PDA

View Full Version : Gibson LP Standard Faded



King of the Blues
18 september 2007, 12:02
Heb ongeveer een jaar geleden een Gibson LP faded met 60's neck aangeschaft.... Kom er steeds meer achter dat 't wellicht niet echt mijn ding is... Ben toch meer een 'stratman'. Nu twijfel ik of ik haar te koop zal aanbieden, mede omdat ik bang ben er te veel op te verliezen. Wat zou een redelijke prijs zijn om op bijv. marktplaats te vragen ???

Veekeren
18 september 2007, 12:06
Nieuw gingen ze voor 1500 toch? Zou mooi zijn als je er nog rond de 1100 voor zou krijgen, je ziet ze nog niet veel 2ehands dus dat zit waarschijnlijk nog mee dan.

Mr.Fingers
18 september 2007, 12:15
Heb ongeveer een jaar geleden een Gibson LP faded met 60's neck aangeschaft.... Kom er steeds meer achter dat 't wellicht niet echt mijn ding is... Ben toch meer een 'stratman'. Nu twijfel ik of ik haar te koop zal aanbieden, mede omdat ik bang ben er te veel op te verliezen. Wat zou een redelijke prijs zijn om op bijv. marktplaats te vragen ???

Ruilen met het gedrocht in mijn "signature"? ;)

Tgooh, LP faded zijn niet echt gitaren die je vaak tegenkomt, en er is zeker een afzetmarkt voor, ik denk aan een prijs rond de €1200, als 'm in absolute nieuwstaat is hé... Anders denk ik aan een prijs van rond de €1000... Als je een gitaar terug verkoopt, is het normaal dat je er altijd geld aan verliest (buiten dan die vintage modellen)

Yamhammer_71
18 september 2007, 12:18
Heb ongeveer een jaar geleden een Gibson LP faded met 60's neck aangeschaft.... Kom er steeds meer achter dat 't wellicht niet echt mijn ding is...

Kun je concreter aangeven waarom het je ding niet is?

Een LP Faded behoort toch een erg goede gitaar te zijn volgens Gibson-kenners hier op gitaarnet.
Ze worden moeilijker om te krijgen en ook duurder in aanschaf, dus verkopen voor de nieuwprijs van een gewone LP Studio zou ik al nooit doen.

Orpheo
18 september 2007, 12:18
Ruilen met het gedrocht in mijn "signature"? ;)

Tgooh, LP faded zijn niet echt gitaren die je vaak tegenkomt, en er is zeker een afzetmarkt voor, ik denk aan een prijs rond de €1200 wel mooi zou zijn

moah, voor 1200?? nee, dan spaar ik liever 300 meer voor een nagelnieuwe.

Fender75
18 september 2007, 12:20
Inderdaad! Die 300 euro maakt het verschil dan niet vind ik...

Kim Wilson
18 september 2007, 12:21
Nou, voor sommigen (die al een hele poos hebben gespaard) kan dat net wel het verschil zijn. Jullie stappen misschien gauw over 300 euri heen, anderen niet.

Orpheo
18 september 2007, 12:37
Nou, voor sommigen (die al een hele poos hebben gespaard) kan dat net wel het verschil zijn. Jullie stappen misschien gauw over 300 euri heen, anderen niet.

zie het zo; liever 300 meer betalen, en dan n gitaar die echt super is (je kan voor die 300 wellicht nog een strap krijgen, nieuw pakkie snaren, en een hoop LP fadeds proberen).

Yamhammer_71
18 september 2007, 12:41
zie het zo; liever 300 meer betalen, en dan n gitaar die echt super is (je kan voor die 300 wellicht nog een strap krijgen, nieuw pakkie snaren, en een hoop LP fadeds proberen).

Wie zegt dat de LP Standard Faded van de ts niet super is! :stop:

Hij geeft alleen aan dat het zn ding niet is.

Nielsje
18 september 2007, 12:45
Wie zegt dat de LP Standard Faded van de ts niet super is! :stop:

Hij geeft alleen aan dat het zn ding niet is.

Dat zegt orph toch ook helemaal niet. Zijn punt is dat je dan gewoon een bredere keus hebt, meer vergelijkings materiaal. En wellicht dat er een aantal minder zijn, maar misshcien ook wel een betere!

King of the Blues
18 september 2007, 12:48
Kan er gewoon moeilijk mee overweg... de knoppen en dergelijke op een strat kan ik blindelings vinden....maar die Les Pauls....
Nieuwprijs is i.d.d. behoorlijk gezakt direct na aankoop en daar baal ik van...

jimihattricks
18 september 2007, 12:51
Kan er gewoon moeilijk mee overweg... de knoppen en dergelijke op een strat kan ik blindelings vinden....maar die Les Pauls....
Nieuwprijs is i.d.d. behoorlijk gezakt direct na aankoop en daar baal ik van...

ik snap precies wat je bedoelt, wat bij mij goed hielp was het licht aandoen.. :satisfie: gelukkig kon ik die knop nog net vinden

ff serieus; de meeste ontevreden les paul eigenaren kunnen het niet goed vinden met hun gitaar vanwege de sound, de hals (scale, shape), of het gewicht, maar vanwege de knoppen heb ik nog nooit gehoord..?

Orpheo
18 september 2007, 12:53
Kan er gewoon moeilijk mee overweg... de knoppen en dergelijke op een strat kan ik blindelings vinden....maar die Les Pauls....
Nieuwprijs is i.d.d. behoorlijk gezakt direct na aankoop en daar baal ik van...

pff om daarvoor een les paul weg te doen... beetje kansloos vind ik. gewoon oefenen.

Lexvandoef
18 september 2007, 12:55
Als hij er nou gewoon niet aan kan wennen? Kan toch? Ik heb ooit eens gelezen dat jij ook niet aan strat en teles kon wennen Orpheo. Iedere zijn ding.

Yamhammer_71
18 september 2007, 13:00
Als hij er nou gewoon niet aan kan wennen? Kan toch? Ik heb ooit eens gelezen dat jij ook niet aan strat en teles kon wennen Orpheo. Iedere zijn ding.

+1

Een Les Paul speelt nou eenmaal niet zo makkelijk als sommigen denken.

Ieder zijn voorkeuren.

Orpheo
18 september 2007, 13:01
Als hij er nou gewoon niet aan kan wennen? Kan toch? Ik heb ooit eens gelezen dat jij ook niet aan strat en teles kon wennen Orpheo. Iedere zijn ding.

maar ik laat tele's en strats niet links liggen omdat ik niet kan wennen aan de knopjes ;)

Aron Maiden
18 september 2007, 13:02
Ja idd, ieder zijn ding!

En ik denk als je die gitaar voor €1200,- euro op marktplaats zet dat je nog wel heel wat biedingen krijgt! stel dat je hem nou voor €1100,- weg moet doen, 400 euro verlies in een jaar.. opzich wel zonde, maar nu heb je een gitaar thuis staan die je eigenlijk liever niet hebt!

Gewoon op marktplaats zetten voor €1200,- en kijken wat je er voor krijgt!

Succes!

Nielsje
18 september 2007, 13:02
precies, ieder z'n ding. Tele's zijn fijne gitaren, alleen die brug is een ultiem plectrum-opvang-apparaat, en de schakelaar is niet echt handig geplaatst, snel switchen is er niet bij.

Daarbij komt ook dat snaren op tele's om de haverklap breken, of niet lex? 8-)

Kim Wilson
18 september 2007, 13:11
zie het zo; liever 300 meer betalen, en dan n gitaar die echt super is (je kan voor die 300 wellicht nog een strap krijgen, nieuw pakkie snaren, en een hoop LP fadeds proberen).
Och, misschien is die LP van de TS (wordt lekker duidelijk zo, met al die afkortingen :D ) wel supergoed. Je zou hem allicht kunnen testen, helemaal als de TS een beetje in de buurt woont. Als die gitaar wel helemaal super is, heb je toch mooi 300 eu bespaard. En ik vind dat toevallig wel een hoop geld. Voor dat geld heb ik destijds ook mijn main gitaar gekocht.

Yamhammer_71
18 september 2007, 13:15
Och, misschien is die LP van de TS (wordt lekker duidelijk zo, met al die afkortingen :D ) wel supergoed. Je zou hem allicht kunnen testen, helemaal als de TS een beetje in de buurt woont. Als die gitaar wel helemaal super is, heb je toch mooi 300 eu bespaard. En ik vind dat toevallig wel een hoop geld. Voor dat geld heb ik destijds ook mijn main gitaar gekocht.

+1

Als de ts de knoppen niet relaxt vindt, betekent dat nog niet dat de gitaar slecht is.

En toen zag Orpheo licht :satisfie:

Blokkie
18 september 2007, 13:19
Zou het niet kunnen dat de prijs van Gibson LP Standard Fadeds in de toekomst gaan stijgen? Omdat ze steeds moeilijker te krijgen zijn en het gewoon hele goede gitaren zijn? Daar wordt al over gespeculeerd op het Les Paulforum. In dat geval kan de topic-starter beter even wachten (als hij dat financieel kan trekken). Ik ben heel benieuwd wat de toekomst van de faded is.

Yamhammer_71
18 september 2007, 13:23
Zou het niet kunnen dat de prijs van Gibson LP Standard Fadeds in de toekomst gaan stijgen? Omdat ze steeds moeilijker te krijgen zijn en het gewoon hele goede gitaren zijn? Daar wordt al over gespeculeerd op het Les Paulforum. In dat geval kan de topic-starter beter even wachten (als hij dat financieel kan trekken). Ik ben heel benieuwd wat de toekomst van de faded is.


Ja, de prijzen gaan definitief stijgen, ook in Nederland.

Lexvandoef
18 september 2007, 13:26
precies, ieder z'n ding. Tele's zijn fijne gitaren, alleen die brug is een ultiem plectrum-opvang-apparaat, en de schakelaar is niet echt handig geplaatst, snel switchen is er niet bij.

Daarbij komt ook dat snaren op tele's om de haverklap breken, of niet lex? 8-)

Ja, tele's zijn ergonomisch egt ruk, ik snap ook niet wie er nu in hemelsnaam een tele koopt :stop:

(Geef maar toe, je vond hem wel lekker :satisfie: )

@Orpheo, hij laat hem niet links liggen hoor, hij heeft hem echt wel een kans gegeven als ik het zo lees, het bevalt alleen niet.

Nielsje
18 september 2007, 13:29
Ja, je tele is wel fijn :)

Toch heb ik liever weer m'n japanse strat. Vanavond (of zometeen vanmiddag) maar eens afmonteren, 't heeft nu lang genoeg geduurd!

Lexvandoef
18 september 2007, 13:30
Ja, je tele is wel fijn :)

Toch heb ik liever weer m'n japanse strat. Vanavond (of zometeen vanmiddag) maar eens afmonteren, 't heeft nu lang genoeg geduurd!

stratfetisjist :sneaky:

Kim Wilson
18 september 2007, 13:31
En terecht!! MIJ Strats FTW!!!

Nielsje
18 september 2007, 13:34
Ik bedoel maar lex :)

bovendien, jij hebt er ook 1! Ik wil hem wel van je overnemen hoor, als ie je in de weg staat...

Ik denk dat ie inmiddels weer beter speelt, heb eindelijk m'n fretten ook eens goed afgerond een vijltje. En de mijne ziet er aanzienlijker rock'n'rolll uit met alle missende verfchips en m'n toets die al voor de helft is kaalgespeeld :)

Strats.....*spritssss*

Lexvandoef
18 september 2007, 13:38
Haha, ja MIJ strats FTW :satisfie:

En nee, ik doe hem niet weg :hippie:, na de stufi van deze maand komen er wat nieuwe onderdelen op :cooler:, en ik zit er over te denken om er (over een paar maandjes, wanneer ik weer geld heb) nieuwe pickups in te gooien. Hij speelt echt heerlijk en onversterkt klinktie mooi in balans, lekkere houtachtige klank, maar versterkt zit er voor mijn smaak te veel hoog in en niet genoeg body of ballen.

Maar ja, dat zien we dan wel weer.

Yamhammer_71
18 september 2007, 13:45
King of the Blues:

Laat je niets wijs maken-> Je kunt jouw LP Standard Faded makkelijk verkopen voor 1200-1300 euro, al helemaal omdat de niuwprijs binnenkort gaat stijgen.

Mocht je twijfelen-> keep the damn thing.

Blokkie
18 september 2007, 13:56
King of the Blues:
Je kunt jouw LP Standard Faded makkelijk verkopen voor 1200-1300 euro, al helemaal omdat de niuwprijs binnenkort gaat stijgen.

Mocht je twijfelen-> keep the damn thing.



Mee eens. Maar ik zou niet twijfelen en hem gewoon houden. Ik heb er zelf net een (met 50's neck) en het is absoluut mijn favoriete gitaar.

DeiDRagonas
18 september 2007, 14:58
Heb er zelf ook een. Beetje bromgevoelig maar verder een meesterlijke toon. Het eerste wat ik ook al dacht was ff wachten met verkopen... Die prijzen gaan idd omhoog en dan kun je er denk ik best 1200,- a 1300,- eu voor vragen op marktplaats.

En dat je niet kunt wennen aan die knoppen is niet raar ofzo hoor. Lijkt me een prima reden om een gitaar weg te doen.

Roy.

King of the Blues
18 september 2007, 18:56
Heren allemaal erg bedankt... denk dat ik nog maar heel even wacht met verkopen....hij ligt ook niet in de weg of zo.. Vooral dat de prijzen wellicht iets omhoog gaan is hoopvol... :-)

pannekoek
18 september 2007, 19:16
ruilen voor mijn lp studio alpine white/gold hardware?

DeiDRagonas
18 september 2007, 19:31
ruilen voor mijn lp studio alpine white/gold hardware?

Want die heeft de knoppen op een andere plaats?
Ff topic doorlezen volgende keer denk ik...

Grt Roy.

Orpheo
18 september 2007, 20:00
gibsons stijgen al jaren in prijs. het is een kwestie van 100 a 200 euro meer. maar ik denk dat dat redelijk te ondervangen is met ebay, tweedehands markten, en een relatief hoge euro vs. dollar.

Blokkie
19 september 2007, 11:00
Maar gaat Gibson binnenkort stoppen met de standard fadeds zodat deze collectors items worden?

DeiDRagonas
19 september 2007, 12:15
Of ze nu al gaan stoppen met een reeks die zo succesvol is durf ik wel te betwijfelen. Lijkt me niet toch. Maar ze worden zeker duurder, dat hoor je overal.

R.

bass blom
19 september 2007, 12:16
en de dollar is op een nieuwe bodem.
of steken de handelaren dat voordeel in hun zak?

Yamhammer_71
19 september 2007, 12:17
gibsons stijgen al jaren in prijs. het is een kwestie van 100 a 200 euro meer. maar ik denk dat dat redelijk te ondervangen is met ebay, tweedehands markten, en een relatief hoge euro vs. dollar.

Onzin.

Het gaat om de Les Paul Standard Faded-serie. Omdat ze zo populair en van hoge kwaliteit zijn, gaan de prijzen daarvan omgaan. Algemeen bekend over deze serie.

Kim Wilson
19 september 2007, 12:21
Algemeen bekend? Bij wie?

Rutger
19 september 2007, 12:24
Die hype verbaast me een beetje. k Vind ze er leuk uitzien en zeker lekker spelen, maar ben niet overdonderd door de kwaliteit verder. Wel een lekkere plank, maar 'bijzonder'... nee

Of vloek ik nu? :chicken:

DeiDRagonas
19 september 2007, 12:41
Of vloek ik nu?

Daar zal iedereen een andere mening over hebben, maar wat mij betreft:

JAA!!!

Kan komen doordat het MIJN gitaar is natuurlijk, maar ik heb serieus nog nooit een gitaar gehoord met zo'n geweldige toon!! Echt waar, wat n karakter! Mijn LP faded is voor mij een ultiem instrument en ik heb heeeel wat gitaren versleten.

Roy.

Blokkie
19 september 2007, 13:21
Daar zal iedereen een andere mening over hebben, maar wat mij betreft:

JAA!!!

Kan komen doordat het MIJN gitaar is natuurlijk, maar ik heb serieus nog nooit een gitaar gehoord met zo'n geweldige toon!! Echt waar, wat n karakter! Mijn LP faded is voor mij een ultiem instrument en ik heb heeeel wat gitaren versleten.

Roy.

Helemaal mee eens. Het is een van de fijnste gitaren waar ik ooit op gespeeld heb.

Mr.Bluesbreaker
19 september 2007, 13:41
Ik was een jaar of twee ook aan het twijfelen om mijn Les Paul standard weg te doen. Dat was ook deels financieel, ik had een Paul Reed Smith classic electric 24 op het oog die ik me eigenlijk niet kon veroorloven.

Uiteindelijk heb ik hem net op tijd van marktplaats gehaald, heb bij wijze van flink droog brood gegeten en heb ze nu allebei. De meesterlijke toon in de LP deed me uiteindelijk ervoor gaan en het ultieme rock n roll gevoel wat ik uit geen enkele andere gitaar kan halen. Dat kostte wel een aantal maanden om precies dat te merken, bij twijfel dus niet verpatsen.
Zelfs mijn bandleden, die afgelopen zaterdag tijdens de 1e gig in die formatie voor het eerst de LP hoorden, draaiden even hun hoofden om bij het eerste akkoord zo van "WTF/OMFG/FWT nice".

petpas
19 september 2007, 14:35
Na enkele jaren op een Gibson Les Paul Studio gespeeld te hebben (welke ik met een 496R en 500T elementen aangepast heb) ben ik onlangs in t bezit gekomen van een Gibson Les Paul Standard Faded met 60s nek. De klank van deze gitaar overdonderde mij, wat heerlijk. En de nek speelt super, mijns inziens veel fijner dan de dikkere 50s nek maar das persoonlijk.

De faded is sindsdien mijn favoriete plank geworden en ik heb er geen spijt van dat ik m gehaald heb. Heb m 2e hands in Enschede gekocht bij de American Guitarstore voor 1099, geen gekke prijs.

Blokkie
19 september 2007, 14:48
Mijne heeft een 50's neck. Als ik die vergelijk met de nek van mijn '96 Gibson SG standard is die van de LP een stuk dunner. Verder vind ik het echte houtgevoel bij de LP nek ipv lak bij de SG een stuk fijner. En dat terwijl mijn SG al helemaal te gek is.

DeiDRagonas
19 september 2007, 16:24
60's neck is iets dunner inderdaad. Ik heb zelf een 50's neck, die speelde lekkerder vond ik. Ik vond de 60's neck wat platter aanvoelen en juist daardoor speel ik op een 50's prettiger.

Wat een geweldige toon idd he? Komt mede door de elementen die erin hangen denk ik. Vooral het weglaten van een chromen kapje was een goeie. (qua looks niet btw want k vind chromen kapjes toch sexier)

R.

DeiDRagonas
20 september 2007, 09:39
-De 50's neck is dikker, ietsjes breder en toch veel prettiger.

Weet niet precies hoe t zit met die LP's die jij hebt daar, maar bij de fadeds (en ik vermoed dat dit een standaard is en dus voor alle LP's geldt) is de 50's en 60's neck exact even breed.

Roy.

Yamhammer_71
20 september 2007, 09:52
Weet niet precies hoe t zit met die LP's die jij hebt daar, maar bij de fadeds (en ik vermoed dat dit een standaard is en dus voor alle LP's geldt) is de 50's en 60's neck exact even breed.

Roy.

Oke, dat zou best kunnen.

De LP Studio heeft in ieder geval een 59'-er (50's) halsprofiel en voelt wel wat voller, dikker en ronder aan in de linkerhand. Erg fijn.

Blokkie
20 september 2007, 10:01
Voor mooie plaatjes van LP fadeds

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=132913

en meer loftuigingen

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=127200

Over de verschillen tussen 50's en 60's nekken kan ik niet veel zeggen,l ben geen expert. Toen ik mijne kocht hadden ze er nog maar een (met 50's nek dus). Ik heb wel eens op een gewone LP standard met 60's gespeeld en dat was ook best prima. Ik vind 50's fijner.

Yamhammer_71
20 september 2007, 10:03
Voor mooie plaatjes van LP fadeds

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=132913

en meer loftuigingen

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=127200

Over de verschillen tussen 50's en 60's nekken kan ik niet veel zeggen,l ben geen expert. Toen ik mijne kocht hadden ze er nog maar een (met 50's nek dus). Ik heb wel eens op een gewone LP standard met 60's gespeeld en dat was ook best prima. Ik vind 50's fijner.

Geweldig mooie gitaren zijn het!

Mitch
20 september 2007, 10:56
Daar loopt dan toch wel weer het kwijl van uit mijn mond :nervous:
Heeft er nog iemand een 13e maand over ?

Blokkie
20 september 2007, 13:46
Ik heb nog geen verhalen gelezen over mensen die er niet enthiousiast over waren.

King of the Blues
20 september 2007, 15:13
.... waar gaat dit topic over Blokkie ?.. ahum.. :-)

Blokkie
20 september 2007, 15:28
Ik bedoel niet alleen dit topic. Gewoon in het algemeen.

DeiDRagonas
20 september 2007, 18:26
.... waar gaat dit topic over Blokkie ?.. ahum.. :-)

Je vind dat het niet je ding is omdat je niet overweg kan met de positie v/d knoppen. Dat zegt niets over de kwaliteit van de gitaar dacht ik zo. Toch?

grt!

cardinal
20 september 2007, 22:26
[QUOTE=King of the Blues]Kan er gewoon moeilijk mee overweg... de knoppen en dergelijke op een strat kan ik blindelings vinden....maar die Les Pauls....
QUOTE]

Heb ik nou precies andersom, iedere keer die fucking volumeknop bij de strat die ik per ongeluk zachter zet, hehehe

spike67
20 september 2007, 23:43
Ik heb een gibson standard faded, en een ibanez roadstar.
deze gibson speelt wel erg zwaar en de hoge tonen dicht bij de body ,ik hoop dat ik daar aan wen.

de ibanez speelt erg licht.

maar er gaat niet boven het geluid van de LP. op mijn engl thunder amp.

ik probeerde de lp in te ruilen na 12 dagen .
gekocht voor 1499, ik kon er nog 1100,- voor krijgen. dat doen we maar niet de schurken.

misschien went het wel.

Agent_Smith
21 september 2007, 12:22
Heb ik nou precies andersom, iedere keer die fucking volumeknop bij de strat die ik per ongeluk zachter zet, hehehe

Inderdaad! Waardeloze layout imo, maar goed net wat je gewend bent.

Blokkie
13 februari 2008, 16:07
Zou het niet kunnen dat de prijs van Gibson LP Standard Fadeds in de toekomst gaan stijgen? Omdat ze steeds moeilijker te krijgen zijn en het gewoon hele goede gitaren zijn? Daar wordt al over gespeculeerd op het Les Paulforum. In dat geval kan de topic-starter beter even wachten (als hij dat financieel kan trekken). Ik ben heel benieuwd wat de toekomst van de faded is.

Op de site van Gibson staan ze al niet meer. Is Gibson nu gestopt met de productie van de Standard Faded?

GibsUn
2 maart 2008, 12:48
blijkbaar...

vind het echt jammer. wil zon tobacco, maar benner nogniet aan toe.

eerst nog een buizenbak en een strat zedus tegen dat ik genoeg heb vind je ze wss enkel nog 2e hands..

zjanke
2 maart 2008, 13:42
Ze zullen voorlopig echt nog niet gaan stijgen want ze zijn nieuw nog goed verkrijgbaar. Dit (http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fclient%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla%253Aen-US%253Aofficial%26channel%3Ds%26hl%3Dnl%26q%3Dstan dard+faded%26meta%3D%26btnG%3DGoogle+zoeken&url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/149986124-gibson-les-paul-standard-faded-uit-de-vs-alle-kleuren.html%3Fxref%3D1) soort akties zullen er ook nog wel voor zorgen dat 1100-1200 een prima prijs is voor een tweedehandsje...

Morpheus
2 maart 2008, 18:51
Ze zullen voorlopig echt nog niet gaan stijgen want ze zijn nieuw nog goed verkrijgbaar. Dit (http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fclient%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla%253Aen-US%253Aofficial%26channel%3Ds%26hl%3Dnl%26q%3Dstan dard+faded%26meta%3D%26btnG%3DGoogle+zoeken&url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/149986124-gibson-les-paul-standard-faded-uit-de-vs-alle-kleuren.html%3Fxref%3D1) soort akties zullen er ook nog wel voor zorgen dat 1100-1200 een prima prijs is voor een tweedehandsje...

1100 a 1200 is echt heel veel voor een tweedehands hoor ;) (de LP faded standard dan). nieuw zijn ze 1500, daar gaat vaak dan op de tweedehandsmarkt 1/3 vanaf, dus 900 a 1000 is een mooiere prijs.

zjanke
2 maart 2008, 20:08
Maar zo vaak zie je ze niet en dan komt er ook weer het eeuwige vraag-aanbod verhaal bij kijken. Al je er een kunt vinden voor 900 (bij voorkeur ook nog een tobacco), dan moet je me maar effe een PM sturen :sssh:

rooiedirk
2 december 2008, 17:42
1100-1200 is een zeer schappelijk prijs voor een std faded. Vergeet niet dat ze niet meer gemaakt worden en hun prijs/kwaliteit verhouding zeer hoog is.

Ik heb afgelopen week een standard faded tobacco burst gekocht van een man uit belgie. Is nog geen jaar oud en speelt echt als een droom. Zeer zeer blij mee.

Fototje :
http://img139.imageshack.us/img139/6880/dscf0001pk9.jpg (http://img139.imageshack.us/my.php?image=dscf0001pk9.jpg)
http://img139.imageshack.us/img139/dscf0001pk9.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img139/dscf0001pk9.jpg/1/)

JimiDylan
2 december 2008, 18:18
Zijn er uberhaupt nog mensen die er 1 kwijt willen? Ik ben geinteresseerd!

pannekoek
2 december 2008, 18:25
Zijn er uberhaupt nog mensen die er 1 kwijt willen? Ik ben geinteresseerd!



ze zijn gewoon nog in de winkel te koop hoor :)

rooiedirk
2 december 2008, 18:34
Nee, tobacco 60's neck is niet meer verkrijgbaar. Nog een enkeling zie je in de winkel, je moet dus echt marzel hebben!

Gearjunkie
2 december 2008, 21:40
Nee, tobacco 60's neck is niet meer verkrijgbaar. Nog een enkeling zie je in de winkel, je moet dus echt marzel hebben!

Toen dit topic vroeger geopend werd, waren het heel andere tijden he...... ;)

richwoodplayer
2 december 2008, 22:56
ik was eerst ook op zoek naar de faded tobacco.
heb het uiteindelijk stop gezet.
ben toen voor me classic gegaan.
je moet echt goed zoeken wil je nog een faded tobacco krijgen.
en als je er dan 1 vind, is hij achtelijk duur!