PDA

View Full Version : Invoerrechten



rijco.nl
18 september 2007, 19:21
door de goedkope dollar wordt het wel interresant om online spullen aan te schaffen denk aan onderdelen voor bv buizenversterkers bij bv Mojotone, Weber, Ceriatone. ik heb geen ervaring met dit, vraag me alleen af hoeveel invoerrechten, belasting , douaneformaliteiten,verzekering, vervoer enz. kost.

Chris Winsemius
18 september 2007, 19:28
Meestal als volgt:

bedrag onderdelen + vervoer wordt omgerekend naar euro's en daar betaal je 4% invoer over en over dat totaalbedrag weer 19% btw. Daarnaast ben je per zending nog 16.75 kwijt aan TNT voor de inklaring/etc.

EricSw
18 september 2007, 19:44
Tot welk bedrag is het belastingvrij?
Ik ben ook aan het zoeken geweest op de site van de douane maar die is erg onduidelijk.
Ik dacht dat alles onder de 175 euro(incl verzendkosten) belastingvrij was maar weet het niet zeker.

rijco.nl
18 september 2007, 19:48
bv Ik bestel wat in de US bv voor 400 dollar vervoer kost zegmaar 40,-via DHL , maak via Paypal 300 nog wat euro over, twee weken later staat DHLvoor de deur en betaal ik de 4 en 19 % kontant aan de chauffeur toch ??

Chris Winsemius
18 september 2007, 19:52
Tot welk bedrag is het belastingvrij?
Ik ben ook aan het zoeken geweest op de site van de douane maar die is erg onduidelijk.
Ik dacht dat alles onder de 175 euro(incl verzendkosten) belastingvrij was maar weet het niet zeker.

Ik zou het niet weten, bij mij gaat het meestal om forsere bedragen...

Chris Winsemius
18 september 2007, 19:54
bv Ik bestel wat in de US bv voor 400 dollar vervoer kost zegmaar 40,-via DHL , maak via Paypal 300 nog wat euro over, twee weken later staat DHLvoor de deur en betaal ik de 4 en 19 % kontant aan de chauffeur toch ??

Idd. en reken dan nog op 10-17 euro inklarings/etc.-kosten daar bij.
Ik krijg hier hoofdzakelijk TNT, UPS en/of FedEx aan de deur, DHL op dit moment nog alléén v/e lokale leverancier.

rijco.nl
18 september 2007, 19:55
bedankt voor je snelle reactie