PDA

View Full Version : Right pickups??



Slesj
17 september 2007, 22:38
Hallo medeforummers,

ik heb effe een vraagje.. ik ben dus van plan om m'n Schecter Omen-6 FR Extreme van nieuwe pups te voorzien. Nu heb ik op het oog:

- Seymour Duncan '59 SH-1
- Seymour Duncan Distortion SH-6

Zijn dit duidelijke verbeteringen t.o.v. de standaard Schecter pups? Of raden jullie wat anders aan??

m.v.g. :satisfie:

JvD.
18 september 2007, 07:34
Hallo medeforummers,

ik heb effe een vraagje.. ik ben dus van plan om m'n Schecter Omen-6 FR Extreme van nieuwe pups te voorzien. Nu heb ik op het oog:

- Seymour Duncan '59 SH-1
- Seymour Duncan Distortion SH-6

Zijn dit duidelijke verbeteringen t.o.v. de standaard Schecter pups? Of raden jullie wat anders aan??

m.v.g. :satisfie:

het helpt als je een idee hebt wat je niet bevalt aan je oude pickups; oftewel je oude geluid. en wat je verwacht dat je nieuwe pickups daar aan veranderen.

successen!

Lacrymosa
18 september 2007, 09:31
Ik ken de schecter pups niet, maar ik heb sinds een tijdje een duncan distortion te leen en ben er niet echt wild over.
Het is een goed element, maar naar mijn mening wat te gruizig en iel

Tin
18 september 2007, 09:48
Wat voor geluid wil je?

De duncan SH-6 is een element met echt super veel hoog en mids erin.

Als je dat zoekt vooral doen.

De SH-1 kan ik niks overzeggen die heb ik nog nooit gehoord.

Slesj
18 september 2007, 16:12
Alvast bedank voor de reacties :satisfie: ...
Nou, wat speel ik vooral.. van RHCP tot Pantera, van Arctic Monkeys tot Rammstein, van Greenday tot Metallica.. maar daarentegen ook Anouk etc. Best breed dus.. en k ben op zoek naar pups die hier bij aansluiten. Ik wil dus dat vette scheurende geluid, maar ook een goede cleane sound... Ik hoop dat ik jullie hiermee wat help??

gr :satisfie:

chennie
18 september 2007, 16:35
Die SH-1 zijn de PAF/gibsons humbuckers versies van Duncan
Die SH-6 zijn scheurijzers.

heb ze allebei zelf gehad. In een Les Paul. De eerste zijn instant classic rock, je kan er goed mee uit te voeten denk ik voor wat je wilt, alhoewel misschien voor het ruigere werk wat te tam. Ik ken je gitaar niet en je versterker niet, dus dat is zowieso al lastig uit te leggen.

De laatste heb ik er nog steeds inzitten. De Sh-1 was me te standaard saai.

De SH-6 is overigens geschikt voor coil splitting (dwz je kan hem zo schakelen dat je slechts gebruikt maakt van 1 spoel, oftewel een verkapte single coil hebt), Dat wil ook wel eens helpen voor het clean. Dat die gruizig is, klopt wel. Een mooie warme distortion toon moet je er niet echt in zoeken. Deze zijn meer om te scheuren en te breken.

Al met al denk ik dat je beter af bent de Sh-1 voor een allround rock. De Sh-6 voor stevigere en je zult naar beneden af moeten stellen om enigzings all round uit te komen. Er zijn nog wel pick ups ergens in het midden van dit klanken palette overigens ;)

chennie
18 september 2007, 16:37
Misschien ook een tip: Alnico 2 pro humbuckers. Zijn de iets opgevoerde versie van de SH-1. Ook van Duncan.

Dirkdewaard
18 september 2007, 20:55
Wat voor versterker heb je?

Slesj
18 september 2007, 21:36
Wat voor versterker heb je?

Roland Cube X 20 W