PDA

View Full Version : klik in Akai Headrush E2



Swan
18 september 2007, 10:42
wat me gister tijdens een oefensessie opeens erg opviel is dat er een duidelijke klik zit bij het loopen...
wat ik bijv doe is een lange toon aanhouden met mn ebow en die wil ik dan loopen, maar op 1 punt in die toon heb je dan KLIK...zucht..

is dit normaal? ik gebruik hem met de meegeleverde adapter omdat m'n one spot wat meer ruis gaf...

Tristan
18 september 2007, 15:22
Het enige dat ik kan bedenken is dat het ofwel aan de gebruikte adapter ligt danwel aan het apparaat zelf...
Iemand die ik ken en die het ding getest had klaagde hier ook al over, ik heb zelf de E1 en die heeft het naar mijn ervaring niet...
Ik gebruik er zelf een Boss adapter bij omdat de bijgeleverde adapter ongestabiliseerd was en daardoor aardig wat ruis veroorzaakte...
Dus probeer 'm eens met een Boss of Ibanez adapter of met een Pedal Power of iets dergelijks, als het probleem zich dan nog steeds voordoet, tsja... :(

B_2_the_a
18 september 2007, 15:32
merkte ook al dat de originele adapter erg kut is!
En die klik blijf je horen, heb er zelf ook last van, je wilt zeker 1 continue toon krijgen?

Swan
18 september 2007, 16:46
ja, ik wil er gelaagde soundscapes mee maken, gister merkte ik pas goed die klik en ook n soort kraakjes bij het inschakelen van de verschillende lagen...
ik heb nog n danelectro en ibanez adapter liggen dus die ga ik ff testen, bedankt voor de tips!

nog n vraagje trouwens; maken de 2 modussen van de delay (tape en normal) nou nog uit voor t geluid of alleen voor het gebruik van de verschillende heads bij de tape modus?

B_2_the_a
18 september 2007, 16:48
geluid verschilt ook...

MizZoo
18 september 2007, 20:47
Ik heb hem ook, gebruik 'm met bijgeleverde adapter en ik heb geen klik, ruis, kraakjes of wat dan ook.

Over die modes, ik hoor nauwelijks verschil tussen de 2 delay modes, in geluid dan.