PDA

View Full Version : Even voorstellen



ArVie
18 september 2007, 08:10
Hoi iedereen,

Wel, ik ben dus nieuw op dit forump, en zelfs nieuw in de gitaarwereld.
Al lang had ik plannen om gitaar te leren spelen, maar om één of andere reden kwam ik er maar niet toe.

Nu, in de LIDL hadden ze een mooie actie, een klassieke gitaar, met stemapparaat, boekje, CD, plectrum voor 49€.

De drempel was al stukken lager, en, nu zit ik ermee, met een klassieke gitaar.

Nu, ik ben me ervan bewust dat het waarschijnlijk niet zo gemakkelijk is om het aan te leren, maar, ik zou alvast willen beginnen let akkoorden te leren spelen. De rest zien we dan wel (veel) later... ;-)

Rinus Roltoetur
18 september 2007, 12:58
Heej,
Tip: neem de Mario regel; onderaan beginnen. Er zijn best veel studie boeken voor beginners, maar dat loopt vaak stuk op motivatie. Het leuke van gitaar spelen is dat als je een paar akkoorden kent je ook al direct een hoop plezier kunt beleven en ook vrij snel met anderen wat kunt gaan doen. Les helpt ook. Dit zorgt voor structuur en je wordt bewust hoe akkoorden en toonladders in mekaar steken.

succes!

ArVie
18 september 2007, 13:57
Rinus,

Bedankt! Ik ben inderdaad van plan om eerst met een paar akkoorden te beginnen. Meer hoeft voor mij (voorlopig) nog niet. Ik zal al blij zijn als ik een paar kinderliedjes bij elkaar kan tokkelen... ;-)

Ibanez666
18 september 2007, 14:05
welkom hier. Ik vond de gitaar niet een van de makkelijkste instrumenten om te leren. Ik bedoel bijna iedereen speelt de vlooienmars wel op keyboard, of een ander deuntje. Dus motivatie en inzet zijn wel vereist en niet teveel willen in het begin. een melodietje met 1 vinger op 1 snaar lijkt me een goed begin :-)