PDA

View Full Version : volumedrop, routingprobleem...



Swan
18 september 2007, 18:58
ff n schemaatje van mn huidige setup voor mn noise/drone band...
http://www.machinistdrone.com/visual/schema-setup.jpg

wat ik dus doe is mn gitaarsignaal splitsen via n Super Hard on met 2 outputs, waarvan eentje redelijk basic (fuzz en delay) via de 5150 en de andere meer noise via de GT3 en PA gaat...
maar wat ik nou wil is dat ik soms niet mn gitaar maar de noisedoos (contactmic, spijkers etc) door de feedbackloop gooi... daar had ik dus die A/B box voor...daarnaast zou dan nog mn gitaar gewoon via de 5150 gaan...

nu is het probleem; als ik bij de A/B box voor de noisedoos kies dan daalt het volume van mn 5150 drastisch!
hoe komt dit? wordt een deel van het signaal naar de aarde geleidt in de A/B bijv? en hoe kan ik dit oplossen...

Swan
19 september 2007, 10:18
iemand?
zou n buffer ergens helpen?

Swan
21 september 2007, 13:31
waarsch zijn er niet zoveel mensen met zo'n setup...
maar hoe werkt zo'n A/B box? wat doet ie met A als B is ingeschakeld bijv?

Einzeln
21 september 2007, 13:52
De super hardon heeft 2 uitgangen. Ik weet het antwoord niet maar misschien komt het doordat je met het switchen op je a/b de uitgang van de sho anders belast en dat dit invloed heeft op de 2e uitgang van de sho.
Wat gebeurd er als je het snoer richting a/b er uittrekt met de 5150? gaat ie dan harder?

Swan
21 september 2007, 14:31
ja heeft 2 outputs, (zelf gebouwd btw, staan parallel)
en idd, als ik t snoer richting de A/b er uittrek gaat ie weer harder...

Dirk_Hendrik
21 september 2007, 14:33
Dan is een SHO klaarblijkelijk toch niet zo'n goede buffer als wel eens wordt beweerd.

Einzeln
21 september 2007, 14:38
Dan is een SHO klaarblijkelijk toch niet zo'n goede buffer als wel eens wordt beweerd.

Dit kunnen we op dit moment alleen stellen voor dit nagebouwde exemplaar!

strat58
21 september 2007, 15:22
ja heeft 2 outputs, (zelf gebouwd btw, staan parallel)
en idd, als ik t snoer richting de A/b er uittrek gaat ie weer harder...

Hoi dus wat je eigenlijk hebt gedaan is je hebt de output in 2 verdeeld dwz elke output krijgt 50 % van de output van je SHO. Volgens mij moet je output van de SHO bufferen zodat je 100% in elke versterker stuurt.
En te horen naar de opmerking van Dirk kan het zijn dat je SHO geen gebufferde outputs heeft.
Peace strat58

Dirk_Hendrik
22 september 2007, 12:38
De SHO is een FET versterker met 1 enkel fetje. Dat betekent dat je misschien wel een dito voltage boost gaat krijgen maar zeker geen eigenschappen die een buffer een buffer maken. In dit geval: Lage uitgangsimpedantie, immuniteit voor loadverandering.

Einzeln
22 september 2007, 21:16
De SHO is een FET versterker met 1 enkel fetje. Dat betekent dat je misschien wel een dito voltage boost gaat krijgen maar zeker geen eigenschappen die een buffer een buffer maken. In dit geval: Lage uitgangsimpedantie, immuniteit voor loadverandering.

Dus niet alleen bij zelfbouwsels maar ook bij de "echte" kun je dit probleem verwachten? Merkwaardig dat ZVEX dan een 2e uitgang aandurft.

Dirk_Hendrik
22 september 2007, 21:46
Merkwaardig dat Zvex het aandurft z'n jatwerk als eigen idee te presenteren?
Merkwaardig dat Zvex het aandurft z'n kleiderwerk als origineel te presenteren?
Merkwaardig dat Zvex het aandurft z'n niveau "DIY" knutselarij voor zulk geld te verkopen?

Moet ik nog even doorgaan?

Nee.. ik heb weinig respect voor d persoon Vex. Desgewenst kan ik dat met een aantal mooie quotes illustreren.

Mitch
22 september 2007, 22:18
Desalniettemin zit Swan nog steeds met een lastig, maar voor ons als toeschouwer technisch intereswsant probleem.

ewout
22 september 2007, 22:39
Merkwaardig dat Zvex het aandurft z'n jatwerk als eigen idee te presenteren?
Merkwaardig dat Zvex het aandurft z'n kleiderwerk als origineel te presenteren?
Merkwaardig dat Zvex het aandurft z'n niveau "DIY" knutselarij voor zulk geld te verkopen?


even reageren hoor...

-op de zvex website staat toch duidelijk dat de super hardon naar een '60 console input is gestyled.

-wat bedoel je met kleiderwerk?

-ik snap je laatste opmerking echt niet. Ik heb op het moment geen pedalen van hem, maar ik heb er meerdere bespeeld, een fuzzfactory gehad en ik vind het echt verre van knutselarij. De zvex pedalen die ik van binnen heb gezien waren allemaal schitterend gelayout, strak gesoldeerd en bomb-proof in elkaar gezet. De kunst op de buitenkant is de concurrentie ver vooruit. In tegenstelling tot andere bouwers heeft hij van ieder pedaal een filmpje op z'n website. Je weet PRECIES wat je krijgt. Zijn aanpak wordt bevestigd door de verkoop van duizenden pedalen en hij wordt door de grote bouwers op deze planeet gerespecteerd om zijn pionierende en innovatieve manier van werken. Hij is toch gewoon hardstikke goed bezig?!

Swan
23 september 2007, 11:25
Hoi dus wat je eigenlijk hebt gedaan is je hebt de output in 2 verdeeld dwz elke output krijgt 50 % van de output van je SHO. Volgens mij moet je output van de SHO bufferen zodat je 100% in elke versterker stuurt.
En te horen naar de opmerking van Dirk kan het zijn dat je SHO geen gebufferde outputs heeft.
Peace strat58

dus dan zou ik beide outputs van een buffer moeten voorzien?
ik vind t wel opvallend dat de SHO t goed doet en geen volumeverschil geeft als er 1 of 2 outputs zijn aangesloten, alleen als die A/B box verderop t signaal van de SHO niet gebruikt gaat t fout...

Einzeln
23 september 2007, 15:44
dus dan zou ik beide outputs van een buffer moeten voorzien?
ik vind t wel opvallend dat de SHO t goed doet en geen volumeverschil geeft als er 1 of 2 outputs zijn aangesloten, alleen als die A/B box verderop t signaal van de SHO niet gebruikt gaat t fout...

Ze zouden echt gescheiden moeten zijn denk ik. De barber launchpad doet dat wel. En dat is bovendien een echte lineaire booster. Geen klankverschillen gewoon volumeboost. Bovendien zijn de uitgangen ten opzicht van elkaar uit fase en daardoor voorkom je nare faseproblemen.
Je probleem zou vermoedelijk ook verholpen zijn als de impedanties van de pedalen na de sho hetzelfde zijn.


ps laten kunnen we deze keer aub de zvex discussie achterwege laten, daar is vast via de zoekfunctie nog wel een vermakelijk draadje over te vinden.