PDA

View Full Version : GT-8 tonekiller?



Henri H
18 september 2007, 16:34
Sinds een paar jaar heb ik een BOSS GT-8.
De effecten klinken best goed, zelfs de distortions en Amp mods kun je leuke dingen mee doen.
Een groot nadeel van dit apparaat vind ik dat hij de tone van m'n Marshall JCM 800 2205 eigenlijk behoorlijk nadelig beinvloedt.
Ik kwam hierachter doordat ik een andere speakerkast heb gekocht en deze zonder effect apparaat heb getest. Het geluid was stukken beter zonder effect apparaat ertussen. Via de loop of rechtstreeks maakt niet uit.
Nu heb ik al op diverse fora gelezen dat eigenlijk elk multi effect wel tonezuigt of beinvloedt maar dat dit zoveel uitmaakt ... :-(

Welk vergelijkbaar (zowel qua prijs als mogelijkheden) multi-effect heeft hier minder last van?
Welk multi-effect met distortion en/of pre-amp in een hogere prijsklasse (rond de 600 euro) is het beste?

Edit: als je wilt reageren lees dan a.u.b. de hele topic (op moment van schrijven 3 pagina's!).

Yannicks
18 september 2007, 16:44
Misschien een stomme vraag, maar waar heb je in vredes naam een GT-8 voor nodig als je een JCM800 hebt en een LP?

Swan
18 september 2007, 16:47
hangt er ook vanaf hoe je hem instelt, gebruik je dan nog je ampmodels, heb je standaard de noisegate er in aanstaan, etc? als je hem alleen als FXbak gebruikt moet hij niet al teveel tone sucken volgens mij

Henri H
18 september 2007, 17:46
Misschien een stomme vraag, maar waar heb je in vredes naam een GT-8 voor nodig als je een JCM800 hebt en een LP?

Wat dacht je van kanalen switchen via de GT-8 samen met de effecten?
Persoonlijk vind ik de acoustic simulator erg prettig.
Ideaal voor in een coverband.
Kortom: ik ben nog geen JCM 800 tegengekomen met een ingebouwde effect processor. Ook een LP heeft dit niet voor zover ik weet :P.
Ik ben het wel met je eens dat de gain van een JCM 800 superieur is.
Hier kan geen modeler tegenop hoewel op laag volume is het best bruikbaar.

Henri H
18 september 2007, 17:52
hangt er ook vanaf hoe je hem instelt, gebruik je dan nog je ampmodels, heb je standaard de noisegate er in aanstaan, etc? als je hem alleen als FXbak gebruikt moet hij niet al teveel tone sucken volgens mij

Ik gebruik de GT-8 hoofdzakelijk voor de chorus, phaser, ac. sim. en delay.
Dus distortion en preamps staan uit in 9 v.d. 10 patches.
Alleen het feit dat de GT-8 ervoor zit, dus zonder enig effect ingeschakeld, levert al de nodige tonezuig op.

Wat ik me ook afvraag is hoe het zit met de tuner/bypass.
Als ik hierop druk krijg ik de tuner maar geen bypass, hoe zit dat of moet ik dan die lousy handleiding er weer bij pakken?

Ik heb zowel de 4 kabelmethode (loop) als de directe aansluiting getest.

dml
18 september 2007, 17:55
Wat weerhoudt jou ervan om de Global EQ te gebruiken om je "tone suck" waar nodig bij te poetsen? En als dat niet voldoende is, kun je toch ook met de "normale" EQ in de GT-8 het één en ander bijspijkeren?

Henri H
18 september 2007, 19:45
Wat weerhoudt jou ervan om de Global EQ te gebruiken om je "tone suck" waar nodig bij te poetsen? En als dat niet voldoende is, kun je toch ook met de "normale" EQ in de GT-8 het één en ander bijspijkeren?

Hier was ik al bang voor.
Wat is precies de definitie van tonesuck of toonzuig?
In mijn geval gaat het iig om een verlies van geluidskwaliteit zeg maar.
Oftewel "great tone" wordt "minder great".
Het klinkt gewoon minder. Ik kan niet precies uitleggen waar het precies aan ligt maar direct inpluggen van de gitaar op de versterker geeft een veel betere sound dan via de GT-8 zonder enig effect ingeschakeld.
Het lijkt mij niet mogelijk om dit met een equalizer op te lossen.

dml
18 september 2007, 20:04
Hier was ik al bang voor.
Wat is precies de definitie van tonesuck of toonzuig?
In mijn geval gaat het iig om een verlies van geluidskwaliteit zeg maar.
Oftewel "great tone" wordt "minder great".
Het klinkt gewoon minder. Ik kan niet precies uitleggen waar het precies aan ligt maar direct inpluggen van de gitaar op de versterker geeft een veel betere sound dan via de GT-8 zonder enig effect ingeschakeld.
Het lijkt mij niet mogelijk om dit met een equalizer op te lossen.

Wel geprobeerd?

Ik snap wat je bedoelt, het is bijna niet te omschrijven. Maar het gebruik van de EQ kan best een hoop goed maken.

Ik neem aan dat je de Output configuratie van de GT-8 op Line/Headphone hebt staan en in je patches de speakersimulatie uitgeschakeld hebt?

Henri H
18 september 2007, 20:11
Wel geprobeerd?

Ik snap wat je bedoelt, het is bijna niet te omschrijven. Maar het gebruik van de EQ kan best een hoop goed maken.

Ik neem aan dat je de Output configuratie van de GT-8 op Line/Headphone hebt staan en in je patches de speakersimulatie uitgeschakeld hebt?

Nog niet geprobeerd, ik ga er wel naar kijken.
Output config staat normaal gesproken op Stack Amp Return want dat is wat ik gebruik. Waarom zou ik hem op Lines/Phones moeten zetten?
Speakersimulaties staan ook uit voor zover ik weet.
Onder welk effect valt dit ook weer?
De GT-8 is ook veel te ingewikkeld.

dml
18 september 2007, 22:05
Op standje Line/Phones wordt het signaal niet gekleurd door een "preset EQ", zoals Stack Amp Return wel is. Dus wat je erin stopt, ook al heb je alle effecten uit staan, komt er sowieso niet hetzelfde uit.

De Speakersim kun je onder Global voor alle (dus global) patches aan/ uitzetten of per patch programmeren. Als hij op "Patch" staat, moet je in de patch zelf kijken, aan het einde van de preampsectie, of hij inderdaad aan staat. Dus de kortste slag is de Speakersim global off te zetten.

De GT-8 is zo ingewikkeld als je het zelf maakt. ;)

Daemon
18 september 2007, 22:22
Zoiezo zou ik die gt-8 in je fx loop douwen (als je amp die heeft, ben niet echt bekend met jcm-800's :p). Als je 'm alleen voor fx als chorus, reverb, delays etc gebruikt, moet je hem niet voor de preamp van je amp douwen, maar in de fx loop.

Henri H
18 september 2007, 23:09
Onder System/Preamp Mode staat "patch" ingesteld.
Als ik geen effect (dus ook geen preamp) heb ingesteld dan zal dit dus ook niet de boosdoener kunnen zijn lijkt me.
Wat line/phones betreft zou je gelijk kunnen hebben maar het blijft natuurlijk een beetje een raar verhaal dat je de GT-8 hierop in moet stellen om een optimaal resultaat te krijgen met een half stack en 4 kabel methode.
Ik kan het echter niet goed testen nu op zolderkamer volume.
Ik zal het v.d. week in de oefenruimte proberen.

In een andere topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92712&page=2&pp=10&highlight=boss+gt-8) zei ook iemand dat je de voorversterker van je versterker kunt bypassen. Ik betwijfel dit....

Henri H
18 september 2007, 23:24
Zoiezo zou ik die gt-8 in je fx loop douwen (als je amp die heeft, ben niet echt bekend met jcm-800's :p). Als je 'm alleen voor fx als chorus, reverb, delays etc gebruikt, moet je hem niet voor de preamp van je amp douwen, maar in de fx loop.


....Via de loop of rechtstreeks maakt niet uit....

Dus........ :cooler:

Ik gebruik de MS Hi-Gain preamp in een stuk of 6 patches als een soort tube screamer om net ff een randje boven op de JCM 800 gain te leggen.
Via de 4 kabel methode (4cm) moet je hier voorzichtig mee zijn maar het gaat prima (vergeet ook niet de "loop" knop op je GT-8 aan te zetten!!!).
Verder is het wel leuk om met de geluiden te spelen op huiskamer volume maar het leukste is toch het spelen zelf .....

dml
19 september 2007, 05:57
Onder System/Preamp Mode staat "patch" ingesteld.
Als ik geen effect (dus ook geen preamp) heb ingesteld dan zal dit dus ook niet de boosdoener kunnen zijn lijkt me.
Wat line/phones betreft zou je gelijk kunnen hebben maar het blijft natuurlijk een beetje een raar verhaal dat je de GT-8 hierop in moet stellen om een optimaal resultaat te krijgen met een half stack en 4 kabel methode.
Ik kan het echter niet goed testen nu op zolderkamer volume.
Ik zal het v.d. week in de oefenruimte proberen.

In een andere topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92712&page=2&pp=10&highlight=boss+gt-8) zei ook iemand dat je de voorversterker van je versterker kunt bypassen. Ik betwijfel dit....

Nee, als je geen preamp gebruikt, staat de Speakersim inderdaad niet aan.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom Boss dit adviseert voor een optimaal resultaat. Ik heb die instellingen ook nog nooit op die manier gebruikt.

Je kan de preamp van je versterker wel bypassen als je de 4CM gebruikt. Het enige dat je moet doen, is de Loop op de GT-8 deactiveren.

cardinal
20 september 2007, 22:34
ik had de gt8 ook in combi met de 800 en vond het ook helemaal niks, de gt 8 de deur uit gedaan. Daarna een koch pedaltone ervoor gegooid en woehaaaaaaaahhhh, een beregoeie sound. Net ook een goedkoop pedaaltje van digitech gekocht de hothead en die klinkt ook in combi met de 800 super.

Gain en jcm 800? Die van mij in ieder geval niet, zal wel een ander model hebben.

Heb ook de gt pro en die klinkt op een e.o.a. manier echt veel beter als de gt 8. Erg raar.

hagfan
20 september 2007, 23:20
koop een paar goede pedalen voor 600 euro

rjong999
21 september 2007, 02:14
ik had de gt8 ook in combi met de 800 en vond het ook helemaal niks, de gt 8 de deur uit gedaan. Daarna een koch pedaltone ervoor gegooid en woehaaaaaaaahhhh, een beregoeie sound. Net ook een goedkoop pedaaltje van digitech gekocht de hothead en die klinkt ook in combi met de 800 super.

Gain en jcm 800? Die van mij in ieder geval niet, zal wel een ander model hebben.

Heb ook de gt pro en die klinkt op een e.o.a. manier echt veel beter als de gt 8. Erg raar.
Bijzonder raar. Zo raar dat het wel niet waar zal zijn.

De GT8 is (in mijn ogen) een ongelooflijk veelzijdig apparaat waar je verbluffend goede geluiden uit kunt halen. Je zult je daarvoor wel in het apparaat moeten verdiepen, en een goed stukje desktop software erbij is ook wel erg handig.
De combinatie met een buizen preamp heb ik noot echt begrepen, de Marshall simulaties van de GT8 zijn echt beresterk. Maar het is echt absoluut onnodig om toonverlies te hebben als je de GT8 in de loop van een andere versterker hangt. Ik zou 'm zelf in de loop van de GT8 doen, en dan de loop voorin je chain zetten, dat voorkomt weer impedantie- en levelproblemen. En dan gewoon wat dennis zegt: eq's en level aanpassen tot je toonverschillen kwijt bent.
Dat de GT8 geen heel simpel apparaat is ben ik overigens met iedereen eens. Maar dat ligt in mijn ogen niet zozeer aan de user interface alswel aan de enorme mogelijkheden, die gewoon niet gemakkelijk te bevatten zijn. Dat heeft vaak weer als effect dat mensen een gt8 kopen, 'm voor hun versterker hangen, drie keer op een knop drukken en 'm dan maar weer in de hoek zetten, te moeilijk allemaal. Jammer, zonde, maar kennelijk onvermijdelijk.

BeeJee
21 september 2007, 12:30
rjong999: helemaal mee eens. Ik heb nu ook al een tijd een GT8 voor thuis. Heb hem geruild tegen een aantal pedaaltjes die ik had liggen waar ik toch niet veel meer mee deed. Diegene die hem weg heeft gedaan was ook iemand die altijd aan het worstelen was met de GT8. Ik ben zelf wel een tweaker en snap ook wat alle functies doen en hoe je zaken aan bepaalde controls kunt toewijzen etc. Als je dus weet wat je aan het doen bent, dan kun je echt heel goede sounds uit dat ding halen. Ikzelf gebruik veel de 'dual-mono' mode, met dus twee verschillende versterkers die naast elkaar tegelijk draaien. Ik vind trouwens ook een paar Fender models echt goed.

Henri H
21 september 2007, 15:55
Ik gebruik de GT-8 hoofdzakelijk als effecten bak.
D.w.z. ik gebruik m'n Marshall als basisgeluid; zowel clean als scheur.
Met de CTL knop schakel ik in sommige patches de T-Scream erbij aan voor net ff een tikkie extra.
Nu hoor ik je weer denken: waarom in godsnaam een GT-8 dan??!!
Nou, eenvoudig. Vanwege z'n veelzijdigheid.
Welke effectenbak heeft er nu én een Acoustic Simulator én een uitgebreide AMP modeling én 1001 andere effecten incl distortions?
Bovendien kan ik er de kanalen van m'n Marshall ook nog 's mee schakelen.
Maar "ellek voordeel heb z'n nadeel".
Ik heb vanmorgen wat zitten stoeien, heb de OUTPUT SELECT op Line/Phones gezet en de High EQ op +5. Het is wel wat beter nu maar toch nog niet helemaal zoals ik het graag zou willen.
Ik heb het op m'n Combo getest. Wil het binnenkort nog in de oefenruimte op m'n top + cab proberen. Ik houd jullie op de hoogte.
In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.

@cardinal: welke type JCM 800 had jij? Vast en zeker de 4210, die is wat minder nl.

sugarfish
21 september 2007, 16:21
Op www.bossgtcentral.com/forum (http://www.bossgtcentral.com/forum) zijn ze nogal lyrisch over het gebruik van de Resonator (Zit geloof ik onder de Tone Modify (TM)) om de sound te verbeteren.
Dit zou je eens kunnen proberen.

Wat ook helpt is om je effecten/patchen in te stellen op het volumeniveau waarop je ze wilt gebruiken. Want patches/effecten instellen op huiskamerniveau of live/oefenruimte-niveau maakt toch een behoorlijk verschil.
Ik zet zelf eerst alles helemaal uit, dus geen enkel effect over de gt-8 en begin dan één voor één een effect toe te voegen en in te stellen.

Succes

Nitefly7
21 september 2007, 17:04
Ik heb vanmorgen wat zitten stoeien, heb de OUTPUT SELECT op Line/Phones gezet en de High EQ op +5. Het is wel wat beter nu maar toch nog niet helemaal zoals ik het graag zou willen.
Ik heb het op m'n Combo getest. Wil het binnenkort nog in de oefenruimte op m'n top + cab proberen. Ik houd jullie op de hoogte.
In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.

@cardinal: welke type JCM 800 had jij? Vast en zeker de 4210, die is wat minder nl.

niet om weer de TB/buffer-maffia erbij te slepen, maar: hoe zit het met je kabels ? als je bijv. zonder GT8 6m kabel van gitaar naar amp had en nu 6m naar je gt8 en nog eens 6m naar je amp, dan kan er met knetter-kabels ook al wat hoog uit je geluid gaan..

ik moet wel eerlijk toegeven dat je omschrijven van 'tonesuck' niet geheel duidelijk is; ben je hoog kwijt (wat mijn vermoeden is, aangezien je +5 hoog al wat verhielp), of ben je hoogmid kwijt, klinkt het dof (weinig midden/presence).. etc?
wat ook kan gebeuren, is omdat je zoveel toonregeling 'erbij' krijgt, dat wat tweaken van GT8 ÉN je Marshall ook wonderen zal doen...

de GT-6 en GT-8 zijn, met een behoorlijk 'feel' voor tweaken en geduld extreem waardevolle aanvullingen op je geluid, Neal Schon heeft er ook mee opgetreden en das ook niet de 1e de beste... volgens mij ook een paar metalbands, (semi)professioneel..

Zelf heb ik m'n GT-6 ook weggedaan, omdat ik pedaaltjes 'beter vond klinken'... soms verlang ik nog wel terug, maar is de hands-on aanpak van losse pedalen voor mij beter en intuitiever... en het staat zo stoer :gitarist: ...
...wat weer interessant wordt als ik dadelijk een Lexicon in m'n loop wil gaan hangen...


Ik gebruik de GT-8 hoofdzakelijk als effecten bak.
D.w.z. ik gebruik m'n Marshall als basisgeluid; zowel clean als scheur.
Met de CTL knop schakel ik in sommige patches de T-Scream erbij aan voor net ff een tikkie extra.

....
Nu hoor ik je weer denken: waarom in godsnaam een GT-8 dan??!!
Nou, eenvoudig. Vanwege z'n veelzijdigheid.
Welke effectenbak heeft er nu én een Acoustic Simulator én een uitgebreide AMP modeling én 1001 andere effecten incl distortions?
Bovendien kan ik er de kanalen van m'n Marshall ook nog 's mee schakelen.
Maar "ellek voordeel heb z'n nadeel"

@cardinal: welke type JCM 800 had jij? Vast en zeker de 4210, die is wat minder nl.

maar ik begrijp toch ook goed dat je die 1001 effecten niet gebruikt, maar in feite je amp schakelt en af en toe een patch met 'n TS-model gebruikt??
waarom dan inderdaad niet gewoon pedalen twv de GT-8 ?
don't get me wrong, ik ben er voor dat je de GT-8 houdt, maar als hij meer doet dan je wilt dat hij doet... ja, beetje zonde misschien...

hoe 'minder' is de 4210 dan ? ik ben geen marshall-kerel, maar vind ze erg goed voor wat ze doen.. als 'marshalls' klinken..

Henri H
21 september 2007, 20:20
Op www.bossgtcentral.com/forum (http://www.bossgtcentral.com/forum) zijn ze nogal lyrisch over het gebruik van de Resonator (Zit geloof ik onder de Tone Modify (TM)) om de sound te verbeteren.
Dit zou je eens kunnen proberen.

Wat ook helpt is om je effecten/patchen in te stellen op het volumeniveau waarop je ze wilt gebruiken. Want patches/effecten instellen op huiskamerniveau of live/oefenruimte-niveau maakt toch een behoorlijk verschil.
Ik zet zelf eerst alles helemaal uit, dus geen enkel effect over de gt-8 en begin dan één voor één een effect toe te voegen en in te stellen.

Succes
Ik heb de Resonator setting gevonden. Misschien is dat wat. In ieder geval bedankt voor de tip.
Ik kende dit forum (http://www.bossgtcentral.com/forum) al wel maar had er nog niet op gekeken.
Misschien daar ook maar 's een topic openen.
Het is wel lastiger om je probleem te formuleren in het engels.

De patches stel ik ook in zoals jij het zegt.
Ik ga uit van een "kale" JCM 800.
Het liefst op oefenruimte/podium volume.

Henri H
21 september 2007, 20:44
.... hoe zit het met je kabels ?...
Kabels zijn goed, kan het haast niet aan liggen.
Ik zou het kunnen testen met alleen m'n Cry Baby er tussen.
Ga ik doen...


ik moet wel eerlijk toegeven dat je omschrijven van 'tonesuck' niet geheel duidelijk is; ben je hoog kwijt (wat mijn vermoeden is, aangezien je +5 hoog al wat verhielp), of ben je hoogmid kwijt, klinkt het dof (weinig midden/presence).. etc?
wat ook kan gebeuren, is omdat je zoveel toonregeling 'erbij' krijgt, dat wat tweaken van GT8 ÉN je Marshall ook wonderen zal doen...
Ik heb net even in de handleiding zitten kijken naar die Tone Modify.
Met name de Resonator sprak me erg aan. Hier hebben ze het over "meer power en punch dankzij de toegevoegde resonantie in de lage frequenties en middentonen."
Misschien een beetje tegenstrijdig vanwege mijn +5 setting in de High EQ maar het is wel een beetje de omschrijving van mijn "tonesuck".
De power en punch is eruit.


maar ik begrijp toch ook goed dat je die 1001 effecten niet gebruikt, maar in feite je amp schakelt en af en toe een patch met 'n TS-model gebruikt??
Nee, je begrijpt me verkeerd. De T-Scream gebruik ik juist heel weinig.
Chorus (BOSS heeft de beste!) Phaser, Harmonizer, Acoustic Simulator etc., ik gebruik ze allemaal (met mate!).


hoe 'minder' is de 4210 dan ? ik ben geen marshall-kerel, maar vind ze erg goed voor wat ze doen.. als 'marshalls' klinken..
Ik heb een top gehad (kwam uit een combo 4210) Deze kon toch echt niet tippen aan mijn 4212 of 2205!
Er zat totaal geen power in dat ding.
Kijk ook maar 's op harmonycentral (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Marshall/JCM+800+4210/10/1)

JCM800 4210 = dogs ass tone

TimmU
21 september 2007, 21:48
Ik heb net even in de handleiding zitten kijken naar die Tone Modify.
Met name de Resonator sprak me erg aan. Hier hebben ze het over "meer power en punch dankzij de toegevoegde resonantie in de lage frequenties en middentonen."
Misschien een beetje tegenstrijdig vanwege mijn +5 setting in de High EQ maar het is wel een beetje de omschrijving van mijn "tonesuck".
De power en punch is eruit.




als je je power en punch kwijtbent, waarom draai je dan in Leo Fender's naam je High EQ een stuk hoger? ik zou eerst je distortion sound aanpassen, en dan kijken naar je eq, zet je bas en mid in ieder geval +5 van je high. zoek je naar een meer schel geluid,dan zou je er +3 van kunnen maken. natuurlijk is dat ook enigszins persoonlijk ,maar ik vind dat , tenzij je in een death-metal band speelt, je distortion laag,rauw en mercyless moet zijn...

Henri H
22 september 2007, 11:34
.... ik zou eerst je distortion sound aanpassen, en dan kijken naar je eq...
Mijn distortion sound komt dus puur van m'n Marshall.
In sommige patches zit er een tikkeltje T-Sream bij in.
Waar/hoe moet ik dan in "Jim Marshall's naam" m'n distortion sound aanpassen?

Henri H
22 september 2007, 20:30
Ik ben vanmiddag in de oefenruimte geweest en heb het spul getest of luid volume.
Ik heb het idee dat de line/phones setting, zoals dml het beschreef, de oplossing was.
Ik heb de High EQ weer terug op 0 gezet en ook de resonator, waar sugarfish het over had, weer uitgezet.
OUTPUT SELECT op Line/Phones en ik hoor volgens mij geen verschil meer.
Nu zal het misschien nog een soort van "tussen de oren iets" zijn wat ik nog hoor.
Iedereen (vooral dml uiteraard) bedankt voor de tips.

Ik heb de handleiding er nog maar 's een keertje bij gepakt en me er over verbaast dat BOSS dus wel degelijk adviseert om STACK RETURN te kiezen in het geval je de GT-8 aan een Stack via de loop aansluit.
Anyways, ik ben blij ... pfff .. kan m'n centjes voorlopig in de zak houden :)

Henri H
10 oktober 2007, 15:05
Laatste update:

Ik heb gisteren in de oefenruimte toch wat met de Global EQ gedaan:
MID op 3+ en HIGH op 8+ gezet.
Nu is het redelijk goed maar ik denk toch dat ik op zoek ga naar een andere oplossing voor m'n effectjes.
Ik ben wel benieuwd of er een ander multi effect of een 2-tal 19" multi effect processors zijn die je via midi kunt aansturen want losse pedalen zie ik eigenlijk niet zo zitten.
Is er iemand die weet of er een goed alternatief is voor de GT-8?
Ik wil graag de volgende effecten blijven gebruiken:
- Acoustic Simulator (is bijna een must!).
- Chorus (uiteraard!)
- Phaser
- Delay
- T-Scream / Overdrive / Distortion
- Ook wil ik graag de kanalen van m'n Marshall schakelen via de midi-patches.

Als iemand nog meer suggesties heeft t.a.v. het tonesuck-probleem houd ik me aanbevolen.

Nitefly7
10 oktober 2007, 17:01
Laatste update:

Ik heb gisteren in de oefenruimte toch wat met de Global EQ gedaan:
MID op 3+ en HIGH op 8+ gezet.
Nu is het redelijk goed maar ik denk toch dat ik op zoek ga naar een andere oplossing voor m'n effectjes.
Ik ben wel benieuwd of er een ander multi effect of een 2-tal 19" multi effect processors zijn die je via midi kunt aansturen want losse pedalen zie ik eigenlijk niet zo zitten.
Is er iemand die weet of er een goed alternatief is voor de GT-8?
Ik wil graag de volgende effecten blijven gebruiken:
- Acoustic Simulator (is bijna een must!).
- Chorus (uiteraard!)
- Phaser
- Delay
- T-Scream / Overdrive / Distortion
- Ook wil ik graag de kanalen van m'n Marshall schakelen via de midi-patches.

Als iemand nog meer suggesties heeft t.a.v. het tonesuck-probleem houd ik me aanbevolen.

door mijn ervaring met de GT-6 snap ik dat je er ontevreden over kan zijn, maar ik geloof nog steeds dat de GT-serie van Boss kwalitatief, qua compactheid, robuustheid en geluidskwaliteit, een hele degelijke alles-in-1 oplossing is die, vanuit mijn (vroeger en huidig gebruik), perfect het gat vult tussen een hele batterij pedalen en een combinatie van G-force + mixer + pedalenlooper..

ik zou als ik jou was gewoon even door blijven stoeien met de GT-8, of misschien kijken of je 'm in een TB-loop kunt zetten, of misschien zelfs in een soort parallele loop (als je dat al niet hebt gedaan), zodat je ten alle tijden je cleane, pure versterkergeluid erbij kunt draaien..

wat je ook kan doen is dat 'magische kastje' gebruiken (ik weet niet meer hoe 't ding heet), die een aantal GT-gebruikers gebruikten als interface naar versterker/PA toe, het zou de GT beter laten klinken (site van users group ben ik ook even kwijt)

andere 'noodgrepen' die misschien kunnen helpen zijn:
- experimenteren met kortere kabels
- experimenteren met een buffer(pedaal) voor of achter de GT8
- een BBE Sonic Maximizer (of Sonic Stomp), die wat 'sprankel' toevoegt (het zijn misschien enge kastjes, maar het resultaat liegt er niet om)
- een Boss EH-2 enhancer proberen
- een extra eq of eq-pedaal




mocht je'm ondanks dit alles toch willen vervangen dan zijn de mogeljkheden legio, maar voor je wensen wat beperkter:

waarom een 2tal 19" effecten?
een 2he 19" effect zou in jouw geval misschien de GT-Pro kunnen zijn, hoewel het een '19"-GT-8', kan hij je nog wel behoorlijk verrassen...

Een andere suggestie is een Digital Music Corp GCX switcher, met een paar pedaaltjes;
- de acoustic simulator zul je niet veel vinden buiten BOSS-producten, en wordt 2ehands vaak verkocht vanwege onvrede/speciaal gebruik gewenst
- een Boss Chorus, vanwege de grote verkoop zijn ze heel erg in omloop 2ehands
- MXR Phase 90, door de verschillende versies ook vaak aangeboden
- en Overdrive pedalen kun je dan naar smaak/budget/keuze inpassen en wisselen

(GCX heeft 8 loops, dus 8 effecten, of 8 combinaties zijn mogelijk..)

Ik denk eerlijk gezegd dat je, ondanks dat de GCX zelf ook last van tonesuck kan hebben, kwestie van je eigen oren gebruiken, met een pedalenlooper het meest flexibel en 'goed' geholpen bent.
Anders kom je bij de Intellifexen, Replifexen en G-Majors uit, die alleen geen acoustic sim of overdrive/distortion modules hebben..

19" distortions of od's zijn vaak afraders, of je zou het al in de wereld van Line6 Pod Pro's moeten zoeken of een ADA MP-1


En als je van alle gezeur af wilt zijn en bij de mensen hoort die het gemak + geluid omarmen, kun je een G-System aanschaffen.. (en dan bijvoorbeeld een acoustic simulator, een phaser en 2 of 3 overdrives naar keuze in de loops hangen) !

Nitefly7
10 oktober 2007, 17:09
een andere interessante optie, in lijn met mijn 'buffer' suggestie is de volgende:

VHT Valvulator, zodat je een quasi-buizenversterker-ervaring krijgt voor je pedalen/multi-fx (http://bossgtcentral.com/forum/showthread.php?t=15565)

het 'magische kastje' waar ik het over had, staat hier ook genoemd; de Harmonic Converger

een andere optie die hier staat, is een 'budget maximizer', de Behriger Ultramizer of Virtualizer (Pro)

Henri H
10 oktober 2007, 22:24
Beetje late reactie misschien maar was toch benieuwd.

.... Daarna een koch pedaltone ervoor gegooid en woehaaaaaaaahhhh, een beregoeie sound....De Pedaltone is een soort van buizen voorversterker met 4x 12AX7 buis.
Dus nu heb je 3 buizenversterkers achter elkaar staan in feite:
De Pedaltone, de JCM 800 preamp en poweramp.
Dit lijkt me een beetje veel van het goeie niet?
Heeft een Pedaltone ook nog Chorus en/of Delay, etc onboard?


Heb ook de gt pro en die klinkt op een e.o.a. manier echt veel beter als de gt 8. Erg raar.Ik zit te overwegen om die GT Pro 's aan de tand te voelen in combinatie met de Roland GFC-50.
Maar da's een beste investering.
Zit er op de GT-Pro ook een Output Volume?
Op de GT-8 zit er zo'n klein potmetertje op de achterkant.
Bij mij staat ie meestal net iets over de helft zodat het geluid v.d. cleane patch op 100 kan blijven staan.
Het volume is dan ook gelijk aan wanneer ik de gitaar direct in de JCM 800 prik.
Hierdoor houd je bij andere patches de mogelijkheid om het patch volume naar boven of beneden aan te passen.
Mijn indruk is echter dat dit potmetertje het geluid toch enigszins "kleurt".

@Nitefly7: Erg bedankt voor je uitgebreide post maar "magische kastjes" spreken me op dit moment niet zo aan.
Één van de hoofdredenen waarom ik voor de GT-8 ben gegaan is dat het een overzichtelijke alles in 1 oplossing is.
Ik zou liever de GT-Pro 's proberen denk ik.

rjong999
10 oktober 2007, 23:49
De GT-Pro klinkt echt niet anders dan de GT8. Het master-volumeknopje kleurt ? Nooit gemerkt ;-)

Ik heb zelf een BBE Sonic Maximiser (de 442), gaaf apparaat maar je moet je echt afvragen waar je het voor gebruikt:

1) Als je zelf op je zolderkamertje zit te klooien maakt het allemaal niet zo heel veel uit
2) voor opnames zijn er in iedere studio betere oplossingen te vinden
3) live hoort geen hond in het publiek het, en je bandgenoten vinden dat je te veel bandbreedte opsnoept.

Het blijft natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, maar ik blijf erbij dat de GT8 de ultieme tone machine is. Natuurlijk omdat ik er heel veel uren ingestopt heb, als ik evenveel tijd in een Pod XT of een Zoom9.2 had gestopt had ik die weer ultiem gevonden ;-) maar dat is dus niet zo.

Het is overigens ook wel een afspraak met mezelf in het kader van mijn ontGASsing: eerst helemaal kennen, dan oordelen of je iets anders nodig hebt. En dat is voorlopig nog niet gedaan...

sugarfish
11 oktober 2007, 08:49
Het is overigens ook wel een afspraak met mezelf in het kader van mijn ontGASsing: eerst helemaal kennen, dan oordelen of je iets anders nodig hebt. En dat is voorlopig nog niet gedaan...


Beste tip ooit, precies dit heb ik mijzelf ook aangeleerd. Met deze houding geef je een apparaat, zoals de GT8, meer kans en leer je het beter kennen. Dit heeft weer als gevolg dat zo'n apparaat zich beter kan bewijzen....

dml
11 oktober 2007, 17:01
ik zou als ik jou was gewoon even door blijven stoeien met de GT-8, of misschien kijken of je 'm in een TB-loop kunt zetten, of misschien zelfs in een soort parallele loop (als je dat al niet hebt gedaan), zodat je ten alle tijden je cleane, pure versterkergeluid erbij kunt draaien..


Parallel gebruiken gaat niet met de GT-8 (en GT-Pro), deze heeft namelijk geen kill-dry functie. Aangezien het ampgeluid ook door de GT gaat, wordt het minimaal vertraagd, dit vertraagde signaal wordt dan weer samengevoegd met het pure versterkergeluid waardoor een kamfilter effect ontstaat en je geluid heel nassaal gaat klinken. Niet doen, dus.

Henri H
11 oktober 2007, 20:51
Parallel gebruiken gaat niet met de GT-8 (en GT-Pro), deze heeft namelijk geen kill-dry functie. Aangezien het ampgeluid ook door de GT gaat, wordt het minimaal vertraagd, dit vertraagde signaal wordt dan weer samengevoegd met het pure versterkergeluid waardoor een kamfilter effect ontstaat en je geluid heel nassaal gaat klinken. Niet doen, dus.

In welk geval gaat het ampgeluid door de GT-8?
Ik neem aan dat je de loop (4cm en/of normale loop) aansluiting bedoelt?
Dus je moet de loop aansluiting niet doen?
Ik heb afgelopen week wat geexperimenteerd en ben er ook achter dat een loop aansluiting meer tonesuck oplevert dan een directe (gitaar >> GT-8 >> AMP) aansluiting.
Ik heb wel 's ergens gelezen dat de loop van een JCM 800 niet al te best is.
Zou het hier ook nog iets mee te maken kunnen hebben?
Alhoewel, in een andere topic zag ik iemand met een Mesa Dual Rectifier die over hetzelfde probleem klaagde dus ik denk eigenlijk dat het probleem bij de goedkopere multi-effecten ligt.
Waar ik toch ook wel erg benieuwd naar ben is of de GT-Pro ook zo'n Master/Output volume knop/potmeter heeft net als de GT-8.

Henri H
11 oktober 2007, 20:54
Beste tip ooit, precies dit heb ik mijzelf ook aangeleerd. Met deze houding geef je een apparaat, zoals de GT8, meer kans en leer je het beter kennen. Dit heeft weer als gevolg dat zo'n apparaat zich beter kan bewijzen....

Ik heb de GT-8 al zo'n 2 jaar en ben ongeveer een jaar lang bezig geweest om het apparaat te leren kennen en patches te maken en wijzigen.
Me dunkt ...

Plantje
11 oktober 2007, 22:42
Ok, ik heb het hele verhaal zo ongeveer doorgelezen. In een andere post stel je ook al:
Ik heb een vraagje over de GT-Pro:
Heeft deze net als de GT-8 een Master/Output volume knop?
Ik heb nl. het idee dat deze het geluid nogal "kleurt" en heb stille hoop dat de GT-Pro dit niet heeft.

Dat heeft me er toe aangezet te reageren :)

Ik had ooit een Marshall TSL 100. Dikke top die lekker veul herrie schopt op goed volume. En dan ook zeker goed klinkt!
Om wat te oefenen in een appartement heb ik er toen een GT-5 bij gekocht. Ik was zeker ZEER gecharmeerd van dat ding. Accoustic guitar simulator enz.

Op een gegeven moment eens in de loop van de TSL100 gehangen. Ook via de 4cm geprobeerd, maar ik kreeg het maar NIET lekker! Precies wat je hier ook stelt.

Wat ik me ook afvraag is hoe het zit met de tuner/bypass.
Als ik hierop druk krijg ik de tuner maar geen bypass, hoe zit dat of moet ik dan die lousy handleiding er weer bij pakken?
Het is op zich wel een bypass. Maar niet zoals je verwacht. Eigenlijk wil je dat als je geen effecten aan zet op de GT-x (maakt volgens mij niet uit welk model), dat je exact hetzelfde geluid hebt als wanneer je je gitaar rechtstreeks op je Marshall inplugt. Helaas werkt dat niet zo. Om de één of andere reden doen die Boss apparaten altijd wat met je geluid. Tenzij je de FX loop dicht zet natuurlijk.
En wellicht kun je nog wel een lekker geluid krijgen door de Boss goed in te stellen, maar je wil eigenlijk het pure JCM800 geluid plus nog wat extra's. (Zit denk ik ook een beeeeetje tussen de oortjes hoor :sssh: )

Maar verder was ik wel bijzonder te spreken over de Boss! Dus dan kom ik bij het volgende:

In een andere topic zei ook iemand dat je de voorversterker van je versterker kunt bypassen. Ik betwijfel dit....
Bij de TSL100 vond ik hier wel een redelijke manier voor: Gitaar inpluggen in de GT-5. GT-5 out inpluggen op de return van de FX loop. Wel even opletten, want er is geen enkel volume meer dat werkt (voor zover me het nog bijstaat), dus je knalt met de volle 100 Watt buizen! En wat schetste mijn verbazing: SUPER geluid! Daarom heb ik besloten niet te zoeken naar een top met wat effecten uit een ander apparaat erbij, maar gewoon een GT Pro te halen. Daar komt dan straks een (waarschijnlijk buizen) eindversterker bij en ik ben klaar!

Als het bij de JCM800 ook zo werkt raad ik je aan dat zeker eens te proberen. Wellicht stap je wel helemaal af van het idee, dat je een JCM 800 nodig hebt.

Ik verwacht wel, dat een GT Pro hetzelfde doet in een FX loop. Er zit immers zo'n master volume op en dat heeft sowieso effect.

Henri H
11 oktober 2007, 23:24
Ik zal denk ik niet snel van het idee afstappen om de JCM 800 de deur uit te doen of iemand moet me een goede deal met een JVM410H aanbieden ;) !
En ja, ik heb idd ook al geëxperimenteerd met het direct op de return van de Marshall in te pluggen.
Dit is wel de beste manier om de preamps en distortions van de GT-8 volledig tot hun recht te laten komen maar het haalt het niet bij de preamp van m'n Marshalls.
Voor thuis is de GT-8 best prima maar in de oefenruimte en op het podium prefereer ik toch echt de Marshall preamp (oer brul ;)).
Ik heb ook 's m'n GT-8 op een DSL aangesloten op dezelfde manier als m'n JCM 800 destijds (4 CM) maar kreeg er toch echt niet hetzelfde geluid uit.
Ik heb toen geprobeerd de patches bij te werken maar dat kostte veel tijd en uiteindelijk kreeg ik het toch ook weer niet echt voor elkaar.
Mijn mening: JCM 2000 :stop:

Plantje
11 oktober 2007, 23:39
Ok, fair enough. Maar ik denk dus wel, dat een GT - x altijd wat van je toon af blijft halen.

Azrael
11 oktober 2007, 23:55
Ok, fair enough. Maar ik denk dus wel, dat een GT - x altijd wat van je toon af blijft halen.

Dat zul je met ALLES houden tenzij het true-bypass is en goed uitgevoerd. Je hebt een A/D conversie en een D/A conversie plus je signaal sterkte veranderd en nog wat meer onzin. Het is gewoon niet meer je orginele signaal na zo'n digi-effect. Mijn persoonlijk mening is dat het geen barst uitmaakt want met de GT8 is het een eitje om je geluid te tweaken i.m.o. Persoonlijk vind ik de GT8 acht ook zo goed dat hij direct in de versterker return mag wat mij betreft. Klinkt subliem hier!
(maar tegenwoordig heb ik geeneens een gitaarversterker meer maar puur mijn stereo-toren)

rjong999
12 oktober 2007, 00:12
Ik kan mij van alles voorstellen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand kan horen of een gitaargeluid nu wel of niet twee keer door een a/d-d/a converter is gegaan. Als je de GT8 als true bypass instelt (dus echt alles uit) hoor je geen verschil (voorwaarde is wel dat je zuiver vergelijkt: dus ipv de gt8 een kabel tussen je loop send en return doen en de gt8 volume ook helemaal neutraal instellen, met voldoende headroom in de input en geen overloads in de rest van het pad.)

Maar goed, je hoort wel gekkere dingen he ? Horen zit tenslotte tussen je oren...

hee, dat rijmt...alsvast mooi meegenomen voor de pepernoten....

Nog ff over de gt8: als je alleen al nagaat hoeveel combinaties er mogelijk zijn met de plaatsing van je eq voor of achter de preamp, de eq's van de preamp zelf, het karakter van de preamps en de verschillende preamp mogelijkheden (voorl de dynamische, en dat dan weer in combinatie met de dynamic parameters) , de global eq's en de verschillen de tone-regelingen van effecten dan kun je je voorstellen dat er echt nog wel een paar jaar experimenteren mogelijk is. Ik kom iig steeds verder.

Maar ieder z'n meug hoor, ik denk dat je uiteindelijk met een andere uitgebreide modeller ook heel veel kan, en met de triaxis ben ik ook nog steeds aan het zoeken. Het kan tenslotte altijd nog net iets beter...;-)

Azrael
12 oktober 2007, 00:19
Ik kan mij van alles voorstellen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand kan horen of een gitaargeluid nu wel of niet twee keer door een a/d-d/a converter is gegaan. Als je de GT8 als true bypass instelt (dus echt alles uit) hoor je geen verschil (voorwaarde is wel dat je zuiver vergelijkt: dus ipv de gt8 een kabel tussen je loop send en return doen en de gt8 volume ook helemaal neutraal instellen, met voldoende headroom in de input en geen overloads in de rest van het pad.)

Maar goed, je hoort wel gekkere dingen he ? Horen zit tenslotte tussen je oren...

hee, dat rijmt...alsvast mooi meegenomen voor de pepernoten....

Nog ff over de gt8: als je alleen al nagaat hoeveel combinaties er mogelijk zijn met de plaatsing van je eq voor of achter de preamp, de eq's van de preamp zelf, het karakter van de preamps en de verschillende preamp mogelijkheden (voorl de dynamische, en dat dan weer in combinatie met de dynamic parameters) , de global eq's en de verschillen de tone-regelingen van effecten dan kun je je voorstellen dat er echt nog wel een paar jaar experimenteren mogelijk is. Ik kom iig steeds verder.

Maar ieder z'n meug hoor, ik denk dat je uiteindelijk met een andere uitgebreide modeller ook heel veel kan, en met de triaxis ben ik ook nog steeds aan het zoeken. Het kan tenslotte altijd nog net iets beter...;-)

Met of zonder de GT8 makkelijk te horen. Dat ligt niet zozeer aan de conversie zoals ik al zei maar het signaal zelf veranderd ook t.o.v je normale pre-amp signaal los van je output-volume. Ik ben 100 tevreden met mijn GT8 maar zeggen dat hij in een effects-loop transparant is dat is onzin.
Met GT8 mis je iets hoog en laag en je geluid is iets minder vol. Gelukkig kan je met de GT8 sleutelen en met een lekkere chorus erbij klinkt je geluid mooier dan zonder de GT8. Als je de GT8 echt uit wilt moet je gewoon een true-bypass loop erin gooien.

rjong999
12 oktober 2007, 00:22
Met of zonder de GT8 makkelijk te horen. Dat ligt niet zozeer aan de conversie zoals ik al zei maar het signaal zelf veranderd ook t.o.v je normale pre-amp signaal los van je output-volume. Ik ben 100 tevreden met mijn GT8 maar zeggen dat hij in een effects-loop transparant is dat is onzin. Met GT8 mis je iets hoog en laag en je geluid is iets minder vol.het heeft misschien ook meer met de eigenschappen van de fx-loop te maken, ik denk dan aan impedantie en de preamp van de return (als die er al inzit natuurlijk). Ik gebruik de gt8 vaak in de loop van mijn geluidskaart en daar hoor ik echt heel duidelijk dat een cleane gt8 niks aan je geluid veranderd.

Gelukkig kaGelukkig wel ja!

Azrael
12 oktober 2007, 00:25
het heeft misschien ook meer met de eigenschappen van de fx-loop te maken, ik denk dan aan impedantie en de preamp van de return (als die er al inzit natuurlijk). Ik gebruik de gt8 vaak in de loop van mijn geluidskaart en daar hoor ik echt heel duidelijk dat een cleane gt8 niks aan je geluid veranderd.Gelukkig wel ja!

En dat was dus precies wat ik bedoelde. Want een gitarist intresseert het geen fuck hoe het komt. Maar dat het gebeurd........dat vind hij wel intressant. Dus als iemand zegt dat een Boss GT8 in zijn loop zijn geluid verandert dan heeft hij het volle recht om dat te zeggen en heeft dat niks met "tussen je oren zittten" te maken.

rjong999
12 oktober 2007, 15:49
En dat was dus precies wat ik bedoelde. Want een gitarist intresseert het geen fuck hoe het komt. mij wel, ben ik dan geen gitarist ?
Maar dat het gebeurd........dat vind hij wel intressant. Dus als iemand zegt dat een Boss GT8 in zijn loop zijn geluid verandert dan heeft hij het volle recht om dat te zeggenhet zal wel, ik ga er niet over...
en heeft dat niks met "tussen je oren zittten" te maken.Wellicht heeft het iets te maken met hoeveel je uberhaupt tussen je oren hebt zitten ? ;-)
Maar goed, als het je niks interesseert hoe het komt kun je toch ook niet zeggen dat het aan de GT8 ligt ?

Plantje
12 oktober 2007, 16:03
Ik had geen zin meer om me dat af te vragen. Dus geen GT-X meer in de loop van een versterker, maar gewoon een GT-Pro en daar de preamp én alle effecten van gebruiken.
Heerlijk!

Azrael
12 oktober 2007, 16:05
Ik had geen zin meer om me dat af te vragen. Dus geen GT-X meer in de loop van een versterker, maar gewoon een GT-Pro en daar de preamp én alle effecten van gebruiken.
Heerlijk!

Dat had ik dus ook na een tijdje. Werd er moe van en kwam erachter dat die GT echt toaal niet onder doet voor een versterker pre-amp in mijn oren. Voordeel is dat je erg makkelijk je geluid overal mee naartoe kan nemen.

rjong999
12 oktober 2007, 17:02
Mooi, daar zijn we het dan allemaal over eens...;-)

Dus: gitaar -> gt8 -> fxreturn en gassen met die handel!

Henri H
12 oktober 2007, 18:05
Volgens mij dwalen we af.
Ik heb wel degelijk last van een behoorlijk storende tonesuck als ik de GT-8 op mijn JCM 800 aansluit.
In een andere topic heeft iemand met een dual rectifier hetzelfde met de GT-8.
Probleem lijkt me helder: GT-8 in combinatie met buizentop isniewat!
Je kunt proberen via de diverse EQ's het probleem te "camoufleren" maar of dit ook echt gaat lukken is de vraag.
Dat jullie allemaal erg tevreden zijn met jullie GT-X, OK, prima.
Ik denk dat ik op termijn echt naar een andere oplossing ga zoeken.
Zal lastig worden, ik denk dat ik maar 's een nieuwe topic ga openen met mijn speciefieke wensen:
- acoustic simulator
- chorus
- Phaser/Flanger
- Delay
- tubescreamer / overdrive / distortion
- kanalen v.d amp schakelen

Plantje
12 oktober 2007, 19:08
Mooi, daar zijn we het dan allemaal over eens...;-)

Dus: gitaar -> gt8 -> fxreturn en gassen met die handel!

Dat bedoel ik! 8-)

Maar ok... H.Huisjes... ik snap wel wat je bedoelt. Je wil eigenlijk gewoon je "JCM800 geluid +". Het JCM800 geluid wil je in ieder geval hebben en soms wil je er chorus bij, soms wil je er flanger bij...enz enz....

Ja, dan kom je toch bij de true bypass dingen. Ik heb dat ook wel eens overwogen, maar zo schitterend vond ik die top nu ook weer niet. Maar dat was dan ook een TSL100.

Probeer het gewoon eens een keer...ach toe! :satisfie:

Henri H
13 oktober 2007, 19:20
Probeer het gewoon eens een keer...ach toe! :satisfie:Heb ik al gedaan. Echt, de JCM 800 beats 'm all! :jam:

JohnLord
13 oktober 2007, 20:47
weet iemand hier of er tonesuck optreedt bij gebruik van zeg bv 3,4 of 5 losse pedaaltjes? Gevoelsmatig zijn die effecten kwalitatief beter dan multi-effectprocessoren. Het is toch zonde om het geluid van je dure buizentop te "verkrachten" met kwalitatief minder goede effecten (sorry voor de woordkeus)

Azrael
13 oktober 2007, 20:58
weet iemand hier of er tonesuck optreedt bij gebruik van zeg bv 3,4 of 5 losse pedaaltjes? Gevoelsmatig zijn die effecten kwalitatief beter dan multi-effectprocessoren. Het is toch zonde om het geluid van je dure buizentop te "verkrachten" met kwalitatief minder goede effecten (sorry voor de woordkeus)

Vooral niet denken dat normale pedalen niet tonesucken. Zeker goedkope digitale effectpedalen zijn echt niet beter dan een goed multi-effect waar er een shitload van inzitten. Goedkope digi-pedalen doen namelijk ook gezellig "A/D beetje klooien in weinig bits hiero en hup D/A". Het enige wat niet tonesucked is een goed uitgevoerd pedaal met true-bypass functie. En zelfs dat gaat tonesucken na een tijd omdat je kabel lengte langer wordt. Goed gebruik van je GT8 bijvoorbeeld hoeft echt je geluid niet te verkrachten. Je moet alleen niet verwachten exact je amp te horen. Mijn amp klonk met de GT8 in bypass bijvoorbeeld altijd net iets anders maar gooi er chorus overheen of een ander effect (kortom: doe waarvoor hij bedoeld is) en je geluid is veel mooier dan zonder de GT8. Gewoon je GT8 in een true-bypass loop gooien anders maar ik vind het niet nuttig zelf.
(en uiteraard kun je ook aan de losse pedalen dan als je dat zo graag wilt)