat de importeurs ook Amerikanen waren.

Ron Houben
18 september 2007, 20:46
Ja Hans, we zijn weer thuis. Altijd goed voor de recht-door-zee waarheid. Dank je wel voor de knuppels in het hoenderhok, je houdt de mensen goed wakker.

hanskemink
18 september 2007, 20:53
Indien Gibson zo supermachinaal vervaardigt, vanwaar dan die grote kwaliteitsverschillen bij Gib ? Geregeld lees ik dat toch?

Hier lachen de Amerikanen het hardst om.

Dit hoort al jaren bij het merk en dit heeft een erg leuke bijkomstigheid.
Merkvogels zonder 'oren' aan hun hoofd, lezen het opschrift en kopen op naam.

Dit vinden ze in Amerika zeer vermakelijk en dit doen ze dus al jaren.
Om het geloofwaardig te houden gooien ze er afentoe een goeie tussendoor.
(handreiking van de 10 Gibsons moet je er 8 niet hebben)

DeiDRagonas
18 september 2007, 21:00
handreiking van de 10 Gibsons moet je er 8 niet hebben

Zo'n vaart loopt t gelukkig niet, maar de strekking van je verhaal klopt wel. En die kutamerikanen maar de besten voor zichzelf houden ook nog!

Buzz
18 september 2007, 21:08
Hierbij verklaar ik (waarschijnlijk in mijn eentje) de oorlog aan gitaar-fabrikant Taylor. Dit is de grootste oplichter en opklopper die ik ooit ben tegen gekomen.



Overdrijven is ook een vak.
Wederom de eeuwige discussie machine-versus-handbouw en Taylor-te-duur-Gibson-te-slecht bla bla bla.....


Mod.....slotje?

Blend
18 september 2007, 21:11
Overdrijven is ook een vak.
Wederom de eeuwige discussie machine-versus-handbouw en Taylor-te-duur-Gibson-te-slecht bla bla bla.....


Mod.....slotje?

Precies wat ik dacht.... Er zijn hier teveel mensen te merkgeil. Als je een Stagg van 200 euro vind die een Taylor van 800 euro eruitspeelt, zijn er nog genoeg idioten die toch voor de Taylor gaan... :chicken:

"Ja, die is waardevaster" wordt er dan gezegd. Je koopt een gitaar toch om te spelen, niet om weer te verkopen? Ik snap dit soort gezeik nooit.

hanskemink
18 september 2007, 21:12
Overdrijven is ook een vak.
Wederom de eeuwige discussie machine-versus-handbouw en Taylor-te-duur-Gibson-te-slecht bla bla bla.....


Mod.....slotje?


Buzz, jij hebt toevallig toch geen Taylor daar in de kamer staan?

Buzz
18 september 2007, 21:18
Buzz, jij hebt toevallig toch geen Taylor daar in de kamer staan?

Nee Hans, ik heb geen Taylor, nooit gehad en ik heb er ook geen verlangen naar. Ook heb ik geen Gibson. Nooit gehad en ik wil er ook geen.
Ik zit niet zo aan een merk vast. Ik vind alleen de discussie een beetje zinloos. Dat is alles.

Groenten,

Ray

hanskemink
18 september 2007, 21:27
Nee Hans, ik heb geen Taylor, nooit gehad en ik heb er ook geen verlangen naar. Ook heb ik geen Gibson. Nooit gehad en ik wil er ook geen.
Ik zit niet zo aan een merk vast. Ik vind alleen de discussie een beetje zinloos. Dat is alles.

Groenten,

Ray

Hoezo,


Ik vind gewoon dat er subiet een tempering mag plaatsvinden op amerikaans gitaar goed (Samir A belde net, die sloot zich hier volkomen bij aan en ging daarnaast een 4 jaar durende LOI-cursus gitaar doen) en met name Taylor. Ik wordt doodmoe van hordes gitaristen die instrumenten aanschaffen op naam.

Buzz
18 september 2007, 21:29
Ik wordt doodmoe van hordes gitaristen die instrumenten aanschaffen op naam.

Joh, laat ze lekker. Laat je niet moe maken.

hanskemink
18 september 2007, 21:35
Is er trouwens nog een Taylor adept op het forum die de verdediging van BoB ter harte wil nemen.


Koplezing.

Pak een willekeurige Taylor gitaar en kijk eens naar zijn (ja, er zit niks vrouwelijks aan een taylor. Ja dat is het, het is puur ratio ontwerp! )'hoofd' en omschrijf dan wat je ziet.

Die is in mijn optiek wel zo lelijk en zo doods! Brrrrrr. (seksloos instrument Bah.)

greencharlie
18 september 2007, 21:36
Ik heb een Taylor van toen ze nog geen naam en nog wel goed waren.
8-) :B :D

Buzz
18 september 2007, 21:47
OK, Charlie help me uit de droom. Vanaf wanneer zijn de Taylor volgens jou slecht geworden? Dit is een serieuze vraag, want ik ken het merk eigenlijk niet zo goed en ik heb meermalen hier moet horen dat ze zo superieur zijn. Forum leden als Leen Kap en Picker waren hier nogal uitgesproken over en volgens mij meenden ze het met hun hele hart.
Als ik nou toch ooit een Taylor zou willen, welk jaartal raad je me aan?

Javaca
18 september 2007, 21:51
In elke productielijn zitten goede en slechte instrumenten.
Zowel bij handbouwers als bij fabrieken.

Bij Taylor zit de kracht vooral in de houtselectie. Die gebeurt met de hand. Bij gibson komt er een pallet met hout binnen en die gaat linea recta door het productieproces. Dit vrijwel ongeacht de kwaliteit. Slechte gitaar? --> Kop er af en weggooien.
Taylor koopt het hout beter in en selecteert voor het door de fabriek geloodst wordt.
Fender werkt met de customshop. Handgeselecteerd hout wordt door dezelfde fabriek gehaald waardoor je een zelfde instrument krijgt. Het enige verschil wordt gemaakt door beter hout, een fancy afwerking en -heel belangrijk- marketing.

Ambachtelijke bouwers selecteren hun hout per instrument zelf, en bewerken het net zo lang tot het optimaal is voor het specifieke stuk hout en instrument. Anders dan bij fabrieken waar alles volgens de standaard van de cnc gaat.

Het ligt er maar net aan wat je zoekt. De meeste mensen zijn met een fabrieksinstrument prima tevreden. Ik heb taylors en martins in m'n handen gehad waar niets op aan te merken viel. Goede gitaren voor hun prijs.
Ook zijn er weinig mensen die nog bereid zijn de volle prijs voor een instrument te betalen.
Helaas is het door de fabrieken vrij moeilijk geworden als zelfstandig bouwer te overleven. De handelsprijzen van de fabrieksinstrumenten zijn de standaard geworden.
Er zijn weinig gitaarbouwers die echt verdienen op hun instrumenten. Als je snel rijk wilt worden kun je beter bij de grootgrutter op de hoek gaan werken dan gitaarbouwer worden.
Ik doe het omdat het m'n passie is, maar het zal niet makkelijk worden er m'n hoofdberoep van te maken.

hanskemink
18 september 2007, 21:51
OK, Charlie help me uit de droom. Vanaf wanneer zijn de Taylor volgens jou slecht geworden? Dit is een serieuze vraag, want ik ken het merk eigenlijk niet zo goed en ik heb meermalen hier moet horen dat ze zo superieur zijn. Forum leden als Leen Kap en Picker waren hier nogal uitgesproken over en volgens mij meenden ze het met hun hele hart.
Als ik nou toch ooit een Taylor zou willen, welk jaartal raad je me aan?

God, dit wordt nu nog een aflevering van Indiana Jones and the search for the Holy Taylor Grail.

Terwijl we hier Hamburgerhill Green charlie echo echo praten!

hanskemink
18 september 2007, 22:01
Het ligt er maar net aan wat je zoekt. De meeste mensen zijn met een fabrieksinstrument prima tevreden. Ik heb taylors en martins in m'n handen gehad waar niets op aan te merken viel. Goede gitaren voor hun prijs.
Ook zijn er weinig mensen die nog bereid zijn de volle prijs voor een instrument te betalen.
Helaas is het door de fabrieken vrij moeilijk geworden als zelfstandig bouwer te overleven. De handelsprijzen van de fabrieksinstrumenten zijn de standaard geworden.
Er zijn weinig gitaarbouwers die echt verdienen op hun instrumenten. Als je snel rijk wilt worden kun je beter bij de grootgrutter op de hoek gaan werken dan gitaarbouwer worden.
Ik doe het omdat het m'n passie is, maar het zal niet makkelijk worden er m'n hoofdberoep van te maken.


Hier gaat het dus precies om ( zoals ik al initieerde in den beginne)

Waarom koop je voor 2000 euro een fabrieksapparaat als je voor hetzelfde geld een eenvoudig maar zeer uniek instrument kunt laten vervaardigen bij een goede bouwer.

greencharlie
18 september 2007, 22:01
was een grapje Buzz.
Die van mij klinkt in ieder geval wel heel anders dan moderne Taylors.
Veel meer laag en bassen, minder doorzichtig, een kanon.

peter_heijnen
18 september 2007, 22:06
Mod.....slotje?
De mods houden helemaal niet van het gezeur om slotjes. Als er iets op slot moet merk je dat vanzelf.

Btw, mijn Taylor is inmiddels zo'n 15 jaar oud en nog steeds, incl alle gebruikssporen, een prachtig instrument.

Einzeln
18 september 2007, 22:11
Hoezo,


Ik vind gewoon dat er subiet een tempering mag plaatsvinden op amerikaans gitaar goed (Samir A belde net, die sloot zich hier volkomen bij aan en ging daarnaast een 4 jaar durende LOI-cursus gitaar doen) en met name Taylor. Ik wordt doodmoe van hordes gitaristen die instrumenten aanschaffen op naam.

Man wat schrijf je deftig. Waarom is het voor jou belangrijk dat mensen minder taylor moet gaan kopen? Je schrijft dat ze in korte tijd dure gitaren maken. Waarom is dat een probleem? Mag ik alleen een dure gitaar kopen als daar lang over wordt gedaan? Wat is precies volgens jou de naam die taylor heeft? Klopt die naam niet? Heb je enig idee waar je vermoeidheid vandaan komt? Kun je nog andere situaties bedenken waar je die zelfde vermoeidheid bij jezelf bemerkte? Kun je iets herinneren van de omstandigheden toen je zo moe werd? Hoe slaap je? Eet je goed? Hoe gaat het met bewegen? Hoe zou je jezelf omschrijven? enfin,

Zijn taylor's slecht?

hanskemink
18 september 2007, 22:11
Ja, dat is volgens mij wat ik wil zeggen.

Taylor gitaren zijn doods en a-seksueel.(kijk dan toch naar die dingen!)

Ik ben niet zo handig met computers. Ik ga eens kijken of ik een paar sensuele gitaren hier op het net kan krijgen. Moment./Users/hanskemink/Desktop/DSC00780.JPG/Users/hanskemink/Desktop/DSC00782.JPG


nee, dit werkt duidelijk niet

Einzeln
18 september 2007, 22:13
Is Taylorisme net zoiets als dat neadle and pins waar jij het over had?

greencharlie
18 september 2007, 22:21
een Taylor kop is idd niet een hoogstandje van grafisch ontwerp.
Heb de mijne wat verbeterd.

q-elvis-p
18 september 2007, 22:30
Grappig is dat taylor vanaf januari ook gaat uitbreiden met machine gedrukte solidbodies!!!:)

Ik vind het wel mooie gitaartjes, zou er graag een willen hebben.

Maar goed, waar het natuurlijk over gaat is de industriele revolutie van de gitaarindustrie. Nou dat hebben we al een aantal keer eerder meegemaakt in andere industrieën. Inderdaad spijtig voor gitaarbouwers, maar misschien zijn de tijden van ambachten over. (Ik vind het mooi dat er nog ambachten bestaan, maar de tijden en prijzen zijn veranderd)

Net als de tijden van de kleine speciaal zaak. Sinds internet is er natuurlijk zeer veel prijsvergelijk en is gemakkelijker geworden om even een winkel online te bezoeken die iets verder is of zelfs in een ander land ligt.

Kijk maar naar bijvoorbeeld musicstore of thomann. Die prijzen die zij bieden zou een klein winkeltje natuurlijk nooit kunnen beconcureren.

Zo is het natuurlijk ook met massa productie. Maar massaproductie hoeft natuurlijk niet kwaliteit afhankelijk te zijn. Zo kan een computergestuurde snij machine (CNC ofzo) waarschijnlijk met meer precisie de juiste vormen en diktes snijden.

En inderdaad hebben mensen in het algemeen liever iets wat anderen kennen of tegen op kijken dan iets onbekends (waar anderen eventueel op neer kijken). Mensen blijven patsers en proleten.

Liefhebber
18 september 2007, 22:34
In elke productielijn zitten goede en slechte instrumenten.
Zowel bij handbouwers als bij fabrieken.

Bij Taylor zit de kracht vooral in de houtselectie. Die gebeurt met de hand. Bij gibson komt er een pallet met hout binnen en die gaat linea recta door het productieproces. Dit vrijwel ongeacht de kwaliteit. Slechte gitaar? --> Kop er af en weggooien.
Taylor koopt het hout beter in en selecteert voor het door de fabriek geloodst wordt.
Fender werkt met de customshop. Handgeselecteerd hout wordt door dezelfde fabriek gehaald waardoor je een zelfde instrument krijgt. Het enige verschil wordt gemaakt door beter hout, een fancy afwerking en -heel belangrijk- marketing.

Ambachtelijke bouwers selecteren hun hout per instrument zelf, en bewerken het net zo lang tot het optimaal is voor het specifieke stuk hout en instrument. Anders dan bij fabrieken waar alles volgens de standaard van de cnc gaat.

Het ligt er maar net aan wat je zoekt. De meeste mensen zijn met een fabrieksinstrument prima tevreden. Ik heb taylors en martins in m'n handen gehad waar niets op aan te merken viel. Goede gitaren voor hun prijs.
Ook zijn er weinig mensen die nog bereid zijn de volle prijs voor een instrument te betalen.
Helaas is het door de fabrieken vrij moeilijk geworden als zelfstandig bouwer te overleven. De handelsprijzen van de fabrieksinstrumenten zijn de standaard geworden.
Er zijn weinig gitaarbouwers die echt verdienen op hun instrumenten. Als je snel rijk wilt worden kun je beter bij de grootgrutter op de hoek gaan werken dan gitaarbouwer worden.
Ik doe het omdat het m'n passie is, maar het zal niet makkelijk worden er m'n hoofdberoep van te maken.

Ik zou toch maar doorzetten! Ik begrijp dat je op de opleiding zit? Mooi man!

Liefhebber
18 september 2007, 22:38
Is er trouwens nog een Taylor adept op het forum die de verdediging van BoB ter harte wil nemen.


Koplezing.

Pak een willekeurige Taylor gitaar en kijk eens naar zijn (ja, er zit niks vrouwelijks aan een taylor. Ja dat is het, het is puur ratio ontwerp! )'hoofd' en omschrijf dan wat je ziet.

Die is in mijn optiek wel zo lelijk en zo doods! Brrrrrr. (seksloos instrument Bah.)
Helemaal met je eens Hans! Brrrr.... Goede gitaren voor Golden Earrrring!

hanskemink
18 september 2007, 22:40
een Taylor kop is idd niet een hoogstandje van grafisch ontwerp.
Heb de mijne wat verbeterd.

Wat heb je gedaan?

Vlak afgezaagd naar een Martin kop?

chris c
18 september 2007, 22:40
Welke gitaar of gitaren heb jij, Hanskemink ?
Het zou een interessanter topic worden als je zegt waarom je die wel goed vind, in plaats van een ander merk aan te vallen.

bert k
18 september 2007, 22:40
Mijn god, wat een geleuter... Niemand dwingt jou om een Taylor te kopen, kies vooral wat je fijn vindt. En Taylor mag vragen wat ze willen. Voorlopig verkopen ze aan de lopende band (haha, lopende band...). Waarom zouden ze hun prijs laten zakken als ze goed verkopen? Ze zijn te duur, en de klank staat me niet aan, maar dat is mijn keuze. Ik heb een Lakewood, maar niet omdat hij handgebouwd is, maar omdat hij fijn klinkt. Ik heb niks tegen CNC machines als ze goeie gitaren afleveren, vooral als dat de prijs ten goede komt. Mijn Charvels zijn Japanse lopende band producten, en het zijn perfecte gitaren.

Blijft de vraag waar je je nou zo druk over maakt? Ooit genaaid met een gare Taylor sons?

hanskemink
18 september 2007, 22:42
Ik zou toch maar doorzetten! Ik begrijp dat je op de opleiding zit? Mooi man!

Welke opleiding?

hanskemink
18 september 2007, 22:46
Welke gitaar of gitaren heb jij, Hanskemink ?
Het zou een interessanter topic worden als je zegt waarom je die wel goed vind, in plaats van een ander merk aan te vallen.

Een first strike gevolgd door een loopgravenoorlog jegens Bob was onhoudbaar! Hij experimenteerde al jaren met Hout Moleculen Versnellers (HMV)in zijn achtertuin.



Ik wil graag sensuele gitaren posten dat is een optisch gegeven, maar ik vraag me af hoe ik die kan plaatsen.

hanskemink
18 september 2007, 22:49
Mijn god, wat een geleuter... Niemand dwingt jou om een Taylor te kopen, kies vooral wat je fijn vindt. En Taylor mag vragen wat ze willen. Voorlopig verkopen ze aan de lopende band (haha, lopende band...). Waarom zouden ze hun prijs laten zakken als ze goed verkopen? Ze zijn te duur, en de klank staat me niet aan, maar dat is mijn keuze. Ik heb een Lakewood, maar niet omdat hij handgebouwd is, maar omdat hij fijn klinkt. Ik heb niks tegen CNC machines als ze goeie gitaren afleveren, vooral als dat de prijs ten goede komt. Mijn Charvels zijn Japanse lopende band producten, en het zijn perfecte gitaren.

Blijft de vraag waar je je nou zo druk over maakt? Ooit genaaid met een gare Taylor sons?

Lakewood Handgebouwd ? Sinds wanneer?

RolandT
18 september 2007, 22:51
q-elvis-p geeft een goede samenvatting van wat er aan de hand is.

Wat ik nog zou toevoegen is dat prijs = (produkt kost + gebakken lucht). Grote bedrijven doen er alles aan om de kost naar beneden te halen (minder mensen, meer machines, etc).

Nu kan je als bedrijf ook je prijs laten dalen in functie van de kost en hopen dat je meer gaat verkopen (thomann, lagere prijs en groot afzetgebied nl het internet).

Om de prijs gelijk te houden (of toch minder snel te laten dalen) moet er meer gebakken lucht verkocht worden :)

Flipkoos
18 september 2007, 22:55
Toch jammer dat Picker niet meer op het forum is....

hanskemink
18 september 2007, 23:00
Ja Hans, we zijn weer thuis. Altijd goed voor de recht-door-zee waarheid. Dank je wel voor de knuppels in het hoenderhok, je houdt de mensen goed wakker.

Ron, Voor een acousticube III laat ik mij op dit forum 365 dagen nergens meer over uit. Die tijd heb ik wel nodig om al die 100 effecten me eigen te maken.

hanskemink
18 september 2007, 23:03
Toch jammer dat Picker niet meer op het forum is....


SSssssssssssssssssssh! En over teruggetreden en dus 'past away' leden niks dan goeds.

Javaca
18 september 2007, 23:13
Welke opleiding?

Gitaarbouw.

Zonder massaproductie was de gitaar nooit zo'n populair instrument geworden. Niet iedere ouder heeft het geld om z'n beginnende kleuter een handgebouwd instrument te geven. De handbouw is het topsegment van de markt.

Ik speel nu op handgebouwde instrumenten, maar dat is omdat ik ze zelf bouw. Anders had ik nooit een gitaar van 1000+ euro gehad, simpelweg omdat ik niet vaak en goed genoeg speel om de aanschaf van een dergelijk instrument te rechtvaardigen en het geld er niet voor heb.

Liefhebber
18 september 2007, 23:15
Heeft iemand hier in den lande al trouwens gemerkt dat door de ongelooflijk lage dollar koers de prijzen van Amerikanen (o.a. Taylor) gekelderd zijn. Raar he ! Ik wist niet dat de importeurs ook Amerikanen waren.
Ja hoor dat heb ik inmiddels gemerkt en dat doen ze heel glad(geheel in Taylor style) . Dat doen ze met hun 114 en 214 modellen! Deze zitten in de 1000 euro categorie. Is natuurlijk heel aantrekkelijk voor een groot kopers potentieel. Gaan ze een campagne voeren(kijk maar in de diverse gitaarblaadjes, bijv. Gitarist no196 maar ook Gitarre&Bass) waarbij wordt aan gegeven dat deze gitaren verbeterd zijn en dat de prijs zelfs gezakt is!
Hetzelfde gaan ze ook doen met de hogere series.
Slimme marketing natuurlijk waar een groot deel van het koperspubliek in trapt.

hanskemink
18 september 2007, 23:21
Moet ook alles zelfdoen op dit Forum!

Morgen meld ik me vanuit een pool voor kansloze jongeren bij de poort Van de Taylor 'plant' als brugpennenheenenweerdrukker.

Als vurig non-smoker zal ik toch een zweeds lucifers doosje op zak hebben (only the best for BOB)!

Oude Drummer
18 september 2007, 23:22
Weten jullie wat een bruikbare CNC machine kost in aanschaf en om te programmeren? Dat ding moet ook ergens staan, vreet stroom en trekt hordes ambtenaren aan....
En dan heb je nog geen gitaar hoor.

greencharlie
18 september 2007, 23:26
Wie is die bouwer in Devon, Hans?

Blend
18 september 2007, 23:26
Weten jullie wat een bruikbare CNC machine kost in aanschaf en om te programmeren? Dat ding moet ook ergens staan, vreet stroom en trekt hordes ambtenaren aan....
En dan heb je nog geen gitaar hoor.

Nee, want je moet nog HANDMATIG er een stuk hout ingooien!

lutewizzard
18 september 2007, 23:27
Wat men tegenwoordig handgebouwd noemt in de steelstringwereld staat ver af van wat bijvoorbeeld een spanjaard daaronder verstaat.
Ik doe al jaren zaken in Spanje en het valt me staads weer op hoe ongelofelijk behendig de goede bouwers daar zijn met gewoon handgereedschap. Halzen maken ze bijvoorbeeld in een paar minuten met een trekmes. Het profiel checken ze even met een malletje. Het is voor hen noodzakelijk om alles in een keer goed te doen want tijd om een foutje recht te breien hebben ze niet. De gemiddelde "gitaarbouwer" in de US raakt nog nauwelijks het hout met zijn handen aan. Het grote verschil is dat mensen als Bob Taylor gaan voor perfectie. Dat wil zeggen dat Bob de norm vaststelt waaraan elke gitaar binnen een bepaalde tolerantie van misschien 0.01 millimeter aan moet voldoen.
Zouden wij onze kinderen naar zo een onderwijzer sturen?
Ik zal niet ontkennen dat Taylor (of zijn machines :sneaky: ) behoorlijk goede gitaren maakt maar eigenlijk gaat het mij daar niet om. Ik vind het treurig om zeldzaam hout voor de neus van de kleine bouwer te laten wegkopen door iemand die op deze ontluisterende manier omgaat met dit kostbare materiaal.

hanskemink
18 september 2007, 23:29
Ja hoor dat heb ik inmiddels gemerkt en dat doen ze heel glad(geheel in Taylor style) . Dat doen ze met hun 114 en 214 modellen! Deze zitten in de 1000 euro categorie. Is natuurlijk heel aantrekkelijk voor een groot kopers potentieel. Gaan ze een campagne voeren(kijk maar in de diverse gitaarblaadjes, bijv. Gitarist no196 maar ook Gitarre&Bass) waarbij wordt aan gegeven dat deze gitaren verbeterd zijn en dat de prijs zelfs gezakt is!
Hetzelfde gaan ze ook doen met de hogere series.
Slimme marketing natuurlijk waar een groot deel van het koperspubliek in trapt.

Een van deze ongure type's (nr. 114 of 214) was tevens een half jaar geleden geheel massief (sapele) en die hebben ze weer triplex omgedoopt. Bob die komt met veel weg. Straks gaat die ze ook nog uit pallethout produceren! Ja. Ja. (trap er alsjeblieft niet in he).

hanskemink
18 september 2007, 23:31
Wie is die bouwer in Devon, Hans?

Brook (jehfkd`jfkjflkd`vjs`nv ik moet minimaal 10 karakters invullen zegt de computer).

Liefhebber
18 september 2007, 23:32
Welke opleiding?
Hans!! Boom!! Even een beetje bij de les blijven, ja!

RolandT
18 september 2007, 23:35
Hier zijn beelden van the Gretsch fabriek in Terada (http://www.gretschguitars.com/terada/). Ik weet niet of dit fake is maar als ik naar de fotos kijk is zo'n gitaar maken veel meer handwerk dan ik dacht.

lutewizzard
18 september 2007, 23:36
Ja Hans, dat vind ik ook hehe

bert k
18 september 2007, 23:42
Lakewood Handgebouwd ? Sinds wanneer?
Weet je, het boeit me helemaal niet of hij handgebouwd is of niet, dat was nou net waar mijn verhaal om draaide...

lutewizzard
18 september 2007, 23:43
He Ron, ben je er nog?

q-elvis-p
18 september 2007, 23:48
Hier zijn beelden van the Gretsch fabriek in Terada (http://www.gretschguitars.com/terada/). Ik weet niet of dit fake is maar als ik naar de fotos kijk is zo'n gitaar maken veel meer handwerk dan ik dacht.

pfff jezus wat een klote werk... leker de hele dag met chemische rommel klooien!!! hehe nou dan weet je wel dat er van die 3000€ ongeveer 25 man kunnen eten voor een maand. wel gaaf hoor zo'n white falcon

lutewizzard
18 september 2007, 23:49
Weet je, het boeit me helemaal niet of hij handgebouwd is of niet, dat was nou net waar mijn verhaal om draaide...
volgens mij draai jij!

hanskemink
18 september 2007, 23:49
Weet je, het boeit me helemaal niet of hij handgebouwd is of niet, dat was nou net waar mijn verhaal om draaide...

Nou Bert dit is een voorbeeldje van echte sublimatie. Volgens mij ben jij zelf aan het draaien.dus dus

mikeyaxeman
18 september 2007, 23:58
Nou ik heb ook eens iemand op een Taylor horen spelen bij Patrick Koopman in z'n atelier en dat ding klonk super dus who cares als die dingen machinaal zouden zijn gemaakt net zoals Bert als zei.
Als het ding klinkt en perfect speelt zal het m'n zak jeuken...

lutewizzard
19 september 2007, 00:05
Salsa leraar?
Ik doe dat altijd per lerares, heb je ook geen krijtje nodig.......

hanskemink
19 september 2007, 00:06
Jongens, twaalf uur.

mikeyaxeman
19 september 2007, 00:12
Salsa leraar?
Ik doe dat altijd per lerares, heb je ook geen krijtje nodig.......

mooi voor je.. :roll:

Liefhebber
19 september 2007, 00:27
Landgenoten!

Heden avond om 19.52 uur zijn vijandelijke eenheden van de Verenigde Staten van Amerika onder aanvoering van generaal Martin Taylor en gesteund door eenheden van Japan, Korea en China ons geliefde vaderland binnen gevallen.
Onze heldhaftige landsverdedigers onder aanvoering van generaal Van Egmond bieden krachtig weerstand tegen den vijand.
Wij voelen ons gesteund door onze Canadese, Duitse, Tjechische en Australische bondgenoten die onbaatzuchtig aan onze kant mee strijden ,teneinde den lafhartige vijand te verdrijven!
Burgers, gitaristen! Ik roep u op waakzaam te zijn en uw gitaar in de aanslag te houden!

Leve de konuggin!!

Uw Minister President,


J.P. Zangbalkellende

Blend
19 september 2007, 06:55
wat een leuke manier om wakker te worden zeg! :)

Kim Wilson
19 september 2007, 07:18
Als een fabriek als Taylor een lopende band heeft ontwikkeld die binnen 2 uur een gitaar maakt, heeft dat wel het nodige aan investering gekost. En die investering betaal je dus. Oke, samen met naam, marketing etc... Maar vooral de investering van het bouwproces.

Makor1966
19 september 2007, 07:50
+1.............

liesje
19 september 2007, 09:06
Ben ik weer xtra blij met mijn "naar vis stinkende" 12 snarige Noorse Morgan,
trouwens,

make music no war!!"

sanderz
19 september 2007, 09:20
Investering...

Als die investering werkelijk en direct invloed zou hebben op de prijs, dan zou de prijs (meer) fluctueren. Een gezond bedrijf schrijft af en kan daardoor nieuwe machines aanschaffen zonder dat de prijzen stijgen. Bovendien zijn de prijzen nooit gedaald, nóch gelijk gebleven toen de oude machines werden gebruikt, dus het investeringsverhaal is in hoge mate ehm... hoe zeg je dat vriendelijk.

Sinds de dollar ten opzichte van de euro is gezakt in waarde, is de Martin die ik het laatst kocht €100,00 in prijs gestegen. Dat is dus sinds maart/april van dit jaar, nu ongeveer zes maanden.

De verklaringen die ik eraan kán geven is dat investeerders een winstprognose is gegeven waaraan voldaan dient te worden óf dat de het hout schaars wordt, dan wel kunstmatig schaars wordt gehouden. (Het schijnt dat jaren terug de koffieboeren op een dag de helft kregen voor hun koffie en dat de prijs van koffie voor de consument verdubbelde, ook zo'n constructie).

Ik speel liever op een Martin en sinds kort een Yairi. En Taylor... ja, wat moet je d'r mee. Liefhebbers van Taylor nemen alle tekortkomingen voor lief. Dat doe ik met mijn vrouw, en die is ook duurder dan je zou verwachten - onbetaalbaar in alle opzichten.

Yamhammer_71
19 september 2007, 09:32
Ik heb altijd geweten dat er bij 'Taylor' gitaren een addertje onder het gras schuilde.

Persoonlijk vind ik de klank ervan niet denderend. Ik heb laatst 3 Taylors getest van boven de 1000 euro en de 'Stagg' van 120 euro klonk en speelde vele malen beter...dit is geen nonsense.

Flipkoos
19 september 2007, 09:41
Is er nog iemand die nav van dit topic zijn Taylor achteraf toch waardeloos vindt en hem kwijt wil voor een prikkie (omdat-ie nu eenmaal niet meer waard is...)
PM ff....hahahaha

hanskemink
19 september 2007, 09:42
Landgenoten!

Heden avond om 19.52 uur zijn vijandelijke eenheden van de Verenigde Staten van Amerika onder aanvoering van generaal Martin Taylor en gesteund door eenheden van Japan, Korea en China ons geliefde vaderland binnen gevallen.
Onze heldhaftige landsverdedigers onder aanvoering van generaal Van Egmond bieden krachtig weerstand tegen den vijand.
Wij voelen ons gesteund door onze Canadese, Duitse, Tjechische en Australische bondgenoten die onbaatzuchtig aan onze kant mee strijden ,teneinde den lafhartige vijand te verdrijven!
Burgers, gitaristen! Ik roep u op waakzaam te zijn en uw gitaar in de aanslag te houden!

Leve de konuggin!!

Uw Minister President,


J.P. Zangbalkellende


Geachte forum-leden nederig buig ik mijn hoofd en vraag om vergif... enis ENIS (geen vergif dus).De door mij geinitieerde revolte heeft geleid tot grote verdeelheid onder ons broeders en zusters van het Neerlands Gitaar Gilde.
Het door mij geinitieerde is puur terug te voeren op mijn afhankelijkheid en waardering voor gitaren gemaakt in de staten van de as van het kwaad.
De anti-amerikaniserings tendentie hier uit volgend en de consequenties hiervan zijn jedoch mij persoonlijk aan te rekenenen.


Hoogachtend,

Hans Kemink


P.S. Hopende een Helende toekomst tegemoet te treden. Zijn mijn laatste instrumenten afkomstig van de Brits en Ierse Peninsula (via de tunnel zullen we maar zeggen)

lutewizzard
19 september 2007, 09:44
Taylor?
Karakterloze bakken!

I'm with Henz Kiemink on this!

hanskemink
19 september 2007, 09:53
Investering...

Ik speel liever op een Martin en sinds kort een Yairi. En Taylor... ja, wat moet je d'r mee. Liefhebbers van Taylor nemen alle tekortkomingen voor lief. Dat doe ik met mijn vrouw, en die is ook duurder dan je zou verwachten - onbetaalbaar in alle opzichten.


Dit zijn van van die onbetaalbare inzichten ook Die Kazuo Yairi trouwens.

lutewizzard
19 september 2007, 09:54
Hens,
Ik weet dat je ook nog zo het een en ander hebt uit de US, Tsjechie en Japan, of kom ik nu in de invloedssfeer van je secret service?

hanskemink
19 september 2007, 10:06
Hens,
Ik weet dat je ook nog zo het een en ander hebt uit de US, Tsjechie en Japan, of kom ik nu in de invloedssfeer van je secret service?


Nee hoor, dit is Public knowledge.

Die Martin is puur voor het kampvuur en die acht ik niet noemenswaardig.
Leuk om populaire wijsjes na 1960 bij het knetterend vuur mee weg te zetten. Maar een echt instrumentaal instrument neeeh. En die andere wederom as van het kwaad gitaren.

greencharlie
19 september 2007, 10:07
1) kspeel liever op mn Furch jumbo dan op mn taylor dread
2) de nieuwe hals-body connectie van Taylor is superproff.
3) dat daar elke 2 uur een afgewerkte gitaar vd band rolt geloof ik niet.
(zeker niet als dat verhaal ve een kleine onafhankelijke bouwer komt, die voor zn broodwinning opkomt)

4) als je met 8 parallelle banden 8 gitaren / dag maakt? Hoeveel zijn dit dan per 2 uur? 8x 1/4 gitaar ? of 1 gitaar per 2 uur?

Yamhammer_71
19 september 2007, 10:08
Ga naar 'Klundert Muziek' in Oosterwijk, bespeel alle Taylors die ze daar hebben.
Er ligt daar een Stagg met een klank/bespeelbaarheid waar je 'u' tegen zegt.
De gitaar ligt op een paar kartonnen dozen, heeft een zwarte kop + zwarte stemmechanieken, heeft een ebben (?) toets en weegt als een veertje.
Ik heb in mn leven nog nooit zo'n gitaar bespeeld; ik prijs het ding beter dan de L'arrivee's, Taylors, Blueridges en Takamines die ik zelf heb bespeeld (en in mn bezit heb gehad). Als iemand toevallig een keer naar Oosterwijk gaat, check die gitaar. Kan niet missen...er liggen geloof ik 2 of 3 Staggs op die dozen, maar er is er maar eentje met de zwarte hardware. Je Taylors zullen stof opdoen in de kast (trust me).

In die muziekzaak zelf had ik ook duurdere gitaren bespeeld (waaronder Taylors), maar de Stagg sloeg alles-> volume, warmte, diepte, balans, bespeelbaarheid (!) en belletjes in het hoog. Over de gehele toets in balans met een grote projectie/ breed bereik.

Helaas heb ik er niet het geld voor, anders had ik 'm allang gekocht.

Wellicht als de gitaar er nog staat koop ik 'm deze maand nog. We zullen een gitaar-meeting organiseren en je zult spijt hebben dat je er niet eerder op af bent gegaan en dat durf ik eigenlijk nu al te zweren :) .

Af en toe als muzikant kom je zo'n pareltje tegen. Dit is gewoon niet funny meer! :sneaky:

hanskemink
19 september 2007, 10:14
1) kspeel liever op mn Furch jumbo dan op mn taylor dread
2) de nieuwe hals-body connectie van Taylor is superproff.



Gebruikt hij sinds kort R.V.S. schroeven?

hanskemink
19 september 2007, 10:17
Ga naar 'Klundert Muziek' in Oosterwijk, bespeel alle Taylors die ze daar hebben.
Er ligt daar een Stagg met een klank/bespeelbaarheid waar je 'u' tegen zegt.
De gitaar ligt op een paar kartonnen dozen, heeft een zwarte kop + zwarte stemmechanieken, heeft een ebben (?) toets en weegt als een veertje.
Ik heb in mn leven nog nooit zo'n gitaar bespeeld; ik prijs het ding beter dan de L'arrivee's, Taylors, Blueridges en Takamines die ik zelf heb bespeeld (en in mn bezit heb gehad). Als iemand toevallig een keer naar Oosterwijk gaat, check die gitaar. Kan niet missen...er liggen geloof ik 2 of 3 Staggs op die dozen, maar er is er maar eentje met de zwarte hardware. Je Taylors zullen stof opdoen in de kast (trust me).

In die muziekzaak zelf had ik ook duurdere gitaren bespeeld (waaronder Taylors), maar de Stagg sloeg alles-> volume, warmte, diepte, balans, bespeelbaarheid (!) en belletjes in het hoog. Over de gehele toets in balans met een grote projectie/bereik.

Helaas heb ik er niet het geld voor, anders had ik 'm allang gekocht!

Wellicht als de gitaar er nog staat koop ik 'm deze maand nog. We zullen een gitaar-meeting organiseren en je zult spijt hebben dat je er niet eerder op af bent gegaan en dat durf ik eigenlijk nu al te zweren :) .


Pas wel op voor Implosie-gevaar

Yamhammer_71
19 september 2007, 10:20
Pas wel op voor Implosie-gevaar

Wat bedoel je hiermee?

erwin_ve
19 september 2007, 12:06
Wat bedoel je hiermee?

Lol :seriousf: check www.vandale.nl (http://www.vandale.nl/)

hanskemink
19 september 2007, 12:07
Wat bedoel je hiermee?

Zit hij structureel wel goed in elkaar. Kan hij hij wat jaartjes mee.

DeiDRagonas
19 september 2007, 12:20
Ga naar 'Klundert Muziek' in Oosterwijk, bespeel alle Taylors die ze daar hebben.
Er ligt daar een Stagg met een klank/bespeelbaarheid waar je 'u' tegen zegt.
De gitaar ligt op een paar kartonnen dozen, heeft een zwarte kop + zwarte stemmechanieken, heeft een ebben (?) toets en weegt als een veertje.
Ik heb in mn leven nog nooit zo'n gitaar bespeeld; ik prijs het ding beter dan de L'arrivee's, Taylors, Blueridges en Takamines die ik zelf heb bespeeld (en in mn bezit heb gehad). Als iemand toevallig een keer naar Oosterwijk gaat, check die gitaar. Kan niet missen...er liggen geloof ik 2 of 3 Staggs op die dozen, maar er is er maar eentje met de zwarte hardware. Je Taylors zullen stof opdoen in de kast (trust me).

In die muziekzaak zelf had ik ook duurdere gitaren bespeeld (waaronder Taylors), maar de Stagg sloeg alles-> volume, warmte, diepte, balans, bespeelbaarheid (!) en belletjes in het hoog. Over de gehele toets in balans met een grote projectie/ breed bereik.

Helaas heb ik er niet het geld voor, anders had ik 'm allang gekocht.

Wellicht als de gitaar er nog staat koop ik 'm deze maand nog. We zullen een gitaar-meeting organiseren en je zult spijt hebben dat je er niet eerder op af bent gegaan en dat durf ik eigenlijk nu al te zweren :) .

Af en toe als muzikant kom je zo'n pareltje tegen. Dit is gewoon niet funny meer! :sneaky:

Oooh, in oostenrijk. Zal wel even kijken daar kom ik toch zeker een aantal keren per week (not!!). Maar Yam, eerlijk gezegd klinkt dit wel als een bullshit verhaal. Beetje duimzuig werk zeg maar...

"volume, warmte, diepte, balans, bespeelbaarheid (!) en belletjes in het hoog. Over de gehele toets in balans met een grote projectie/ breed bereik."

Sorry hoor, maar waarom geloof ik je niet?

Roy

Yamhammer_71
19 september 2007, 12:22
Zit hij structureel wel goed in elkaar. Kan hij hij wat jaartjes mee.

Ja, hij zit structureel goed in elkaar en zou heel wat jaren meekunnen.

Check 'm voor de gein eens, echt doen. Muziek Vd Klundert in Oosterwijk (Noord-Brabant).
Het is de moeite serieus waard en dan daarbij kom je zoiets niet vaak tegen. Het is de enige gitaar die zoveel indruk op me heeft gemaakt; 3x daar geweest, 3x opnieuw kippenvel en ongeloof.
Niet iedereen gaat zomaar op een 'Stagg' af, dus vrij veel kans dat hij er nog ligt. Ik heb mn mond er verder over gehouden, dus de verkopers of klanten weten van niets, hoewel ik al wel complimenten kreeg over dat de gitaar en spel heel de ruimte vulde (heel vreemd, maar dit was ook mijn gevoel toen ik 'm bespeelde). Geen Taylor deed dat.

Klinkt als een sprookje, maar is gewoon waarheid.

Vonk
19 september 2007, 12:30
Oooh, in oostenrijk.

Oosterwijk, lezen!

Ik denk dat goedkope merken best een keer "per ongeluk" een goede gitaar maken. Je moet alleen een jaartje erop spelen om te zien of het geheel ook bestand is tegen intensief gebruik.

DeiDRagonas
19 september 2007, 12:39
Oh oke... Oosterwijk. Mijn excuses... Ik las t ff te snel denk ik.

Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er een Stagg bestaat zoals je hem beschrijft Yam. Mss wel, maar Stagg is gewoon zo'n merk waarvan je geen gitaar wilt hebben. Ik vind mezelf niet merkgeil, maar een Stagg wil je gewoon niet als serieuze gitarist. Hopelijk wordt er een beginner heel erg blij met die gitaar die je noemde.

En nog even on topic: Ik vind trouwens bijna alle gitaren boven de 1500,- te duur voor wat je ervoor krijgt. Net als met cd's... Die dingen zijn ook met 7,50 a 10,- ruim betaald vind ik!

Roy.

savale
19 september 2007, 14:14
Hehe ik heb goed nieuws voor je: ik ga vanavond een handgemaakte gitaar kopen :)
Het idee dat een gitaar met de handgemaakt is vind ik wel grappig, maar het gebruikte materiaal/afwerkkwaliteit vind ik belangrijker.

Dirk_Hendrik
19 september 2007, 14:20
Hold it effe,

Lopen er nou niet 2 onderwerpen door elkaar?

Eerst wordt er een topic gestart tegen meneer Taylor omdat z'n gitaren te duur zijn en niet goed klinken en dat komt allemaal door het geautomatiseerde bouwproces.

Vervolgens komt Yamhammer weer z'n Stagg promoten (koop dat ding nou gewoon man). Een schoolvoorbeeld van een instrument wat een produkt is van een geautomatiseerd bouwproces.

Dus heb ik het dan goed dat als een gitaar uit een lageloonland komt en geautomatiseerd gebouwd is hij wel goed kan klinken maar als hij uit een "hogeloonland" komt hij handgebouwd moet zijn om goed te kunnen klinken?

En tenslotte voor de TS,
Als je Taylors zo slecht vind en te duur enzo, Waarom laat je ze dan niet gewoon links liggen en kijk je er niet meer naar. Ik volg je "oorlogsverklaring niet". Laat Taylors dan gewoon zijn voor hen die het wel fijne instrumenten vinden en wel bereid zijn er het gevraagde geld voor neer te leggen. Persoonlijk vind ik Les Pauls waardeloze blokken overpriced overgewicht. Daarom ga ik toch geen oorlogsverklaringen uitroepen?

greencharlie
19 september 2007, 14:46
heldere kijk Dirk.
Top!

LaurentB
19 september 2007, 14:59
Oh oke... Oosterwijk. Mijn excuses... Ik las t ff te snel denk ik.

Dat schrijf je als Oisterwijk.

q-elvis-p
19 september 2007, 15:13
Hold it effe,

Lopen er nou niet 2 onderwerpen door elkaar?

Eerst wordt er een topic gestart tegen meneer Taylor omdat z'n gitaren te duur zijn en niet goed klinken en dat komt allemaal door het geautomatiseerde bouwproces.

Vervolgens komt Yamhammer weer z'n Stagg promoten (koop dat ding nou gewoon man). Een schoolvoorbeeld van een instrument wat een produkt is van een geautomatiseerd bouwproces.

Dus heb ik het dan goed dat als een gitaar uit een lageloonland komt en geautomatiseerd gebouwd is hij wel goed kan klinken maar als hij uit een "hogeloonland" komt hij handgebouwd moet zijn om goed te kunnen klinken?

En tenslotte voor de TS,
Als je Taylors zo slecht vind en te duur enzo, Waarom laat je ze dan niet gewoon links liggen en kijk je er niet meer naar. Ik volg je "oorlogsverklaring niet". Laat Taylors dan gewoon zijn voor hen die het wel fijne instrumenten vinden en wel bereid zijn er het gevraagde geld voor neer te leggen. Persoonlijk vind ik Les Pauls waardeloze blokken overpriced overgewicht. Daarom ga ik toch geen oorlogsverklaringen uitroepen?

Dit topic begon met de combinatie van meerdere onderwerpen, namelijk de verafschuwing van taylor door de automatisering, prijs en uiterlijk. Over het uiterlijk (smaak) valt niet te twisten. Maar het kan mij eigenlijk niet boeien en ben het met je eens.

Hetzelfde: Het maakt mij niet uit hoe ik een vrouw in bed krijg als het uiteindelijke resultaat mij maar bevalt!.

savale
19 september 2007, 15:23
Hetzelfde: Het maakt mij niet uit hoe ik een vrouw in bed krijg als het uiteindelijke resultaat mij maar bevalt!.

Nouja ik betaal toch liever niet teveel :seriousf:

q-elvis-p
19 september 2007, 15:29
Nouja ik betaal toch liever niet teveel :seriousf:

haha oops ja niet aangedacht... gaat natuurlijk niet om publieke vrouwen hier!!!

bert k
19 september 2007, 15:50
Nou Bert dit is een voorbeeldje van echte sublimatie. Volgens mij ben jij zelf aan het draaien.dus dus
Nee, je snapt het niet. Ik zeg dus dat het me niet uitmaakt of mijn gitaar handgebouwd is of niet. (Ik dacht zelf trouwens van wel) Maar wat maakt dat nou uit? Ik beoordeel een gitaar op klank en speelgemak en zo, en zeker op karakter, en ik ben best tevreden met wat ik heb. Dan maakt het toch helemaal niet uit hoe hij gebouwd is?

Nielsje
19 september 2007, 16:16
Ik ben het met D-H eens, en ik moet nageven dat Bert wederom een geweldige sig heeft :)

Dirk_Hendrik
19 september 2007, 16:57
Ik ben het met D-H eens, en ik moet nageven dat Bert wederom een geweldige sig heeft :)

+1.

Hoewel er ergens in m'n acherhoofd een belletje rinkelt dat Bert helemaal geen achtertuin heeft. Kan natuurlijk zijn dat dat z'n vorige huis was :)

RolandT
19 september 2007, 16:59
Hetzelfde: Het maakt mij niet uit hoe ik een vrouw in bed krijg als het uiteindelijke resultaat mij maar bevalt!.Als ze maar goed gebouwd is dus :)

Flipkoos
19 september 2007, 17:03
Oh oke... Oosterwijk. Mijn excuses... Ik las t ff te snel denk ik.

Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er een Stagg bestaat zoals je hem beschrijft Yam. Mss wel, maar Stagg is gewoon zo'n merk waarvan je geen gitaar wilt hebben. Ik vind mezelf niet merkgeil, maar een Stagg wil je gewoon niet als serieuze gitarist.

Vind je het erg als ik je wel merkgeil noem?

peter_heijnen
19 september 2007, 17:04
Als ze maar goed gebouwd is dus :)
Nee, als het maar ontopic blijft.....

Dirk_Hendrik
19 september 2007, 18:08
Vind je het erg als ik je wel merkgeil noem?

Nee. En ik ook niet.
Ik denk alléén wel dat er meerdere gradaties van "merkgeil" bestaan. Om de simpele reden dat je vele gradaties van kwaliteit in instrumenten hebt. Die kwaliteit uit zich overigens niet alléén in hoe het instrument nu is maar ook hoe het zich gedraagd als het ouder wordt. Bij een instrumentklasse a la Stagg kan ik me niet alders voorstellen dan dat er op elk facet van het instrument is gekeken hoe men een tradeoff kan maken tussen "kwalitatief redelijk" en "zo goedkoop mogelijk". Op dat moment vraag ik me dus, als het instrument op het moment van nieuw bespelen erg goed overkomt, af hoe die bespeelbaarheid over 2 jaar, en over 10 jaar etc. is. Hierbij juist ook denkend aan all Yamhammers opmerkingen in andere draadjes over het met de leeftijd "vormen" (mag ik het even zo noemen Yamhammer?) van zaken als het bovenblad. Ik ben niet heel merkgeil maar persoonlijk zou ik het risico niet pakken.

Los van het feit, zoals DeiDRagonas al suggereert, dat op het moment dat jij met je Stagg aan komt zetten, de mening al gevormd is en je dus verdomd veel harder je best zult moeten doen om je als muzikant te bewijzen dan wanneer je een gewone geaccepteerde middenklasser bespeeld.... die niet eens zoveel duurder was en even slecht.. want ook machinaal geproduceerd.

hanskemink
19 september 2007, 18:29
7 jaar geleden vond ik mijn Ovation gitaren de beste
6 jaar geleden vond ik mijn martin gitaar de beste
5 jaar geleden vond ik mijn Gibson gitaar de beste
4 jaar geleden vond ik mijn Lakewood gitaren de beste gitaren.
3 jaar geleden vond ik mijn Yairi gitaar de beste.
2 jaar geleden vond ik mijn Larrivee gitaar de beste.
1 jaar geleden mijn Lowden gitaar de beste.
1 week geleden mijn parlor t.Revell.

Nu weet ik dat dit allemaal erg goede instrumenten zijn (Ovation niet trouwens)

En ik weet nu ook, nu ik ze 'allemaal' gehad heb dat Taylor gitaren K....t gitaren zijn.

Hoe genuanceerd kan een mens zijn.

drap
19 september 2007, 18:33
Een wegwerpaansteker kan ook best goed zijn.

Ik was vanmiddag ff bij een muziekzaak samen met een collega/maat van me en die gozer bespeelde ook ff een Taylor. Dat ding klonk dus echt ongelooflijk goed he. Ik vond het jammer dat ie er niet in een linkshandige versie was, anders had ik er ook zeker ff op willen spelen. Wat een rijk geluid, compleet anders dan m'n budget akoestische gitaar. Het kan me echt geen hol schelen hoe zo'n ding vervaardigd wordt, hij klonk goed en that's all that matters to me. Hij was me alleen veel te duur en dat heb ik er niet voor over, ongeacht wel of niet handgebouwd.

Die maat van me probeerde trouwens ook nog ff een Blueridge en ik was ook daarvan behoorlijk onder de indruk. Het ding zag er niet uit vond ik persoonlijk, maar man oh man, wat een lekkere rijke klank. Beetje off topic, maar ik moest het ff kwijt.

Yamhammer_71
19 september 2007, 18:44
Bij een instrumentklasse a la Stagg kan ik me niet alders voorstellen dan dat er op elk facet van het instrument is gekeken hoe men een tradeoff kan maken tussen "kwalitatief redelijk" en "zo goedkoop mogelijk". Op dat moment vraag ik me dus, als het instrument op het moment van nieuw bespelen erg goed overkomt, af hoe die bespeelbaarheid over 2 jaar, en over 10 jaar etc. is. Hierbij juist ook denkend aan all Yamhammers opmerkingen in andere draadjes over het met de leeftijd "vormen" (mag ik het even zo noemen Yamhammer?) van zaken als het bovenblad. Ik ben niet heel merkgeil maar persoonlijk zou ik het risico niet pakken

Daar kan ik vrij makkelijk over zijn:

Ik kom er eens in de zoveel tijd om daar gewoon wat rond te kijken, een praatje te maken en gitaren te bespelen.
-Diezelfde Stagg had ik ongeveer 8 maanden geleden daar bespeeld voor de eerste keer. Erg impressive.
-De tweede keer was ongeveer 4 maanden geleden. Toen wilde ik 'm weer bespelen om te beoordelen of mijn eigen ervaring van daarvoor klopte. Onder het spelen was ik weer impressed; dezelfde sound en bespeelbaarheid.
-De laatste keer was ongeveer een maand geleden. Toen heb ik de Stagg een uur achtereen bespeeld omdat ik er niet van af kon blijven. Alweer die vertrouwde klank met veel volume. Waanzinnig voor fingerpicking. Ik heb toen ook complimenten gekregen van een muzikant die zei dat de gitaar heel de ruimte vulde; zo voelde dat zelf ook tijdens het spelen (je voelt het al in je vingers) en toch was het alleen fingerpicking en niet hard akkoorden raggen. Dit keer had ik ook rechtstreeks met Taylors en Yamaha's (van boven de 1000 euro) vergeleken en klankgewijs waren ze ALLEN niet te vergelijken met de Stagg. De Stagg was serieus van een ander kaliber.

Helaas heb ik er geen geld voor vanwege mn recentelijke aanschaf van een electrische Gibson Les Paul, dus ik kan niets missen.
Ik zou mn Takamine op gebied van klank (1200 euro, OM-model, supernaturel serie) makkelijk voor die Stagg ruilen en nooit spijt ervan krijgen.

Ik wil dit verhaal kwijt omdat het wellicht een buitenkans is voor sommige forumleden hier. Gitaar checken is kopen, gegarandeerd. Je mag erop terugkomen en zien of ik gelijk had of niet :) .

Pais
19 september 2007, 18:57
Ik zou mn Takamine (van 1200 euro, OM-model, supernaturel serie) makkelijk voor die Stagg willen ruilen en nooit spijt ervan krijgen.


Grappig, recent geleden opperde ik dat de gitaarwinkel in kwestie dat vast ook een leuke deal zal vinden. :) Toen vond je het volgens mij niet zo'n aantrekkelijk idee.

Yamhammer_71
19 september 2007, 19:03
Grappig, recent geleden opperde ik dat de gitaarwinkel in kwestie dat vast ook een leuke deal zal vinden. :) Toen vond je het volgens mij niet zo'n aantrekkelijk idee.

Klankgewijs, definitief WEL.

De Takamine heeft een behoorlijke emotionele waarde voor mij (totaal los van de klank; heeft met andere zaken te maken), dus vandaar dat ik dit gezegd zou kunnen hebben...klankgewijs zou ik 'm zeker kunnen inruilen tegen de Stagg. Vanwege de persoonlijke waarde niet en dat staat voorop.

Blend
19 september 2007, 19:07
7 jaar geleden vond ik mijn Ovation gitaren de beste


Nu weet ik dat dit allemaal erg goede instrumenten zijn (Ovation niet trouwens)



Ovation is zeker wel goed, maar eigenlijk alleen voor de mensen die heel veel live spelen, en maar zelden thuis de akoestiese gitaar pakken.

Pais
19 september 2007, 19:11
Klankgewijs, definitief WEL.

De Takamine heeft een behoorlijke emotionele waarde voor mij (totaal los van de klank; heeft met andere zaken te maken), dus vandaar dat ik dit gezegd zou kunnen hebben...klankgewijs zou ik 'm zeker kunnen inruilen tegen de Stagg. Vanwege de persoonlijke waarde niet en dat staat voorop.

Maar er zijn toch meer dingen dan de klank en de emotionele waarde. Dagwaarde, duurzaamheid, uiterlijk etc. Wanneer iemand een takamine met een nieuwwaarde van 1200 inruilt voor een Stagg van 10% daarvan, zou ik diegene toch redelijk een idioot vinden.


Maar goed, ik ben er heel makkelijk in. Ik heb een instrument waar ik blij mee ben en hier doe ik het mee. Wat overblijft is het spelen en de muziek, het gene wat je "geluid" vele malen meer vormt dan je gitaar, en wat niet te koop is.

Dirk_Hendrik
19 september 2007, 19:15
En ik weet nu ook, nu ik ze 'allemaal' gehad heb dat Taylor gitaren K....t gitaren zijn.

Hoe genuanceerd kan een mens zijn.

Klaarblijkelijk niet zo genuanceerd dus? Gezien het feit dat je in 1 keer alle Taylor gitaren over dezelfde kam scheert als K....t.

Daarnaast vraag ik me met je opsomming af of die gitaren nu slechter waren dan het jaar ervoor of dat jouw smaak veranderde. En als dat zo is (vrij aannemelijk), zou het dan ook niet toevallig zo kunnen zijn dat die K...t Taylors die voor jou dus niet de verwachting vervullen die je ervan verwacht, voor een ander juist een verademing kunnen zijn? En dat die Taylors dus niet K...t zijn maar dat dat ze niet passen binnen jouw smaak, visie, en verwachtingspatroon?

Waarbij met die smaak niets mis maar wel met het op basis van die smaak het proclameren dat de instumenten K....t zijn vs dat ze voor jou K....t zijn?

Wat overigens binnen het elektrische gitarenwereldje doodgewoon is. Daar worden instrumenten afgedaan als K....t op basis van het uiterlijk. Dat vind ik veel spijtiger.

Met die ovations ben ik het wel eens trouwens. Die hebben het voor mij ook nooit kunnen waarmaken, ware het niet dat dat al voor bespeelbaarheid ging om die irritantre K....tvorm van de achterkant. ;)

hanskemink
19 september 2007, 19:35
Klaarblijkelijk niet zo genuanceerd dus? Gezien het feit dat je in 1 keer alle Taylor gitaren over dezelfde kam scheert als K....t.

Daarnaast vraag ik me met je opsomming af of die gitaren nu slechter waren dan het jaar ervoor of dat jouw smaak veranderde. En als dat zo is (vrij aannemelijk), zou het dan ook niet toevallig zo kunnen zijn dat die K...t Taylors die voor jou dus niet de verwachting vervullen die je ervan verwacht, voor een ander juist een verademing kunnen zijn? En dat die Taylors dus niet K...t zijn maar dat dat ze niet passen binnen jouw smaak, visie, en verwachtingspatroon?

Waarbij met die smaak niets mis maar wel met het op basis van die smaak het proclameren dat de instumenten K....t zijn vs dat ze voor jou K....t zijn?

Wat overigens binnen het elektrische gitarenwereldje doodgewoon is. Daar worden instrumenten afgedaan als K....t op basis van het uiterlijk. Dat vind ik veel spijtiger.

Met die ovations ben ik het wel eens trouwens. Die hebben het voor mij ook nooit kunnen waarmaken, ware het niet dat dat al voor bespeelbaarheid ging om die irritantre K....tvorm van de achterkant. ;)


Omdat ik open sta voor de gehele acoustische markt los van naam of faam. Kan ik eigenlijk niet om Taylor heen. Dit betekent dat ik elke keer weer deze en diverse Taylors als referentie neem. Maar elke keer betekent dit dat deze het onderspit delven (los van de prijs). Tel uit je winst.


Oja, Dit is tevens belangrijk. Gitaren mogen van mij persoonlijk klank karakteristiek bevatten (Los van mijn spel en techniek). Taylors zijn veelal ronduit karakterloos en heel gebalanceerd (ronduit saai dus). Sec een techneuten apparaat met een hele saaie klank. Taylor een seksloze nerd gitaar in mijn optiek.

Pais
19 september 2007, 19:38
Omdat ik open sta

:seriousf:

Blend
19 september 2007, 19:41
Omdat ik open sta voor de gehele acoustische markt los van naam of faam. Kan ik eigenlijk niet om Taylor heen. Dit betekent dat ik elke keer weer deze en diverse Taylors als referentie neem. Maar elke keer betekent dit dat deze het onderspit delven (los van de prijs). Tel uit je winst

Je generaliseerd Hans!

Er zitten príma gitaren tussen de Taylors. Zelfde geld voor Martin, Furch en elke andere (akoestiese) gitarenmerk!

Eigenlijk ben JIJ degene die nog het meeste merkgeil is, maar dan in negatieve zin: voor jouw zijn alle Taylors slecht.

Sluit je ogen, bespeel een gitaar, en ga op je gevoel af.


Kristiaan

northernlake
19 september 2007, 20:07
Dit draadje maakt nogal wat los... Ik snap niet dat mensen opeens verbaasd zijn over de hoeveelheid gitaren die ze maken: dat zijn er tegenwoordig zo'n 70.000. PER JAAR!!! HALLO!!

Ik heb dan geen handbouwmeneer nodig uit Devon om me te vertellen dat dit lopende band werk is. Dus. Hetzelfde geldt voor Martin. Maar vergeet niet dat het grootste gedeelte van beide merken uit de gelamineerde series, de reisgitaren en de andere 'goedkope' (m.i. te dure!) series bestaat.

Zal ik een draadje openen waarin Martin gaan affikken? Prima, veel plezier, maar ik ga dan ff spelen op m'n D-18V. Met veel genoegen. Ik heb niemand nodig om me te vertellen dat ik te veel betaald heb voor wat ik heb gekregen. :)

Liefhebber
19 september 2007, 20:09
Maar er zijn toch meer dingen dan de klank en de emotionele waarde. Dagwaarde, duurzaamheid, uiterlijk etc. Wanneer iemand een takamine met een nieuwwaarde van 1200 inruilt voor een Stagg van 10% daarvan, zou ik diegene toch redelijk een idioot vinden.


Maar goed, ik ben er heel makkelijk in. Ik heb een instrument waar ik blij mee ben en hier doe ik het mee. Wat overblijft is het spelen en de muziek, het gene wat je "geluid" vele malen meer vormt dan je gitaar, en wat niet te koop is.
Heel goed Pais, dat is verreweg het belangrijkste!
Ook uit welke Taylor dan ook ,kun je een heel mooi geluid halen. Het gaat om jouw feeling. Dat geldt ook voor een Stagg.
Ik geloof Yam wel! Ik heb ook wel eens die ervaringen gehad.
Bijvoorbeeld kwam ik eens langs bij een winkel in Almere omdat ik in de buurt moest zijn voor zaken die niets met muziek te maken hadden. Ik wist dat zij een bepaald Takamine model in voorraad hadden dat ik wel eens wilde proberen(H. Sacksioni speelt daar live al vele jaren op). Betaalbaar en ik zag er wel mogelijkheden in voor podium gebruik. De eerste indruk was al slecht! Het ding hing aan de muur. Zat vol vlekken(wel natural finish en dus gevoelig)en speelde voor geen meter. Akoestisch een barrel en versterkt ook helemaal niks over een AER(vraag ik altijd om). Beschaafd aan die overigens aardige manager van de tent aangegeven dat ik het niks vond! Komt hij met een Tacoma met St(B)aggs elektronica(ook natural finish). Deze was nog zo'n 200 euro goedkoper. Man, man wat een klank! Het enige wat ik wist, was dat Tacoma was overgenomen door Fender en dat die gitaren regelmatig werden afgekraakt in diverse gitaarbladen. Dat simpel uitziende ding klonk als een klok. Eigenlijk klopte gewoon alles. Akoestisch een groot volume in combinatie met een zeer goede balans tussen laag, midden en hoog. Heel relaxed bespeelbaar. En versterkt ook een topper. Ik heb hem niet gekocht! Je kunt wel aan de gang blijven en ik heb al een aantal gitaren met die klank kwaliteit, alleen zijn die twee tot driemaal zo duur, gvd.!

dunnoaname
19 september 2007, 20:29
Er is toch niets mis mee als mensen een gitaar kopen die ze blijkbaar het geld waard vinden. Al je taylor opbelt en vraagt of het handgebouwd is gana ze heus niet zitten liegen hoor. Je weet waar je aan toe bent met dit merk, en als je dat bevalt dan moet je zelf maar bepalen of je die prijs ervoor wil betalen. Bovendien vind ik fabrieksgebouwd niet per se negatief hoor.

greencharlie
19 september 2007, 20:33
Wat is er fout met een heel uitgebalanceerde klank? Hans?

Kim Wilson
19 september 2007, 20:40
Ik heb eens de Taylor T5 mogen bespelen. Wat een fantastische gitaar was dat. Voor een elektro-akoestische gitaar klonk het ding versterkt belachelijk goed. En als ik ooit het geld heb, zou ik zo'n gitaar heel graag willen hebben. Ongeacht hoe die gemaakt is.

Liefhebber
19 september 2007, 21:17
Ik heb eens de Taylor T5 mogen bespelen. Wat een fantastische gitaar was dat. Voor een elektro-akoestische gitaar klonk het ding versterkt belachelijk goed. En als ik ooit het geld heb, zou ik zo'n gitaar heel graag willen hebben. Ongeacht hoe die gemaakt is.
Excuus Kim Wilson maar als je iets over die T5 wilt zeggen dan moet je bij "Elektische gitaren" zijn. Die dingen kunnen ze overigens aan de straatstenen niet kwijt!

greencharlie
19 september 2007, 21:20
Wil dat zeggen dat de T5 binnenkort in uitverkoop staat?

Liefhebber
19 september 2007, 21:22
Wil dat zeggen dat de T5 binnenkort in uitverkoop staat?
Staat hij al!

Dirk_Hendrik
19 september 2007, 21:34
Dat simpel uitziende ding klonk als een klok. Eigenlijk klopte gewoon alles. Akoestisch een groot volume in combinatie met een zeer goede balans tussen laag, midden en hoog. Heel relaxed bespeelbaar. En versterkt ook een topper. Ik heb hem niet gekocht!

Je bent je ervan bewust dat dit soort uitspraken erom smeken om "sig-materiaal" te worden?

Ok dan.. voor een avondje :D

Liefhebber
19 september 2007, 21:54
Je bent je ervan bewust dat dit soort uitspraken erom smeken om "sig-materiaal" te worden?

Ok dan.. voor een avondje :D
Jaha, rakker! haha!!

Dirk_Hendrik
19 september 2007, 22:19
Jaha, rakker! haha!!

Oef!!!

Krachtterm :stop:

Liefhebber
19 september 2007, 22:32
Het zal wel duidelijk zijn dat ik absoluut geen liefhebber ben van Taylor gitaren
Uit de discussie met destijds Picker en kritische opmerkingen in diverse topics als het over Taylor gaat, zal dat wel duidelijk zijn geworden.
Toch wil ik wel eens iets positiefs zeggen over Taylor producten.
Dan gaat het over producten onder de naam R. Taylor.
Deze staan een beetje los van de cleane massaproducten van Bob Taylor.
Robert Taylor is eigenlijk het andere ego van Bob Taylor.
Onder het Robert ego worden ook gitaren gebouwd maar dan met de hand door een select gezelschap bouwers en volgens normen die het geweten van Bob Taylor aan hem oplegt!
Ik kwam deze gitaren twee jaar geleden tegen in een winkel in Toronto en vond ze een verademing. Prachtig! Deze hebben wel warmte!
Ik zag onlangs dat ze ook bij een zekere ...., te A. in de winkel staan!
Wel duur hoor, maar goedkoper dan veel van die ltd. modellen uit de Bob Taylor collectie!

q-elvis-p
19 september 2007, 22:39
Als ze maar goed gebouwd is dus :)


ja maar belangrijker: als ze maar lekker speelt :p hehe

q-elvis-p
19 september 2007, 22:43
Daar kan ik vrij makkelijk over zijn:

Ik kom er eens in de zoveel tijd om daar gewoon wat rond te kijken, een praatje te maken en gitaren te bespelen.
-Diezelfde Stagg had ik ongeveer 8 maanden geleden daar bespeeld voor de eerste keer. Erg impressive.
-De tweede keer was ongeveer 4 maanden geleden. Toen wilde ik 'm weer bespelen om te beoordelen of mijn eigen ervaring van daarvoor klopte. Onder het spelen was ik weer impressed; dezelfde sound en bespeelbaarheid.
-De laatste keer was ongeveer een maand geleden. Toen heb ik de Stagg een uur achtereen bespeeld omdat ik er niet van af kon blijven. Alweer die vertrouwde klank met veel volume. Waanzinnig voor fingerpicking. Ik heb toen ook complimenten gekregen van een muzikant die zei dat de gitaar heel de ruimte vulde; zo voelde dat zelf ook tijdens het spelen (je voelt het al in je vingers) en toch was het alleen fingerpicking en niet hard akkoorden raggen. Dit keer had ik ook rechtstreeks met Taylors en Yamaha's (van boven de 1000 euro) vergeleken en klankgewijs waren ze ALLEN niet te vergelijken met de Stagg. De Stagg was serieus van een ander kaliber.

Helaas heb ik er geen geld voor vanwege mn recentelijke aanschaf van een electrische Gibson Les Paul, dus ik kan niets missen.
Ik zou mn Takamine op gebied van klank (1200 euro, OM-model, supernaturel serie) makkelijk voor die Stagg ruilen en nooit spijt ervan krijgen.

Ik wil dit verhaal kwijt omdat het wellicht een buitenkans is voor sommige forumleden hier. Gitaar checken is kopen, gegarandeerd. Je mag erop terugkomen en zien of ik gelijk had of niet :) .

ok dan koop ik die stagg en ruil m voor jouw Takamine!! deal?

peter_heijnen
19 september 2007, 23:08
Daar kan ik vrij makkelijk over zijn:......

.........Ik zou mn Takamine op gebied van klank (1200 euro, OM-model, supernaturel serie) makkelijk voor die Stagg ruilen en nooit spijt ervan krijgen.
Doe dan niet zo moeilijk en ruil die takamine in. Zo'n kans krijg je niet meer, zeg nou zelf.....

peter_heijnen
19 september 2007, 23:13
...... Taylor een seksloze nerd gitaar in mijn optiek.
[gumbah=on]Mammie ze zeggen dat mijn Taylor een kutgitaar is. Geeft niet jongen, de islam staat voor de deur.[gumbah=off]

Wat een zaadtopic!

carphius
20 september 2007, 02:37
Ik zou mn Takamine op gebied van klank (1200 euro, OM-model, supernaturel serie) makkelijk voor die Stagg ruilen en nooit spijt ervan krijgen.


jah , dat zegt dan waarschijnlijk meer over jou en die takamine van je dan over die stagg.

hanskemink
20 september 2007, 07:57
[gumbah=on]Mammie ze zeggen dat mijn Taylor een kutgitaar is. Geeft niet jongen, de islam staat voor de deur.[gumbah=off]

Wat een zaadtopic!


zeer treffend en amusant opgetekend.

RolandT
20 september 2007, 08:06
[gumbah=on]Mammie ze zeggen dat mijn Taylor een kutgitaar is. Geeft niet jongen, de islam staat voor de deur.[gumbah=off]

Wat een zaadtopic!Integendeel, inhoud is zeer educatief. Ik leer een heleboel nieuwe woorden en het topic gaat van gitaarbouw over economie en nu ook nog religie. :)

Yamhammer_71
20 september 2007, 08:41
Doe dan niet zo moeilijk en ruil die takamine in. Zo'n kans krijg je niet meer, zeg nou zelf.....

Bedankt, maar er staat nog wat anders in mn post waarbij je ook meteen kunt lezen waarom ik de Takamine niet inruil.

Liefhebber
20 september 2007, 17:44
Bedankt, maar er staat nog wat anders in mn post waarbij je ook meteen kunt lezen waarom ik de Takamine niet inruil.
Dat is emotionele waarde Yam. en dat begrijpen veel mensen niet!

greencharlie
20 september 2007, 17:44
Heeft er iemand al eens op de GS serie van Taylor gespeeld?

Pais
20 september 2007, 17:49
Dat is emotionele waarde Yam. en dat begrijpen veel mensen niet!

Dat wel, maar wat ik niet begrijp is dat iemand hier met zoveel lof over een gitaar van een paar tientjes praat en tegelijkertijd ook zn best lijkt te doen om het ding buiten de deur te houden.

Blend
20 september 2007, 17:51
Dat wel, maar wat ik niet begrijp is dat iemand hier met zoveel lof over een gitaar van een paar tientjes praat en tegelijkertijd ook zn best lijkt te doen om het ding buiten de deur te houden.

Dat vraag ik me idd nu ook al af :chicken:
Die paar tientjes kan je toch best vrij houden? Anders verkoop je toch 'n pedaaltje oid. Ik zou 't wel weten in ieder geval!

Liefhebber
20 september 2007, 18:08
Heeft er iemand al eens op de GS serie van Taylor gespeeld?
Jawel, ook een beetje het geweten van Bob Taylor(moet je maar eens kijken wat hij over die modellen zelf heeft gezegd op zijn site in het verleden, het kwam erop neer dat heel veel potentiele klanten afknapten op het specifieke, koude Taylor geluid!)
Die R. Taylor gitaren , waar ik het in dit topic al over had, zijn echt veel warmer en een veel betere uitwerking van het concept voor de GS serie zoals hij dat eigenlijk voor ogen had!

Liefhebber
20 september 2007, 18:20
Dat wel, maar wat ik niet begrijp is dat iemand hier met zoveel lof over een gitaar van een paar tientjes praat en tegelijkertijd ook zn best lijkt te doen om het ding buiten de deur te houden.
Ik denk dat hij gewoon een boodschap wil over brengen!

peter_heijnen
20 september 2007, 18:31
Ik denk dat hij gewoon een boodschap wil over brengen!
Die komt dan niet echt over....

Btw, vandaag weer de hele dag gerepeteerd met oa mijn Taylor. Komt de technicus langs om naar mijn monitor te luisteren en zegt: "goh wat klinkt die akoestische gitaar toch mooi", waarop ik zeg dat dat niet zo is, want Taylors zijn ronduit karakterloos en kut, het zijn zaadgitaren!

greencharlie
20 september 2007, 18:42
Goeien bal!! :D

Liefhebber
20 september 2007, 19:04
Die komt dan niet echt over....

Btw, vandaag weer de hele dag gerepeteerd met oa mijn Taylor. Komt de technicus langs om naar mijn monitor te luisteren en zegt: "goh wat klinkt die akoestische gitaar toch mooi", waarop ik zeg dat dat niet zo is, want Taylors zijn ronduit karakterloos en kut, het zijn zaadgitaren!
Wel heel erg kinderachtig zo'n reaktie!

Maar ja, we worden het er toch niet over eens dat die Taylors gitaren zijn die er heel strak uitzien maar geen karakter hebben. Ze zullen dus wel idem dito gitaristen blijven aantrekken!
Daar kun je nog eindeloos over door gaan!
Zullen we daarom maar weer eens wachten op een ander contr(o)a-versieel onderwerp?

Pais
20 september 2007, 19:21
Wel heel erg kinderachtig zo'n reaktie!

Maar ja, we worden het er toch niet over eens dat die Taylors gitaren zijn die er heel strak uitzien maar geen karakter hebben. Ze zullen dus wel idem dito gitaristen blijven aantrekken!
Daar kun je nog eindeloos over door gaan!
Zullen we daarom maar weer eens wachten op een ander contr(o)a-versieel onderwerp?

Ik vind dit topic steeds leuker :)


Liefhebber ik weet dat je ook erg gesteld bent op nylonsnarige gitaren. Ook gewoon het spaanse spul? Vind je cypres flamencogitaren ook kil, koud en karakterloos tov klassieke gitaren?

Dan kan ik namelijk rekening houden. Ik hou van cypres gitaren, misschien ben ik dan ook wel gewoon kil en karakterloos

Blend
20 september 2007, 19:24
En cederhout? Ik ben dol op het geluid, maar is dat ook koud kil en saai? ;)

Liefhebber
20 september 2007, 19:25
Ik vind dit topic steeds leuker :)


Liefhebber ik weet dat je ook erg gesteld bent op nylonsnarige gitaren. Ook gewoon het spaanse spul? Vind je cypres flamencogitaren ook kil, koud en karakterloos tov klassieke gitaren?

Dan kan ik namelijk rekening houden. Ik hou van cypres gitaren, misschien ben ik dan ook wel gewoon kil en karakterloos
Helemaal niet! En dat Spaanse spul krijgt veel te weinig aandacht!

Liefhebber
20 september 2007, 19:26
En cederhout? Ik ben dol op het geluid, maar is dat ook koud kil en saai? ;)
Helemaal niet, dat is juist warm!

Pais
20 september 2007, 19:26
En cederhout? Ik ben dol op het geluid, maar is dat ook koud kil en saai? ;)
Nee joh, de romantische klank van ceder zegt dat je een gevoelige persoonlijkheid hebt. Ongelakte Seagull toch? Dat staat voor een verantwoordelijk karakter met hart voor het millieu.

Blend, je bent een goede jongen.

Blend
20 september 2007, 19:27
Nee joh, de romantische klank van ceder zegt dat je een gevoelige jongen bent. Ongelakte Seagull toch? Dat staat voor een verantwoordelijk karakter met hart voor het millieu.

Blend, je bent een goede jongen.

Yes! Bedankt Pais! Ik voel me helemaal thuis bij jouw! ;)

Blend
20 september 2007, 19:30
Helemaal niet! En dat Spaanse spul krijgt veel te weinig aandacht!

Vind ik ook! Heb hier thuis ook een Alhambra 4F Flamenco staan, ik speel er met veel plezier op!

peter_heijnen
20 september 2007, 19:32
Maar ja, we worden het er toch niet over eens dat die Taylors gitaren zijn die er heel strak uitzien maar geen karakter hebben.
Nee, we worden het er niet over eens dat een Taylor bij juist gebruik een prima instrument is.

bass blom
20 september 2007, 19:40
ik had eens een 710, man wat een mooi geluid :p

http://www.robertodallavecchia.com/images/taylor_7.jpg

Blend
20 september 2007, 19:42
Ik zie daar toch geen STAGG plectrum ?!

Owja, Stagg was beter dan Taylor, hoe kon ik dat ook vergeten :chicken:

Pais
20 september 2007, 19:51
Helemaal niet! En dat Spaanse spul krijgt veel te weinig aandacht!
Daarvoor moeten we op andere fora zijn ben ik bang :) Als ik denk aan de vaste forummers, kan ik me maar een enkeling bedenken die een spaanse gitaar als hoofdinstrument heeft en houd.

bass blom
20 september 2007, 19:55
Ik zie daar toch geen STAGG plectrum ?!

Owja, Stagg was beter dan Taylor, hoe kon ik dat ook vergeten :chicken:

volgens mij is het een glaas/loterijplectrum :D

Dirk_Hendrik
20 september 2007, 20:00
Wel heel erg kinderachtig zo'n reaktie!


Kinderachtiger dan een hele groep tevreden gebruikers met volle overtuiging gaan vertellen dat er zo ongeveer niets goeds aan een Taylor te vinden is, dat alles op basis van je eigen smaak en, op z'n zachts gezegd, imho, dubieuze mening over of moderne produktieprocessen wel of geen goed resultaat opleveren?

Nee dank je. Da's een pot verwijt de ketel reactie :stop:

greencharlie
20 september 2007, 20:14
deze topic is allemaal, van in het begin, zever in pakskes Dirk.

Liefhebber
20 september 2007, 21:16
Nee, we worden het er niet over eens dat een Taylor bij juist gebruik een prima instrument is.
Ik heb wel een nuancering aangebracht met wat ik over de R. Taylors heb gezegd! En ik denk ook dat het in de eerste plaats om de gitarist gaat die een instrument bespeelt. Als hij kiest voor een bepaald instrument dan ziet hij daar wat in! Dan gaat het erom wat hij eruit haalt! Als hij dat resultaat aan een publiek presenteert dan zegt hij min of meer:dat ben ik! Dan is het aan het publiek om te beoordelen wat het ervan vindt. Dan heb je te maken met "smaak", wat vind ik mooi en wat niet? Even terug naar Taylor guitars.
Ik heb in de loop van de tijd vele gitaristen gezien/gehoord die op een Taylor speelden, ik heb er inmiddels vele bespeeld en nooit gekocht!(bij die R. Taylors heb ik wel geaarzeld, zeg ik eerlijk!)
Hier gaat het dus echt over smaak!
Wat ik tegen heb op Taylors?:
- ze klinken allemaal een beetje hetzelfde(kun je ook positief opvatten want ze hebben een bepaald concept consequent doorgevoerd!)
- die klank bevalt mij niet want ik vind het warmte missen
- het zijn gitaren die technisch heel goed in elkaar zitten en heel gemakkelijk bespeelbaar zijn maar geen enkele verrassing bieden in de zin van heeh, dit zou ik er ook nog eens mee kunnen!
- als het gaat om puur akoestisch geluid gaat dan heeft Bob Taylor al een tijd terug zijn doelstellingen verlaten. Daar heeft hij recent spijt van gekregen en zijn GS-serie gelanceerd(eigenlijk zijn R. Taylor serie)
- de elektronica die hij heeft ontwikkeld ,voor versterking met de pretentie het beste te bieden wat er is, is wel goed maar absoluut overtroffen(bijv, door Cole Clark)
- hij is heel inconsequent want hij verandert zijn gebruikte houtsoorten in vermeende succesvolle topmodellen(zoals de 514E) plots. Een palissander zij/achterwand wordt vervangen door Mahony! Dit is toch moeilijk te begrijpen!
- in de instap series zoals de 114 en 214 worden zogenaamde verbeteringen aangebracht( klank) en die modellen worden dan ook nog goedkoper(natuurlijk geintroduceerd door een gladde mediacampagne in de gitaarblaadjes) Blijkt dat het gebruikte materiaal van veel mindere kwaliteit is(laminaat in plaats van massief). Ook nog een addertje onder het gras met de elektronica bij de 214!
-etc., etc.

Liefhebber
20 september 2007, 21:24
ik had eens een 710, man wat een mooi geluid :p

http://www.robertodallavecchia.com/images/taylor_7.jpg
Waarom heb je hem dan niet meer?

bass blom
20 september 2007, 21:35
Waarom heb je hem dan niet meer?

ik had geld nodig voor iets anders.
best wel spijt, maar, ik ben toch meer een electrische gitarist.

Liefhebber
20 september 2007, 21:40
ik had geld nodig voor iets anders.
best wel spijt, maar, ik ben toch meer een electrische gitarist.
Wel heel eerlijk! Maar dan moet moet je op dit forum toch wel een beetje je mond houden!

Harald
20 september 2007, 21:50
Off topic...

Daarvoor moeten we op andere fora zijn ben ik bang :) Als ik denk aan de vaste forummers, kan ik me maar een enkeling bedenken die een spaanse gitaar als hoofdinstrument heeft en houd.

En dan post je een nummer dat niet alleen op nylon is, maar een spaanse titel heeft, luister je er niet eens naar ;) http://gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97886

Heb ongeveer een jaar of 2 alleen klassiek gespeeld, een paar jaar terug. Maar ben zelf toch voornamelijk weer steelstring bezig, en tegenwoordig zelfs weer elektrisch.

Blend
20 september 2007, 21:57
Wel heel eerlijk! Maar dan moet moet je op dit forum toch wel een beetje je mond houden!

Dat slaat dan weer nergens op natuurlijk.... Waarom moet hij zijn mond houden, omdat-tie z'n Taylor heeft verkocht? :chicken:

hanskemink
20 september 2007, 21:59
Die komt dan niet echt over....

Btw, vandaag weer de hele dag gerepeteerd met oa mijn Taylor. Komt de technicus langs om naar mijn monitor te luisteren en zegt: "goh wat klinkt die akoestische gitaar toch mooi", waarop ik zeg dat dat niet zo is, want Taylors zijn ronduit karakterloos en kut, het zijn zaadgitaren!


Ik zal hierbij een gedurfd statement doen.
Ik denk dat Taylor van mijn part de 'beste' gitaren maakt om uit te versterken. Gelijk Ovation gitaren 25 jaar terug of zo.
Alleen ik speel de laatste jaren 95%van de tijd heerlijk akoestisch en dat geluid is 1000 x complexer en boeiender. Als je akoestisch op volume kan spelen met een Lowden o.i.d. en je stem daarnaast grote draagkracht kent. Laat je het wel uit je kop om te versterken. Ik heb jaren versterkt met goede spullen (maar bijna al het 'electrische spul' is op de brandstapel gegaan c.q. verkocht).
Als je verstillend akoestisch kan boeien kom je met je luisteraars wel in een hele andere sfeer dan met 'groteske' DB's.

bass blom
20 september 2007, 22:02
Wel heel eerlijk! Maar dan moet moet je op dit forum toch wel een beetje je mond houden!

:o wie zegt dat? :stop:

Liefhebber
20 september 2007, 22:16
:o wie zegt dat? :stop:
Nou dat lijkt mij wel een beetje een overbodige vraag!

Pais
20 september 2007, 22:21
Misschien kun je je stelling motiveren. Hij klonk nogal onaardig maar ook onverklaarbaar.
Ik ben wat aangeschoten zo vroeg op deze donderdagavond, maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken dat ik er nu al helemaal niets meer van snap. Jaag BassBlom niet weg. Hij blijkt een verstandig gitarist - hij verkoopt zn taylor. En Taylors zijn k*tgitaren. Sterker nog, misschien heeft hij voor die centjes wel een Stagg gekocht, over een neusje voor kwaliteit gesproken...>!
Dat hij liever elektrisch speelt, is irrelevant.

hanskemink
20 september 2007, 22:26
Wij zijn samen onderweg! Halleluja.

Morgenochtend wou ik een preek houden over de PKN en de gitaren denominatie die ontstaan is a.d.h. van meerdere merken op een kussen.

Historisch het gegeven dat dit fenomeen al de laatste 4 eeuwen in religieuze zin de geschiedenis mede heeft bepaald in ons eigenland. Hillarisch dat tevens de gemoederen in gitaarland binnen 24 uur naar 170 reactie's oplopen.


Gitaar minnende Broeders en Zusters. Laten wij gezamelijk een PEER eten.
Daarnaast controvers de bespeler van het instrument dat u zelf bewust niet verkiest loven en zalven.

Pais

bass blom
20 september 2007, 22:37
Sterker nog, misschien heeft hij voor die centjes wel een Stagg gekocht, over een neusje voor kwaliteit gesproken...>!
Dat hij liever elektrisch speelt, is irrelevant.

bijna goed :sssh: er is sinds een jaar weer een richwood :D

Blend
20 september 2007, 22:51
Ach, Richwoods zijn fijne gitaartjes hoor!

Wizz
20 september 2007, 22:54
Als je akoestisch op volume kan spelen met een Lowden (...)kom je met je luisteraars wel in een hele andere sfeer dan met 'groteske' DB's.

Jammer alleen dat die Lowdens na pakweg vijf jaar exploderen...
Misschien ook maar eens een hetze tegen gaan voeren ? Iik bedoel, wat kost zo'n ding ? Dan mag je toch wel wat levensduur verwachten ?

Wizz

peter_heijnen
20 september 2007, 23:48
Ik heb wel een nuancering aangebracht met wat ik over de R. Taylors heb gezegd! En ik denk ook dat het in de eerste plaats om de gitarist gaat die een instrument bespeelt. Als hij kiest voor een bepaald instrument dan ziet hij daar wat in! Dan gaat het erom wat hij eruit haalt! Als hij dat resultaat aan een publiek presenteert dan zegt hij min of meer:dat ben ik! Dan is het aan het publiek om te beoordelen wat het ervan vindt. Dan heb je te maken met "smaak", wat vind ik mooi en wat niet? Even terug naar Taylor guitars.
Ik heb in de loop van de tijd vele gitaristen gezien/gehoord die op een Taylor speelden, ik heb er inmiddels vele bespeeld en nooit gekocht!(bij die R. Taylors heb ik wel geaarzeld, zeg ik eerlijk!)
Hier gaat het dus echt over smaak!
Wat ik tegen heb op Taylors?:
- ze klinken allemaal een beetje hetzelfde(kun je ook positief opvatten want ze hebben een bepaald concept consequent doorgevoerd!)
- die klank bevalt mij niet want ik vind het warmte missen
- het zijn gitaren die technisch heel goed in elkaar zitten en heel gemakkelijk bespeelbaar zijn maar geen enkele verrassing bieden in de zin van heeh, dit zou ik er ook nog eens mee kunnen!
- als het gaat om puur akoestisch geluid gaat dan heeft Bob Taylor al een tijd terug zijn doelstellingen verlaten. Daar heeft hij recent spijt van gekregen en zijn GS-serie gelanceerd(eigenlijk zijn R. Taylor serie)
- de elektronica die hij heeft ontwikkeld ,voor versterking met de pretentie het beste te bieden wat er is, is wel goed maar absoluut overtroffen(bijv, door Cole Clark)
- hij is heel inconsequent want hij verandert zijn gebruikte houtsoorten in vermeende succesvolle topmodellen(zoals de 514E) plots. Een palissander zij/achterwand wordt vervangen door Mahony! Dit is toch moeilijk te begrijpen!
- in de instap series zoals de 114 en 214 worden zogenaamde verbeteringen aangebracht( klank) en die modellen worden dan ook nog goedkoper(natuurlijk geintroduceerd door een gladde mediacampagne in de gitaarblaadjes) Blijkt dat het gebruikte materiaal van veel mindere kwaliteit is(laminaat in plaats van massief). Ook nog een addertje onder het gras met de elektronica bij de 214!
-etc., etc.
Een ellenlang verhaal vanuit enkel jouw perspectief waar ik -beoefenaar van het vak- weinig mee kan.

Ik verdien een salaris met gitaarspelen en zowel mijn opdrachtgevers als het hooggeëerde publiek heb ik nog nooit horen klagen over bijv enige doelstelling waar Bob Taylor al dan niet van is afgestapt. Volgens jouw mening en die van Hanskemink begrijpt geen van al die mensen er enige sikkepit van.

Pathetisch vind ik het.

peter_heijnen
20 september 2007, 23:50
Ik zal hierbij een gedurfd statement doen.
Ik denk dat Taylor van mijn part de 'beste' gitaren maakt om uit te versterken. Gelijk Ovation gitaren 25 jaar terug of zo.
Alleen ik speel de laatste jaren 95%van de tijd heerlijk akoestisch en dat geluid is 1000 x complexer en boeiender. Als je akoestisch op volume kan spelen met een Lowden o.i.d. en je stem daarnaast grote draagkracht kent. Laat je het wel uit je kop om te versterken. Ik heb jaren versterkt met goede spullen (maar bijna al het 'electrische spul' is op de brandstapel gegaan c.q. verkocht).
Als je verstillend akoestisch kan boeien kom je met je luisteraars wel in een hele andere sfeer dan met 'groteske' DB's.
Niet alleen gedurfd, maar ook kul.

Net als Liefhebber pleeg je doorgaans vanuit enkel je eigen perspectief te oreren. Prima, maar laat anderen ook in hun waarde.

peter_heijnen
20 september 2007, 23:52
Wel heel eerlijk! Maar dan moet moet je op dit forum toch wel een beetje je mond houden!
Bepaal jij dat?

Makor1966
20 september 2007, 23:59
+1
Ik heb me er een beetje afzijdig van gehouden maar ben het volledig met Peter eens. Ik denk dat Bass (of gelijk een ander) wel een beetje meer respect verdient dan jij bereid bent te geven. Het is een forum, niet je persoonlijke weblog.

Liefhebber
21 september 2007, 00:09
Een ellenlang verhaal vanuit enkel jouw perspectief waar ik -beoefenaar van het vak- weinig mee kan.

Ik verdien een salaris met gitaarspelen en zowel mijn opdrachtgevers als het hooggeëerde publiek heb ik nog nooit horen klagen over bijv enige doelstelling waar Bob Taylor al dan niet van is afgestapt. Volgens jouw mening en die van Hanskemink begrijpt geen van al die mensen er enige sikkepit van.

Pathetisch vind ik het.
Ik vind dit een heel zielig verhaal! Vertel jij dan maar eens hoe jij jouw geld met gitaarspelen verdient! Ben ik wel heel benieuwd naar! Dan moet je vertellen wie je bent! Ik heb oa. in het leven een stelregel en die is: als ik medelijden voel dan zit het niet goed want dan neem ik iemand niet meer serieus!

Han S
21 september 2007, 00:18
Ik vind dit een heel zielig verhaal! Vertel jij dan maar eens hoe jij jouw geld met gitaarspelen verdient! Ben ik wel heel benieuwd naar! Dan moet je vertellen wie je bent! Ik heb oa. in het leven een stelregel en die is: als ik medelijden voel dan zit het niet goed want dan neem ik iemand niet meer serieus!

Ik vrees dat je geen huiswerk hebt gedaan, Peter begeleidt bekende mensen en heeft een aantal leuke resultaten behaald .

peter_heijnen
21 september 2007, 00:19
Ik vind dit een heel zielig verhaal! Vertel jij dan maar eens hoe jij jouw geld met gitaarspelen verdient! Ben ik wel heel benieuwd naar! Dan moet je vertellen wie je bent! Ik heb oa. in het leven een stelregel en die is: als ik medelijden voel dan zit het niet goed want dan neem ik iemand niet meer serieus!
Ach, ga even zelf op zoek naar La On Tour live in carré van Karin Bloemen. Die cd geeft een redelijk beeld van hoe ik mijn boterham verdien.

En jij?

Liefhebber
21 september 2007, 00:21
Ik vrees dat je geen huiswerk hebt gedaan, Peter begeleidt bekende mensen en heeft een aantal leuke resultaten behaald zoals de Annie MG Schmidt prijs bijvoorbeeld en die krijgt niet iedereen zomaar.
Oh? Hoezo geen huiswerk gedaan?

greencharlie
21 september 2007, 00:22
PEREN zijn veel te zoet en zien er niet uit...

Liefhebber
21 september 2007, 00:28
Ach, ga even zelf op zoek naar La On Tour live in carré van Karin Bloemen. Die cd geeft een redelijk beeld van hoe ik mijn boterham verdien.

En jij?

Ik ben helemaal niet in Nederland bezig! Op een of andere manier houd ik nog steeds wel van dat landje en ik verdien er deels ook nog wel mijn boterham , oa. met een beetje afdempen van die hysterische vrouwtjes waarvan jij er een noemt (lees Freud er maar eens op na!)

peter_heijnen
21 september 2007, 00:33
La On Tour live in carré van Karin Bloemen
Grappig: voor de mix van die cd is destijds gekozen voor de zelfde studio waar tot dan bijna alle twee meter sessies waren opgenomen.

Maar hoe ontzettend veel akoestische gitaren van net zoveel gitaristen die gasten daar ook al niet opgenomen hadden -met of zonder microfoon- en/of gemixed, ze wilden toch erg graag weten wat voor prachtige gitaar ze nu aan het mixen waren.

Edoch, nu weet ik dan eindelijk dat die gasten er mbt mijn taylor finaal naast zaten.

peter_heijnen
21 september 2007, 00:38
een beetje afdempen van die hysterische vrouwtjes waarvan jij er een noemt
Hiermee verdien je nu echt mijn respect, I'm not worthy!

Liefhebber
21 september 2007, 02:37
Grappig: voor de mix van die cd is destijds gekozen voor de zelfde studio waar tot dan bijna alle twee meter sessies waren opgenomen.

Maar hoe ontzettend veel akoestische gitaren van net zoveel gitaristen die gasten daar ook al niet opgenomen hadden -met of zonder microfoon- en/of gemixed, ze wilden toch erg graag weten wat voor prachtige gitaar ze nu aan het mixen waren.

Edoch, nu weet ik dan eindelijk dat die gasten er mbt mijn taylor finaal naast zaten.

Die Taylor(welke was het trouwens, nou ja dat maakt ook niet veel uit want ze klinken allemaal zo'n beetje het zelfde) lijkt mij prima geschikt om iets met K. B. te doen . Ze klinken namelijk beide onecht, theatraal, egocentrisch en infantiel, kortom hysterisch volgens Freudiaanse begrippen!

Kim Wilson
21 september 2007, 08:03
Die Taylor(welke was het trouwens, nou ja dat maakt ook niet veel uit want ze klinken allemaal zo'n beetje het zelfde) lijkt mij prima geschikt om iets met K. B. te doen . Ze klinken namelijk beide onecht, theatraal, egocentrisch en infantiel, kortom hysterisch volgens Freudiaanse begrippen!
:seriousf:

Nog meer van dit soort steekhoudende argumenten? :D

peter_heijnen
21 september 2007, 08:06
Die Liefhebber toch, nou is ie boos.

Don Capo
21 september 2007, 08:24
Zo stelletje zeiksnorren, wat een post in een akoestisch topic. Een van de grootste in de hele gitaarnetgeschiedenis. Jammer alleen dat er zo ontzettend veel zinloze informatie in staat. Veel geschreeuw HEEL weinig wol. Maar dat waren we al een beetje gewend van bepaalde akoestische posters. Richt anders een theekransje op en ga lekker bij elkaar op de koffie kletsen over hoe slecht een bepaald merk is.


Je mening geven over een bepaald merk is prima, maar een titel met de naam "oorlogsverklaring" en een weinig gefundeerde stellingname impliceert een popie-jopie houding waar ik,persoonlijk, weinig mee kan. Inhoudelijk reageren op de Taylors kan ik niet want ik ben een nylonfetisjis en speel niet op snaren die mijn nagels beschadigen. Ik geef hier puur mijn mening over het postgedrag van sommige leden. Ik stoor mij eraan. Ik kan mij op een of andere manier niet aan de indruk ontrekken dat er bepaalde leden puur uit zijn op het tentoonspreiden van hun bloemige taalgebruik en het botvieren van hun discussielust.

sanderz
21 september 2007, 08:38
Jemig de Pemig hé!

Ik begrijp nu pas dat dit een serieus topic is! Ik dacht aan een grapje, een aardigheidje, en dat dat bloemrijke taalgebruik niet bedoeld was om te imponeren, maar om mensen aan het lachen te krijgen...

Welgemeende excuses, ik zal de volgende keer mijn dochtertje vragen mee te lezen. Ze kan al 'vis', 'roos' en 'ik' schrijven, dus dat moet helemaal goed komen.

Don Capo
21 september 2007, 08:44
Duidelijk niet mijn gevoel voor humor dan in ieder geval. Smaak he, valt niet over te twisten.

Flipkoos
21 september 2007, 08:51
Zo stelletje zeiksnorren, wat een post in een akoestisch topic. Een van de grootste in de hele gitaarnetgeschiedenis. Jammer alleen dat er zo ontzettend veel zinloze informatie in staat. Veel geschreeuw HEEL weinig wol.

Amen!

Op serieuze vragen komen vaak maar één of twee antwoorden, waar een serieus geinteresseerde vraagsteller soms dagen op moet wachten!
Hoewel ik mijzelf ook heb beschuldigd aan het schrijven van een paar posts in dit zinloze topic, kan ik de reactie van Don volledig onderstrepen!!!!

sanderz
21 september 2007, 08:55
Dat is dan misschien een interessant topic:

óf, en zo ja wélk, gevoel voor humor de acoustische gitarist heeft. Dat kunnen we dan nog weer categoriseren op merk gitaar, nylon- of staalsnarig en natuurlijk op gender.

Heel belangrijk om te weten voor eventueel nieuw te openen topics, dan wel het nalaten daarvan...

chris c
21 september 2007, 09:01
Niet zeiken ! Spelen !!!

Dat vat het zowat samen...
:stop:

Don Capo
21 september 2007, 09:06
@ Sanderz : Daar hebben we off topic voor. Misschien eens een verkenningsvlucht door het forum maken?

EDIT: @ FLipkoos: Ik stoor me voornamelijk aan mensen die alleen maar posten in dit soort topics. Niet aan mensen die met het geintje meedoen maar ook serieus posten in andere topics bijv. Had het dan ook zeker niet over jou.

sanderz
21 september 2007, 09:12
@Don Capo: ik maak wel een verkenningsvlucht naar elders

Don Capo
21 september 2007, 09:14
Ook prima!!

Blend
21 september 2007, 09:28
We zullen er zo nooit uitkomen. De gemoederen lopen hoog op. Ik stem voor een slotje.....

Einzeln
21 september 2007, 09:34
We zullen er zo nooit uitkomen. De gemoederen lopen hoog op. Ik stem voor een slotje.....
Je hebt gelijk, mijn post is verwijderd.

Don Capo
21 september 2007, 09:35
Nee, voorlopig komt er nog geen slotje op. Er zijn kennelijk mensen die behoefte hebben aan zo'n topic.

Er komt alleen een slotje op als de TS erom vraagt of wanneer Peter en ik daar aanleiding toe zien.

hanskemink
21 september 2007, 09:39
Wij zijn samen onderweg! Halleluja.

Morgenochtend wou ik een preek houden over de PKN en de gitaren denominatie die ontstaan is a.d.h. van meerdere merken op een kussen.

Historisch het gegeven dat dit fenomeen al de laatste 4 eeuwen in religieuze zin de geschiedenis mede heeft bepaald in ons eigenland. Hillarisch dat tevens de gemoederen in gitaarland binnen 24 uur naar 170 reactie's oplopen.


Gitaar minnende Broeders en Zusters. Laten wij gezamelijk een PEER eten.
Daarnaast controvers de bespeler van het instrument dat u zelf bewust niet verkiest loven en zalven.

Pais

Vers 1 tanitra's tanz

hanskemink
21 september 2007, 09:46
De reis is met 200 hits wat mij persoonlijk betreft wel afgerond.
Maar zoals de moderatoren wel weten ben ik nooit voor bannen, snoeren en sluiten (grootste kul die er bestaat).

Aanbevolen leesstof voor dit weekend zou zijn.

De Vrolijke wetenschap.


P.S. Is alles al trouwens geregeld voor 6 October Apeldoorn. Ik mag nu toch aannemen dat er toch minimaal 30 gitaristen komen.

Han S
21 september 2007, 10:14
Die Taylor(welke was het trouwens, nou ja dat maakt ook niet veel uit want ze klinken allemaal zo'n beetje het zelfde) lijkt mij prima geschikt om iets met K. B. te doen . Ze klinken namelijk beide onecht, theatraal, egocentrisch en infantiel, kortom hysterisch volgens Freudiaanse begrippen!

Wat zou Freud van dit soort discussie hebben gevonden?

Don Capo
21 september 2007, 10:16
Waarschijnlijk dat het toch allemaal te maken heeft met sexuele behoeften.

Harald
21 september 2007, 10:33
P.S. Is alles al trouwens geregeld voor 6 October Apeldoorn. Ik mag nu toch aannemen dat er toch minimaal 30 gitaristen komen.

6 Oktober gaat idd door, zie die topic.

EuroCinema
21 september 2007, 10:34
:seriousf: En dat allemaal omdat 1 gitaarbouwer uit Devon z'n verkooppraatje afsteekt.

bert k
21 september 2007, 10:34
Nou, van mij mag er een slotje op. Ik zit me behoorlijk te ergeren aan de persoonlijke uithalen naar elkaar toe, met name van die dwaas Liefhebber, die echt niet weet waar hij het over gaat. De posts van die Hanskemink staan inmiddels zo buiten de werkelijkheid dat niemand er nog op reageert, maar goed, hij doet maar wat hij niet laten kan.

Maar het zou fijn zijn als we elkaar weer normaal en met respect konden behandelen. En reageer nou niet met opmerkingen dat ik Liefhebber een dwaas noem, want daar heb ik momenteel echt geen respect meer voor.

bass blom
21 september 2007, 11:19
ik meen me te herinneren dat liefhebber in een topic wat (ook) al in de prullenbak gegaan is, zei dat hij arts is.
dat vind ik dan heel vaag als ik lees hoe hij zicht gedraagt.

Einzeln
21 september 2007, 11:25
ik meen me te herinneren dat liefhebber in een topic wat (ook) al in de prullenbak gegaan is, zei dat hij arts is.
dat vind ik dan heel vaag als ik lees hoe hij zicht gedraagt.
Ik dacht uit de posts hier psycholoog, maar dan vast een die de beroepscode niet heeft getekend. Wat is het toch verleidelijk om aan dit soort posts mee te doen.

Kim Wilson
21 september 2007, 11:25
ik meen me te herinneren dat liefhebber in een topic wat (ook) al in de prullenbak gegaan is, zei dat hij arts is.
dat vind ik dan heel vaag als ik lees hoe hij zicht gedraagt.
Misschien is het een soort van werkverschaffing, of patiëntenwerving. Hij zorgt iig voor de nodige stress en hartkloppingen bij sommigen hier. :)

Dirk_Hendrik
21 september 2007, 11:38
ik meen me te herinneren dat liefhebber in een topic wat (ook) al in de prullenbak gegaan is, zei dat hij arts is.
dat vind ik dan heel vaag als ik lees hoe hij zicht gedraagt.

Bedoel je iets a la dit:?

Speel al ruim 40 jaar. In verleden gespeeld met een aantal jongens die door wilden als beroepsmuzikant(zijn later heel bekend geworden). Zelf niet voor gekozen, want wilde arts worden. Combinatie leek mij niet mogelijk ,mede door ook nog andere interesses. Altijd wel blijven spelen en de laatste jaren weer heel fanatiek.
Speel zowel acoustisch als elektrisch. Ik voel mij niet gebonden aan een bepaalde stijl! Acoustisch speel ik op een Burguet Noguera, een Hirade TH 90 en een Prudencio Saez 51. Staalsnarig een oude Yamaha FG 200( 1971), een Martin D28 en sinds 2 jaar een ColeClark Fat Lady waar ik zeer enthousiast over ben!
Mooie gebalanceerde, zingende staalsnarige gitaar uit Australie met prachtig inheems hout die versterkt ook fantastisch klinkt en dat tegen een heel schappelijke prijs! Daar kunnen al die dure pretentieuse Amerikanen een puntje aan zuigen! Versterken doe ik bij voorkeur over een AER Compact 2, evt. doorgestuurd naar een pa.
Elektrisch heb ik een grote voorkeur voor goede Fender(standard) strats en tele's vanwege hun perfecte ontwerp en heldere, niets verbergende toon! (Al die signature en vintage modellen zijn naar mijn mening voor een groot deel onzin). Ik speel ook het liefst op Fender versterkers(oa. Deville en Twin Reverb) vanwege hun cleane karakter. Ik heb een grote hekel aan het overmatig gebruik van allerlei effectpedalen. Slechte gitaristen die al die effecten nodig hebben, maar ja het publiek trapt er wel in!
Ik heb mij aangemeld bij het GitaarNet forum om van gedachten te wisselen met andere liefhebbers, al of niet professioneel bezig, over allerhande onderwerpen die de gitaar betreffen. Dit simpel omdat ik vind dat de gitaar een heel belangrijk en prachtig muziekinstrument is dat alle aandacht verdient!

Dan weet je in elk geval dat hij het wou worden. Of hij het ook is geworden is me, na 382 posts te hebben doorgewerkt, niet duidelijk.

bass blom
21 september 2007, 11:49
dat na opschoning in algemeen verdwenen gehoorbeschadiging topic..

maargoed, whatever, je ziet zulke frusties overal af en toe de kop opduiken.
het zal wel ergens toe dienen ofzo :speed:

Einzeln
21 september 2007, 12:03
dat na opschoning in algemeen verdwenen gehoorbeschadiging topic..

maargoed, whatever, je ziet zulke frusties overal af en toe de kop opduiken.
het zal wel ergens toe dienen ofzo :speed:

Het vormen van een subcultuur heeft inderdaad een functie voor je identiteit, aldus de cultuurtheorien.

greencharlie
21 september 2007, 15:01
Hans, ik zeg je nogmaals: peren zijn zoete, voor kinderen, kutvruchten, en ze zien er niet uit.

Liefhebber: in de psycho is het ondertussen ook geweten dat kinderen gelijk hebben wanneer ze zeggen: "alles wat je zegt ben je zelf"
8-)

greencharlie
21 september 2007, 15:02
:seriousf: En dat allemaal omdat 1 gitaarbouwer uit Devon z'n verkooppraatje afsteekt.

Bingo! idd.

Einzeln
21 september 2007, 15:04
Hans, ik zeg je nogmaals: peren zijn zoete, voor kinderen, kutvruchten, en ze zien er niet uit.

Liefhebber: in de psycho is het ondertussen ook geweten dat kinderen gelijk hebben wanneer ze zeggen: "alles wat je zegt ben je zelf"
8-)
Dan zeggen ze perceptie is projectie.

Don Capo
21 september 2007, 15:07
Er mag vanaf nu weer on topic gelult gaan worden. Zo niet gaat deze dicht.



Een dikke knuffel van uw moderator

Einzeln
21 september 2007, 15:12
Er mag vanaf nu weer on topic gelult gaan worden. Zo niet gaat deze dicht.



Een dikke knuffel van uw moderator

Hoe off topic het ook lijkt, het komt er toch altijd op neer dat hoe je kijkt hoe je oordeelt hoe je luistert vooral met jouw te maken heeft en niet met de ander of de gitaar. Dus ook met dit topic, wat vinden we van die en die gitaar die op die en die wijze gemaakt wordt.

hanskemink
21 september 2007, 15:24
Taylor?
Karakterloze bakken!

I'm with Henz Kiemink on this!


Jongens, dit is echt een zwaargewicht. Jullie zouden eens moeten weten.

bert k
21 september 2007, 22:36
Nou, ik heb nog nooit van hem gehoord...

Han S
21 september 2007, 23:06
Jongens, dit is echt een zwaargewicht. Jullie zouden eens moeten weten.

Nooit van gehoord, en waarom kom je op pagina 22 met een quote van pagina 8? Ben je wel helemaal fris of stevig aan de paddo's?

Pepe
22 september 2007, 00:07
7 jaar geleden vond ik mijn Ovation gitaren de beste
6 jaar geleden vond ik mijn martin gitaar de beste
5 jaar geleden vond ik mijn Gibson gitaar de beste
4 jaar geleden vond ik mijn Lakewood gitaren de beste gitaren.
3 jaar geleden vond ik mijn Yairi gitaar de beste.
2 jaar geleden vond ik mijn Larrivee gitaar de beste.
1 jaar geleden mijn Lowden gitaar de beste.
1 week geleden mijn parlor t.Revell.

Nu weet ik dat dit allemaal erg goede instrumenten zijn (Ovation niet trouwens)

En ik weet nu ook, nu ik ze 'allemaal' gehad heb dat Taylor gitaren K....t gitaren zijn.

Hoe genuanceerd kan een mens zijn.

Hmmm, ik heb mijn 1614 in 1977 nieuw gekocht en hij heeft sinds die tijd Lowdens, Martins, Yairi en oude Epi's en Yamaha's zien komen en gaan. Dat die Ovation er nog steeds is komt voornamelijk omdat in studio's meestal gekozen werd -geloof het of niet- voor de 1614.
Dat zijn dan mensen met goeie oren achter een ruit he, die alleen maar luisteren naar het geluid en niet zien welke gitaar je gebruikt.
Ik bedoel maar...

Wizz
22 september 2007, 00:37
Ik heb Bob Taylor zo langzamerhand behoorlijk goed leren kennen, we spreken elkaar in ieder geval op de Namm-shows, en ik ben iedere keer weer onder de indruk van zowel de nieuwe modellen (Dit jaar o.a. de GA 4 als wat mij betreft toppertje) als van de bezieling die Bob Taylor heeft als het om gitaren gaat. Waar ik met alle andere leveranciers vooral over aantallen, geld en procentjes praat, gaan de gesprekken met Bob over de overeenkomst in klank tussen Ovangkol en Brazilian Rosewood -volgens ons beiden is die groter dan tussen Brasilian en Indian !-, over rinkeltjes in het hoog, over bespeelbaarheid, over projektie, kortom : Over muziekinstrumenten. Heel aardig is ook om te zien hoe bij voorbeeld Larrivee en Taylor dikke maatjes zijn, en vol respekt over elkaars gitaren praten.

Wizz

bass blom
22 september 2007, 01:04
hear hear!

hanskemink
22 september 2007, 10:10
Hmmm, ik heb mijn 1614 in 1977 nieuw gekocht en hij heeft sinds die tijd Lowdens, Martins, Yairi en oude Epi's en Yamaha's zien komen en gaan. Dat die Ovation er nog steeds is komt voornamelijk omdat in studio's meestal gekozen werd -geloof het of niet- voor de 1614.
Dat zijn dan mensen met goeie oren achter een ruit he, die alleen maar luisteren naar het geluid en niet zien welke gitaar je gebruikt.
Ik bedoel maar...

Pepe, dat zijn geluidsvanger's. Hele andere tak van sport.
Dat door sommige leden op dit akoestische forum sec het begrip akoestisch nog steeds niet in zijn oorspronkelijkevorm begrepen wordt verbaast mij zeer.

Jongens, je kunt binnen of buiten in verschillende ruimten met verschillende akoestische interpretaties gewoon akoestisch muziek maken, alleen of met meerdere en deze klanken vervolgens gewoon laten vervliegen.

Anale ordening van geluid door opname is niet de mooiste vorm die de mensheid heeft voortgebracht (graag wat snedige paralele opmerkingen a.u.b.)(iets met wind of zo)


In den beginne. (lijst van opklimmende superlatieven) en eigenlijk rook-vrij oftewel met zuivere lucht. (ja, het gaat om een beleving van zuiverheid!)

-stilte.
-akoestisch geluid van een instrument (live)
-versterkt geluid van een akoestisch instrument (live)
-versterkt geluid van een electrisch instrument (live)
-opname beleving van een akoestisch instrument (weergave)
-opname beleving van electrische instrumenten (weergave)
-lawaai (chaos)

Persoonlijk verkies ik in schoonheid alleen de eerste 2. Mogelijk soms bij hele goede interpretaties en vertolkingen 3 en 4. (Pat is geen enkel probleem)


De laatste 3 zijn voor mij erg oninteressant en 'lawaaierig'

Lijkt me een duidelijk uitgangspunt.

Topic-linkend . Ovation en de geschikte versterkte Taylor gitarren?



P.S. Quote. "Mensen met hele goeie oren achter een ruit". Dat moet toch een doorkijkje kunnen geven tot inhoud.

Han S
22 september 2007, 10:17
Ik ben het met je eens dat het akoestische geluid van instrumenten gruwelijk mooi kan zijn en nooit door een luidspreker zal kunnen worden geëvenaard, maar met de rest van je betoog doe je onrecht aan al die mensen die hun stinkende best doen om het een en ander zo goed en mooi mogelijk vastleggen voor de eeuwigheid.

Zonder al die super gemotiveerde en bezielde opnametechnici zou jij thuis niet naar je favorite muziek kunnen luisteren. Ik heb het niet over degenen die het niet kunnen, ik heb het over de kunstenaars onder de opnamemensen die met hart en ziel bezig zijn voor een salaris waar de schoonmaker niet voor uit zijn bed komt.

En die doe jij groot onrecht.

hanskemink
22 september 2007, 11:03
Ik ben het met je eens dat het akoestische geluid van instrumenten gruwelijk mooi kan zijn en nooit door een luidspreker zal kunnen worden geëvenaard, maar met de rest van je betoog doe je onrecht aan al die mensen die hun stinkende best doen om het een en ander zo goed en mooi mogelijk vastleggen voor de eeuwigheid.

Zonder al die super gemotiveerde en bezielde opnametechnici zou jij thuis niet naar je favorite muziek kunnen luisteren. Ik heb het niet over degenen die het niet kunnen, ik heb het over de kunstenaars onder de opnamemensen die met hart en ziel bezig zijn voor een salaris waar de schoonmaker niet voor uit zijn bed komt.

En die doe jij groot onrecht.


Nee hoor, Maar nu wordt het precies duidelijk waar een ieder staat en waar het om gaat.


Ik vindt geluid vangen 'entzauberend' (naar Weber)

Zij maken deel uit van de 'machinerie' (de vastlegger, de vergroter, de opblazer de numerieke grote getallen, geld, de handel in muziek ,stadions vol mensen, de bits en bytes, de stermagazine's, het sterdom en het daarbij behorend gedrag en attitude etc.etc....)

Ik begin als tegenreactie toch steeds meer appeteit te krijgen voor het kleine en organische.


Vandaar dat ik de 'machinerie' totstandkoming van Taylor-gitaren niet oke vindt en het produkt ook niet dus. Ik denk dat ik op dit forum maar verder moet als Hans kemink de akoestische purist. HKap.


P.s. Oja, ik luister ook niet naar cd's o.i.d. ik maak muziek vanuit mijn eigen wezen.

P.s. Ik heb nog nooit van een opname hoteldebotel kunnen raken, Je voelt hem namelijk niet het is pure abstractie. Als ik alles in mijn wezen kan laten 'meetrillen' en aansturen door zelf te spelen of met anderen (ja, komt u maar met de platte voeten). Ga ik toch me niet met surrogaat bezig houden.

P.s. Oja, In wezen ben ik proffesioneel zelf schoonmaker.

peter_heijnen
22 september 2007, 11:38
Ik begin als tegenreactie toch steeds meer apeteit te krijgen voor het kleine en organische.
Dit forum is verre van klein en organisch. Het al eerder door Don Capo geadviseerde theekransje komt dan dichter in de buurt. Ongebreideld oreren tussen gelijkgestemden, heerlijk toch?

Pepe
22 september 2007, 11:54
Pepe, dat zijn geluidsvanger's. Hele andere tak van sport..

That's not my point. Ik reageerde slechts op je uitlating dat Ovations slechte gitaren zijn. Een gitaar die al 20 jaar zijn geld binnen brengt, dat is ook een kwaliteit wilde ik maar zeggen.
Ik ben een gitarist die meer naar zijn gitaren kijkt als tools.. whatever works... maar ik snap dat een real live visie totaal niet aan de orde is bij jou.

Dat esoterisch gelul is allemaal leuk & aardig als je in je eentje op een zolderkamer lekker een beetje loopt te pielen, niks mis mee, maar je krijgt er wel een wereldvreemd idee van lijkt me zo. Een ferme boswandeling of gewoon eens onder de mensen in een kroeg een borrel drinken doet wonderen wat dat betreft.

hanskemink
22 september 2007, 12:00
Dit forum is verre van klein en organisch. Het al eerder door Don Capo geadviseerde theekransje komt dan dichter in de buurt. Ongebreideld oreren tussen gelijkgestemden, heerlijk toch?

Ik denk dat het heel klein en organisch is. Jullie kennen die aantallen beter maar ik zie maar structureel 20 a 30 mensen reageren.

Dat de achtergronden, ideeen, belangen en mogelijkheden divers zijn omtrent het gezamelijk interesse gebied (de liefde voor de akoestische gitaar)is natuurlijk wat ons trekt in dit forum. Anders zouden wij gelijk het ons zelf de hele dag in de spiegel te bezien dit niet langer dan 5 minuten kunnen volhouden.

Blend
22 september 2007, 12:07
Ik denk dat het heel klein en organisch is. Jullie kennen die aantallen beter maar ik zie maar structureel 20 a 30 mensen reageren.

Dat de achtergronden, ideeen, belangen en mogelijkheden divers zijn omtrent het gezamelijk interesse gebied (de liefde voor de akoestische gitaar)is natuurlijk wat ons trekt in dit forum. Anders zouden wij gelijk het ons zelf de hele dag in de spiegel te bezien dit niet langer dan 5 minuten kunnen volhouden.

Fout! De meeste mensen hier hebben geen leven, en denken dat ze een virtueel leven leven: namelijk de Gitaarnet community! We weten niet waar Gitaarnet/forum vandaan komt, wie het gesticht heeft en / of waarom, hoe het in stand wordt gehouden, maar dat geeft niet, 'we'll keep on tryin'.' We weten alleen dat het er is, en de meeste hier zijn allang blij dat ze een 'leven' cq iets wat er op lijkt, hebben.

hanskemink
22 september 2007, 12:13
That's not my point. Ik reageerde slechts op je uitlating dat Ovations slechte gitaren zijn. Een gitaar die al 20 jaar zijn geld binnen brengt, dat is ook een kwaliteit wilde ik maar zeggen.
Ik ben een gitarist die meer naar zijn gitaren kijkt als tools.. whatever works... maar ik snap dat een real live visie totaal niet aan de orde is bij jou.

Dat esoterisch gelul is allemaal leuk & aardig als je in je eentje op een zolderkamer lekker een beetje loopt te pielen, niks mis mee, maar je krijgt er wel een wereldvreemd idee van lijkt me zo. Een ferme boswandeling of gewoon eens onder de mensen in een kroeg een borrel drinken doet wonderen wat dat betreft.

Dat laatste gedeelte bedoel je vast niet zo. (want dat is een discussie over heersende werkelijkheden) en ik denk dat in uniciteit een meer wenswaardige wereld schuilt dan in massa en conformiteit.

En ik kan me goed voorstellen dat jij in je persoonlijke bestaan zo af en toe een waarachtige verwondering wil meemaken. En dat je niet alleen tot het einde der tijd in je bestaan versleurd wil zijn sec in het vullen van je maag.

Je bent als natuurlijk organisme bezig met 'het duel' der kunsten.

Lijkt me eenvoudige taal.

Han S
22 september 2007, 13:39
Nee hoor, Maar nu wordt het precies duidelijk waar een ieder staat en waar het om gaat.


Ik vindt geluid vangen 'entzauberend' (naar Weber)

Zij maken deel uit van de 'machinerie' (de vastlegger, de vergroter, de opblazer de numerieke grote getallen, geld, de handel in muziek ,stadions vol mensen, de bits en bytes, de stermagazine's, het sterdom en het daarbij behorend gedrag en attitude etc.etc....)

Ik begin als tegenreactie toch steeds meer appeteit te krijgen voor het kleine en organische.


Vandaar dat ik de 'machinerie' totstandkoming van Taylor-gitaren niet oke vindt en het produkt ook niet dus. Ik denk dat ik op dit forum maar verder moet als Hans kemink de akoestische purist. HKap.


P.s. Oja, ik luister ook niet naar cd's o.i.d. ik maak muziek vanuit mijn eigen wezen.

P.s. Ik heb nog nooit van een opname hoteldebotel kunnen raken, Je voelt hem namelijk niet het is pure abstractie. Als ik alles in mijn wezen kan laten 'meetrillen' en aansturen door zelf te spelen of met anderen (ja, komt u maar met de platte voeten). Ga ik toch me niet met surrogaat bezig houden.

P.s. Oja, In wezen ben ik proffesioneel zelf schoonmaker.

Jongen, je hebt geen flauw idee waar je het over hebt en je praat poep, om in gitaarnet termen te blijven.

Er zijn heel veel mensen met enorme vakkennis, toewijding en motivatie, met een schat aan kennis en ervaring bezig om er voor te zorgen dat heel veel muziekliefhebbers thuis met hun prachtige en kostbare installaties ten volle kunnen genieten van hun favoriete (klassieke) muziek, opera or whatever, op elk moment van de dag of nacht.

Heel veel van die mensen worden regelmatig tot tranen geroerd van prachtig klinkende opnamen, of worden zoals jij dat noemt 'hoteldebotel' van werkelijk prachtig opgenomen muziek.

En die flikker jij achteloos en zonder enige moeite op de hoop van klojo's die alles alleen doen voor het geld. Dat vind ik van een onbeschrijflijke triestheid en dat raakt me echt. Muziek is kunst en het goed opnemen van muziek heeft alles met kunstzin te maken.

Ik weet beter dan menigeen dat een akoestisch gezelschap(je) op een binnenpleintje nog veel mooier klinkt dan welke CD, maar het stigma dat jij onder enige reserve op een grote groep kunstenaars plakt is te gek voor woorden.

Pepe
22 september 2007, 13:48
P.s. Oja, In wezen ben ik proffesioneel zelf schoonmaker.

Je bedoelt: Oja, in wezen ben ik zelf professioneel schoonmaker.
Dat verklaart gelijk de 4 spelfouten in 1 zin. Ook knap.

peter_heijnen
22 september 2007, 13:57
Het gaat weer helemaal de verkeerde kant op hier.

Bij de allereerste off topic post vanaf nu gaat ie meteen dicht.

Pais
22 september 2007, 14:01
Ik heb zin in gebakken ei op brood.

peter_heijnen
22 september 2007, 14:04
Heeeeeel erg leuk Pais.

Get a life.